Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Lucht je hart
Deze pagina opnieuw laden Het einde van AWF

Onderwerp gesloten

Onderwerptools Weergave
fakerick
Topless

fakerick's avatar
Standaard geplaatst op 13 december 2015 @ 18:30

Ik denk dat dat 2014 was inderdaad, was wel tof!

Wuju like a potion? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Chopstick
(`_´)ゞ

Chopstick's avatar
Standaard geplaatst op 13 december 2015 @ 18:47

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Gurenn Bekijk bericht

En ja, van de ene op de andere dag offline halen zal zonde zijn, als je het ooit doet hopelijk met een aankondiging vooraf. Dan kunnen alle oude leden plots weer langskomen om afscheid te nemen en dramatisch te doen.
Zijn we dat niet hier al aan het doen? :d

Kben zelf nog verbaast dat mensen de Bleach manga nog lezen en elke chapter nog iets posten. Het niveau is niet bepaald hoog te noemen, maar mensen zijn benieuwd hoe het eindigd denk ik.

Ludo Sanders
Anime Forum Lid

Ludo Sanders's avatar
Standaard geplaatst op 14 december 2015 @ 10:19

Nou heel veel Wayback pagina's opslaan zou ik zeggen.
http://archive.org/web/

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Chopstick Bekijk bericht
Zijn we dat niet hier al aan het doen? :d

Kben zelf nog verbaast dat mensen de Bleach manga nog lezen en elke chapter nog iets posten. Het niveau is niet bepaald hoog te noemen, maar mensen zijn benieuwd hoe het eindigd denk ik.
Als je bedoelt het wekelijkse posten voor elke chapter, dan komt het inderdaad omdat ik het toch al een tijdje en doe en de comments hier wel entertaining kunnen zijn. Chapters zijn te kort en inhoudloos om er een serieuze discussie over te houden. Maar, ik heb globaal gezien niet zoveel te klagen over deze arc.

Wer beschützt die Schwachen vor dem Mann, der die Schwachen beschützt?
T. Tapes
Member of Kingdoms

T. Tapes's avatar
Standaard geplaatst op 14 december 2015 @ 12:12

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
Haha, ik weet niet of het nog volledig dekkend is, maar hosting is gelukkig niet zo duur meer, al heb ik laatst nog wel de capaciteit uit moeten breiden omdat de server telkens overbelast raakte. Pokémonwolken genereert gelukkig nog wel iets, dus als ik er iets op toeleg zal het niet veel zijn.

Hoe dan ook, ik zal het niet van de ene op de andere dag offline halen. Daarvoor vind ik het zelf ook nog te leuk om naar te kijken, en blijkbaar ben ik niet de enige.
+1

Want diep van binnen hoop ik nog steeds op een like functie.

't.tapes visitor messages best visitor messages' - Hawk, 2012
Airclever
Fire of Kaladesh

Airclever's avatar
Standaard geplaatst op 14 december 2015 @ 21:47

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgyy Bekijk bericht
Vorig jaar was er nog een... Of was het alweer 2 jaar geleden?
Ik had er een georganiseerd rond Oktober 2014 geloof ik :>

Styx
Someone Else

Styx's avatar
Standaard geplaatst op 15 december 2015 @ 19:50

En zelfs ik kom er na 3 jaar toch nog eens naar terug... Ik ben blij dat het nog bestaat en dat ik mijn zever nog eens kan komen herlezen. XD

Mava
Pokémon Jager

Mava's avatar
Standaard geplaatst op 27 december 2015 @ 10:58

Jammer, erg jammer.

Vooral de manier waarop.
3 jaar geleden hebben we (=de leden) er nog iets proberen aan doen.
kijk maar: http://forum.animewolken.nl/showthread.php?t=74253

Het spijtige is, het enige wat animewolken nodig had wat een update van de website.
Dit was mogelijk door de oude site om te zetten naar een modernere webbuilder (joomla ofzo)
Deze zijn interactiever en vooral ook makkelijker te updaten.
De staff heeft met dit topic destijds weinig mee gedaan...

Alleen dan hadden er meer leden kunnen komen.

Ik versta Gijs ook wel ergens,
inmiddels ben ik 29 jaar, ik heb een vriend, werk, een huishouden wel nog nog geen kinderen maar dat had reeds gekund. Een website updaten past nergens in dat drukke schema.
Toch vind ik het erg spijtig dat Gijs niemand betaald heeft om het te laten updaten OF hij had ook een overnemer kunnen zoeken.

[ Laatst gewijzigd door Mava; 27 december 2015 om 11:10 ]

Afkorting niet duidelijk? bezoek dit topic:
Het Grote AWF Pokémon Woordenboek
Mava
Pokémon Jager

Mava's avatar
Standaard geplaatst op 27 december 2015 @ 11:09

Anderzijds, kan Gijs het nog altijd overlaten, maar dan wordt het wel hoog tijd om dat te doen.
Voorlopig heeft animewolken nog steeds redelijk veel bezoekers, het domein is gekend & oude leden komen af en toe nog langs.

Uiteraard zal de nieuwe overnemer bijna van 0 moeten beginnen, de interesses van de jeugd liggen al iets anders.

Al denk ik dat het reeds van in 2012 de bedoeling was van Gijs om AWF te doen streven.

Komen zeggen dat sites met forums niet meer leven is een beetje kort door de bocht.
Als je even googled vind je meteen de grootste Pokemon site van het moment.
Ook http://hobbygamers.be de site van Antonnie (waarvoor ik zo soms een beetje reclame maakte) bestaat nog steeds, al is hij overgenomen & niet super actief.

Airclever
Fire of Kaladesh

Airclever's avatar
Standaard geplaatst op 28 december 2015 @ 16:20

...Ik was 14 en ik ben al jaren uit die circulatie okay?

Gurenn
Otaking

Gurenn's avatar
Standaard geplaatst op 28 december 2015 @ 22:47

Waarom wil je zo wanhopig dit forum doen heropleven? Heeft Anime Wolken je wat te bieden dat je nergens anders kunt terugvinden of hang je gewoon vast aan nostalgie?
Als het je om bepaalde mensen hier gaat, zoek ze op op Facebook of Skype.
Wil je over anime kunnen praten met mensen, emigreer naar het AniWay-forum (ook bijlange niet meer zo actief als vroeger) of zoek de Dutch Anime Society op op Facebook (erg actief, maar helaas ook chaotisch, een onvermijdelijk nadeel van Facebookgroepen t.o.v. forums).
Gaat het je om Pokémon, ga naar Serebii.net, Bulbapedia, Smogon of de PokéPlay-groep op Facebook.
Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Mava Bekijk bericht
Ik versta Gijs ook wel ergens,
inmiddels ben ik 29 jaar, ik heb een vriend, werk, een huishouden wel nog nog geen kinderen maar dat had reeds gekund. Een website updaten past nergens in dat drukke schema.
Toch vind ik het erg spijtig dat Gijs niemand betaald heeft om het te laten updaten OF hij had ook een overnemer kunnen zoeken.
Nou, iedereen heeft naast werk e.d. nog hobby's, da's het probleem helemaal niet.

Het ontgaat je hier dat Gijs de interesse niet heeft de site veel meer te onderhouden omdat hij allang geen interesse meer heeft in Pokémon of anime. De website wordt nog online gehouden omdat het zonde zou zijn alles waar hij toen voor gewerkt heeft zomaar weg te halen, maar dat betekent niet dat hij er tijd en moeite in wil steken er meer van te maken. Iemand betalen om het te laten updaten is niet aan de orde, waarom zou Gijs dat uit z'n eigen zak moeten of willen betalen? Ads dekken de hostingkosten, maar bijlange geen werkuren.

Een overnemer, ja, dat zou een optie zijn als Gijs niet gehecht was aan Anime Wolken, maar wat is het nut? Wie heeft de interesse en de motivatie de website nog te updaten? Fansites zijn een reliek van het verleden, de informatieve rol van die websites is allang overgenomen door wiki's.
Vroeger begonnen mensen zo'n website omdat ze een stem wouden hebben op het internet, een manier van zelfexpressie. Vandaag de dag bevredigen ze die behoefte door hun stem te uiten op sociale media, of aan hun fandoms deel te nemen op grotere websites waar alles gecentraliseerd wordt zoals Tumblr of MyAnimeList.

Gijs had nooit de bedoeling AWF specifiek te laten sterven, hij had gewoon niet de behoefte om het koste wat het kost in leven te houden. Zelfs met actieve updates op een relevante website zou AWF aan het afsterven zijn, zij het trager. Dat zie je wederom aan de snel afslinkende activiteit op het AniWay-forum ondanks dat daar nog steeds een tijdschrift aan verbonden zit dat regelmatig uitgebracht wordt.
Jongeren zoeken nu eenmaal de weg van de minste weerstand vandaag de dag. En bij een paar websites zoals Facebook en Wikipedia blijven is nu eenmaal veel makkelijker dan alles op te zoeken op verscheidene websites. En Facebook vinden jongeren ook makkelijker te gebruiken dan een forum, gezien een account genoeg is voor alles waar ze over willen praten. De nadelen (Facebookgroepen kennen geen 'subfora' of 'onderwerpen' zodat je makkelijk kunt filteren wat je wel en niet wilt lezen) wegen daar helaas niet tegenop.

Het is leuk geweest, maar AWF valt niet meer te redden en het zou ook gewoon geen zin hebben. Laat het los en zoek andere oorden op om aan je behoeften te voldoen, er zijn meer dan genoeg opties.
Of blijf gewoon hier uit gewoonte en praat over de goeie ouwe tijd met de rest van ons.

Atsusacon, join our next edition on 28-29 July 2018!
Urya
Saikyo Legend

Urya's avatar
Standaard geplaatst op 29 december 2015 @ 09:02

AniWay heeft sowieso een actief forum rond hetzelfde interessegebied. Dus het zou gek zijn om nu ineens heel veel energie te steken in een stervend medium, om vervolgens daarmee te concurreren.

En zoals Gurenn hierboven al zegt: voor mensen die niet meer in het verleden hangen, zijn Facebook/Twitter/etc alternatieven geworden.

Mava
Pokémon Jager

Mava's avatar
Standaard geplaatst op 29 december 2015 @ 11:10

Bedankt voor je reactie.

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Gurenn Bekijk bericht
Waarom wil je zo wanhopig dit forum doen heropleven? Heeft Anime Wolken je wat te bieden dat je nergens anders kunt terugvinden of hang je gewoon vast aan nostalgie?
Als het je om bepaalde mensen hier gaat, zoek ze op op Facebook of Skype.
Wil je over anime kunnen praten met mensen...
Wanhopig ?
Nee, anders had ik Gijs jaren geleden geld gegeven om AWF over te nemen...

Onderling kan je zaken afspreken & vastleggen, een beetje zoals gebeurd bij het overnemen van strip albums. Zo zou Gijs zijn werk niet verloren zien gaan, maar ook niet meer opdraaien voor de kosten.

Voor mij zijn er alternatieven genoeg.
Mijn Moedertaal is Engels. AWF was voor mij al een alternatief...
Misschien gek, maar ik heb hier heel wat Nederlands geleerd.

Er zijn niet zoveel Nederlandstalige fan sites over Games & Anime, net dat is de troef van AWF. Het concept van AWF is inderdaad verouderd, een webmaster die teksten schrijft op een site met een forum, dat is nostalgie.

Fansites:
Moderne fansites zijn eerder nieuwssites waar leden net als op Facebook profielen kunnen maken & zelf teksten kunnen aanmaken in bepaalde categorieën.

Toch blijven goede domeinnamen geld waard, stel dat iemand AWF update & ombouwt, wie weet wat het dan nog zou kunnen worden ?

[ Laatst gewijzigd door Mava; 29 december 2015 om 11:19 ]

Gurenn
Otaking

Gurenn's avatar
Standaard geplaatst op 29 december 2015 @ 21:15

Als ik Gijs was en bekommerd was om het 'verloren gaan van mijn werk' zou ik er niet bepaald happig op zijn het over te laten aan een ander en er dan zelf geen controle meer over hebben.

Er zijn inderdaad niet veel Nederlandstalige fansites over anime en games, maar de behoefte is er ook gewoon niet meer. Vroeger waren er een pak meer, het is echter met reden dat die de tand des tijds niet doorstaan hebben. De waarde van de domeinnaam animewolken.nl zie ik ook niet meer in.

Maar hey, dat ik me op discussies als deze kan gooien is voor mij een reden om hier nog te komen.

lugia07
Female AWF Member ;D

lugia07's avatar
Standaard geplaatst op 16 februari 2016 @ 20:12

En mocht Gijs het een idee vinden...
Is het dan niet mogelijk om samen Admin te zijn, of Gijs Admin, en de ander bijna Admin?
Dan gebeurd er meer dan nu, als het zo blijft word het er hier niet beter van...
En dan zou Gijs het uiteindelijk kunnen laten afstaan, als het goed gaat, of er zijn gewoon 2 admins

Het is toch leuk als dit nog mooi kan blijven staan?
Wanhopig zou ik het niet noemen

I <3 Shiny's

Trade Station << Update Pokemon Sun*
Gurenn
Otaking

Gurenn's avatar
Standaard geplaatst op 17 februari 2016 @ 06:25

Gijs laat het allemaal nog staan, maar actief zal het forum wellicht nooit meer worden, daar verandert een nieuwe admin weinig aan.

Onderwerp gesloten

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten