Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Algemeen > PC & Internet
Deze pagina opnieuw laden PC beveiliging en tooltjes:

Antwoord

Onderwerptools Weergave
DJ_D
Lol? denk ik...

DJ_D's avatar
Standaard geplaatst op 24 februari 2011 @ 20:46
Met quote antwoorden

en dan nog iets...
er is een programma genaamt 'DocterSpyWare' Download dit programma nooit!
dit is en programma wat zich voordoet als antivirus maar geeft allemaal neppe virusberichten... maar ondertussen schakelt hij al je andere antivirus en spyware programmas uit. en download contineu trojaan horse's als je dit virus hebt moet je eerst op internet zoeken naar hoe je hem kan evrwijderen. egwoon de-instaleren werkt neit!
dus kijk uit.. ook emt downloaden

Wumpio
Anime Forum Lid

Wumpio's avatar
Standaard geplaatst op 12 augustus 2011 @ 03:38
Met quote antwoorden

Ik heb Housecall virusscanner, die is uiteraard toch veilig en betrouwbaar?

helloNL
Anime Forum Lid

helloNL's avatar
Standaard geplaatst op 16 september 2011 @ 10:06
Met quote antwoorden

ik heb een tool nodig die de reikwijdte aan geeft van een wifi netwerk.

weet iemand er een?

Blackdemon
Lonely Wanderer

Standaard geplaatst op 29 februari 2012 @ 14:33
Met quote antwoorden

ik heb de volgende software op mijn pc.

antivirus/malware
AVG Internet security 2012 (Antivirus)
AVG Internet Security 2012
Malwarebytes anti-malware (sterke anti malware + locked file killer)
Malwarebytes Antimalware

onderhoud
Advanced Systemcare 5.1
Advanced Systemcare 5.1
de gratis versies zijn op zich al goed maar als je pro versies wilt zoek dan gewoon op youtube/google :3
Smart Defrag 2
Smart Defrag
Smart defrag is een los onderdeel van de advanced systemcare hierboven die een uitgebreide info geeft bij het defragmenteren en tevens ook de gedefragmenteerde bytes optimaliseerd zodat je wel een duidelijk verschil zal merken.

Browser
Mozilla firefox.
Mozilla Firefox
om de snelheid en de grote hoeveelheid aan toepassingen die de browser bied.
Tip: download de adblock plus add-on voor een reclame vrij surf experience )
ik heb adblock plus - downloadstatusbar - Webmailnotifier voor optimale surf/download ervaring.
Comodo dragon browser (extra beveiligde google chrome browser)
Comodo dragon
om de snelheid en de easy sync van hun die tevens via 1 email adress makkelijk over te zenden is van de ene computer naar de andere
Tip: download ook de adblock plus add-on. meer heb je niet nodig.
ik gebruik adblock plus (beta) - xnotifier

Software Updaters
Filehippo Update checker
Filehippo update checker
Filehippo is een betrouwbare website waar veel gebruikte software op zit. en die worden dagelijks geupdated. de handige update checker tool doorzoekt je pc voor software die ook op de website staan en geeft je de mogelijkheid om ze direct te updaten.

Media rippers
Freestudio van DVDVideoSoft
Freestudio
hierin zitten allemaal soorten programma's waarmee je makkelijk media kunt downloaden en converten. en tevens ook branden. en nog veel meer.

overige programma's
Teracopy
Teracopy
een handige tool die je standaard dataoverdracht overschrijft met een veel snellere/stabielere versie. hiermee wordt het overzenden van data van de ene map naar de andere map en ene schijf naar de andere schijf sneller. is normaal voor servers maar werkt ook heel goed op gewone pc's.

ik heb overal de pro versie van lopen aangezien dat ik niet echt van ongelicenceerde software hou :P

dit zijn alle programma's waarmee ik mijn computer zo goed als nieuw behoudt.

@HelloNL.
ik zelf gebruik de Wifi analyzer (app) van mijn smartphone om eventuele wifi metingen te doen. moet alleen nog effe kijken voor een desktop variant.

@dialga 078.
ik zelf gebruik drivermax. de gratis versie updated maar 2 drivers per dag maar dat is makkelijk te omzeilen. het programma gebruikt emails voor het identificeren van de gebruiker en niet de ip/hardware. hierdoor moet je gewoon inloggen met een ander email zodra je 2 updates hebt uitgevoerd en dan kan je weer 2 erbij :P. maak gewoon simpel wat email adressen aan met hotmail om meerdere updates te installeren.
het programma back-upt in de free version je drivers en je kunt ze ook meteen restoren. het is een optie

[ Laatst gewijzigd door Blackdemon; 29 februari 2012 om 15:09 ]

Abbysion
The Card Master

Abbysion's avatar
Standaard geplaatst op 18 juli 2012 @ 22:40
Met quote antwoorden

k, iemand die een goed programma weet om Live Security Platinum te verwijderen. Ben momenteel bezig met Search and Destroy, maar meer hulp is altijd welkom

Open up your mind, let your fantasies unwind,
in this darkness which you know you cannot fight;
the darkness of the music of the night
Sakatho
We're all mad here

Sakatho's avatar
Standaard geplaatst op 18 juli 2012 @ 22:46
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Abbysion Bekijk bericht
k, iemand die een goed programma weet om Live Security Platinum te verwijderen. Ben momenteel bezig met Search and Destroy, maar meer hulp is altijd welkom
Ik heb 'm laatst ergens uit moeten halen.
Heb toen deze handleiding gevolgd:
http://www.youtube.com/watch?v=s6C9x1Ko5H4

Programma wat ze daar gebruiken is niet gratis... maar het geeft wel aan waar de bestanden staan, zodat je ze er handmatig uit kunt halen.
Overigens heb ik het geheel in safe mode gedraaid, zodat de malware programma niet mee opstartte.

~ Faith Divides Us - Death Unites Us
~ [Fics] ~ Voor Elysa | Before the dawn
Abbysion
The Card Master

Abbysion's avatar
Standaard geplaatst op 18 juli 2012 @ 22:57
Met quote antwoorden

c/documentsand settings/...en waar staan die dan?

EDIT: Ik gebruik Vista en de mappen zijn anders daar. Effe kijken

Sakatho
We're all mad here

Sakatho's avatar
Standaard geplaatst op 19 juli 2012 @ 06:39
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Abbysion Bekijk bericht
c/documentsand settings/...en waar staan die dan?

EDIT: Ik gebruik Vista en de mappen zijn anders daar. Effe kijken
Het ding genereert random namen, dus die zijn anders per virus. Vandaar dat je de beter de scan kan gebruiken om ze op te sporen.
Als je die scan volgt, zie je precies waar het ding ze neerzet. Als je het adres overtikt in de balk, dan ben je er zo

~ Faith Divides Us - Death Unites Us
~ [Fics] ~ Voor Elysa | Before the dawn
Abbysion
The Card Master

Abbysion's avatar
Standaard geplaatst op 19 juli 2012 @ 10:42
Met quote antwoorden

Gevonden en deleted!

Thank you =D

Blackdemon
Lonely Wanderer

Standaard geplaatst op 04 augustus 2012 @ 14:22
Met quote antwoorden

Nieuwe softwarelijst 04-08-2012

antivirus/malware
AVG Internet security 2012 (Antivirus)
AVG Internet Security 2012
Malwarebytes anti-malware (sterke anti malware + locked file killer)
Malwarebytes Antimalware

onderhoud
Advanced Systemcare
Advanced Systemcare
de gratis versies zijn op zich al goed maar als je pro versies wilt zoek dan gewoon op youtube/google :3
Smart Defrag
Smart Defrag
Smart defrag is een los onderdeel van de advanced systemcare hierboven die een uitgebreide info geeft bij het defragmenteren en tevens ook de gedefragmenteerde bytes optimaliseerd zodat je wel een duidelijk verschil zal merken.

Browser
Mozilla firefox.
Mozilla Firefox
om de snelheid en de grote hoeveelheid aan toepassingen die de browser bied.
Tip: download de adblock plus add-on voor een reclame vrij surf experience )
ik heb adblock plus - downloadstatusbar - Webmailnotifier voor optimale surf/download ervaring.
Comodo dragon browser (extra beveiligde google chrome browser)
Comodo dragon
om de snelheid en de easy sync van hun die tevens via 1 email adress makkelijk over te zenden is van de ene computer naar de andere
Tip: download ook de adblock plus add-on. meer heb je niet nodig.
ik gebruik:
- adblock plus (firefox) - Adblock plus Beta (comodo/chrome)
zoals de naam al zegt blokkeert deze add-on alle advertenties zodat pagina's sneller kunnen laden en meegeleverde adware wordt tegengehouden
- Webmail Notifier (firefox) - Xnotifier (comodo/chrome)
deze handige add-on zorgt ervoor dat tijdens het opstarten van je browser je al je mail van alle emails die je hebt toegevoegt kunt zien doormiddel van een pop-up rechts onder je scherm (alleen tijdens opstarten browser en na de check timeout) en de brief rechts boven je browser

Software/driver Updaters/finders
Filehippo Update checker
Filehippo update checker
Filehippo is een betrouwbare website waar veel gebruikte software op zit. en die worden dagelijks geupdated. de handige update checker tool doorzoekt je pc voor software die ook op de website staan en geeft je de mogelijkheid om ze direct te updaten.
Driver Solution
Driver Solution
Driver Solution (drp-su) is een simpel maar krachtig programma waarmee je letterlijk elke driver makkelijk kunt vinden en installeren. het bevat een eigen database en een slimme driver scanner zodat je zelfs zonder internet drivers kunt zoeken/installeren. (heel handig als je pas opnieuw windows installeert en de netwerk drivers enzo nodig hebt )
het is ook te gebruiken vanaf een USB stick of externe hdd dus je hoeft het niet telkens te downloaden/kopiëren

Media rippers/downloaders
Freestudio van DVDVideoSoft
Freestudio
hierin zitten allemaal soorten programma's waarmee je makkelijk media kunt downloaden en converten. en tevens ook branden. en nog veel meer.
Pirate
ThePirateApp
Pirate is een klein programmatje waarmee je makkelijk muziek kunt zoeken van hoge kwaliteit en downloaden met 1 klik.

overige programma's
Teracopy
Teracopy
een handige tool die je standaard dataoverdracht overschrijft met een veel snellere/stabielere versie. hiermee wordt het overzenden van data van de ene map naar de andere map en ene schijf naar de andere schijf sneller. is normaal voor servers maar werkt ook heel goed op gewone pc's.

verder gebruik ik zelf nog :
Utorrent Plus (Speed up utorrent)
DaemonTools Pro
TPBP

[ Laatst gewijzigd door Blackdemon; 04 augustus 2012 om 14:54 ]

Saito
Anime = <3

Saito's avatar
Standaard geplaatst op 05 november 2012 @ 20:37
Met quote antwoorden

Mijn tips:

Als je een SSD in je pc hebt GEBRUIK GEEN defragmentatie software! Vandaag weer iemand gehad die dacht dat dit een goed idee was en heeft zijn SSD gesloopt.

Verder ben ik overgestapt van uTorrent naar Deluge vanwege lage snelheden en groot geheugen gebruik.

http://deluge-torrent.org/

En no offense tegenover Blackdemon maar die torrent guide slaat nergens op. Met zoveel connections per torrent trek je je hele netwerk dicht met pakketjes en komen je snelheden juist lager uit dan als je een normale hoeveelheid aanhoud.

Je router/switched/ap kan maar x aantal connections/second aan en voor die reden zou ik zeker niet meer dan 500 global connections toestaan.

Daemon tools raad ik ook sterk af omdat deze software ongevraagd statistieken verstuurd naar de makers van de tool.

Als alternatief raad ik Virtual Clone Drive aan:

http://www.slysoft.com/nl/virtual-clonedrive.html

En als laatste

Gebruik je gezonde verstand!

If you're lazy, you compare your self with the worst. If you're hard working, you compare your self with the best. If you're happy however, people compare themselves with you.
Betelgeuse
Alpha Orionis

Betelgeuse's avatar
Standaard geplaatst op 06 november 2012 @ 09:44
Met quote antwoorden

Sorry, dat ik het vraag, maar wat is een "SSD"?

hentai-free
De onbekende AWF'er

hentai-free's avatar
Standaard geplaatst op 06 november 2012 @ 09:56
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Betelgeuse Bekijk bericht
Sorry, dat ik het vraag, maar wat is een "SSD"?
Solid State Drive is een soort hardeschijf, maar ipv een traditionele hard schijf werken deze op flash geheugen. Hierdoor zijn de schijven kleiner en vele malen sneller (en worden niet echt warm), helaas zijn ze ook vele malen duurder ._.

~Rick
Blackdemon
Lonely Wanderer

Standaard geplaatst op 06 november 2012 @ 20:18
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Saito Bekijk bericht
Mijn tips:

Als je een SSD in je pc hebt GEBRUIK GEEN defragmentatie software! Vandaag weer iemand gehad die dacht dat dit een goed idee was en heeft zijn SSD gesloopt.

Verder ben ik overgestapt van uTorrent naar Deluge vanwege lage snelheden en groot geheugen gebruik.

http://deluge-torrent.org/

En no offense tegenover Blackdemon maar die torrent guide slaat nergens op. Met zoveel connections per torrent trek je je hele netwerk dicht met pakketjes en komen je snelheden juist lager uit dan als je een normale hoeveelheid aanhoud.

Je router/switched/ap kan maar x aantal connections/second aan en voor die reden zou ik zeker niet meer dan 500 global connections toestaan.

Daemon tools raad ik ook sterk af omdat deze software ongevraagd statistieken verstuurd naar de makers van de tool.

Als alternatief raad ik Virtual Clone Drive aan:

http://www.slysoft.com/nl/virtual-clonedrive.html

En als laatste

Gebruik je gezonde verstand!
utorrent met die instellingen zorgde ervoor dat ik optimaal torrent kon downloaden. door het hoge prioriteit te geven kon ik zorgen dat ik rustig mijn torrents kan downloaden zonder storing van youtubende of downloadende huisgenoten
we hebben wel een router die dat allemaal aankan.
dit vergeleken met andere torrent clients werkt het beste voor mij. als deluge beter werkt is dat prima

en met deamon tools kan ik verzekeren dat men het niet gaat kopen, ik zelf gebruik een gecrackte versie en die maakt hoe dan ook geen verbinding met het internet en bevat toch de nodige functies die bij virtual clone drive ontbreken.

ik experimenteer graag met software, heb dan ook een groot aantal software getest en de software die me het beste beviel genoteerd. anderen kunnen een andere mening erover hebben.

een ssd defragmenteren is zowieso een dom idee, en een slimme defragmenteer programma zou dan ook de ssd defrag blokkeren. (voor mij smart defrag)

en als laatste voor de windows 8 gebruikers die een pest hekel hebben aan de verdwenen startknop.
Iobit startmenu
sommige mensen zijn ook nooit tevreden :P

Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten