Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Lucht je hart
Deze pagina opnieuw laden Ik droomde over jullie vannacht

Antwoord

Onderwerptools Weergave
BlackRose
The one rose in the field

BlackRose's avatar
Standaard geplaatst op 05 juli 2022 @ 05:48
Met quote antwoorden

Poging twee. Ik drukte per ongeluk ergens verkeerd en toen heb ik m'n hele eerste draft gewist oeps. Ik ben normaal nooit rond deze tijd wakker dus ik geef dat de schuld hahahah

Ik droomde vannacht dat AWF een hele reboot gekregen had. Heel nieuw design, hele nieuwe layout. Allemaal oude topics naar een archief gegooid enzo. Heel onrealistisch allemaal :')
Geen idee ook hoe m'n brein daar ineens bij gekomen is. De laatste keer dat ik hier was zat ik nog in de kast en ging ik nog onder m'n oude naam. Heel raar om die zo expliciet hier te zien staan ook... Dus het lijkt me goed om mezelf nog even te herintroduceren voor de mensen die mij nog daadwerkelijk herinneren.
Hoi! Ik ben Rosa en ik ben inmiddels 26. Ik heb m'n naam afgeleid van mijn oude nickname van hier. Ik ben die nog jaren blijven gebruiken maar hier begon het allemaal. Dit is niet het account waar ik op begonnen ben, die gaat terug tot 2007, maar dit is wel degene die ik het langste heb gebruikt. Ik ben meer dan dubbel de leeftijd die ik was toen ik hier kwam inmiddels lol. We worden oud hahaha
Ik ben wel benieuwd of ik de enige ben die hier nog komt opdagen die inmiddels uit als trans is. Zal proberen de komende tijd af en toe hier ff een blikje te werpen iig.

Ergens is het heel vreemd om deze plek in deze staat te zien. Het is al lang geleden overleden natuurlijk, maar zelfs de mensen die nog even nostalgie bezoekjes komen doen lijken er minder en minder te zijn. Terwijl dit ooit zo'n groot deel van ons leven was. Ik denk wel dat er iets verloren is gegaan met de dood van het forum, en dan ben ik zelfs nog te jong om echt de priem meegemaakt te hebben. Andere social media werden al meer en meer een ding in de jaren dat ik hier het meeste zat. Maar toch voelde het hier allemaal hechter dan wat het ooit op andere social media deed of nu nog doet. Discord komt nog wel weer in de buurt heb ik het idee maar is toch nog zo'n intens andere ervaring. Ergens mis ik het gevoel van op drie topics achter elkaar posten en tussendoor degene waar je net nog was even op andere nieuwe berichtjes checken.

Maar goed. Uiteindelijk is het maar een droom geweest. Ik was me zelfs bewust van dat het een droom was terwijl ik hem had omdat er een admin account was die een foto gebruikte van een vriendin van me uit Seattle die ineens vloeiend Nederlands sprak, was wel een beetje een giveaway. Dromen zijn vaag.

fabian
Anime Forum Lid

fabian's avatar
Standaard geplaatst op 06 juli 2022 @ 15:19
Met quote antwoorden

Mooi geformuleerde post. Ergens voelde het allemaal ook als een soort lucide koortsdroom, zeker met het verstrijken van de jaren. Herinneringen en dromen zijn denk ik ook best wel gelinkt aan elkaar dus zo gek is het niet om over AWF te dromen.

Het tijdperk van internetfora komt denk ik nooit meer terug, tenzij het internet ooit een soort nostalgia-fase ingaat en het weer 'hip' wordt. Voorlopig is alle communicatie efficiënter geworden en zijn alle kleine niche communities overbodig geworden met de komst van de grotere gecentraliseerde platforms. Of het allemaal beter is geworden is inderdaad maar de vraag, zoals je zei hadden fora wel hun charme. We zijn immers allemaal met elkaar 'opgegroeid' en dat hechte gevoel krijg je veel minder op Facebook, Reddit en Discord.

Ik denk dat verrassend veel oud-leden hier nog rondsnuffelen maar er is eenmaal niet zo veel meer te bespreken buiten de nostalgische posts zo nu en dan. Ik kijk hier in elk geval nog wekelijks, vooral omdat het zo leuk is om oude berichten van bijna twintig jaar geleden (help) te bekijken, maar topics als deze zijn ook erg tof om te lezen.

pokemon fire red en leaf green.
Croon
Anime Forum Lid

Croon's avatar
Standaard geplaatst op 18 juli 2022 @ 21:58
Met quote antwoorden

Hey Rosa,

Je kent mij vast nog wel. Hoewel ik nog wat mensen als vrienden op Facebook heb die ik toch wel via AWF ken, spreek ik niemand meer. Een hele enkele keer kijk ik nog eens op het forum, met een nostalgische blik. Vandaar dat ik nu ook jouw bericht zag. Mocht je een keer weer willen praten nodig ik je uit om mij een PB te sturen, en misschien kunnen we dan wat dingen uitwisselen.

Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten