Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Algemeen > Design > Tutorials
Deze pagina opnieuw laden [Tutorial]Imageready Basics

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Ray
Being Myself

Standaard geplaatst op 14 november 2006 @ 18:22
Met quote antwoorden

Hallo allemaal, nieuwe tut van mij voor de newbies geschreven.
De Tutorial zal gaan over imageready, ik ga jullie de basics leren van imageready, zodat je een gemakkelijke animatie kan maken. Ok we zullen beginnen.

Allereerst heb je natuurlijk photoshop en imageready nodig.

1.1Basic Animation met de move tool
-------------------------------------------------------------
1. Open Photoshop.
2. Neem nu een sig/avatar/art waarop je je animatie wilt ik heb dit genomenSig
3. Maak nu een nieuwe layer door op dit symbooltje te klikken: Symbooltje
4. Neem nu een prentje/figuur dat je wil laten bewegen, liefst iets dat bij je BG past, We gaan geen golven laten bewegen op een vuur achtergrond he? Zelf heb ik vlug een wit sterretje gebrusht op die nieuwe layer. Zo ziet het er nu uit bij mij -> Hoe?zo!
5.Nu we dat allemaal gedaan hebben gaan we stilletjes aan gaan naar het animeren, hiervoor hebben we het programmatje Imageready nodig dit openenen we door op shift+ctrl+m te drukken op je toetsenbord.
6. We bevinden ons nu in Imageready en hebben hier heel wat te doen, allereerst openen we de vensters die we zeker nodig hebben en dit zijn Tools,Layers en Animation, je doet ze open door naar Window>>Tools, Layers of Animation te gaan -> Vensters
7.We zien nu in het layer venster ons prentje dat we gaan laten bewegen, klik hierop en sleep het uit je kunstwerk met de movetool die je in je Toolsvenster kan vinden. -> Move Tool
8.Nu gaan we een nieuw animation screen aanmaken in het animation venster dat je daarnet zelf hebt geopend. Dit doen we door op het ezelsoortje te drukken in het animation venster ->ezelsoortje
9.Kijk! je hebt nu een nieuw animation venster. Goed Zo! we zijn goed opweg! nu gaan we pas echt beginnen aan de animatie je neem nu terug de move tool en beweegt je prentje ((het sterretje in mijn geval))een beetje in je sig, niet teveel ineens anders krijg je geen mooie animatie.
10.Maak nu terug een nieuwe Animation screen en verplaats de prent opnieuw een beetje in de sig.
11.Herhaal stap 10 en laat hem doen wat je wilt. Ik kan mijn sterretje een looping laten maken of ik maak er een vallende ster van.
12.Als je denkt dat je een mooie animatie hebt kunnen we nog het een en het ander veranderen bv. de snelheid of we kunnen hem aanpassen.
13.Ik leg jullie eerst uit hoe jullie de snelheid moet veranderen. Dat die je door onder je animation screen op het nulletje met de pijl te klikken. ->Snelheid Veranderen, je kan een andere snelheid kiezen, maar ik behoud 0sec. .
14.Nu kunnen we de animatie nog gaan aanpassen, als je ziet dat de animatie niet mooi verloopt kan je deze aanpassen door te beginnen bij animation screen 1 en zo verder te gaan en te kijken wat er niet goed zit. Druk op Het playicoontje om af te spelen.
15.Klaar! mijn outcome (ik heb niets verbeterd en je ziet het mijn animatie is vrij slordig):
-Sorry ik kon dit niet uploaden-

1.2Basic Animation met Transforming
--------------------------------------------------------
1. Open Photoshop
2. Neem nu een sig/ava/art waarop je je animatie wil ik heb terug dit genomen:Sig
3.Maak een nieuwe layer aan en voeg een prentje toe, ik heb opnieuw iets gebrusht.
4.Denk nu even na wat je wil gaan doen met je prent, ik ga een soort van Team Rocket ster maken, ik laat ze vergroten rondraaien en terug verkleinen.
5.Nu je weet wat je wil gaan doen, moeten we het maken, deze keer niet in Imageready maar we maken de Animation screens zogezegd al in photoshop en later in Imageready, dus we dupliceren de layer: Layer>>Duplicate Layer -> Duplicate Layer
6.Nu voer je je animatie uit ik ga mijn ster dus vergroten eerst dit doe ik met Edit>>Transform>>Scale -> Edit
7.Ik vergroot hem nu een klein beetje. En duplicate die layer nu nog een keer
8.Dit herhaal ik totdat ik de gewenste grootte bekom.
9.Nu duplicate ik de layer weer en begin de ster rond te draaien door wijze van Edit>>Transform>>Rotate -> Rotate
10.Dit herhaal ik weer totdat ik rond ben en ga nu naar Imageready.
11.Nu doe je elke layer uit behalve je eerste en gaat zo telkens naar boven en zet het oogje uit van de layer onder de layer die je showt, vergeet ook zeker niet om voor elke layer een andere Animation Screen te nemen.
12.Nu ben je klaar! Mijn Outcome:
-Kon ik ook niet uploaden, sorry-

2.1Sprites gebruiken
-----------------------------------
1.Eerst en vooral hebben we sprites nodig, druk maar is in op google: "Sprites" en je vind er zeker genoeg! Ik heb deze genomen: Mario Sprites
2.Nu openen we Photoshop en openen we de sprites.
3.We renderen de sprites door met de magic wand tool op de achtergrond te klikken, dan verschijnt er een rondgaande stippellijn rond de figuurtjes, druk dan op delete op je toetsenbord de achtergrond verdwijnt. -> Magic Wand Tool
4.Nu openen we een art bestandje ik neem deze -> Sig
5.Daarna nemen we de polygonal Lasso Tool en maken we een rechthoek rond het mannetje dat je als eerste wil en sleept het in je art. -> Polygonal Lasso Tool
6.Nu knippen we nog wat andere mannetjes uit let er wel op dat je de mannetjes kiest die erop volgen want anders krijg je een lelijk resultaat.
7.Nu we dat alles hebben schakelen we over naar Imageready.
8.In Imageready zetten we alle layers uit door op het oogje te klikken alleen je BG en je eerste sprite mag zichtbaar zijn. -> Ik heb nu dit
9.We zetten onze sprite zo dat we enkel een beentje zien:
10. Nu maken we een nieuwe animation screen en gebruiken de volgende sprite en laen hem opnieuw maar voor een klein stukje zien zo telkens verder totdat je mannetje helemaal zichtbaar is en nu gebruik je verder je sprites let er wel op dat je de sprites niet te ver van elkaar af zet of je krijgt geen mooi doorlopende animatie.
11.Test nu je animatie en vind je hem goed? slaag hem dan op en Show hem!
12.Klaar! Mijn Outcome:
-Sorry again, ik kan die plaatjes echt niet uploaden-

Heb je nog vragen of is er iets niet duidelijk mag je dat altijd zeggen.
Kritiek en complimenten over deze Tutorial zijn altijd welkom over deze tut.
Bedankt voor het lezen (en) gebruiken van mijn Tutorial

Tot de volgende,
Ray

Ray
Being Myself

Standaard geplaatst op 15 november 2006 @ 17:03
Met quote antwoorden

18keer bekeken en geen enkel antwoord
jullie mogen best iets zeggen hoor

AlisanO
Eh..

AlisanO's avatar
Standaard geplaatst op 15 november 2006 @ 18:46
Met quote antwoorden

.
.
hip

Badboy Killa
Ray
Being Myself

Standaard geplaatst op 15 november 2006 @ 19:09
Met quote antwoorden

Thx ^^

Djonne
Sanji. <333

Standaard geplaatst op 19 november 2006 @ 13:28
Met quote antwoorden

Zou je geen plaatje bij zetten van einde?
Dan wil ik eens proberen^^

Shiny_Groudon
Wandelt af en toe langs

Shiny_Groudon's avatar
Standaard geplaatst op 05 november 2009 @ 15:39
Met quote antwoorden

hoe open je imageready met CS4?

[Anime List] [Manga List]
Wanneer komt er nou eindelijk eens een naamsverandering
Kast
Hiephiep.

Kast's avatar
Standaard geplaatst op 05 november 2009 @ 16:47
Met quote antwoorden

Daar zit hij in photoshop ingebouwd. Dus openen hoeft niet meer.

My Deviantart
I am SPARTAAA
Dark Farmer
Spam Mastery

Standaard geplaatst op 06 november 2009 @ 16:36
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Kast Bekijk bericht
Daar zit hij in photoshop ingebouwd. Dus openen hoeft niet meer.
Lekkere late reacties xD

Kast
Hiephiep.

Kast's avatar
Standaard geplaatst op 06 november 2009 @ 16:43
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Dark Farmer Bekijk bericht
Lekkere late reacties xD
Waarom zou dat niet kunnen?

My Deviantart
I am SPARTAAA