Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Lucht je hart
Deze pagina opnieuw laden Het einde van AWF

Onderwerp gesloten

Onderwerptools Weergave
Pittig
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 01 september 2012 @ 12:52

Er valt ook gewoon niks meer te posten

Where's my tear drop, wait, I murdered it.
Hawk
Anime Forum Lid

Hawk's avatar
Standaard geplaatst op 01 september 2012 @ 13:09

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Cursed_snorlax Bekijk bericht
Dat zegt thrall ook toch ?

Cursed_snorlax
Anime Forum Lid

Cursed_snorlax's avatar
Standaard geplaatst op 01 september 2012 @ 13:13

Dat kan ook.
Ik ben toevalig op dit moment met dat spel bezig. maar ik stoor me er aan dat het me 3 shotgun bullets kost om 1 man dood te krijgen. terwijl ze mij met gemak neer halen.

Mijn Animelijst!
Lets Facebook!
Cursed_snorlax 0619-4428-4720 pokemon x
Betelgeuse
Alpha Orionis

Betelgeuse's avatar
Standaard geplaatst op 01 september 2012 @ 13:29

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Pittig Bekijk bericht
Er valt ook gewoon niks meer te posten
Waarom?

Ravons J. Daro
Quite.

Ravons J. Daro's avatar
Standaard geplaatst op 01 september 2012 @ 13:31

Thomas, beste kerel: Was dit onheilprofetentopic nou echt nodig?

Niet om aanvallend te doen, jongens: Maar kom op zeg. Het voelt een beetje als 'op 21 december 2012 gaat de aarde naar de tering'

I've traced your shadows on the wall. Now I kiss them.
Eoin
Hedonist

Eoin's avatar
Standaard geplaatst op 01 september 2012 @ 13:40

Oh shit ja..... dat is waar... we gaan er aan!

Overigens vind ik het verdacht stil rond dat scenario... waar zijn de doemdenkers gebleven?

'You've blocked me on Facebook, and now you're going to die!'
Follow me, or Watch me!
Cursed_snorlax
Anime Forum Lid

Cursed_snorlax's avatar
Standaard geplaatst op 01 september 2012 @ 13:41

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Eoin Bekijk bericht

Overigens vind ik het verdacht stil rond dat scenario... waar zijn de doemdenkers gebleven?
Misschien zitten die al op mars ?

Mijn Animelijst!
Lets Facebook!
Cursed_snorlax 0619-4428-4720 pokemon x
Mana Praxula
Stomme Appel

Mana Praxula's avatar
Standaard geplaatst op 01 september 2012 @ 13:48

Och...
Het is tamelijk typisch dat dit soort topics meestal van dezelfde mensen komen. Een keer in de zoveel jaar komt er weer eens een topic aanwaaien dat het awf niet meer hetzelfde is, het forum zijn functie verliest, dat de mensen steeds minder leuk worden etc, etc.

Ik ben zelf ook al een hele tijd lid, sinds 2005 geloof ik, en daarnaast heb ik ook nog een hele tijd gelurkt. Ik heb veel geleerd hier en net als bij Deco, heeft het wss mijn (sociale)leven gered. Ik voel het sediment wel, maar er is zoveel gebeurd op en via dit forum dat het me allemaal tamelijk weinig interesseert.

De reden waarom het me allemaal niet meer interesseert is voor mij eenvoudig. Het lijkt allemaal om negativiteit te draaien. Het geroddel, het gespeculeer, het gezeik er omheen is me op ten duur de keel uit gaan hangen. Het is een cultuur die al jaren heerst en die me met de jaren steeds meer is gaan irriteren. Het droevige hieraan is, is dat die cultuur overal heerst. Hier, op scholen, werk, stages, overal en het is maar net hoe je er mee om wilt gaan. Het enige verschil is tussen hier en RL, is dat problemen hier veel langer blijven hangen en dat dingen die 2 jaar geleden gebeurd zijn, nog steeds actueel zijn. 1 van de problemen is, is dat iedereen gaat met iedereen met als gevolg dat er situaties ontstaan met ex'en waar niemand gelukkig van word, maar waarbij er veel meer mensen zijn betrokken (of betrokken voelen) die alles alleen maar erger maken. Daar komt bij dat dingen die zijn gepost, nog jaren later terug te vinden en dat dingen dan weer kunnen worden opgerakeld met alle emoties van dien.

Ik heb wat dat betreft mss te veel gezien en meegemaakt.

''Een beter AWF begint bij jezelf''
- een wijs iemand
Cobpyth
As Time Goes By

Cobpyth's avatar
Standaard geplaatst op 01 september 2012 @ 15:29

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Eoin Bekijk bericht

Het vervolg van de Mayakalender is gevonden en daardoor is het nu wat minder een topic.

“Get out of here and move forward. This never happened. It will shock you how much it never happened.”
Hurricano
Harde baas.

Standaard geplaatst op 01 september 2012 @ 15:34

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Mana Praxula Bekijk bericht
Och...
Het is tamelijk typisch dat dit soort topics meestal van dezelfde mensen komen. Een keer in de zoveel jaar komt er weer eens een topic aanwaaien dat het awf niet meer hetzelfde is, het forum zijn functie verliest, dat de mensen steeds minder leuk worden etc, etc.

Ik ben zelf ook al een hele tijd lid, sinds 2005 geloof ik, en daarnaast heb ik ook nog een hele tijd gelurkt. Ik heb veel geleerd hier en net als bij Deco, heeft het wss mijn (sociale)leven gered. Ik voel het sediment wel, maar er is zoveel gebeurd op en via dit forum dat het me allemaal tamelijk weinig interesseert.

De reden waarom het me allemaal niet meer interesseert is voor mij eenvoudig. Het lijkt allemaal om negativiteit te draaien. Het geroddel, het gespeculeer, het gezeik er omheen is me op ten duur de keel uit gaan hangen. Het is een cultuur die al jaren heerst en die me met de jaren steeds meer is gaan irriteren. Het droevige hieraan is, is dat die cultuur overal heerst. Hier, op scholen, werk, stages, overal en het is maar net hoe je er mee om wilt gaan. Het enige verschil is tussen hier en RL, is dat problemen hier veel langer blijven hangen en dat dingen die 2 jaar geleden gebeurd zijn, nog steeds actueel zijn. 1 van de problemen is, is dat iedereen gaat met iedereen met als gevolg dat er situaties ontstaan met ex'en waar niemand gelukkig van word, maar waarbij er veel meer mensen zijn betrokken (of betrokken voelen) die alles alleen maar erger maken. Daar komt bij dat dingen die zijn gepost, nog jaren later terug te vinden en dat dingen dan weer kunnen worden opgerakeld met alle emoties van dien.

Ik heb wat dat betreft mss te veel gezien en meegemaakt.
Goede post. Paar mensen die het niet uitmaakt, paar mensen die het wel grappig vinden en een HOOP mensen die zich er behoorlijk aan ergeren.

Met pensioen.
Sakatho
We're all mad here

Sakatho's avatar
Standaard geplaatst op 01 september 2012 @ 16:07

Melodramatisch much?

Zelf kijk ik hier waarschijnlijk al langer mee dan menig lid van de harde kern, en werkelijk iedere twee jaar zie ik wel weer een soortelijk topic ontstaan, waarop iedereen uitwijdt hoe het kan dat het forum steeds minder leuk en minder actief wordt.

Feit is gewoon dat, toen het forum in 2002 werd opgericht, het internet landschap er gewoon nog ontzettend anders uit zag dan vandaag de dag. Toen waren forums vrijwel de enige manier in contact te komen met andere mensen .
Tegenwoordig heb je een compleet scala aan social media waarop mensen in contact komen en blijven. Forums nemen allang niet meer zo'n belangrijke plaats in op het internet als vroeger, met als gevolg dat ik de afgelopen jaren vele forums heb zien doodbloeden.

De enige forums die tegenwoordig nog hun hoofd boven water kunnen houden, zijn de forums met een actieve site erachter. Ofwijl forums van nieuwssites, of grote art/fictie/plaatjes communities -- sites die ook daadwerkelijk content hebben om over te discussieren.
Het punt met AWF is dat er al jaren geen actieve site meer achter zit, en dat de actieve groep leden al jarenlang de doelgroep ontgroeid is. Wanneer hier 40% van de mensen zich nog actief met anime zou bezighouden, zou het al veel zijn. De meeste mensen zitten hier omdat ze er mensen kennen, of simpelweg 'uit gewoonte'.

Persoonlijk zou ik het niet zo erg vinden wanneer AWF dood zou bloeden. In de afgelopen jaren heb ik het forum zien veranderen van een plaats waar het gezellig was nieuwe mensen te ontmoeten, en lief & leed te delen, naar een plaats waar de dienst wordt uitgemaakt door een enkel populair groepje dat zich teveel vast pint op de normen (of eerder het gebrek eraan) van sites zoals 4chan.
Het is vermakelijk, en ik heb er veel leuke mensen ontmoet. Maar ik denk dat het forum na 10 jaar zijn beste tijd wel heeft gehad.

~ Faith Divides Us - Death Unites Us
~ [Fics] ~ Voor Elysa | Before the dawn
Mana Praxula
Stomme Appel

Mana Praxula's avatar
Standaard geplaatst op 01 september 2012 @ 16:36

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Hurricano Bekijk bericht
Goede post. Paar mensen die het niet uitmaakt, paar mensen die het wel grappig vinden en een HOOP mensen die zich er behoorlijk aan ergeren.
Och...
Eens. Ik zou graag willen zeggen dat dit soort problemen ontstaan omdat je elkaar niet ziet, maar ook daarvan weet ik dat het onzin is.

Ik heb een half jaar op kamers gewoond op Texel. Daarin zaten we in een appartementencomplex waar ongeveer 40 studenten woonde en waarvan ik 15 - 20 dagelijks zag. Met dagelijks bedoel ik dat ik ze tijdens de 10 uur pauze, lunch, 3 uur pauze, avondeten en in de bar. De kans om elkaar aan te spreken op bepaald gedrag of om dingen uit te spreken, was volop aanwezig. Je zag hoe de ander reageerde op grappen, hoe serieus die was, hoe die in elkaar stak, etc.

En daar heb ik precies dezelfde problemen gezien als die hier zijn. Bepaalde dingen worden domweg niet uitgesproken en er zijn altijd mensen die zichzelf beter voelen dan anderen. Ook daar zijn geheimen niet veilig, wordt er vreemd gegaan en gaat iedereen met elkaar naar bed, maar probeert iedereen het wanhopig stil te houden en is het een sport om zo veel mogelijk van een ander te weten.

Reacties op deze gebeurtenissen waren het zelfde. Een paar mensen kunnen er wat mee, anderen vinden het grappig, een aantal interesseert het geen zak en het overgrote deel wil het wel weten, maar doen er niks mee. Het gene wat ik geleerd heb, is met de mensen om te gaan die zichzelf niet bezighouden met dit soort gezeik of het gezeur niet serieus te nemen. Dat is wel de meest prettige manier van leven.

''Een beter AWF begint bij jezelf''
- een wijs iemand
Tadase
!(◎_◎;)

Tadase's avatar
Standaard geplaatst op 01 september 2012 @ 19:58

Just lurking for now~

Ik vind de vergelijking tussen fora en sociale media behoorlijk krom. In het buitenland doen fora het nog prima, terwijl sociale media daar een even grote (soms zelfs een grotere) invloed heeft als hier in de benelux. Daar komt bij dat men sociale media nog steeds gebruikt om in contact te blijven met bepaalde vriendenkringen, terwijl fora er juist zijn om mensen bij elkaar te brengen rondom onderwerpen die hen aanspreken. Hoe kun je dat met elkaar vergelijken als de doealstelingen niet overeen komen?

Bovendien is het opvallend dat in dit soort topics vaak onderscheid wordt gemaakt tussen "oude" leden en minder oude leden. Zijn we nou allemaal leden van het AWF of niet?

nintendo 3ds fc: 1590-4808-9395
Dank voor deze avatar aan Kumori
Basel
~Basel

Basel's avatar
Standaard geplaatst op 01 september 2012 @ 20:25

Dat is eigenlijk wel jammer ja.

T. Tapes
Member of Kingdoms

T. Tapes's avatar
Standaard geplaatst op 01 september 2012 @ 20:32

AWF > alles.