Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Discussie & Actueel
Deze pagina opnieuw laden Bos stapt op

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Audax
Oh

Audax's avatar
Standaard geplaatst op 12 maart 2010 @ 20:08
Met quote antwoorden

Quote:
Wouter Bos verlaat de politiek!

AMSTERDAM - PvdA-leider Wouter Bos stapt uit de politiek. Hij stelt zich niet kandidaat voor het lijsttrekkerschap van de PvdA en is ook niet beschikbaar voor andere functies in de politiek, zei hij vrijdag.
Burgemeester van Amsterdam Job Cohen heeft zich volgens Bos kandidaat gesteld als opvolger. "Cohen lijkt me bij uitstek de premier om dit land te kunnen leiden", zei Bos op een persconferentie.
Bos en Cohen voeren al sinds 2007 gesprekken over een mogelijke opvolging.
Bos zegt zijn besluit in de periode tussen de val van het kabinet in februari en de gemeenteraadsverkiezingen van 3 maart te hebben genomen.
Cohen geeft vrijdagmiddag om drie uur een persconferentie op het partijbureau van de PvdA aan de Herengracht in Amsterdam.
Daar zal hij ingaan op zijn mogelijke kandidaatstelling als opvolger van Wouter Bos als partijleider.
Bos zei dat hij het leiderschap van de PvdA met een gerust hart overdraagt. ''Cohen is de best mogelijke opvolger die wij in huis hebben. Bij hem is de partij in goede handen.'' Bos zei dat hij de fakkel overdraagt aan iemand in wie hij ''veel vertrouwen'' heeft.
Bos zei ook dat het partijbestuur nog wel moet nog beslissen of Cohen inderdaad de lijsttrekker wordt. ''Maar als je mij vraagt wie richting 9 juni de partij moet leiden, dan zeg ik: Job Cohen.'' Cohen is volgens Bos bij uitstek een leider. ''Een premier die dit land nodig heeft in de komende jaren.''
Bos gaf aan dat hij de partij twaalf jaar heeft gediend en dat zijn politiek leven een ''zware tol'' legt op zijn privéleven met hele jonge kinderen. ''Als ik door zou gaan en premier zou worden, zie ik mijn eigen kinderen gewoon niet opgroeien. Dat is het mij niet waard."
Bos blijft partijleider tot het PvdA-congres op 25 april en hoopt ''tussendoor'' alvast wat bij te slapen.
''Het is een heel dapper besluit, maar ook een groot verlies voor de partij en het land'', zei Guusje ter Horst over het besluit van Bos, die meer tijd aan zijn gezin wil besteden.
''Al die mannen die hun kinderen niet zien opgroeien, dat is pas schandalig'', aldus Ter Horst. Cohen is volgens haar een zeer ervaren politicus. ''De verbinder die we in de PvdA nodig hebben.''
Ronald Plasterk respecteert Bos' besluit maar heeft Bos ervan proberen te weerhouden uit de politiek te gaan. Volgens Plasterk zou Cohen als lijsttrekker echter goed kunnen uitpakken.
''Het zou een zegen zijn voor het land als Cohen premier is. Hij is wijs, heeft gezag en veel bestuurservaring'', aldus Plasterk.
Ook PvdA-fractievoorzitter Mariëtte Hamer vindt Cohen de beste kandidaat om Bos op te volgen als partijleider.
Volgens Hamer is Cohen in staat om de stijgende lijn die de partij te pakken heeft samen voort te zetten. Ze zei veel respect te hebben voor het besluit van Bos.
Het is volgens haar voor Bos als jonge vader altijd een worsteling geweest. ''Ik heb altijd gehoopt dat het besluit een andere kant zou opvallen.''
"De partij zal hem missen maar we begrijpen zijn persoonlijke afweging", zei ze partijvoorzitter Lilianne Ploumen in een reactie.
"Wouter Bos was de leider die de Partij van de Arbeid na het dal van 2002 weer terug heeft gebracht", vervolgt ze.
"Hij heeft in een moeilijke en bijzondere periode, zowel voor de PvdA als voor Nederland, zich met hart en ziel gewijd aan de sociaaldemocratie in de tradities van haar beste leiders."
Ook Ploumen ziet Cohen als mogelijk opvolger van Bos wel zitten. "Als voorzitter van de Partij van de Arbeid ben ik verheugd over de kandidatuur van Job Cohen. Het is goed dat iemand van zijn kaliber zich kandideert voor de eerste plaats van de lijst van onze partij. Eventuele andere kandidaten kunnen zich kandideren tot woensdag 17 maart, 10.00 uur."

©www.nu.nl
Eindelijk, was mijn eerste reactie, wat vinden jullie?

FC: 1306 - 8649 - 4294
Games: Pokemon Y, OR, AS, Sun
Snowstorm
Draakje :'D

Standaard geplaatst op 12 maart 2010 @ 20:09
Met quote antwoorden

Alleen de titel vertelt me dat Wilders nu bijna zeker is van winnen .-.

Cursed_snorlax
Anime Forum Lid

Cursed_snorlax's avatar
Standaard geplaatst op 12 maart 2010 @ 20:10
Met quote antwoorden

Wat een losertje. Ik stap op voor mijn *Kinderen* Yeah right. er snel uit stappen voordat die zich straks brand door wat er nog komen gaat.

Mijn Animelijst!
Lets Facebook!
Cursed_snorlax 0619-4428-4720 pokemon x
Radox
The Radox warior has come

Standaard geplaatst op 12 maart 2010 @ 20:17
Met quote antwoorden

En weer een verloren zaak, die gasten van de tweede kamer zijn allemaal mietjes in een dure jasje.

Wilders zeker nu aan de macht

Dennis
いろはにほへと

Dennis's avatar
Standaard geplaatst op 12 maart 2010 @ 20:21
Met quote antwoorden

Ik kan wel begrijpen dat Bos uit de politiek gaat. Nu heeft hij gezichtsverlies geleden door het vallen van het kabinet, maar de PvdA kan nu lekker verder zonder al te veel problemen onder een nieuwe lijsttrekker. Jammer voor Bos, ik weet nl. niet echt of het 100% zijn eigen keuze was om op te stappen.

Wilders was toch al zeker van een overwinning (helaas). In feite maakt dat van Bos mij niet veel uit, ik ga toch niet op de PvdA of de PVV stemmen.

And... in the end... we lie awake, and we're making an escape
Hawk
Anime Forum Lid

Hawk's avatar
Standaard geplaatst op 12 maart 2010 @ 20:21
Met quote antwoorden

Hij had de vorige zoveel jaar ook al kinderen, dus het verandert niks. Hij weet dat hij heeft gefaald, maar hij wil het gewoon niet onder ogen zien.

MAJINBUU
nr 1 event collector

Standaard geplaatst op 12 maart 2010 @ 20:33
Met quote antwoorden

ik ben enorm blij dat hij weg is maar ik vind het goed dat hij zijn gezin voor laat gaan

[ Laatst gewijzigd door MAJINBUU; 12 maart 2010 om 21:29 ]

Mashu
*

Mashu's avatar
Standaard geplaatst op 12 maart 2010 @ 20:34
Met quote antwoorden

Nu worden de verkiezingen nog boeiender~ =D

Blazing CobaltX
Um

Blazing CobaltX's avatar
Standaard geplaatst op 12 maart 2010 @ 20:34
Met quote antwoorden

Jezus, stapt er weer iemand op vanwege zijn kinderen. Eerst deed Eurlings dit, en nu Bos.

Radox

Standaard geplaatst op 12 maart 2010 @ 20:38
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door MAJINBUU Bekijk bericht
Ik ben enorm blij dat hij weg is, maar ik vind het goed dat hij zijn gezin voor laat gaan.
Kijk een beroep kies je uit, met als doel er na te streven en het goed opbouwen tot een succesvol iets.

Het gene ''blij zijn'' dat hij weg is is niet helmaal correct, want hij heeft zijn best gedaan en kon zijn beloftes gewoon niet nakomen en dat jammer.

Majinbuu voortaan bij een menig, een argumentatie erbij want dan gaat het discusren makkelijker ''do you understand''

Dresta
GESTOPT

Standaard geplaatst op 12 maart 2010 @ 20:38
Met quote antwoorden

We moeten al onze hoop nu op D66 vestigen ;d.

Machined
Member

Standaard geplaatst op 12 maart 2010 @ 20:58
Met quote antwoorden

CDA + PvdA kan weer, let maar op. Straks zegt Balkenende: "Hey ik wil niet met Bos samenwerken, maar misschien wel met Cohen!". CDA + PvdA + D66 zou me niets verbazen, Balkie nr5.

Deco T. Aoreste
Aleimon Thimble

Deco T. Aoreste's avatar
Standaard geplaatst op 12 maart 2010 @ 21:05
Met quote antwoorden

Yeah, right. Bos was gewoon de kritiek beu, net als Agnes Kant. Alleen durfde zij dat tenminste nog (min of meer) toe te geven.

Al met al maakt het me nóg minder geneigd PvdA te stemmen, toch al een van mijn minder favoriete partijen. Ik heb het idee dat er intern gewoon een spelletje wordt gespeeld om zieltjes te winnen.

@Radox: Bestaan er nog steeds mensen die ervan uitgaan dat Majinbuu ook maar het minste beetje geneigd is concessies te doen? o.o

"The world's a playground. You know that when you are a kid, but somewhere along the way everyone forgets it."
Radox

Standaard geplaatst op 12 maart 2010 @ 21:08
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Deco T. Aoreste Bekijk bericht
.@Radox: Bestaan er nog steeds mensen die ervan uitgaan dat Majinbuu ook maar het minste beetje geneigd is concessies te doen? o.o

Ja, je hebt helaas gelijk. De moeite om hem iets bij te brengen, zal niets opleveren.
Hij is een complicatie

Videl

Videl's avatar
Standaard geplaatst op 12 maart 2010 @ 21:16
Met quote antwoorden

Ik geloof niet dat het opstappen iets met z'n gezin te maken heeft. Ik vind het wel erg jammer. Maar weer een troost dat Job Cohen het overneemt. > Reden, ik denk dat hij het moet opnemen tegen Wilders. Bos had geen keus denk ik, als het aan hem lag was hij premier geworden. Maar blijkbaar had de PvdA een ander plannetje.

Ik ben benieuwd wat voor strijd het word.

♪♫♪ Thousand years forever and a day ♫♪♫
Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten