Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Liefde en relaties
Deze pagina opnieuw laden Waar val jij op? #2

Onderwerp gesloten

Onderwerptools Weergave
Het_Papiertje
Pantsu?

Het_Papiertje's avatar
Standaard geplaatst op 10 januari 2012 @ 10:37

Pfff. Op mijn 14e hield ik me nog niet eens echt bezig met jongens. Ik vond het zo raar dat jongens opeens anders tegen me gingen doen rond die leeftijd. xD Late puber. :'D
Maar sowieso... De meisjes waar ik op val zijn altijd wel 16+ geweest. De jongens standaard ouder, maar 2 jaar verschil vond ik ook niet een heel groot probleem wat leeftijd betreft.

Pantsu misete moratte yoroshii desu ka?
And at the end of the tour there will be free happily ever afters for everyone
RobinotX
☞゚ヮ゚)☞

RobinotX's avatar
Standaard geplaatst op 10 januari 2012 @ 11:26

Een maat van me is 21 en heeft een vriendin van 14/15. En die twee zitten verder gewoon op 1 lijn ook al zitten ze in 2 hele verschillende fases. Dus het is wel mogelijk.

Music is a moral law. It gives soul to the universe, wings to the mind, flight to the imagination, and charm and gaiety to life and to everything. - Plato
Lady Renarde
Embrace

Lady Renarde's avatar
Standaard geplaatst op 10 januari 2012 @ 15:28

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Nas'D Bekijk bericht
Kunnen ze er nog zo mooi uit zien, het gaat gewoon niet werken als je zelf studeert en het meisje net op de middelbare school zit. Totaal andere levensfase en daardoor begrijp je elkaar ook minder goed.
Inderdaad...
"Shit, heb m'n tentamen niet gehaald, daar gaan 10 studiepunten... Die langstudeerdboete komt ook al in zicht."
"Oh, ik had ook een onvoldoende voor mijn proefwerk Frans... Maar ik sta nu nog een 6." : D
"..." -moordneigingen-

Lijkt mij tenminste irritant

Kyna
Leader of lost souls.

Kyna's avatar
Standaard geplaatst op 10 januari 2012 @ 15:34

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door RobinotX Bekijk bericht
Mwa, 2 jaar vind ik wel heel kleine marge
Dat geld bij mij ook alleen maar naar beneden. Mijn vriend en ik schelen 4 jaar (ik ben nu 21 en hij is 25) en dat vind ik alleen maar prettig. Ik heb nogal wat meegemaakt en daardoor klikt het gewoon niet op dat niveau tussen mij en iemand die veel jonger is dan ik.

If walls break down, I will comfort you. If angels cry, oh I'll be there for you.
"Mijn kat is mijn engel, mijn liefste troeteldier. Met een hart vol liefde en een tong van schuurpapier." :')
chipmunk.
Cap.

chipmunk.'s avatar
Standaard geplaatst op 10 januari 2012 @ 15:34

@ Lady Renarde; een middelbare scholier ziet toch ook wel in dat 10/60 van je punten missen even andere koek is dan een onvoldoende halen en nog een zes staan? Het is echt niet alsof zij in een totáál andere samenleving leven, waarin geen besef bestaat van wat erg is en wat niet...

Ik denk dat een relatie tussen een middelbare scholier en een student prima kan werken. Mits het gaat om een vijfde-/zesdejaars middelbare scholier, en eerste-/tweedejaars student. Dan zit je nog redelijk in dezelfde levensfase. In dat stadium van de middelbare school zie je al uit naar het studentenleven, en in dat stadium van student-zijn weet je nog goed hoe het was op de middelbare school.
Dat dít kan is echter iets anders dan veertienjarige meisjes met negentienjarige jongens. Misschien is dat op zich niet eens zo'n ramp (hoewel ik het mezelf echtt niet kan voorstellen), maar ik wil er niet aan denken dat mijn vijftienjarige zusje met iemand van mijn leeftijd zou thuiskomen.

The only thing that sustains one through life, is the consciousness of the immense inferiority of everybody else.
Irri
bouwvakker

Irri's avatar
Standaard geplaatst op 10 januari 2012 @ 16:25

Toen ik 14 was had ik iets met een 18 jarige jongen (toen nog middelbare school) en nooit echt een probleem mee gehad. Wel een probleem was dat ik op een gegeven moment een vriend had die 5 jaar ouder was, zonder studie of werk terwijl ik op de middelbare school zat. Hij was bezig met werk zoeken en wilde al echt settelen terwijl ik nog echt aan het begin stond. Dan krijg je inderdaad het gedoe van levensfases en dat kan problemen opleveren.
Denk dat leeftijd op zich niet altijd een probleem hoeft te zijn, het hangt van de mensen af en hun kijk op de wereld.

Why take the stairs when I got a perfectly good canoe?
Batonelli
Stef

Standaard geplaatst op 10 januari 2012 @ 16:34

Ben het volledig eens met chipmunk.
Die fases die zij noemde kunnen inderdaad nog goed samen gaan, in mijn ogen. Ik ben bijvoorbeeld ondertussen een vijfdejaars student en zou waarschijnlijk toch te veel botsen met een zesdejaars middelbare scholier, omdat simpelweg de gehele middelbare school periode al een te lange tijd geleden is en de middelbare scholier totaal geen of te weinig ervaring heeft met het studentenleven van meer dan vier jaar.

Dus dat (:

Eoin
Hedonist

Eoin's avatar
Standaard geplaatst op 10 januari 2012 @ 18:33

Ik ben van mening dat leeftijd er niet toe doet eigenlijk.

Ja, tuurlijk. Kans is groot dat er iemand geestelijk nog niet ontwikkeld genoeg is op 15, en dat de kans groot is dat ik daar als 21 van schrik... maar dat zie ik vanzelf wel. Ik heb wel wat beters te doen dan: "Oh, jij bent 15 dus ik vind je niet leuk!"

Ik zie het wel, ik heb geen zin om daar over na te denken.

'You've blocked me on Facebook, and now you're going to die!'
Follow me, or Watch me!
Dré.
Anime Forum Lid

Dré.'s avatar
Standaard geplaatst op 10 januari 2012 @ 18:45

Ik ben bijna 22 jaar. Hoe volwassen iemand ook is, het lijkt me gewoon awkward. Maar ja, als je echt verliefd op elkaar bent...iemand van 15 kan je het misschien beter mee vinden dan iemand van 17 (nog even de ouders buiten beschouwing gelaten, ouders kunnen natuurlijk ook altijd dwars zitten). Nee, vanaf 18 jaar zou ik denk ik als regel hanteren.

Pittig
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 10 januari 2012 @ 23:42

Ik ben heus niet zo streng over mijn 18+ eis, ik kan heus wel hiervan afwijken!

Niet op de dag wanneer je 18 bent, oh je bent 18 geworden! gister was je nog 17.
Dus gister was je nog een meisje, maar nu een echte dame..

Nee, het is gewoon een mooi basis getal (een grens aan jezelf stellen).
Wanneer ik een tiener meisje als een echte vrouw begin te zien. kan ik heus wel een beetje hiervan afwijken, bijvoorbeeld een 17 jarige zal niet zo rampzalig als levensfase van mij verschillen.

Maar een 14 jarige is niet alleen kwa levensfase heel anders, maar ook kwa uiterlijk.
En het uiterlijk is het grootste probleem, ik bedoel..ik kan me niet voorstellen om me intiem aantrekkelijk te voelen van een kind.

Hurricano
Harde baas.

Standaard geplaatst op 10 januari 2012 @ 23:43

Ik vind 15-18 en 16-19 nog niet zo'n rare gaten, maar dat kan aan mij liggen.

Met pensioen.
Jari
Top 25

Jari's avatar
Standaard geplaatst op 11 januari 2012 @ 00:37

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Hurricano Bekijk bericht
Ik vind 15-18 en 16-19 nog niet zo'n rare gaten, maar dat kan aan mij liggen.
Toen ik 19 was had ik ook een relatie met een 16 jarig meisje. Leeftijd was de reden niet dat het niet goed ging.

RobinotX
☞゚ヮ゚)☞

RobinotX's avatar
Standaard geplaatst op 11 januari 2012 @ 00:47

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Lady Renarde Bekijk bericht
Inderdaad...
"Shit, heb m'n tentamen niet gehaald, daar gaan 10 studiepunten... Die langstudeerdboete komt ook al in zicht."
"Oh, ik had ook een onvoldoende voor mijn proefwerk Frans... Maar ik sta nu nog een 6." : D
"..." -moordneigingen-

Lijkt mij tenminste irritant
Dan moet je gewoon terugdenken. Zo was ik ook, dat is gewoon hypocriet zijn op t moment zelf xD.

Music is a moral law. It gives soul to the universe, wings to the mind, flight to the imagination, and charm and gaiety to life and to everything. - Plato
Saskia
Diva.

Saskia's avatar
Standaard geplaatst op 11 januari 2012 @ 08:35

Het verschilt zo erg qua persoon. Toen ik 14 was speelde ik nog met dinosaurussen en leefde compleet in mijn eigen fantasie wereld.
Toen ik 16 was begon ik me pas te interesseren in jongens en ook nog eens met meisjes. Toen ben ik verliefd geworden op een meisje, waarvan ik dacht dat ze 15/16 was. Over leeftijd hadden we het op 1 of andere manier nooit. Toen kwam ik erachter dat ze 12/13 was.
Het is toen ook nooit wat geworden tussen ons omdat ik dacht: ik ben een pedo als in met haar ga.
Maar ze was zo volwassen voor haar leeftijd. Was gewoon belachelijk.
( we zijn nu nog steeds vriendinnen en bladiebla)

Just saying: iedereen doet, is en denkt heel anders. Er zijn uitzonderingen. Heck; ive got one of those on my hands..

Ja, je zal t verschil erg hebben met leeftijdsfases. Maar er zullen er ook zat zijn die op 1 lijn zitten met elkaar. Good for them. (y)

Irri
bouwvakker

Irri's avatar
Standaard geplaatst op 11 januari 2012 @ 11:56

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Pittig Bekijk bericht
Maar een 14 jarige is niet alleen kwa levensfase heel anders, maar ook kwa uiterlijk.
En het uiterlijk is het grootste probleem, ik bedoel..ik kan me niet voorstellen om me intiem aantrekkelijk te voelen van een kind.
Och, dat wisselt ook weer per persoon. Ik vind het wel grappig dat je zegt dat je het belangrijker vindt dat iemand van 14 er niet uitziet als 14 dan dat ze/hij zich volwassen zou gedragen ;p

Why take the stairs when I got a perfectly good canoe?
Onderwerp gesloten

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten