Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Algemeen > Games
Deze pagina opnieuw laden Magic the Gathering

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Airclever
Fire of Kaladesh

Airclever's avatar
Standaard geplaatst op 01 mei 2015 @ 02:45
Met quote antwoorden

Ff geen zin om een grote introductiepost te maken. Het is basically het grootste kaartspel ter wereld: Officiële website.

_____

Dus, spelen mensen hier op dit forum MtG? En zo ja, toevallig ook EDH/Commander?

fakerick
Topless

fakerick's avatar
Standaard geplaatst op 01 mei 2015 @ 19:14
Met quote antwoorden

Denk dat poker wel groter is hoor, of pesten, klaverjassen, blackjacken, verzin het maar.

Wuju like a potion? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
jurgyy
[✓] Online

jurgyy's avatar
Standaard geplaatst op 14 mei 2015 @ 17:53
Met quote antwoorden

Speel het casually af en toe met wat vrienden...

-------------知っている死神はりんごしか食べない-------------
---------------------Rock on freaky bro!---------------------
Airclever
Fire of Kaladesh

Airclever's avatar
Standaard geplaatst op 14 mei 2015 @ 23:11
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgyy Bekijk bericht
Speel het casually af en toe met wat vrienden...
Jij moet keihard Commander gaan spelen man

jurgyy
[✓] Online

jurgyy's avatar
Standaard geplaatst op 15 mei 2015 @ 01:38
Met quote antwoorden

Heb misschien maar net genoeg kaarten om een simpel commander deck in elkaar te flansen. 'T zal dan niet heel goed zijn...

-------------知っている死神はりんごしか食べない-------------
---------------------Rock on freaky bro!---------------------
Airclever
Fire of Kaladesh

Airclever's avatar
Standaard geplaatst op 15 mei 2015 @ 02:32
Met quote antwoorden

Commander is leuk juist omdat het multiplayer based is. Ik heb gespeeld met goede en slechte decks en mijn plezier was niet afhankelijk van het deck. Een goed deck spelen dat ook bij je past is wel heerlijk, tho.

Wat voor Commander zou jij dan spelen?

T. Tapes
Member of Kingdoms

T. Tapes's avatar
Standaard geplaatst op 23 mei 2015 @ 17:41
Met quote antwoorden

Ik hoorde dat dit spel ziek moeilijk is.

't.tapes visitor messages best visitor messages' - Hawk, 2012
Takayuki
落下

Takayuki's avatar
Standaard geplaatst op 24 mei 2015 @ 12:08
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door T. Tapes Bekijk bericht
Ik hoorde dat dit spel ziek moeilijk is.
Hangt er vanaf wat je ermee wil, de basis is niet extreem moeilijk. Als je gewoon voor funsies wil spelen kan je het net zo snel leren als bij andere spellen; ik zou het een beetje vergelijken met schaken, je leert vrij snel wat alle stukken kunnen, maar dan begint een jarenlang proces van uitvogelen wat je ermee kan doen en hoe ze met elkaar samenwerken. Daar komt nog bij dat er dingen zijn die buiten het spelen om belangrijk zijn zoals het correct bouwen van een deck (juiste manacurve/juiste aantal landjes) en metagamen.

Ikzelf heb de game 15 jaar lang gespeeld, 13 jaar vrij competetief. Ik zal vast wel weer eens een kaartje aanraken, maar het laatste half jaar heb ik er geen behoefte aan gehad. Het vernieuwde PTQ systeem zorgt er ook voor dat ik weinig toernooien meer wil spelen, misschien nog een keer een GP, maar ik ga niet naar die in Utrecht dit jaar iig.

Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path.
Lucario_Rocks!
-

Lucario_Rocks!'s avatar
Standaard geplaatst op 24 mei 2015 @ 13:14
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Takayuki Bekijk bericht
Ikzelf heb de game 15 jaar lang gespeeld, 13 jaar vrij competetief. Ik zal vast wel weer eens een kaartje aanraken, maar het laatste half jaar heb ik er geen behoefte aan gehad. Het vernieuwde PTQ systeem zorgt er ook voor dat ik weinig toernooien meer wil spelen, misschien nog een keer een GP, maar ik ga niet naar die in Utrecht dit jaar iig.
Wat houd het nieuwe PTQ systeem in?
Speel zelf alleen maar heel casual met jurgyy en wat vrienden, dus heb niet meegekregen wat er veranderd is.

Gister wel weer eens lekker een paar uur lang zitten spelen.

I'm in space!
Takayuki
落下

Takayuki's avatar
Standaard geplaatst op 24 mei 2015 @ 14:56
Met quote antwoorden

Je moet nu eerst een locaal toernooi winnen, een pre-PTQ, dan kwalificeer je je voor een regional PTQ (meestal in Duitsland voor ons), waarbij de top 8 zich kwalificeert voor de pro tour. Daar heb ik geen tijd voor over, als ik op de pro tour zou willen spelen is het een stuk makkelijker om een keer een Grand Prix te top 8en. Verder heb ik niet zoveel behoefte om FNM te spelen ofzo, kost me ook teveel tijd en geld. Ik vind het leuk om nog af en toe een keer te cube draften.

Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path.
Airclever
Fire of Kaladesh

Airclever's avatar
Standaard geplaatst op 25 mei 2015 @ 02:40
Met quote antwoorden

Ik blijf ene COmmander jongentje. Laatst weer een Sidisi deck opgebrouwen. Belotft wel wat, zeker gezien ik eigenlijk Graveyard niet zo leuk vind xD.

Welk format speel je dan vooral, Takayuki? Ik neem aan dat L_R ed. vooral Casual spelen.

Takayuki
落下

Takayuki's avatar
Standaard geplaatst op 25 mei 2015 @ 13:39
Met quote antwoorden

Vooral Sealed en Draft altijd, ik vond het veel leuker dan constructed formats, en je weet hoeveel geld je uitgeeft. Standard is echt niet bij te houden, dat kost echt halve maandsalarissen af en toe.

Airclever
Fire of Kaladesh

Airclever's avatar
Standaard geplaatst op 18 juli 2015 @ 02:04
Met quote antwoorden

Commander komt me een maand salaris per deck, af en toe :P. Mijn playgroup is dan ook een beetje into powerplay, dus dan heb je die Avacyn wel eens nodig...

De laatste set, Origins, is er! Ik vind de meeste van de Flip-Walkers erg meh voor de moeite die je soms moet doen om ze te flippen. Alleen Liliana, de eerste die ze teasden, vind ik eigenlijk écht goed. Jace is niet slecht post-flip, gezien zijn Snapcaster -3 en Gideon zal denk ik wel standard play zien, gezien die best simpel te triggeren is imo.

Andere leuke kaarten die geprint zijn Not Timetwister, Diabolic Ritual, Ezuri 0,5, Sword Knockoff, See the EnemyDeck en Jace's Scrymachine. Meeste van deze kaarten zijn vooral geschikt voor mijn Animar en (nieuw!) Nekusar, en ga ze wss vanzelf halen ook :B.

Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten