Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Algemeen > PC & Internet
Deze pagina opnieuw laden Hoi ik heb een vraagje xoxo

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Devian
Wie?

Devian's avatar
Standaard geplaatst op 25 januari 2014 @ 04:36
Met quote antwoorden

Met €600 red je het prima voor een pittig goede computer anders. Krachtige hardware is echt niet meer zo duur tegenwoordig, zeker als je zelf alles samenstelt/bouwt.

Je hebt geen €1000 computer nodig, echt niet.

Hell, ik ben ontwikkelaar/sysadmin en ik heb ook maar een simpel €700 werkstation/pcding. Boven een bepaalde marge betaal je gewoon veel meer dan je terugkrijgt ervoor.

EDIT: Wilde nog even reageren hierop:
Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door hentai-free Bekijk bericht
Nee natuurlijk doe je het niet tegelijk maar het 'probleem' voor dezen met een krap budget is dat gamen meer van de GPU (videokaart) vraagt en rendering meer van de CPU (processor) en je dus van beiden een aardig goede (dure) nodig hebt om zowel te kunnen gamen als renderen.
Ja, maar nee. Rendering werkt toch echt voornamelijk op de GPU, die is immers speciaal gemaakt voor dit soort zaken. Een CPU is absoluut niet geschikt voor dat specifieke doeleind (daarom hebben we een compleet andere architectuur voor GPU's).
Het staat niet voor niets voor Central Processing Unit (algemene taken) en Graphics Processing Unit (specifiek voor bepaalde floating-point berekeningen, aka rendering).

[ Laatst gewijzigd door Devian; 25 januari 2014 om 05:02 ]

hentai-free
De onbekende AWF'er

hentai-free's avatar
Standaard geplaatst op 25 januari 2014 @ 11:33
Met quote antwoorden

Zoals ik al zei kan het via beide. Met AMD kaarten ken je renderen via OpenGL of CL, wat was het, en met Nvidia kaarten via CUDA. Echter zijn de drivers voor deze consumenten kaarten nog steeds gericht op gaming.

Er is namelijk ook een reden dat de AMD en Nvidia workstationkaarten een andere architectuur gebruiken dan de Radeon en GeForce series en daarbij ook andere driver, maar dat is alleen nodig als het bijvoorbeeld je werk is om 3D models te maken of wanneer je meerdere professionele videos per dag renderd.

Uiteindelijk ligt het er vooral aan of de specifieke software die je gebruikt geschreven is om vooral CPU of GPU intensief te zijn en of deze dan gebruik maakt van CUDA of OpenGL. Dit verschilt namelijk bij bijna elk programma.
Het handigste is om eerst een programma te zoeken dat goed bij je past (bijna overal zijn trials voor), op te zoeken van welke hardware deze software vooral gebruik maakt en daar op je hardware keuze aanpassen.

~Rick
Devian
Wie?

Devian's avatar
Standaard geplaatst op 25 januari 2014 @ 22:01
Met quote antwoorden

Quote:
Zoals ik al zei kan het via beide. Met AMD kaarten ken je renderen via OpenGL of CL, wat was het, en met Nvidia kaarten via CUDA. Echter zijn de drivers voor deze consumenten kaarten nog steeds gericht op gaming.
AMD's tegenhanger van CUDA heet APP (verschrikkelijke naam, ik weet het, ugh).

Quote:
Er is namelijk ook een reden dat de AMD en Nvidia workstationkaarten een andere architectuur gebruiken dan de Radeon en GeForce series en daarbij ook andere driver, maar dat is alleen nodig als het bijvoorbeeld je werk is om 3D models te maken of wanneer je meerdere professionele videos per dag renderd.
Het is niet zozeer een andere architectuur als meer een veel sterkere kwaliteitscontrole. Waar consumentenkaarten zo hoog mogelijk worden geklokt om performance te behalen, worden de professionele kaarten veel meer gemaakt om zo min mogelijk fouten te maken. Dit kost gewoon enorm veel geld om te maken, met R&D en alles erbij.

Quote:
Uiteindelijk ligt het er vooral aan of de specifieke software die je gebruikt geschreven is om vooral CPU of GPU intensief te zijn en of deze dan gebruik maakt van CUDA of OpenGL. Dit verschilt namelijk bij bijna elk programma.
Het handigste is om eerst een programma te zoeken dat goed bij je past (bijna overal zijn trials voor), op te zoeken van welke hardware deze software vooral gebruik maakt en daar op je hardware keuze aanpassen.
In principe kun je er van uitgaan dat alles met videobewerking op de GPU voornamelijk werkt. Tenzij je iets gebruikt wat werkelijk een PoS is. En natuurlijk of datgene CUDA en/of APP ondersteunt, dat versnelt de boel echt enórm.

Zoogdier
Meh.

Zoogdier's avatar
Standaard geplaatst op 16 februari 2014 @ 19:26
Met quote antwoorden

ik heb mijn computeronderdelen voor rond de 600 euro gekocht. In elkaar gezet en ik kan al mijn games max setting doen. En ik heb m al 2/3 jaar! Ik raad je aan om hier te posten http://www.reddit.com/r/buildapc/ als je hulp nodig hebt.

fakerick
Topless

fakerick's avatar
Standaard geplaatst op 16 februari 2014 @ 21:01
Met quote antwoorden

Volgensmij heeft zowat iedereen hier z'n adviezen daar vandaan Zeer handige subreddit met een leuke IRC.

Wuju like a potion? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Sarnatuile
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 20 december 2014 @ 20:27
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door fakerick Bekijk bericht
Volgensmij heeft zowat iedereen hier z'n adviezen daar vandaan Zeer handige subreddit met een leuke IRC.

Ik gebruik gewoon tweakers. Erg goed en gewoon lekker Nederlands. Reddit is overrated.

Audax
Oh

Audax's avatar
Standaard geplaatst op 20 december 2014 @ 22:02
Met quote antwoorden

Waarom wordt hier nog op gereageerd?

FC: 1306 - 8649 - 4294
Games: Pokemon Y, OR, AS, Sun
Ravons J. Daro
Quite.

Ravons J. Daro's avatar
Standaard geplaatst op 20 december 2014 @ 22:06
Met quote antwoorden

Hoeveel reacties wil je nog?

I've traced your shadows on the wall. Now I kiss them.
Sarnatuile
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 20 december 2014 @ 22:10
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Audax Bekijk bericht
Waarom wordt hier nog op gereageerd?

Omdat ik dacht dat ik een waardige toevoeging deed aan het onderwerp, dus de vraag is, waarom niet?

dark shadow
Anime Forum Lid

dark shadow's avatar
Standaard geplaatst op 21 december 2014 @ 16:30
Met quote antwoorden

Fraps is niet gratis, je moet er eenmalig voor betalen. Maarja tegenwoordig kan je die shizzle zou downloaden.

Maar alles op max kwaliteit met opneem programma moet je echt minimaal 6 tot 8 GB RAM hebben, een Nvidia GeForce 2GB videokaart kan ook MSI zijn en het moet echt een goede i7 processor zijn.

Veel succes om dan ook nog alle onderdelen te kopen en een hele computer voor 600 euro krijgen.

Btw, neem geen AMD videokaart.

chillerke
Akward Silence.

chillerke's avatar
Standaard geplaatst op 14 januari 2015 @ 02:40
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Anime is kawaii Bekijk bericht
Met 600 euro red je dat nooit!.

Voor beetje pittige Game PC waar je alles op max en een aantal jaren er op max mee vooruit kan heb je zeker minimaal 1000+ euro nodig.

I7
16 of 32GB RAM
2X 256 GB SSD in raid.
2X 1 TB in raid
2X Nvidea GTX780TI in SLI
1200 Watt PSU.

Maar voor 800 euro kan je ook wel een leuk systeempje bouwen die games goed runt echter zal die in de komende jaren zo nu en dan een upgrade moeten krijgen als je alles perse op max wilt spelen.

I5
8GB ram
250GB SSD
1 TB HDD
1X GTX 760/770
En een 750 watt psu.

@ Ravons

Hij vraagt om een pittige PC die alles op max kan.
Niet om iets wat wel werkt maar niet op max kan (Ten uitzondering van games van 3 jaar geleden en COD).
Voor een systeem dat alles op max kan en een fatsoenlijke frame rate heeft ben je zeker meer kwijt als 600 euro.
800-1000 euro is veel realistischer.
Neem alsjeblief geen 780ti nu de 980's uit zijn.

Wees vriendelijk voor elkander.
Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten