Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Algemeen > Design
Deze pagina opnieuw laden In Development: Game: Quest of Chaos

Antwoord

Onderwerptools Weergave
BlazikenBabe
Oh hi Mark

BlazikenBabe's avatar
Standaard geplaatst op 28 januari 2014 @ 23:11
Met quote antwoorden

Mijn vriend en ik hebben besloten om deze zomer samen een spel te maken. Hij zal dit jaar afstuderen als (game)programmeur. Ikzelf zal vooral het grafische werk doen. Ik kan zowel spriten (gok ik :P), digitaal tekenen en 3D objects maken.

Het spel wordt een mixed sidescroller in een aparte stijl. De achtergrond wordt getekend via Photoshop. De scenery wordt gemaakt met 3D modellen en de characters en objecten zullen simpele sprites worden. Het is gewoon de bedoeling om van punt A naar B te komen. Ondertussen kan je ook edelstenen verzamelen voor powerups/score. Dit wordt nog allemaal beslist.

De hoofdpersonage zal beschikken (later) in het spel over 2 sikkels welke ze gebruikt in combat maar ook kan gebruiken om bijvoorbeeld deze om een buis te plaatsen en zo rond te zwaaien. Het wordt een snel spel. Het personage gaat snel bewegen en zal hopelijk veel klim mogelijkheden hebben. Het spel speelt zich af in een Oud-Egyptische wereld. De god Set zal centraal staan en levert ook krachten aan het hoofdpersonage genaamd Ilona, zij weet echter wel van deze krachten maar weet niet waarom ze ze heeft en waar ze vandaan komt. (Andere characters hebben hetzelfde maar komen niet aan bod in dit spel, eventueel in latere delen :P)

De naam is afkomstig van de god Set welke de krachten beheerst van Chaos.

Ah well mijn vriendlief gaat wss pas deze zomer coderen wegens afstuderen maar in de tussentijd kan ik zo grafisch al flink wat werk maken. Ik heb al enkele dingetjes en zal hier regelmatig nieuw werk posten.

Eqyptisch platform gemaakt in Sketchup/Twilight render. Vooral voor de buitenlevels zullen deze gebruikt worden.

De eerste sprite van het hoofdpersonage. Dit wordt de animatie wanneer ze gewoon stil staat. Tevens is dit mijn eerste zelfgemaakte sprite ever.

Logboek:
[spoiler]
- Dinsdag 28 Januari 2014

Begonnen met het spriten van Ilona, Idle animation done.

- Woensdag 29 Januari 2014

Logo ontworpen

[ Laatst gewijzigd door BlazikenBabe; 29 januari 2014 om 10:00 ]

Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten