Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Liefde en relaties
Deze pagina opnieuw laden [Centraal] Liefdesadvies Topic #22

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Me the Asa
Anime Forum Lid

Me the Asa's avatar
Standaard geplaatst op 08 januari 2014 @ 15:01
Met quote antwoorden

Het is eeuwen geleden (2jaar ongeveer maar goed) dat ik op dit forum nog gepost heb. Maar door recente ontwikkeling ben ik weer op dit forum beland, en ik bedacht me dat jullie me mss wel zouden kunnen helpen met een probleem waar ik recent ben in beland.

Het is een lang verhaal, dus zorg dat je gemakkelijk zit, want het lezen gaat wel even duren, om nog maar te zwijgen van het mogelijk commentaar leveren.

Het verhaal begint mei verleden jaar (denk ik). Ik was wat random League of Legendsominion aan het spelen om 3h 's nachts (I know, I know, don't judge ^^). De mensen die het spel een beetje kennen, weten dat het niet meteen de meest gespeelde spelmodus is, en zeker al niet om 3h in de nacht. Ik kom dus verschillende keren met dezelfde naam in game terecht, en we raken aan de praat. Ik add de naam, we babbelen nog wat, en dan gaan we beiden slapen, school, jwz.

Fast forward naar november vorig jaar. Ik ben op een feestje, georganiseerd door mijn studentenvereniging. Ik raak daar aan de praat met een meisje. We hebben een gezellig gesprek, maar ze vertrekt relatief vroeg (1h30). Wanneer ik een uurtje later aankom op mijn kot en mijn facebook check, blijkt dat daar al een friend request ligt te wachten van die ene meid, laten we haar J. noemen. 'Gezellig', denk ik, gecharmeerd door haar als ik was.

Doorspoelen naar december dan maar. Op 1 of andere manier, die ik conveniently vergeten ben raak ik weer aan de praat met die eerste persoon, op dat moment nog een naam. Ik leer dat het een 20-jarige jongedame is uit Duitsland en haar naam, laten we het op S. houden. In de loop van de volgende 2 weken leer ik haar beter kennen, en uiteindelijk slaag ik erin haar facebook te versieren, iets waar ze aanvankelijk erg defensief over deed.

Sinds ik haar op facebook heb, babbelen we veel meer. Ze blijkt mijn gevoel voor humor te hebben, en is net gek genoeg om bij mij te passen. Als ik eerlijk ben, denk ik dat ik best wel tot over mijn oren op haar verliefd ben. We hebben soort van afgesproken in maart, en ze heeft al meermaals laten blijken dat het niet bij afspreken zal blijven.

Eergisteren hoorde ik dat mijn opa op sterven ligt. Zij deed wat ik nooit verwacht had op een dag als die. Ze deed me luidop lachen, met een simpele grap, die ik hier liever niet herhaal.

Mijn probleem is nu, afgezien van mijn opa die binnen de volgende 2 maanden zal sterven, hoe pak ik het aan? Ik heb nog steeds regelmatig contact met J., en ze lijkt nog steeds erg geďnteresseerd.

Also, S. heeft al verschillende keren duidelijk gemaakt dus dat het niet bij afspreken zal blijven. Maar ik ben persoonlijk nog maagd (18) en ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet aanbrengen bij haar. Alle raad is welkom

fakerick
Topless

fakerick's avatar
Standaard geplaatst op 08 januari 2014 @ 18:18
Met quote antwoorden

Als je condooms meehebt komt het allemaal wel goed.
edit: Don't be a fool, wrap your tool.

Wuju like a potion? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Me the Asa
Anime Forum Lid

Me the Asa's avatar
Standaard geplaatst op 08 januari 2014 @ 18:55
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door fakerick Bekijk bericht
Als je condooms meehebt komt het allemaal wel goed.
edit: Don't be a fool, wrap your tool.
Ik bedoelde het onderwerp lmao. ik weet wel wat waar moet x)

Gurenn
Otaking

Gurenn's avatar
Standaard geplaatst op 08 januari 2014 @ 20:52
Met quote antwoorden

Als ik het begrijp gaat je voorkeur uit naar S.? Dan richt je je daarop, dat je maagd bent hoef je niet te zeggen, tenzij ze er naar vraagt.

Atsusacon, join our next edition on 28-29 July 2018!
Me the Asa
Anime Forum Lid

Me the Asa's avatar
Standaard geplaatst op 08 januari 2014 @ 22:24
Met quote antwoorden

Jah klopt wel, zo'n beetje zo. Maar ik heb zo het gevoel dat we het beiden een tikkeltje eng vinden omdat we elkaar zo randomly hebben leren kennen via internet.

Gohma
Parasitic Arachnid

Gohma's avatar
Standaard geplaatst op 08 januari 2014 @ 23:11
Met quote antwoorden

Het wordt toch de eerste 'echte' date/afspraak, dan? Omdat je zelf zegt dat jullie het allebei een beetje vreemd vinden, kan je dan niet beter rustig aan doen en kijken waar en of het schip strandt? Kiek'n wat wot :3

Over dat hele maagd-zijn zou ik me in ieder geval nu niet zo veel zorgen over maken. Ik bedoel, maakt dat wat uit? Weet je van haar dat ze het niet meer is?

Design - Tekeningen - Animelijst ^_^
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
Me the Asa
Anime Forum Lid

Me the Asa's avatar
Standaard geplaatst op 08 januari 2014 @ 23:39
Met quote antwoorden

jah kinda x) also naar alle waarschijnlijkheid is die eerste date/ontmoeting ongeveer een week die ik bij haar doorbreng. Het is niet dat ik iedere week naar duitsland kan trekken enzo, en zij heeft ook lang niet altijd tijd, anders vertrok ik eind deze maand al xD

maar ik dacht dat dit ook soort van het plan was... elkaar soort van leren kennen irl, voor zover het nog nodig is, en als het klikt en ik beland met haar in bed, ga ik geen nee zeggen hoor. tbh, zal ik er zelfs tamelijk zwaar mijn best voor doen om het te doen klikken x)

nee, het probleem zat hem eerder in die andere meid, hoe wijs ik die af zonder ze al te veel pijn te doen, en het andere is al op geantwoord x)

fakerick
Topless

fakerick's avatar
Standaard geplaatst op 09 januari 2014 @ 14:58
Met quote antwoorden

Ik wou heel sarcastisch mijn laatste advies nog eens herhalen maar dat helpt je niks :-)

Afwijzen is altijd pijnlijk voor één of beide partijen, probeer het snel te doen met stevige woorden!

Cobpyth
As Time Goes By

Cobpyth's avatar
Standaard geplaatst op 10 januari 2014 @ 03:31
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door fakerick Bekijk bericht
Afwijzen is altijd pijnlijk voor één of beide partijen, probeer het snel te doen met stevige woorden!
Waarom zou hij met stevige woorden een meisje moeten afwijzen die nog niet eens op een overduidelijke manier getoond heeft dat ze meer wil met hem?

Gewoon niet (te erg) flirten en op een vriendschappelijk niveau blijven. Dan zal ze het wel begrijpen en niet verder aandringen.

“Get out of here and move forward. This never happened. It will shock you how much it never happened.”
Me the Asa
Anime Forum Lid

Me the Asa's avatar
Standaard geplaatst op 10 januari 2014 @ 07:26
Met quote antwoorden

allrighty, thx voor het advies ^^

fakerick
Topless

fakerick's avatar
Standaard geplaatst op 10 januari 2014 @ 15:10
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Cobpyth Bekijk bericht
Waarom zou hij met stevige woorden een meisje moeten afwijzen die nog niet eens op een overduidelijke manier getoond heeft dat ze meer wil met hem?

Gewoon niet (te erg) flirten en op een vriendschappelijk niveau blijven. Dan zal ze het wel begrijpen en niet verder aandringen.
Hij vroeg alleen om advies voor het afwijzen, ik had niet genoeg gelezen om de situatie helemaal te begrijpen.

Abbysion
The Card Master

Abbysion's avatar
Standaard geplaatst op 16 mei 2014 @ 15:57
Met quote antwoorden

K, tijd dat ik nog eens advies vraag hier.

Ik heb zo'n 3 weken geleden iemand leren kennen; leuk, vriendelijk, zelfde interesses, leuk gezicht. Gebabbeld via Skype (met cam , dus face2face), facebook,...Uiteindelijk besloten om eens in persoon te ontmoeten, wat we ook gedaan hebben. Het was een leuke "date", goed gebabbeld, we hebben ons geamuseerd...Het probleem nu is, we hebben elkaar face2face gezien, maar ik heb pas bij ons afspraakje de rest gezien...Niet helemaal mijn type, om het vriendelijk te zeggen...

Nu er is helemaal geen sprake van een relatie of dergelijke, we hebben elkaar nog maar 1 keer gezien. Maar ik zie het niet zitten om een relatie op te bouwen; zeker nu er iemand anders is die geďnteresseerd is in mij en wel mijn type is, zowel in interesses als fysisch.

Hoe los ik dit het beste op? Want ik ben wel geďnteresseerd om bevriend te blijven met #1, als vriend zie ik het helemaal zitten, maar niet voor een relatie. Terwijl ik #2 graag zou willen leren kennen, met de hoop dat er iets mooi uit komt.

Open up your mind, let your fantasies unwind,
in this darkness which you know you cannot fight;
the darkness of the music of the night
Gurenn
Otaking

Gurenn's avatar
Standaard geplaatst op 16 mei 2014 @ 23:04
Met quote antwoorden

Gewoon eerlijk zijn bij verdere contacten met persoon #1. Als die het erover heeft of weer een date wil duidelijk maken dat je niet meer dan vriendschap voor die persoon voelt.

Atsusacon, join our next edition on 28-29 July 2018!
Bauntzie
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 18 juli 2014 @ 18:35
Met quote antwoorden

Probleempjee,,
Ik ken een meisje al best wel lang (1,5 jaar) en ongeveer een jaar geleden hebben we elkaar pas echt een beetje leren kennen. Toen had ik al duidelijk gemaakt dat ik haar leuk vond, maar zij stapte daar eigenlijk een beetje van af.

Nu een jaartje verder hebben we het steeds gezelliger gehad en soms ook wel lange avonden via Whatsapp (you know that shit).Maar heel af en toe is ze dan ook heel kortaf terwijl je nog de dag ervoor lange gesprekken mee heb gevoerd, iemand een idee daarvoor?

Maargoed ik vind haar nog steeds heel leuk en het was dus alleen maar gezelliger geworden de afgelopen tijd. Nu gaat ze aankomende zomer weg voor studie en zal ik haar dus niet meer zien, ook verdenk ik dat ze een vriend heeft maar dit niet openlijk durft te laten zien/vertellen.

Nu zit ik hiermee, zal ik het gewoon aan haar moeten vragen of ze een vriend heeft, en als dat zo is gewoon afkappen? (ook al geeft ze een afscheidsfeestje) Of kan ik dat maar beter voor me zelf houden en er niet op in gaan?

Dojj

Airclever
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Airclever's avatar
Standaard geplaatst op 18 juli 2014 @ 18:57
Met quote antwoorden

Verdwijnt ze in een zekere zin voor goed? Gewoon alles duidelijk maken voor jezelf door het te vragen, dan zal het je later niet meer achterna kunnen zitten.

Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten