Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Anime > Manga
Deze pagina opnieuw laden Wat is jouw top 5 Manga?

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Gohan
Just a Friend

Gohan's avatar
Standaard geplaatst op 06 januari 2008 @ 15:58
Met quote antwoorden

Genoeg mensen hier die begrijpen dat Urasawa geniaal is. Ik verwacht dat hij dit jaar met een nieuwe serie gaat beginnen. Hij werkt namelijk altijd aan 2 werken. Aangezien 20th/21st zijn voltooid. (21st is tot en met chap 11 gescanlated mensen!).

Urasawa streeft Osamu Tezuka na. Het hoogste dat je kan bereiken. De schepper van Manga. Urasawa zal dus door blijven tekenen tot hij er dood bij neer valt. (Hopelijk leeft hij wel wat langer dan Tezuka die 60 jaar is geworden). Hij zal ons dus blijven verassen. Eerlijk gezegd denk ik niet dat hij 20th ooit zal overtreffen. Hij heeft de lat onmetelijk hoog gelegd voor zich zelf.

Dus behalve de 20th Century Boys film die in 2008 uitkomt (waar ik persoonlijk niet hele hoge verwachtingen van heb. Ik heb vooral interesses voor de Maskers) zou er nog een anime aan kunnen komen. Monster die in 2001 eindigde kreeg ook pas in 2004 een animatie. Nu kunnen we tenminste genieten van PLUTO. Wat de toekomst in petto heeft is nog even afwachten.

Voor geinteresseerden. Alleen voor mensen die Tenminste tot en met chap 250 hebben gelezen ( De 1ste chap van 21st). In deze documentaire over Urasawa tekent hij die chap namelijk. Er zijn ook nog kleine Pluto spoilers. Deze zijn echter verwaarloosbaar klein.

Een 45 minuten durende documentaire over Urasawa

Docu heeft geen subs.

[ Laatst gewijzigd door Gohan; 06 januari 2008 om 16:03 ]

TTGL: Believe in yourself. Not the me who believes in you. Not you, who believes in me. Believe...Believe in yourself.
Monster: Humans can become anything (Franz Bonaparta)
ukoziak
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 08 januari 2008 @ 00:14
Met quote antwoorden

Aangezien jij wel de grootste fan Urusawa moet zijn die ik ken, wil ik je het volgende vragen: Kun je misschien ook iets vertellen over oudere werken van Urusawa (zoals Yawara! en Master Keaton) en in hoeverre zijn genialiteit in die werken terug te vinden is of dat er überhaupt iets van zijn genialiteit in voorkomt?

Aangezien ik niet zo super gemotiveerd ben om het op te zoeken, maar weet je/iemand misschien hoe het zit met de verkrijgbaarheid van de wat oudere manga/anime van Urasawa (scanlations, fansubs, licenses e.d.). Wil een keer iets anders van hem proberen.

Gohan
Just a Friend

Gohan's avatar
Standaard geplaatst op 08 januari 2008 @ 08:57
Met quote antwoorden

Als ik eerlijk ben heb ik zijn oude werken nog niet gelezen. Ik ben wel ooit begonnen in Happy en heb gekeken wat Yawara ongeveer was. Alleen ik kon al snel concluderen dat deze totaal verschillend zijn als je ze vergelijkt met zijn nieuwere manga's. Ze zijn zelfs zo anders dat de mensen die bijv Monster hebben gelezen of 20th totaal geschokt zullen zijn. Huh? is dit Urasawa? Ja het is Urasawa. Het is niks zoals je verwacht. Yawara en Happy! zijn goede sportmanga's maar waarschijnlijk niet het geen waar je naar zoekt. Voorderest heeft hij nog Pineapple Army geschreven iets wat dichter bij jullie verwachtingen komt. Een manga die gaat over een ex millitaire. Een andere manga die enigzins in de buurt komt van wat jullie zoeken is Master Keaton die gezien kan worden als de stap richting Monster etc.

Thriller: Monster (helemaal), 20th Century Boys (helemaal), 21st Century Boys (11/16) en Pluto (tot de laatste chap 47)

Sports: Yawara (voor een groot deel scanlated), Happy! (zover ik weet helemaal)

Overige: Pineapple Army (eerste 2 chaps) Master Keaton (ook maar enkele chaps alleen er is ook een anime van gemaakt die helemaal gesubt is)

Literatuur: ( Urasawa heeft ook boeken geschreven): Another Monster <-- Voor de mensen die niet genoeg kunnen krijgen van Monster is dit het rapport van een Oostenrijkse man genaamd Werner Weber die dieper ingaat op het verhaal. Je komt bijv meer te weten over Tenma's jeugd. Het schijnt ook nog dingen te onthullen...(Al meer dan de helft vertaald door Stephen van Mangascreener

Voor de rest heeft hij nog een boek geschreven over Bob Dylan.

Voor de mensen die opzoek zijn naar een nieuwe Urasawa Thriller begin dan met PLUTO als je er nog niet aan begonnen bent.

Er komt dit jaar ook een film uit van 20th Century Boys.

Conclusie: Ben je op zoek naar wat je verwacht zoals bij Monster dan moet je niet dieper in het verleden gaan zoeken. Als je een keer wat anders van Urasawa wil zien? lees dan 1 van ze sportmanga's of 1 van de overige.

[ Laatst gewijzigd door Gohan; 08 januari 2008 om 09:02 ]

TTGL: Believe in yourself. Not the me who believes in you. Not you, who believes in me. Believe...Believe in yourself.
Ash Ketchum
Meitantei

Ash Ketchum's avatar
Standaard geplaatst op 08 januari 2008 @ 11:13
Met quote antwoorden

Ik heb de eerste US DVD van Master Keaton en die is echt vet! Helaas al jaren out of print EN van Geneon, dus de kans ze nog te vinden is net zo groot als Tokkie Tor.

"Rationality, that was it. No esoteric mumbo jumbo could fool that fellow. Lord, no! His two feet were planted solidly on God's good earth" - Ellery Queen, The Lamp of God
Aoi
Bami

Aoi's avatar
Standaard geplaatst op 08 januari 2008 @ 11:16
Met quote antwoorden

1. 20th Century Boys
Het is origineel en verslavend, Urasawa is geniaal. <3

Verder heb ik nog niks gelezen.

I'm a deeply superficial person.
ukoziak
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 08 januari 2008 @ 16:03
Met quote antwoorden

Hartstikke bedankt Gohan!

Master Keaton lijkt me wel wat. Ik ga daar maar eens mee beginnen.
PLUTO wacht ik nog wel even mee denk ik. Die lijkt me nog erg incompleet?

fallen
Firefist Ace

Standaard geplaatst op 09 januari 2008 @ 18:54
Met quote antwoorden

1. Berserk
2. Monster
3. 20th Century Boys/21st Century Boys
4. Lone Wolf and Cub
5. Akira

Gohan
Just a Friend

Gohan's avatar
Standaard geplaatst op 09 januari 2008 @ 20:36
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door ukoziak Bekijk bericht
Hartstikke bedankt Gohan!

Master Keaton lijkt me wel wat. Ik ga daar maar eens mee beginnen.
PLUTO wacht ik nog wel even mee denk ik. Die lijkt me nog erg incompleet?
Nee, hoor. PLUTO is gewoon nog On Going. Ik raad je PLUTO juist aan om te lezen.
Alleen maak eerst 20th Century Boys af. Hoe ver ben je daar eigenlijk mee?

@t fallen: Aangezien je Monster zo hoog hebt staan, Heb je Another Monster al gelezen?

[ Laatst gewijzigd door Gohan; 09 januari 2008 om 20:38 ]

Gaara4Ever
Anime Forum Lid

Gaara4Ever's avatar
Standaard geplaatst op 09 januari 2008 @ 20:43
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Gohan Bekijk bericht
Nee, hoor. PLUTO is gewoon nog On Going. Ik raad je PLUTO juist aan om te lezen.

@t fallen: Aangezien je Monster zo hoog hebt staan, Heb je Another Monster al gelezen?
Dit is mijn nieuwe top 5:

1. Monster
2. Naruto
3. D.Gray-Man
4. Bleach
5. Deathnote

Wat is Another Monster precies?

Dī Gurei man
ディーグレイマン
ukoziak
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 09 januari 2008 @ 22:14
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Gohan Bekijk bericht

Dat bedoel ik dus met incompleet, dat het nog ongoing is. Is de serie denk je bijna afgelopen, of echt nóg lang niet?

20th Century Boys... volgens mij vol. 20 of zo (break van 2 jaar XD). Ik wacht wel even tot 21stCB klaar is, dan lees ik de serie nog wel een keer helemaal vanaf het begin. Tenzij de anime binnenkort aangekondigd wordt.

Gohan
Just a Friend

Gohan's avatar
Standaard geplaatst op 10 januari 2008 @ 05:48
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door ukoziak Bekijk bericht
Dat bedoel ik dus met incompleet, dat het nog ongoing is. Is de serie denk je bijna afgelopen, of echt nóg lang niet?

20th Century Boys... volgens mij vol. 20 of zo (break van 2 jaar XD). Ik wacht wel even tot 21stCB klaar is, dan lees ik de serie nog wel een keer helemaal vanaf het begin. Tenzij de anime binnenkort aangekondigd wordt.
Je bent dus bij vol 20 maar dat was 2 jaar geleden? Ik zou nu opnieuw beginnen.
21st Century Boys is al helemaal uit in japan en 11/16 scanlated. Het is erg bevredigend als je na 20-30 dagen wachten weer een nieuwe chap krijgt.Het geeft een mooi climax gevoel. Tegen de tijd dat je het opnieuw hebt gelezen zijn we al weer even verder. Dat wachten maakt het enkel spannend en maakt iedere nieuwe chap ook heel speciaal.

@tGaara4Ever: Een boek (literatuur) Waarin Urasawa terug kijkt naar de Monster zaak door de ogen van een Oostenrijkse journalist die de zaak gaat onderzoeken. Je ontdekt wat er gebeurd is na het Johan Incident, komt meer te weten over Tenma's verleden en het schijnt ook nog een paar geheimen te onthullen. Mensen die geïnteresseerd zijn sturen maar een PM.
Post Scriptum: Lees 20th Century Boys!

[ Laatst gewijzigd door Gohan; 10 januari 2008 om 05:52 ]

Brooddoos
Standing In The Way

Brooddoos's avatar
Standaard geplaatst op 11 januari 2008 @ 21:48
Met quote antwoorden

Maak misschien een Urasawa topic aan? Dat gaat wat makkelijker en daar kan je dan ineens al je verering plaatsen. Het verbaast mij eigenlijk toch wel dat jij die andere werken nog niet gelezen hebt.

Gohan
Just a Friend

Gohan's avatar
Standaard geplaatst op 14 januari 2008 @ 13:29
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Panda_genma Bekijk bericht
Maak misschien een Urasawa topic aan? Dat gaat wat makkelijker en daar kan je dan ineens al je verering plaatsen. Het verbaast mij eigenlijk toch wel dat jij die andere werken nog niet gelezen hebt.
Goed Idee. Ach ja... ooit lees ik ze.

nthn
.

Standaard geplaatst op 15 januari 2008 @ 15:38
Met quote antwoorden

1.20 centery boys
2. Death note
3 denk one piece
4. monster
5. naruto

DJAZ
Anime Forum Lid

DJAZ's avatar
Standaard geplaatst op 19 januari 2008 @ 14:16
Met quote antwoorden

Jezus joh....de manga's die hier voorbij komen..Ik hou het maar bij de standaard manga's Bleach Death Note en Naruto(NIET SHIPPUUDEN! DIE ZUIGT!)

Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten