Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Sport
Deze pagina opnieuw laden Algemeen Martial Arts Topic

Antwoord

Onderwerptools Weergave
rus
Anime Forum Lid

rus's avatar
Standaard geplaatst op 20 januari 2008 @ 14:22
Met quote antwoorden

*springt gat in de lucht*

Te horen gekregen dat er een nieuw toernooi Eskrima aankomt, eind februari.
Helemaal in Friesland o.O (Wel lekker chill, lang met de auto rijden).
Dat wordt trainen als een gek.

Mistery
Een of andere rotzak

Standaard geplaatst op 28 februari 2008 @ 02:08
Met quote antwoorden

Ik doe aan Karate, eerst deed ik Judo, maar ik moest stoppen toen ik Nederland moest verlaten.. Dus heb ik maar gewoon Karate gedaan. Vette filmpjes trouwens

Je kunt beter door de trap zakken dan door je zak trappen.
Je kan tegenwoordig geen film meer zien of Also Starring speelt er in mee.
gij zult niet stelen, de overheid dult geen concurentie
Saki
~^~^~

Saki's avatar
Standaard geplaatst op 15 maart 2008 @ 17:41
Met quote antwoorden

Vandaag aan een toernooitje meegedaan in Herentals

5de plaats zoals gewoonlijk...... ;_;

Na men laatste wedstrijd kreeg ik van men trainer te horen dat de trainer van men tegenstander dit zei

"Ge moogd doen groene ni onderschatte"

ik voelde me meteen weer goed

men 2tegenstanders hadden bruine band en ik normaal oranje maar groen voor wedstrijden en speciale trainingen

~Carpe Diem~
Mijn anime lijst & mijn manga lijst
Nil Volentibus Arduum, Voor zij die willen is niets onmogelijk
thomieboy10
otaku

Standaard geplaatst op 15 maart 2008 @ 17:44
Met quote antwoorden

Ik ben 4e kyu kendo!

...

Ja ik maakte deze post enkel om te stoeffen... en om onverstaanbare "vlaamse" woorden te gebruiken...

Azam
786/92

Standaard geplaatst op 16 maart 2008 @ 14:44
Met quote antwoorden

Ik doe Karate (Kyokushinkai style) en heb blauwe band. Ik ben blij dat ik erop zit. Mijn doel is natuurlijk de zwarte band halen.

Dit is de site van onze budoschool: www.budoschooltonneuhaus.nl

WarriorRus
Eskrimador

WarriorRus's avatar
Standaard geplaatst op 11 juni 2008 @ 00:36
Met quote antwoorden

Bump.

Hier moet IMO een beetje meer leven in komen.

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Azam Bekijk bericht
Ik doe Karate (Kyokushinkai style) en heb blauwe band. Ik ben blij dat ik erop zit. Mijn doel is natuurlijk de zwarte band halen.

Dit is de site van onze budoschool: www.budoschooltonneuhaus.nl
Nice. Succes

Martial Arts Highlights, vette video.
Lechi Kurbanov (op 1:24) ownt hard. (Style: Kyokushin Karate)

Azam
786/92

Standaard geplaatst op 12 juni 2008 @ 22:31
Met quote antwoorden

Nice, ik houd van wedstrijden. Alleen jammer dat ik laat ben begonnen met Karate. Ik kwam namelijk terecht in poules met bruin/zwarte band, waardoor ik met mijn oranje en groene band weinig kon inbrengen. Ik heb het natuurlijk over Kata, en niet Kumite

Failure
Memento mori

Standaard geplaatst op 14 juni 2008 @ 01:26
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PiatbrO Bekijk bericht
Martial arts is Engels voor vechtkunsten. Vechtkunsten en vechtsporten zijn hetzelfde. Boksen behoort ook tot de martial arts.
Wrong. Ninjutsu is een vecht-/krijgskunst, een martial art, maar geen vechtsport. Simpelweg omdat het niet competitief is en er geen wedstrijden worden gehouden. De twee Nederlandse termen zijn niet synoniem aan elkaar.

Nog Iaidoka, Kendoka en/of Bujinkan beoefenaars hier?

Three truths of Life: 1) You cannot touch all of your 32 teeth with the tip of your tongue. 2) all idiots, after reading, will try it. 3) You're smiling because your an idiot :D
Flanny-chan
The world is not enough

Flanny-chan's avatar
Standaard geplaatst op 16 juni 2008 @ 14:32
Met quote antwoorden

Volgend jaar als ik ga studeren neem ik een sportkaart, en dan wil ik eens wat martial arts uitprberen. Ik heb een lijstje gekregen met sporten waar ik uit kan kiezen (niet allemaal martial arts geloof ik, maar ik plaats ze toch maar even):

- Jiu-Jitsu
- Karate
- Kickboksen
- Tae Bo
- Tae Chi
- Taido
- Wushu

Kan iemand me hier meer informatie over geven? Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is een sport waarbij je fysiek flink bezig bent en het liefst engerds een goeie klap leert geven. Trouwens, wat ze in de Matrix doen, is dat jiu-jitsu?

Ik heb het idee dat dit trouwens erg foute vragen zijn om je sportkeuze op te baseren...

It is a truth universally acknowledged that a single man in possession of good looks and manners must be in want of a husband.
WarriorRus
Eskrimador

WarriorRus's avatar
Standaard geplaatst op 16 juni 2008 @ 14:56
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanny-chan Bekijk bericht
Volgend jaar als ik ga studeren neem ik een sportkaart, en dan wil ik eens wat martial arts uitprberen. Ik heb een lijstje gekregen met sporten waar ik uit kan kiezen (niet allemaal martial arts geloof ik, maar ik plaats ze toch maar even):

- Jiu-Jitsu
- Karate
- Kickboksen
- Tae Bo
- Tae Chi
- Taido
- Wushu

Kan iemand me hier meer informatie over geven? Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is een sport waarbij je fysiek flink bezig bent en het liefst engerds een goeie klap leert geven. Trouwens, wat ze in de Matrix doen, is dat jiu-jitsu?

Ik heb het idee dat dit trouwens erg foute vragen zijn om je sportkeuze op te baseren...
Nee, dat is juist goed. Zelfverdediging.
Als je een complete vechtkunst wilt, om het sterkst te staan op straat, raad ik je aan om een lesje Jeet Kune Do of Krav Maga bij te wonen.
Iets in die riching van Kung Fu, Wing Chun, Aikido is het meest geschikt.
Maar zoals je al aangaf, je wilt fysiek flink bezig zijn. Dan kun je het beste iets met Muay Thai, Taekwondo etc. doen.

Flanny-chan
The world is not enough

Flanny-chan's avatar
Standaard geplaatst op 17 juni 2008 @ 10:09
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Zangief Bekijk bericht
Nee, dat is juist goed. Zelfverdediging.
Als je een complete vechtkunst wilt, om het sterkst te staan op straat, raad ik je aan om een lesje Jeet Kune Do of Krav Maga bij te wonen.
Iets in die riching van Kung Fu, Wing Chun, Aikido is het meest geschikt.
Maar zoals je al aangaf, je wilt fysiek flink bezig zijn. Dan kun je het beste iets met Muay Thai, Taekwondo etc. doen.
Okee, bedankt! En van de sporten die op het lijstje staan, welke zou je dan aanraden? Want het wordt voor mij volgend jaar een beetje moeilijk om andere sporten te gaan volgen.

It is a truth universally acknowledged that a single man in possession of good looks and manners must be in want of a husband.
WarriorRus
Eskrimador

WarriorRus's avatar
Standaard geplaatst op 17 juni 2008 @ 11:00
Met quote antwoorden

Quote:
Okee, bedankt! En van de sporten die op het lijstje staan, welke zou je dan aanraden? Want het wordt voor mij volgend jaar een beetje moeilijk om andere sporten te gaan volgen.
Wushu is het meest effectief in dit lijst, ligt er een beetje aan welke vorm.
Karate, Kickboksen zijn meer intenstieve sporten. Taido is meer met een flow erin, allerlei bewegingen, dus ik denk niet dat je dat aanspreekt.
Tae Bo zijn aerobics..Je doet allerlei Karate/Teakwondo etc. bewegen. Dit is meer voor thuis, om je in conditie te houden.
Tai Chi is meer met vormen en drukpunten oefenen.
Jiu Jitsu is een zelfverdedigingskunst waarbij je de aanvaller in een paar seconden kan controleren en uitschakelen.

Failure
Memento mori

Standaard geplaatst op 18 juni 2008 @ 14:58
Met quote antwoorden

Quote:

- Jiu-Jitsu
- Karate
- Kickboksen
- Tae Bo
- Tae Chi
- Taido
- Wushu

Nee,wat ze in de Matrix doen is meer acrobatiek-achtig zegmaar. Veel trappen etc. Ik zou zeggen dat het meer wat weg heeft van Chinese krijgskunsten (durf ik niet al te veel over te zeggen, omdat ik nog nooit een Chinese krijgskunst heb beoefend), die zijn wat dynamischer.
Bij Japanse krijgskunsten, zoals Jiu Jitsu, wordt een belager in een bliksemreactie op de aanval snel naar de grond toegewerkt en in een klem/greep gezet (bottenbreken, spieren overstrekken en andere narigheid) vanuit een statische houding. Er wordt ook veel met balans gewerkt en creativiteit met klemmen spelen ook een grote rol.

Het is lastig uitleggen, je zal het vast begrijpen als je wat kunsten zou bekijken.

Echt effectief op straat... Tja, veel krijgskunsten zullen dat zijn. Alleen vind ik niet dat men ze daarom zou moeten beoefenen. Iets vinden wat je ligt en vervolgens plezier hebben in wat je doet lijkt mij het belangrijkste.
Daarbij is het natuurlijk onzin om een krijgskunst het meest ''effectief'' te noemen. Elke kunst is weer anders qua stijl en toepassing, vergelijken is daarom lastig/niet te doen.

Three truths of Life: 1) You cannot touch all of your 32 teeth with the tip of your tongue. 2) all idiots, after reading, will try it. 3) You're smiling because your an idiot :D
Bleach
Berelid

Standaard geplaatst op 08 oktober 2011 @ 12:24
Met quote antwoorden

Ik zou Aikido of Wing Chun willen doen, heeft iemand hier ervaring mee of zou kunnen uitleggen aikido is japans en wing chun chinees maar ik heb intresse om te trainen om met een samuraizwaard om te gaan, maar qua vechtsport zie ik Wing Chun meer zitten, kan iemand mij wat uitleg over aikido geven

LegoHouse
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 21 februari 2012 @ 23:51
Met quote antwoorden

Ik ben pas terug van mijn 2de les MMA. Ik heb nog nooit enige gevechtssport gedaan, buiten toen ik klein was wat kick en thaiboksen maar dit duurde niet bepaald lang. Het is zeer leuk & ik verheug me op de volgende lessen. De eerste les viel wel wat tegen, stukje van m'n tand en een 'redelijke' bloedneus. Maar nu deze 2de les heb ik alleen maar een klein sneetje in mn hoofd. Ik vind het zeer plezant hoewel ik wel een vraagje heb.

Vorige les was worstelen en nog wat boksen zonder benen.
Maar deze les was het gefocust op full contact. Toen we begonnen met wat boksen ging ik al vrij snel over naar wat grepen en deze lukten toch wel een paar keer. Hoewel wanneer telkens mijn tegenstander zijn verdediging ophield, kon ik er echt absoluut niet door, ik moest echt telkens met mijn been trappen om zo voor wat afleiding te zorgen, maar dit had hij vrij snel door dus was het nog wat nutteloos toen ik trapte. Ik zou echt niet weten hoe ik door een persoon zijn verdediging komt, als ik in iemand zijn buik wou slagen, kwam ik 'in' en kreeg al snel een redelijke klap tegen m'n gezicht. Iemand tips?

Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten