Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > TV / Muziek / Films / Boeken
Deze pagina opnieuw laden My Little Pony: Friendship is Magic

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Kaas
Like a boss

Kaas's avatar
Standaard geplaatst op 19 februari 2012 @ 19:06
Met quote antwoorden

Zal ik het dan doen? n.n' Wat boeit het als mensen uit een depressie raken door deze serie? Precies het omgekeerde gebeurd ook. Sinds Derpy een canon naam is, is er een grote discussie opgelaaid of Derpy niet een naam is die gehandicapte discrimineert. Mensen voelen zich dus ook beledigt door de show.
Dat opdringerige is echter irritant en dat moet zich ook niet verder ontwikkelen. Je krijgt er bijna jehova taferelen van.

Thijs.
99 동지 but a 매춘부 ain't one

Thijs.'s avatar
Standaard geplaatst op 19 februari 2012 @ 21:53
Met quote antwoorden

Ik vermoed compensatiegedrag. Je mag zeggen wat je wilt over dat mensen leuk mogen vinden wat ze willen, maar veel mensen zullen de fanbase niet begrijpen dat ze naar een kinderserie kijken, met als doelgroep meisjes tussen 6 en 12 jaar. Ik geloof dat veel fans willen voorkomen dat hun gedrag te veel wordt veroordeeld, en daarvoor mensen aanmoedigen het ook te kijken, enerzijds om zichzelf minder 'chantabel' te maken, en anderzijds om meer begrip te creëren.

Dit is puur hypothetisch, de academici onder ons mogen mijn stelling met alle plezier toetsen aan de werkelijkheid.

[SIGPIC][/SIGPIC]
Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly, and applying the wrong remedies. Facebook & Twitter
Pittig
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 19 februari 2012 @ 22:13
Met quote antwoorden

Jullie kunnen wel heel moeilijk doen, maar het is echt een serie gericht voor kinderen.
Dat jullie van kinderserie's houden, is helemaal niet erg? Genoeg volwassenen die Spongebob geweldig vinden (ik ook) vanwege dat het toch leuk is kwa humor (dat wil zeggen dat je het kind in je niet hebt kwijtgeraakt en dat is positief).

Al moet ik zeggen dat ik persoonlijk niet kan voorstellen dat volgroeide volwassene mannen My Little Pony geweldig vinden. Ik krijg daar dan al snel een vreemde fetish gedachte van, want de bijeenkomsten zijn wel heel bijzonder grootschalig aangepakt.

En als ik kijk wat voornamelijk de type mensen zijn die dit dus geweldig vinden, dan versterkt het mijn vooroordeel aanzienlijk groot.

Jullie mogen doen en zien wat jullie willen, alleen kijk niet gek op als mensen het vreemd vinden

[ Laatst gewijzigd door Pittig; 19 februari 2012 om 22:30 ]

Kaas
Like a boss

Kaas's avatar
Standaard geplaatst op 19 februari 2012 @ 22:35
Met quote antwoorden

Vreemd vinden mag altijd, maar je moet mensen niet gaan vooroordelen op één hobby van ze. En dat is helaas moeilijk voor veel outsiders. Als alles waar zou zijn wat veel outsiders zeggen over ons, dan was/had ik:
-Pedofiel
-Homo
-Autist
-Syndroom van Down
-Asperger
-Kanker

Zover ik weet ben/heb ik dat allemaal niet. Als ze je zegt dat je het vreemd vindt, moet je niet raar op kijken als brony's gaan uitleggen waarom het normaal kan zijn. xD

Digger Nick
8 equals equals D

Standaard geplaatst op 19 februari 2012 @ 22:43
Met quote antwoorden

In het begin keken mensen uit naar de serie (nog voor ie uitgezonden werd) omdat onder andere Lauren Faust eraan werkten (Powerpuff Girls, Foster's Home for Imaginary Friends). En omdat het zo enorm girly en corny was (nog meer dan PPG) begonnen mensen op zekere imageboards quotes te spammen en omdat het internet nu voornamelijk uit debielen bestaat (ik kijk naar jou, reddit en een ander willekeurig board) begon iedereen mee te doen.
Dat is eigenlijk alles, en ook de reden dat Winx Club aanvankelijk succes had (al was de internethype niet zo uitgebreid en gelimiteerd tot de minder bekende fora); het is zo girly dat het blijkbaar grappig is om het te kijken als man.

Verder, het is gericht naar meisjes 6-12, maar net zoals de meeste cartoons zitten er ook genoeg references in die enkel oudere kijkers snappen (ik herinner me vaag Big Lebowski, The A-Team). Veel cartoons doen dit, zodat het minder erg is voor ouders om mee te kijken met hun kind, of om de netwerkcensors te omzeilen voor de lol (één van de hoofdredenen dat Regular Show en Adventure Time en Gumball ook zo populair zijn bij zekere 'foute' doelgroepen). Maar dat maakt een cartoon niet automatisch goed. MLP is shit en draait rond de domme gimmick dat het enorm girly, corny en gay is.

Pittig
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 19 februari 2012 @ 22:53
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaas Bekijk bericht
Zover ik weet ben/heb ik dat allemaal niet. Als ze je zegt dat je het vreemd vindt, moet je niet raar op kijken als brony's gaan uitleggen waarom het normaal kan zijn. xD
Maar normaal kent ook geen definitie, wij als maatschappij bepalen dit soort woorden om duidelijk te maken wat wel kan of niet kan.

En als de meerderheid dus in hun ogen zien dat dit afwijkend gedrag is (deels door invloed van andere of misschien onwetendheid). Dan moet je hun niet de schuld hiervan verwijten! Persoonlijk probeer ik zoveel mogelijk zelf te bepalen wat in mijn ogen normaal is.

En als ik dus kijk naar het kinderlijke/meisjesachtige/ kuchie kuchie humor dan zie ik al gauw dat het niet voor mijn doelgroep gericht is. Je kunt mij dan niet overtuigen dat het normaal kan zijn, want wat normaal voor je is, is een mening

wesmnes
Anime Forum Lid

wesmnes's avatar
Standaard geplaatst op 19 februari 2012 @ 22:56
Met quote antwoorden

MLP had als doelgroep kleine meisjes en de ouders(ofterwijl een volwassen man) en ookal was het alleen gericht op kleine meisjes, het heeft zich tog langzamer meer gericht op de wat oudere mensen vanwege de groeiende community.

Urya
Saikyo Legend

Urya's avatar
Standaard geplaatst op 20 februari 2012 @ 06:39
Met quote antwoorden

Misschien snapten jullie mijn vraag niet. Ik snap waarom MLP volwassen fans heeft. Ik snap niet waarom die volwassen fans alles op alles zetten om iedereen met twee ogen zover te krijgen het ook te kijken.

wesmnes
Anime Forum Lid

wesmnes's avatar
Standaard geplaatst op 20 februari 2012 @ 08:51
Met quote antwoorden

persoonlijk vind ik MLP zo leuk omdat tegenwoordig zowat alles wat je op tv ziet alleen maar actie is zowat, MLP heeft dat niet. en het heeft humor. maarja dit is mijn mening, ik weet niet wat de andere duizenden mensen er leuk aan vinden

Thijs.
99 동지 but a 매춘부 ain't one

Thijs.'s avatar
Standaard geplaatst op 20 februari 2012 @ 10:21
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Urya Bekijk bericht
Misschien snapten jullie mijn vraag niet. Ik snap waarom MLP volwassen fans heeft. Ik snap niet waarom die volwassen fans alles op alles zetten om iedereen met twee ogen zover te krijgen het ook te kijken.
En dat is precies wat ik dan ook probeerde te beantwoorden. v.v

[SIGPIC][/SIGPIC]
Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly, and applying the wrong remedies. Facebook & Twitter
Digger Nick
8 equals equals D

Standaard geplaatst op 20 februari 2012 @ 10:49
Met quote antwoorden

Quote:
Omdat ze er enthousiast over zijn. Je ziet hier toch ook tonnen One Piece en Naruto avatars?

Urya
Saikyo Legend

Urya's avatar
Standaard geplaatst op 20 februari 2012 @ 11:23
Met quote antwoorden

Naruto-fans proberen mij niet wekelijks te overtuigen of ik ECHT niet een aflevering wil kijken, of willekeurige feitjes over de serie mijn kant op spuien.

Digger Nick
8 equals equals D

Standaard geplaatst op 20 februari 2012 @ 11:29
Met quote antwoorden

Misschien moeten we dan eens nadenken over het IQ van de fanbase.

Mulderman
Swordy guy

Mulderman's avatar
Standaard geplaatst op 20 februari 2012 @ 12:49
Met quote antwoorden

Quote:
Animatie is al lang niet meer iets waar alleen kinderen naar kijken. Veel mensen van dik in de 20 kunnen tegenwoordig ook van tekenfilms genieten zonder zich er voor te schamen. Daar heeft de enorme vloed aan animatie en CG films wel voor gezorgd. En als er dan een tekenfilm uitkomt die zich met kop en schouders boven de concurrentie uit weet te steken willen ze dat andere mensen laten weten. Denk dat dat ook de reden is. 90% van de kijkers is verrast dat de serie zo goed is en dat willen ze andere mensen ook laten weten. Dus daarom houden ze er maar niet over op.

Dat en Internet hype natuurlijk. De show is gewoon viral gegaan.

A man's dream will never die!
My anime list
I'm give up your appellation's technical monkey
T. Tapes
Member of Kingdoms

T. Tapes's avatar
Standaard geplaatst op 20 februari 2012 @ 17:13
Met quote antwoorden

Ik vind wel dat er mensen zijn die gelijk hebben; De meeste 'ponyfags' dwingen mensen om het omgawesomeroflcopter te vinden terwijl het een fucking kinderprogramma is.

't.tapes visitor messages best visitor messages' - Hawk, 2012
Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten