Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Discussie & Actueel
Deze pagina opnieuw laden proef&fokdieren eindwerk

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Wizeon
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 06 augustus 2014 @ 17:30
Met quote antwoorden

Hallo iedereen,

Ik zal mijzelf eerst even voorstellen:
Mijn naam is Dieter en ben een student van 20 jaar. Ik heb een bijkomende proef voor mijn GIP. Kort uitgelegd moet ik onderzoeksvragen opstellen over dit onderwerp en dit presenteren en verdedigen.

Ik heb zelf al een beetje opzoekwerk gedaan maar ik heb hier al een paar dingen gelezen en ik merk dat hier genoeg mensen zitten die weten waarover ze spreken. Daarom zou ik het geweldig vinden als ik meer informatie kon krijgen over mijn vragen die de basis leggen van mijn presentatie.

Dit zijn mijn vragen:

- Wat zijn de bevindingen van de maatschappij tegenover het gebruik van proef –en fokdieren?

- Wat vind de consument van het dierenwelzijn van deze dieren?

- Wat zijn de belangrijkste doelen van dierenwelzijnsorganisaties en hoe werken ze hieraan. ( Welke organisaties? )

- Waarvoor worden proef –en fokdieren gebruikt? Is dit ethisch & medisch verantwoord?

- Wat weet de consument wel en wat niet?

En als laatste zou het super zijn als jullie je mening kunnen geven over proef ( zowel medisch als cosmetisch) en fokdieren. Dit is namelijk voor een diagram van te maken.

Iedere reactie is enorm gewaardeerd!

Groetjes

Kyna
Leader of lost souls.

Kyna's avatar
Standaard geplaatst op 15 augustus 2014 @ 08:14
Met quote antwoorden

Ik denk dat je veel van je onderzoeksvragen toch echt moet beantwoorden door zelf veel te zoeken op internet. Mijn mening is bijvoorbeeld niet de mening van de gemiddelde consument. Wil ik hier antwoord op kunnen geven dan zal ik toch ook zelf internet af moeten struinen. Mocht je concretere vragen hebben dan geef ik daar graag antwoord op.

If walls break down, I will comfort you. If angels cry, oh I'll be there for you.
"Mijn kat is mijn engel, mijn liefste troeteldier. Met een hart vol liefde en een tong van schuurpapier." :')
Sphyre
Akuma

Sphyre's avatar
Standaard geplaatst op 16 augustus 2014 @ 11:01
Met quote antwoorden

Ik ben bang dat wanneer je deze vragen aan de consument voorlegt, je enkel politiek correcte antwoorden gaat krijgen. Want lang niet iedereen die zegt dat het erg is voor de dieren vind dat ook daadwerkelijk. Let daar goed op als je met je onderzoek bezig bent.

Daarnaast snap ik het onderscheid in de eerste twee vragen niet tussen maatschappij en consument. De consument is een onderdeel van de maatschappij. Het lijkt mij interessanter om hier meerdere maatschappelijke partijen te onderzoeken. Politiek, consument, producent, organisaties en stichtingen en verenigingen.

Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten