Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Anime > Bleach
Deze pagina opnieuw laden Fullbringer arc: anime slaagt waar manga faalt?

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Seika no Goud
Diepzinnigheid

Seika no Goud's avatar
Standaard geplaatst op 08 maart 2012 @ 12:24
Met quote antwoorden

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar persoonlijk vind ik dat de anime de fullbring arc zeer episch heeft en aan het weergeven is.
In de manga vond ik deze arc vrij saai en nutteloos, op een paar uitzonderingen na.
De anime heeft echter doorgaans goede animatie in de arc verwerkt, meer achtergrond info en verhaal gegeven waardoor sommige dingen veel duidelijke en logischer overkwamen, goede soundtracks, goede sfeer setting en zelfs relevante en goede filler toegevoegd.

De fullbringer arc zoals deze in de anime nu te zien is kijk ik met plezier en behoort tot mijn favoriete arcs ;P

meningen?

Killax
The Grappler

Killax's avatar
Standaard geplaatst op 08 maart 2012 @ 12:56
Met quote antwoorden

Is dit niet beter discusieerbaar als de Arc is afgelopen? Om zo spoilers tegen te gaan en hele appels met hele bananen te vergelijken?

Logia, Zoan, Mecia... I can seal their powers... All the arrogant wretched ability users! My power can't be stopped!
Seika no Goud
Diepzinnigheid

Seika no Goud's avatar
Standaard geplaatst op 09 maart 2012 @ 10:33
Met quote antwoorden

Mhm ja, maar ik spoil verder niet veel toch? Gewoon zoals het er tot nu toe aan toe gaat ;p

Pride
Illuminati = baas!!

Pride's avatar
Standaard geplaatst op 09 maart 2012 @ 10:43
Met quote antwoorden

Vind de anime in Bleach altijd al beter dan de Manga, aangezien de story van Bleach heel minimal is en het mij altijd bleef boeien door de animatie en gevechten en die zijn mooi in een Anime als een Manga...

+ in de Manga gebeurt er rete weinig in een chapters waar ze in een episode veel sneller doorheen gaan, (maar ook vrij traag)

weet niet hoe het zit met deze arc. aangezien ik al bijna 2 jaar geen Bleach (uberhaupt Anime) meer kijk, maar wou ff mijn ervaring delen.

Killax
The Grappler

Killax's avatar
Standaard geplaatst op 10 maart 2012 @ 17:36
Met quote antwoorden

Wat Pride zegt is zeker een belangrijk punt. De manga van Bleach zit namelijk ook overvol met bijna blanco pagina's. Waar dat in een anime (blanco achtergrond) toch iets meer geaccepteerd is.

Maar spoilen doe je zeker niet hoor Seiko no Goud. Ik vind dat mensen die over spoils lopen te emmeren zich zowieso niet teveel op fora en discussiegroepen moeten begeven. Omdat je namelijk nooit aan spoils ontkomt (en zeker niet als je bijvoorbeeld "achterloopt" op de manga of anime).

Ik denk alleen nog wel dat het te vroeg is om beide te vergelijken omdat de manga dus voorloopt en deze arc al gehad heeft. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Logia, Zoan, Mecia... I can seal their powers... All the arrogant wretched ability users! My power can't be stopped!
Seika no Goud
Diepzinnigheid

Seika no Goud's avatar
Standaard geplaatst op 10 maart 2012 @ 18:48
Met quote antwoorden

Mhm ja, kan, nog een paar afleveringen ;P zie de trend echter niet zo snel doorbroken worden.
Ga zo door, animatie studio =w=

J0rdii
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 12 maart 2012 @ 18:46
Met quote antwoorden

Wat ik me overigens nu bedenk is het volgende;
Eigenlijk is de kracht van Tsukishima een soort van vergelijkbaar als die van Aizen... Of nouja, meer de manier van benaderen. In geval van Aizen moest Ichigo oppassen dat hij niet de Bankai van hem zag en was hij de enige die die nog niet gezien had. In deze arc moest Ichigo oppassen dat hij niet geraakt werd door Tsukishima, en was hij wederom de enige die niet geraakt was... Niet echt origineel als je er over na gaat denken =/

Killax
The Grappler

Killax's avatar
Standaard geplaatst op 12 maart 2012 @ 19:03
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door J0rdii
Niet echt origineel als je er over na gaat denken =/
Eigelijk heeft Bleach niet zo'n goed verhaal als je er over na gaat denken.

Wat Bleach wel heel erg volgbaar maakt is het extreem toffe character design.

J0rdii
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 12 maart 2012 @ 19:09
Met quote antwoorden

Klopt.. Maar op een of andere manier blijft het mij gewoon boeien... Meer de gedaanteverwisselingen die de characters tussendoor meemaken... De Bankai van Ichigo is al een aantal maal veranderd en er zit er nog één aan te komen...

En de characters hebben allemaal echt een eigen ziel. Niet alleen de hoofdperso(o)n(en), maar ook de 'bijrollen', zoals de Gotei 13, de Arrancar en de Vizoreds, wat er toch een flink aantal zijn.

Killax
The Grappler

Killax's avatar
Standaard geplaatst op 12 maart 2012 @ 19:18
Met quote antwoorden

Ben ik dus ook helemaal met je eens, en dat valt bij mij ook zeker onder character design (hiermee bedoel ik dus niet alleen de looks etc). De manier waarop characters veranderen maakt ze zeker intressant. Je weet dat de characters ook een groei meemaken wat ze niet snel saai maakt.

De rooie draad in Bleach however is ver te zoeken. Het begon redelijk cool, maar misschien is het "probleem" ook wel van Bleach dat ze zo lang Aizen als eindbaas "hebben gehouden" dat ook voor de fans de lol er vanaf is als er een nieuw onbekend character nog één keer zo sterk is of vergelijkbaar is.

Het zelfde voorbeeld zit ook in Dragonball Z, Freeza in het galaxy deel de sterkste figuur. Wanneer hij verslagen is komen er echter overal nog characters vandaan die met gemak Freeza hadden kunnen verslaan en in het zelfde galaxy deel zitten... (Misschien een dom voorbeeld, maar ik geloof zelf dat Freeza nog steeds een van de beste uitgewerkte enemies is van DBZ).

J0rdii
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 12 maart 2012 @ 19:37
Met quote antwoorden

Wat me vooral stoort is het hele verhaal rond de 'Final' Getsugatensho...
Zoals het verhaal verteld is, zou Ichigo zijn Reiatsu kwijt raken en nooit meer terug krijgen. Vervolgens stoppen alle Captains en Vice-Captains hun Reiatsu in dat speciale zwaard en heeft ie plotseling weer z'n krachten terug... Vind ik persoonlijk een vreemd iets... Als ik in zo'n situatie zou zitten, zou ik er misbruik van maken en constant die Final Getsugatensho gebruiken...

Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten