Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Marktplaats
Deze pagina opnieuw laden [GEZ] Manga/Anime Materiaal (Spice and Wolf)

Antwoord

Onderwerptools Weergave
BasG
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 22 november 2015 @ 18:07
Met quote antwoorden

Hallo,

Ik ben op zoek naar materiaal van de serie spice and wolf.

Ik zoek vooral de boeken van deze serie, als iemand die heeft zou ik ze graag willen overnemen.

En heeft misschien iemand ook nog suggesties voor series zoals deze?

Ik hoor het nog wel!

Mvg,
Bas

Henduluin
た~る!

Henduluin's avatar
Standaard geplaatst op 23 november 2015 @ 09:03
Met quote antwoorden

Zowel Archonia als Bookdespository hebben de light novels nog op voorraad.

15/17 zijn al uit, 16 komt over een paar weken, 17 begin volgend jaar.

Merchandise wordt moeilijker. De serie is in Japan al aardig wat jaren afgelopen en er wordt dus niet meer actief nog spullen voor gemaakt. Misschien dat je via ebay of amazon nog tweedehands spullen kan krijgen, maar hou er rekening mee dat je daar flink voor zult moeten betalen.

Qua suggesties... tja. Op World End Economica na (een visual novel van dezelfde schrijver, 2 van de 3 delen zijn uit op Steam, weet niet zo snel meer wanneer het laatste deel verwacht wordt) zijn er niet zo heel veel series van deze aard verkrijgbaar buiten Japan. Maoyuu Maou Yuusha komt het dichst in de buurt denk ik, maar daar is alleen een 12-ep anime van verkrijgbaar in het Engels en die was aardig rushed qua verhaal.
Eventueel Log Horizon in zoverre dat er heel veel aandacht wordt besteed aan worldbuilding en de hoofdpersonage het vooral van z'n intellect moet hebben i.p.v. brute kracht, maar daar houden de overeenkomsten op. Als je echter interesse hebt, zijn de eerste drie delen verkrijgbaar op Archonia en/of bookdepository van YenOn/YenPress.

BasG
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 23 november 2015 @ 10:05
Met quote antwoorden

Heel erg bedankt voor de reactie,

Ik heb inderdaad al op amazon gekeken en denk dat ik daar dan waarschijnlijk de boeken zal kopen.

Ik heb wel gezien dat er 2 versies zijn van de boeken, de manga en het verhaal. Nu vraag ik me af welke de betere is? En of een iets mist dat de ander niet heeft. Ik weet van het verhaal dat die niet de hoeveelheid plaatjes heeft als de manga maar zijn er verder nog verschillen?

Bas

Henduluin
た~る!

Henduluin's avatar
Standaard geplaatst op 23 november 2015 @ 11:10
Met quote antwoorden

Ik heb zelf nooit de manga gelezen (de tekenstijl staat me niet echt aan) dus ik kan niet echt zeggen welke van de twee beter is. De light novels zijn de oorsprong, dus in die zin de meest "pure" versie van het verhaal, maar meer dan dat kan ik er persoonlijk niet over zeggen.
Mijn ervaring met andere manga adapties van anime/novels is echter wel dat ze vaak een eigen draai aan het verhaal/personages geven en minder diepgaand zijn. Zoals ik al zei weet ik niet in hoeverre dat het geval is met Spice and Wolf, maar het zou in mijn mening wel een heel groot deel van wat S&W zo sterk maakt ondermijnen.

Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten