Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Algemeen > Art & Fiction
Deze pagina opnieuw laden Kortverhaal van AkaRyu

Antwoord

Onderwerptools Weergave
AkaRyu
Anime Forum Lid

AkaRyu's avatar
Standaard geplaatst op 09 december 2014 @ 10:46
Met quote antwoorden

I.

Toen ik jong was, en veelal dacht dat ik alles zelf aan kon, zeiden oudere mensen mij vaak dat het een Harde wereld is, en niemand het daar buiten in zijn eentje kan redden.
Naarmate ik ouder werd, en stukje bij beetje mijn wilde haren verloor – Maar niet mijn streken! – Nam ik dat advies aan.
Na mijn studie tijd in Amsterdam – Waar ik met enige vertraging rechten studeerde – keerde ik terug Naar de oostkant van het land om daar werkzaam te zijn bij een niet al te bekend advocatenkantoor.
Het was in die tijd van ‘lange dagen & korten nachten’ dat de eenzaamheid mij omarmde en de Schaduwen op de muur dienden als mijn enige vrienden kortweg gezegd: Ik was eenzaam.

In die onstabiele tijd van mijn leven leerde ik een vrouw kennen; Wendy.
Wendy was een onafhankelijke vrouw, ze had niemand nodig in haar leven.
Ze had een goede baan bij de bank in ons dorp, en na haar werktijd ging ze naar huis
Om te koken en vervolgens te slapen, ze was een werkelijke routinevrouw.

Eens in de zoveel tijd verbrak ze die routine, en ging ze met nog wat oude vrienden – Eerder goede kennissen – Is uit in een van de donkerbruine cafés die ons dorp rijk was.
En mocht het toeval zijn, dat de eenzame man die ik was, zijn eenzaam dacht te ontvluchten in een van Die naar zweet en rook ruikende cafés. Waar groepen jongens met een plat accent meters bier kochten Om ze vervolgens al dansend door het café te gooien, en de meisjes zware shag rookten en met hun Achterwerk draaiend voor deze haast barbaarse jongens stonden.

Nee, ik hoorde er niet bij, en Wendy ook niet.
Dat was misschien de reden dat ze naast mij kwam aanschuiven die avond.
Ze vroeg me of ik alleen was, en al zag ik haar binnen komen met haar ‘Vriendinnen’ gaf ze mij een Zelfde antwoord. Ik bood haar wat te drinken aan en we bleven met elkaar praten.
Haar vriendinnen waren allang met een biergooiende mest strooier mee gegaan om ‘Brommers te kijken’ en waren haar helemaal vergeten.
Maar dat deed er niet toe, ik en Wendy hadden een klik, iets speciaals.
Hoewel we zo erg verschillend waren, waren we eigenlijk precies het zelfde.

Ik vroeg haar die avond niet mee naar huis, maar ik wist zeker dat ik haar nogmaals wou zien dus Vroeg ik haar telefoon nummer. De hele nacht lag ik over haar te piekeren, en toen het ochtend was en Bijna het gehele dorp op weg was naar de kerk voor de zondag dienst. Besloot ik haar te bellen.

We spraken af om één uur bij een lunchroom in het dorp.
Na een broodje te hebben gegeten, vroeg ze mij mee naar haar huis.
Het was op loopafstand dus we wandelden samen door de dichtbegroeide paden.
Op dat moment zag ik haar mooie donkere haren sierlijk over haar schouders dansen.
Haar mooie volle lippen en blauwe ogen keken mij mysterieus aan.

Ik voelde een raar gevoel in mijn buik, en hoewel het een warme zomerdag was, leek ik te rillen van De kou.

We spraken die zomer nog veel vaker af, en voor dat we het door hadden, zaten we in een relatie.
De maanden gingen voorbij, en langzaam aan ook de jaren.
We besloten bij elkaar in de trekken, en zo begon dus ook mijn ‘gezin’ vorm te krijgen.

Na een jaar samen te wonen, kwam ik op een dag terug van mijn werk.
Wendy stond mij opgewonden op te wachten in de deur opening.
Ik zette mijn fiets tegen het bankje dat onder mijn voorraam stond en keek haar verbaast aan.
‘Wat is er aan de hand?’ vroeg ik haar.
‘Kom binnen lieverd, wees niet bang er is niets aan de hand’ zei ze met haar stralende glimlach.
Ze was zo mooi, en helemaal als ze lachte.

Ik zette mijzelf op de sofa en plaatste mijn handen ongeduldig op mijn knieën.
‘Schat, mag ik nu dan weten wat er is? ’ vroeg ik haar.
Ze drentelde wat in de keuken voor ze voor mij ging staan met een grote glimlach op haar gezicht.
‘Roy. Wij worden mama en papa! ’ en met een duikende beweging sprong ze bij mij op schoot en Greep mij met beide handen vast. ‘W-Wat ? Hoelang al?’ vroeg ik haar verbijsterd.
‘3 weken al, ik was al zo misselijk de laatste tijd, en dacht laat ik maar eens een test doen’
Zei ze dolgelukkig. ‘Die testen zijn niet altijd te vertrouwen, misschien moet je er nog een doen’ Antwoordde ik haar. Misschien leek het alsof ik niet blij was, maar ik was gewoon compleet verrast
‘Heb ik al gedaan! Ik ben echt zwanger lieverd, wij krijgen een kindje! Ben je niet blij?’
‘natuurlijk wel lieverd’ zei ik en kuste haar op haar wang.

De hier opvolgende gebeurtenissen zijn voor mij moeilijk om in detail te vertellen.
Niet omdat ik het niet meer weet, maar omdat het te pijnlijk is om de gehele situatie toe te lichten.

Na een zwangerschap – wat leek – zonder complicaties, konden wij niet genieten van ons pasgeboren Nageslacht. Ik moest denken aan de lessen van die oudere mensen, dat je het niet red in je eentje in Deze koude wereld. Het zelfde gold voor mijn pasgeboren zoontje. Hij was niet instaat om als eigen Persoon deze aarde te bewonen, en of het god was of de natuur, ze hielden ons kindje bij ons weg en Plots waren wij naar ons gevoel weer alleen op deze wereld.

Wendy en ik waren ten einde raad, het verdriet functioneerde als een kloof tussen ons.
En toen het gebied tussen ons bijna te groot begon te worden, besloten wij naar het westen te Verhuizen. Ik had een aanbieding gekregen van een advocatenkantoor en het leek ons een Mogelijkheid om alle narigheid achter ons te laten, en te beginnen aan een nieuwe start.

Ten minste dat is wat wij dachten.

Ludo Sanders
Anime Forum Lid

Ludo Sanders's avatar
Standaard geplaatst op 29 december 2014 @ 22:16
Met quote antwoorden

Komt er nog een part 2?

Wer beschützt die Schwachen vor dem Mann, der die Schwachen beschützt?
Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten