Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Lucht je hart
Deze pagina opnieuw laden Vaarwel

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Quil
;-;

Quil's avatar
Standaard geplaatst op 23 februari 2010 @ 22:23
Met quote antwoorden

Achja.. Eigenlijk wou ik dit topic al een tijdje openen, maar ik heb het toch maar tot het aller laatste moment uitgestelt (de tijd van schrijven is 20:44 dinsdag 23-2-2010) en eigenlijk moest ik om 21:00 al een middeltje hebben om in een soort slaap waar ik geen pijn meer voel en ik niet meer uit wakker word.
Ik wou dit dit eigenlijk helemaal afmaken, maar wegens tijdgebrek (het is nu 23:15) is het niet gelukt.. Ik zal jullie het stuk laten zien wat ik geschreven heb, en een link naar het weblog van mijn vader waarin alles terug te lezen valt. Ik zal geen reactie meer geven, en als ik dat wel geef dan klopt er iets niet.. xD

-- Ingewikkelde woordjes ofzo --
Narcose: Als je zo diep in slaap bent door een bepaald medicijn dat je gewoon helemaal niks meer merkt van wat er om je gebeurd enzo
Dornicum: Bepaald middel dat je in een via een infuus
Beenmerg punctie: Onder narcose. Dan gaat er een dokter met een naald in een bot waar beenmerg inzit, om er wat uit te zuigen zodat ze het kunnen bekijken
Lumbaal punctie: Onder narcose. Dokter steekt naald in bepaald stuk van je rug, waardoor ze in het centrale zenuwdinges kunnen en daar vocht uit halen. Ook dit willen ze bekijken
Rode bloedcellen: Deze bloedcellen zorgen ervoor dat het zuurstof uit je longen gehaald word en naar je organen enzo gebracht word. (normale waarde is 7,5 tot 8,5)
Witte bloedcellen: Deze bloedcellen zorgen ervoor dat je bacteriën, schimmels en virussen aankan. Het klinkt als 1 soort cel, maar het zijn er een hele boel onder verdeelt. Iedere type heeft een andere functie bij een ander soort infectie. Dit snap ik zelf ook niet dus leg ik het maar niet fout uit =p (normale waarde is 4 tot 10)
Bloedplaatjes / Trombocyten: Deze cellen zorgen ervoor dat je bloedingen, zoals wondjes, kan oplossen (normale waarde is 150 tot 400)
Infuus: Plastic slang ergens op een manier in je lichaam tot een ander aangebracht om medicijnen te geven. Dit woord gebruik ik vaak om het infuus te adresseren, dis korter x)
Hand Infuus: Klein plastic slangetje in arm-ader aangebracht, voor kort gebruikt, irritant =P
Hickman Katheter: Grote dubbele lijn die onder narcose via je borts word ingebracht in een groot ader in de bloed. Hier kreeg ik alle behandelingen door
PICC Lijn: Soortgelijk aan een normaal infuus, alleen word deze onder dornicum onder genomen, en zo geplaatst dat het ook uiteind in een grote ader. Word dus wel via je arm binnen gebracht.
Enschede: Hier woon ik, en begint alles enzo
AMC: Het Academisch Medisch Centrum, ligt in Amsterdam. Hier ben ik korte tijd geweest
WKZ: Het Wilhelmina Kinderziekenhuis, in Utrecht. Hier heb ik al mijn behandelingen gehad.

En nog wat belangrijks ofzo? Ik ben een autist (wil niet opscheppen ofzo =/) en beleef dingen redelijk anders in deze hele situatie als anderen. Dat jullie het maar weten?
En dingen veranderen over de tijd. Ik schrijf op over wat wij op dat moment wiste, en niet wat we nu weten.

-- Intro --

Over het algemeen begon het sinds 2008 steeds beter te gaan met mijn leven.. Ik werd niet meer gepest, kreeg meer vrienden, ging op een sport, enzovoort. Rond Februari 2009 ging het toch wat slechter; ik werd ietsje sneller moe, had minder zin in dingen, werd moeilijker wakker 's ochtends.. En iedere dag iets erger. Rond 20 Februari (moeilijk te zeggen) was het al zo dat ik bij de 1e bocht (die naar 10 meter fietsen komt) al bekaf was. Echt bekaf. Aangezien het steeds erger werd en ik op een gegeven moment gewoon de trap bijna niet meer op kwam, besloten we om de huisarts maar eens te raadplegen

Wij dus naar de huisarts toe rijdend, helemaal in de stress van 'Wat zou er zijn?!' enzo. Aangekomen mochten we redelijk snel naar binnen en werd ik onderzocht. Er werd wat random op mijn buik geklopt, en met de stethoscoop geluisterd (als ik het goed spel), en daaruit stuurde de huisarts ons al snel door naar het bloedpriklab. Als je daar heen rijd denk je aan hele simpele dingen zoals 'Hij zou wel pfeiffer hebben' of 'Vast een te laag ijzer gehalte'. Ik werd geprikt, viel mee (vaccinaties zijn erger..) en we zijn terug naar huis gegaan.

Die avond wisten ze de bloedwaarden, en moesten we direct naar de kinderarts. Deze kon ook al niet zeggen was het was, aangezien ik geen grote bloedingen (= veel bloedverlies), heel slecht eetpatroon (= te weinig bouwstoffen ofzo), of medicijngebruik. Geen van de 3 klote helaas, en dus moest er nader onderzoek komen. Er zou een beenmergpuncie gebeuren moeten, en dat kon niet in in Enschede. We naar AMC gestuurd voor een beenmergpunctie om te kijken hoe het ging op de plek waar mijn bloed gemaakt werd. Leukemie was onwaarschijnlijk - de Leucocyten zouden dan vreselijk hoog moeten zijn, en ze waren maar laag. Ik zou ook direct een bloedtransfusie krijgen zodat ik weer wat energie had.

Er komt nog een post enzo

:')
Quil
;-;

Quil's avatar
Standaard geplaatst op 23 februari 2010 @ 22:31
Met quote antwoorden

De volgende ochtend om 7 uur zijn we met de auto naar Amsterdam gegaan, het AMC. Dit is een van de grootste ziekenhuizen van heel Nederland, het was gewoon echt een doolhof x.x Je zag echt overal zieke kindjes enzo.. dat was stom ;/ Toen bleek de afdeling waar in heen gestuurd zou worden voor de beenmergpunctie vol te zijn, waardoor deze dus niet door kon gaan. Ik werd op een andere afdeling geplaatst, daar zou ik een bloedtransfusie kunnen krijgen, maar geen beenmergpunctie. Hiervoor zouden we de volgende dag om 8 uur met de Ambulance naar het WKZ gestuurd worden. Ook werd ons opgedragen morgen niks meer te eten/drinken omdat ik nuchter moet zijn voor de narcose, anders kots je alles uit. x)

Toen we naar de dokter gestuurd werden die ons opnieuw zou bloedprikken, ookal hadden ze dat gister al gedaan, wat niet logisch is, zeiden ze de uitslagen van gister. Dat waren volgens mij iets in de richtig van: HB 2.5, Trombo's 20, en Leuco's 0.3

Toen moet ik dus weer (meehs) geprikt worden, en prikten ze er ook nog een slechtgeprikt handinfuus bij. Hier zou ik 4 zakjes donor bloed door moeten krijgen, wat 8 uur duurt. Bij iedere verkeerde beweging ging de infuuspaal piepen, dus op een gegeven moment kreeg ik er een of ander ding onder waardoor ik mn arm niet meer te ver zou kunnen draaien. Het zat toen nog irritanter maar piepter wel iets minder x) Toen na een erg slechte nacht slapen. Om 7 uur gewerkt want de ambulance zou om 8 uur komen. Om 8 uur klaar om te vertrekken met de ambulance. maar er was geen ambulance. Wij wachten.. 9 uur. Nogsteeds geen ambulance. Dat werd 10 uur, toen werd ik naar het WKZ gebracht. Natuurlijk zaten we in de file, maar uiteindelijk zijn we aangekomen. We werden naar afdeling Giraf, kamer 2 gestuurd. Dat was heel fijn, want dat was één van de 2 sluis/overdruk kamers, en daarin kunnen je infusen-pompen (op een gegeven moment 7) zodat je veeeel minder last hebt van het gepiep wat al die dingen geven. Toen was het dus wachten op de narcose..

Deze kwam om 4 uur. We zijn naar de operatie kamer gegaan, mn vader mocht mee naar het kleine kamertje waar alles gebeurde enzo, en daar spoot iemand een wit melkachtigiets in mn handinfuus, en toen viel ik in slaap. Tijdens de narcose hebben ze een beenmergpunctie gedaan, een lumbaalpunctie, en een Hickman Katheter geplaatst. Toen werd ik naar de uitslaapkamer gebracht en moest ik wachten tot mn lichaam al het narcose spul verwerkt had enzo.

Toen we kwamen de artsen al heel snel. Ik zag het eigenlijk nog niet, maar mijn ouders wel. Slecht nieuws gesprek. Er is ALL - Acute Lymfatische Leukemie ondekt. Binnen een week zouden ze beginnen met de behandeling, een chemokuur, om de slechte cellen te vernietigen. De behandeling gaat totaal 2 jaar duren, waarvan de eerste 2 - 3 weken in Utrecht, en later 1 keer per week terug. Het was wel goed te genezen, namelijk 80% ongeveer.

.. Of toch niet. De volgende dag bleek dat ik een ander soort Leukemie had, namelijk AML. Deze vorm is heel zeldzaam, komt ongeveer bij 1 a 2 op de 100.000 mensen voor. De behandeling is erg anders, en ook de genezingskans is minder. Ik zal nu 4 keer een chemokuur van 10 dagen moeten hebben met een rustperiode van 3 a 4 weken. In de rustperiode zal moet bloed zich weer naar normale waardes moeten herstellen, omdat dit natuurlijk een keiharde klap van de chemo gehad heeft. Misschien mogen we tussen zo'n rustperiode wel eens naar huis. Dat ligt eraan hoe het met de bloedwaardes gaat. De genezingskans is naar ongeveer 60% gegaan

In het ziekenhuis is het de eerste paar dagen heel saai geweest.. Ik kreeg een oude, slome, ziekenhuislaptop om mee te internetten, en er werden medicijnen via mijn infuus (hickman) toegedient. Toen kwam er een pedagogisch medewerker bij, Ellen, die was altijd heel gezellig enzo en was iedere dag van 10 uur tot kwart voor 11 ofzo. Dat was soms wel te vroeg en dan ben ik chagrijnig.. xD

-- Chemokuur 1 --

De chemokuur was erg vervelend. Ik kreeg veel pijn in mijn mond, waardoor ik bijna niet meer kon praten/eten/slikken. Hiervoor kreeg ik morfine, maar ze hadden telkens net te weinig waardoor ik pijn hield. Toen de pijn minder werd was ik een beetje verslaafd aan de morfine, en wou ik dus niet dat het afgekoppeld werd xD Er kwam ook redelijk veel visite, zoals mijn opa/oma, tante/oom/neef/nicht, klasgenoten, en Wessel natuurlijk. Het eten in het ziekenhuis was vreselijk, zelfs zonder pijnlijke mond (voor dit van toepassing was) was het gewoon om van te kotsen. Dit heeft voor 4 maanden lang geen warm eten gezorgd xD
Ook, door de medicijnen (chemotherapie), begon mij haar uit te vallen. Aangezien ik al jaren lang mijn lange haar gewent was, was het voor mij echt vreselijk om het kort te scheren.. Echt vreselijk. Stomme chemokuur :/
Als de temperatuur, die 3x per dag gemeten werd, omhoog liep, dan hielden ze dat in de gaten. Bij 38,5 had je echt koorts, en werd en bloed uit je lijn én een ader gehaald (voor vergelijking ofzo? aangezien die lijn er al langer zit en lichaamsvreemd is)
Als dat gebeurd dan komt het hele circus in de werking. Zoals ik al zei prikken, maar ook een heleboel antibiotica starten om de meest voorkomende beesten te vernietigen. Als het niet weg gaat is meestal tegen die tijd wel bekend door de bloedafnames wat het wel is en word er een specifiek anitbiotica voor gegeven. Een schimmel heb je antischimmelmiddel voor, dat.. vermoord schimmels xD Is het een virus dan kunnen we er niks aan doen..

-- Verder kwam ik niet --
Het komt misschien een beetje raar over, maar alles in korte zin is: ik werd genezen, alles ging heel goed, en toen kwam de leukemie terug en nu is het zover :/
Ik ga nu zo van de Mac af en krijg het slaapspul.
Op mijn vaders weblog kan je alles lezen over mijn ziekte verloop, in detail.
http://quilenpapa.web-log.nl/
http://quilenpapa.web-log.nl/quil_pa.../archives.html (archieven)

:')
frank$or
HAGELSLAG. HAAAAGELSLAG.

frank$or's avatar
Standaard geplaatst op 23 februari 2010 @ 22:32
Met quote antwoorden

Ik heb Sjoerd 4 jaar geleden ontmoet op dit forum. We waren toen al druk bezig met het Rom-hacken waar we (met pauzes) tot nu aan toe aan gewerkt hadden. Sjoerd is (ja ik zeg expres niet was, want hij zal altijd bij ons blijven.) een hele sterke jongen die een enorm doorzettingsvermogen en wilskracht heeft. Dat bleek ook altijd maar, toen hij met iets heel ubers aan kwam zetten voor zijn Rom-hack. Die twee eigenschappen zijn voor mij altijd sterk blijven hangen en dat is iets wat hem heel speciaal maakt. Iedereen heeft zo zijn problemen, maar de manier waarop sjoerd met zijn probleem omgaat is toch wel heel speciaal. Naar mijn gevoel heeft hij er ook alles aan gedaan om zijn leven nog zo leuk mogelijk te maken, mede dankzij zijn zeer steunende familie en zijn vriend Wessel. Deze personen mogen we ook niet vergeten, want zij hebben ook heel erg hun best gedaan.

Ik zat vanochtend in de bus en een gehandicapte man viel toen de bus opeens optrok en wegreed. Ik rende er als een malloot naar toe en was eigenlijk zeer verbaasd dat niemand uberhaupt omkeek. Het blijkt toch maar dat er weinig mensen in de wereld zijn die altijd voor een ander klaar zullen staan. Sjoerd stond ook voor jou klaar. Dat is iets wat hem heel erg sierde. Hij klaagde ook nooit. In feiten, als je zijn weblog niet zou lezen dan had je niet geweten dat hem iets mankeerde. Zelfs nu nog, schrijft hij hier een laatste post aan AWF. Ik vind hem gewoon heel stoer, simpel gezegt. Misschien wilt hij dat niet horen, maar het is gewoon zo. Ik schrijf dit met dikke tranen over mijn wangen heen en ik heb sinds ik 13 (nu 17) was niet meer gehuild. Je zou bijna vergeten hoe het is om verdriet te hebben. Maar net als Sjoerd moeten ook wij ons flink houden. Dat verdient hij.

Al lijkt het dat alles nu tot een einde komt, is hij eigenlijk gewoon van de glijbaan af aan het glijden waar hij zolang tegen aan heeft moeten klimmen.

Meer woorden dan dat hij een geweldige jongen is schieten me nu niet meer te binnen. Dood of niet, hij zal in iedergeval door mij nooit vergeten worden.

Au revoir, Sjoerd, voor altijd in ons hart.

Frank -

Won't you hang around? so the sun, it can shine on me. | http://frank.phoenixelite.net/verve/ | deviantart
Maxxert
☆ ☆ ☆

Maxxert's avatar
Standaard geplaatst op 23 februari 2010 @ 22:34
Met quote antwoorden

Vaarwel Sjoerd. Als jij dit de beste keus vond dan was dit de beste keus, nu heb je geen pijn meer. R.I.P. Ik ga Quil en papa weblog in de gaten houden

- Max

Laidjon
Autodidact

Laidjon's avatar
Standaard geplaatst op 23 februari 2010 @ 22:36
Met quote antwoorden

Ik ken je niet zo lang als Frank en zeker niet als Wessel. Maar je was/bent een goede gozer. En dat je het tot zolang al hebt uitgehouden is zeker klasse. Het is vast moeilijk om zo'n besluit te nemen, maar ik hoop dat de 'andere wereld' beter voor jou is.

Tot ziens dan hč...

FC: 3754-7560-6678
Join de fun met Pokemon X/Y!
Hurricano
Harde baas.

Standaard geplaatst op 23 februari 2010 @ 22:37
Met quote antwoorden

Wat is het leven toch oneerlijk. 14 jaren geleefd staat natuurlijk voor niets, je zou in de bloei van je leven moeten zijn... en het is gewoon het einde.
Ik ken je verder niet, had via via wel gehoord dat het een keer afgelopen zou zijn.
In deze richting leven is ongelofelijk zwaar, ik heb er ook diep respect voor dat je het kon. Je zorgen zijn wel over binnen nu en heel korte tijd... dat moet toch wel enige voldoening geven na die muur waar tegenop gevochten is.

Rust in vrede.

[ Laatst gewijzigd door Hurricano; 24 februari 2010 om 08:43 ]

Met pensioen.
Aran na e Cor
Son of Gondor

Aran na e Cor's avatar
Standaard geplaatst op 23 februari 2010 @ 22:38
Met quote antwoorden

Vaarwel, ik zag je regelmatig in pokémon hacks. Het is jou keus en als jij dit de beste vind dan accepteren we dat.

R.I.P.

Mijn Animelijst
Ash nazg durbatulűk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulűk, agh burzum-ishi krimpatul
Chopchop51
Assassino!

Chopchop51's avatar
Standaard geplaatst op 23 februari 2010 @ 22:39
Met quote antwoorden

Al heb je ik niet lang gekend, vaarwel. Echt hard als je dit overkomt.

R.I.P.

:|

~ Men have two emotions: Hungry and Horny. If you see him without an erection, make him a sandwich.
Nintendo 3DS FC: 4167 - 5638 - 1908
Maverick
KANSOKU!

Maverick's avatar
Standaard geplaatst op 23 februari 2010 @ 22:41
Met quote antwoorden

Wat... vreselijk om dit te lezen. Ik zit hier met kippenvel dit te lezen. Het leven kan soms zo oneerlijk zijn, en vooral dit soort dingen. Respect.

Rust in vrede.

[SIGPIC][/SIGPIC]
Voronwer
Ελβετία <3

Voronwer's avatar
Standaard geplaatst op 23 februari 2010 @ 22:46
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Maverick Bekijk bericht
Wat... vreselijk om dit te lezen. Ik zit hier met kippenvel dit te lezen. Het leven kan soms zo oneerlijk zijn, en vooral dit soort dingen. Respect.

Rust in vrede.
Meer dan dit kan ik niet zeggen..
Rust zacht..

♫ Work it Harder, Make it Better, Do it Faster, Makes Us Stronger. ♥
Voronwer's art
Deco T. Aoreste
Aleimon Thimble

Deco T. Aoreste's avatar
Standaard geplaatst op 23 februari 2010 @ 22:47
Met quote antwoorden

Ontzettend indrukwekkend. Jammer dat je je verhaal niet meer af kan maken, maar ontzettend veel respect, serieus. Erg triest dat dit soms gebeurt, op zo'n leeftijd... vreselijk.

Ik kende Quil niet echt persoonlijk, maar heb hem natuurlijk wel af en toe zien posten. Heel veel sterkte gewenst aan alle nabestaanden.

"The world's a playground. You know that when you are a kid, but somewhere along the way everyone forgets it."
iTeruri
Nerdfighter

iTeruri's avatar
Standaard geplaatst op 23 februari 2010 @ 22:49
Met quote antwoorden

Je was echt een geweldige (internet)vriend. Een bijzonder persoon, getalenteerd, vriendelijk. Ik zal je voor altijd herinneren.

Ik heb haast geen woorden om te zeggen wat ik voel. Ik wist al langer dat het moment daar zal komen, maar het is verschrikkelijk als het er eenmaal is.

Ik hoop dat je op de mooist denkbare plek terecht komt. Je hebt het verdient.

Je was echt een geweldig persoon. Ik zal je nooit vergeten. Je zal voor altijd voortleven. Rust in vrede.

DFTBA - Don't Forget To Be Awesome!
Bever
Sweet lemonade

Bever's avatar
Standaard geplaatst op 23 februari 2010 @ 22:51
Met quote antwoorden

Sjoerd,
Het begon ook iets van 4 jaar geleden voor mij, net als Frank, waren we als aan het pokémonhacken. Ik was altijd al jaloers op jouw werk, maar nooit meer dan dat. Totdat ik op je profiel keek en zag je dat 10 of 11 jaar was. Toen kreeg ik je respect voor je. Dat respect heeft zich alleen maar opgebouwd in de jaren daarna, tot nu.
Wij hadden denk ik van het forum nog wel het meeste contact met elkaar, en was erg geschokt toen ik hoorde over je leukemie. Alleen had ik natuurlijk nooit kunnen denken dat het echt zo ver zou komen.
We hebben van alles gedaan qua projecten. Zelfs nog geprobeerd om een volledig 3d MMORPG te maken, wat ons vast wel gelukt was, als we er meer tijd in hadden gestoken.
Moet je nagaan, ik was altijd al vrij trots op mezelf dat ik vrij goed kan programmeren op deze leeftijd(16). Maar jij hebt mij altijd overtreft in alles qua programmeren.
Toen we merkten dat er voor de tweede keer leukemie gedetecteerd was, zijn Marijn(Mrn op awf) zelfs nog een dag langsgekomen om je echt te ontmoeten, en dat was heel gezellig.
Maar nu is het toch echt voorbij..
Ik kom woorden te kort..

Je bent altijd een erg speciale jongen geweest, in positieve zin, voor mij.
De persoon die ik het meest respecteerde was jij zeker weten.
Succes in de hemel, waar je in gelooft, en tot ziens.

Bedankt.
Rust zacht.

Neem eens een kijkje op Pokémon Omega!
Kumori
horohorohoro

Kumori's avatar
Standaard geplaatst op 23 februari 2010 @ 22:59
Met quote antwoorden

Sjoerd..

Ik ken je inmiddels al like, bijna drie jaar, drie geweldige jaren. Ik vond altijd je hacks superkoel, en we hebben ook heel veel gepraat op MSN enzo. Dat was altijd zo gezellig, echt zo verschrikkelijk jammer dat dit zo met jou moet eindigen. Niemand verdient het zo vroeg en op zo'n manier te sterven, maar een persoon als jij al helemaal niet. Jij was altijd vrolijk, en had nooit iets te klagen. Een bewonderenswaardige persoonlijkheid. Ik heb vooral de laatste maanden veel met je gepraat, en ik heb me echt zitten verbijten hoe het nou kan dat zo iemand als jij zoiets overkomt. Het is gewoon echt te erg voor woorden.

Je bent, en zal voor altijd een geweldige gozer zijn, die heel veel mensen een lach op het gezicht bezorgt.

Hopelijk tot ooit, ik zal je nooit vergeten..

~Steven

(Oh en Gijs, ik weet dat het niet toegestaan is wat ik nu doe, maar alsjeblieft, maak voor deze ene keer een uitzondering, ik smeek het je.)

My Animelist | | DeviantART
A strong positive mental attitude will create more miracles than any wonder drug.
Kocur
Anime Forum Lid

Kocur's avatar
Standaard geplaatst op 23 februari 2010 @ 22:59
Met quote antwoorden

Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik het moet zeggen. Je verhaal heeft me geraakt en ik vind het jammer dat je het niet af hebt kunnen maken. Ben toch blijk met dat kijkje in je leven over de afgelopen tijd, hoewel het natuurlijk naar is dat het jou moet overkomen. Ik heb je niet gekend, hooguit je naam een paar keer langs zien komen, maar toch wilde ik hier graag nog een berichtje achterlaten.

Rust in vrede.

Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten