Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Overige Praat
Deze pagina opnieuw laden tattoo/piercings #2

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Kyna
Leader of lost souls.

Kyna's avatar
Standaard geplaatst op 24 december 2012 @ 13:34
Met quote antwoorden

Is heel erg afhankelijk van de tattoo denk ik.

If walls break down, I will comfort you. If angels cry, oh I'll be there for you.
"Mijn kat is mijn engel, mijn liefste troeteldier. Met een hart vol liefde en een tong van schuurpapier." :')
Het_Papiertje
Pantsu?

Het_Papiertje's avatar
Standaard geplaatst op 24 december 2012 @ 22:18
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Sorrow Bekijk bericht
Werkt een tattoo als je er jong uit ziet ook of is er geen vaste regel?
iedereen boven de 18 kan tatoeages rocken. Anders moet je toestemming van je ouders vragen.

Pantsu misete moratte yoroshii desu ka?
And at the end of the tour there will be free happily ever afters for everyone
Kyna
Leader of lost souls.

Kyna's avatar
Standaard geplaatst op 02 januari 2013 @ 13:45
Met quote antwoorden

Heb de mijne laten zetten op 14 september 2012. Heb nog geen foto van toen hij volledig genezen was, maar het enige verschil is dat de roodheid en het glimmerige (vaseline) weg is.

If walls break down, I will comfort you. If angels cry, oh I'll be there for you.
"Mijn kat is mijn engel, mijn liefste troeteldier. Met een hart vol liefde en een tong van schuurpapier." :')
Jewell
The Light of Fire

Jewell's avatar
Standaard geplaatst op 02 januari 2013 @ 20:30
Met quote antwoorden

Je weet dat je nooit Vaseline op een tattoo mag smeren? Dat kan namelijk een raar effect hebben op de inkt, zolang het nog een wond is.
Van mijn shoo mocht ik alleen Bepanthen erop smeren.

Goðafoss
Drowning hero

Goðafoss's avatar
Standaard geplaatst op 02 januari 2013 @ 20:47
Met quote antwoorden

Bij Tattoo Bob kreeg ik gewoon witte vaseline mee. Hoewel ze daar duur zijn, denk ik wel dat ze van hun zaakjes afweten.

Life is a perception of your own reality.
Kyna
Leader of lost souls.

Kyna's avatar
Standaard geplaatst op 02 januari 2013 @ 23:13
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Jewell Bekijk bericht
Je weet dat je nooit Vaseline op een tattoo mag smeren? Dat kan namelijk een raar effect hebben op de inkt, zolang het nog een wond is.
Van mijn shoo mocht ik alleen Bepanthen erop smeren.
Ah well.. Ik heb het nodige internet zoekwerk gedaan en kwam erachter dat elke tattooshop daarin verschilt van mening. Van mijn tattooshop mocht ik er juist geen bepanthen op smeren (in mijn geval sowieso niet handig, want daar ben ik allergisch voor, dus was waarschijnlijk desastreus geweest voor de tattoo). Bij de Bunker in Breda (ook een behoorlijk dure shop, maar staat ook bekend als erg goed, dus daar wou ik best extra voor betalen) was het advies een heel dun laagje vaseline.

Ik heb nog nergens gehoord of kunnen vinden waarom je het een of het ander niet zou mogen gebruiken (uitgezonderd iets duidelijks als allergie natuurlijk), dus ik ga in zo'n geval maar gewoon af op wat de shop in kwestie me adviseert.

Hoe dan ook, hij is echt prima genezen, er is niets raars gebeurd en de genezing zelf ging als een trein.

Jewell
The Light of Fire

Jewell's avatar
Standaard geplaatst op 02 januari 2013 @ 23:30
Met quote antwoorden

Bij mij was de uitleg dat er geen Vaseline op mocht omdat het een te vette zalf is die alleen je huid dichtsmeert en dat bevordert de genezing niet.
Bepanthen wordt gebruikt tegen luieruitslag en alles en heeft dus een soort van wondhelende werking. Bij Vaseline is dat niet zo. Ga maar na, als je een schaafwond hebt smeer je er ook geen Vaseline op ; )

Maar misschien is iets wel beter dan niets. Zeker in jou geval als je allergisch bent. En inderdaad raadt elke shop weer wat anders aan. Ik houd het in ieder geval op Bepanthen. Top spul!

Kyna
Leader of lost souls.

Kyna's avatar
Standaard geplaatst op 02 januari 2013 @ 23:43
Met quote antwoorden

Denk ook dat dat het beste is, gewoon smeren wat de shop adviseert. Ik mocht van mijn tattooshop juist geen bepanthen smeren omdat dat de wond dan te snel dichttrekt. Er moest bij mij nog aardig wat inkt uit lopen omdat de lijnen van de vleugels anders te dik zouden blijven. Misschien verschilt het ook per shop omdat elke shop zijn eigen techniek heeft. Vind het hele verschillende dingen met verschillende werking sowieso een beetje overrated, gaat er volgens mij meer om dat het vet blijft. Al smeer je er vitamine E creme op. Geen idee of het uitmaakt, maar ik vond het wel best. Hij staat er nu precies zoals hij moest zijn. ^^

chaz
Oude Garde

chaz's avatar
Standaard geplaatst op 12 januari 2013 @ 14:05
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Jewell Bekijk bericht
Bij mij was de uitleg dat er geen Vaseline op mocht omdat het een te vette zalf is die alleen je huid dichtsmeert en dat bevordert de genezing niet.
Bepanthen wordt gebruikt tegen luieruitslag en alles en heeft dus een soort van wondhelende werking. Bij Vaseline is dat niet zo. Ga maar na, als je een schaafwond hebt smeer je er ook geen Vaseline op ; )

Maar misschien is iets wel beter dan niets. Zeker in jou geval als je allergisch bent. En inderdaad raadt elke shop weer wat anders aan. Ik houd het in ieder geval op Bepanthen. Top spul!
Als je er een dikke laag overheen smeert dan klopt het dat het niet snel geneest.
Daarom een dun laagje vasaline word er aangeraden.
Overigens is het puur om de huid vet and soepel te houden, als je het niet insmeert heb je kans dat er littekens komen omdat je huid droog wordt.

Heb zelf 5 tatoages and heb altijd vasaline gebruikt en het is perfect genezen.
Kinda bullshit dus.

Anko ownt me dik n.n
Ravons J. Daro
Quite.

Ravons J. Daro's avatar
Standaard geplaatst op 12 januari 2013 @ 15:11
Met quote antwoorden

Wat zijn eigenlijk de prijzen van een tattoo? o.o De kwestie kwam laatst op tafel en ik heb zelf wel interesse om iets op m'n lijf te zetten. But, ya know.. student and all. 8D

I've traced your shadows on the wall. Now I kiss them.
chaz
Oude Garde

chaz's avatar
Standaard geplaatst op 12 januari 2013 @ 17:33
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Ravons J. Daro Bekijk bericht
Wat zijn eigenlijk de prijzen van een tattoo? o.o De kwestie kwam laatst op tafel en ik heb zelf wel interesse om iets op m'n lijf te zetten. But, ya know.. student and all. 8D
Ligt eraan hoe groot het is en hoeveel details er in zit, voor kleine tatoages zit je rond de 50/100 euro
Voor grote tatoages '' sleeve " rekenen ze uurtarief, maar dat is bij elke shop anders.

Anko ownt me dik n.n
Ravons J. Daro
Quite.

Ravons J. Daro's avatar
Standaard geplaatst op 12 januari 2013 @ 18:08
Met quote antwoorden

Een sleeve heb ik de armbreedte niet voor. Ik denk dat ik sowieso iets op m'n bovenrug in de hoek wil of zo. Just gotta think of something.. v.v

Kyna
Leader of lost souls.

Kyna's avatar
Standaard geplaatst op 13 januari 2013 @ 06:32
Met quote antwoorden

Voor de mijne heb ik 170 euro betaald, maar dat was bij een redelijk dure shop. Je kunt ze ook laten zetten voor 30 euro, maar bij die shops wil je over het algemeen uit de buurt blijven..

Voor een tattoo van pak hem beet 10 x 10 cm kun je uitgaan van ongeveer 150 tot 200 euro.

Jewell
The Light of Fire

Jewell's avatar
Standaard geplaatst op 13 januari 2013 @ 10:24
Met quote antwoorden

Mijn vlinder met kanji was 130 euro.
Mijn Crest of Light met Safe & Sound was 90 euro.
De tattoo die er nu aankomt (Simba) gaat mij maximaal 110 kosten.

Alles bij dezelfde shop laten zetten en alles ziet er heel goed uit. Ik vind de kosten daar heel erg meevallen. Mooie prijs voor een hartstikke mooie tattoo. Heb ook wel eens bij andere shops gevraagd. Simba zou daar gemiddeld al 40 euro duurder zijn.

Maar als ik heel eerlijk ben vind ik dat je goed moet kijken naar de artiest. De artiest moet jou aanspreken en je moet hem 100% vertrouwen.
Dat vind ik eigenlijk belangrijker dan het geld.

En als je een hele goedkope tattoo wil dan zijn er ook mensen die het aan huis doen. Die hebben geen huur van een shop of wat dan ook dus die zijn echt stukken goedkoper. Alleen ik vertrouw het niet : )

Ravons J. Daro
Quite.

Ravons J. Daro's avatar
Standaard geplaatst op 13 januari 2013 @ 10:30
Met quote antwoorden

Pff. Ik wil wel wat kwaliteit inkt op m'n lijf hebben. :') Daar betaal je dan één keer 'veel' voor maar je hebt dat ding je hele leven op je lijf.

Anyway! 8D Ik denk ik iets kies met de Keltische Hounds. Ik heb één leuk design gezien. Maar ik wil meer. v.v

Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten