Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Liefde en relaties
Deze pagina opnieuw laden Feminisering van romantiek

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Sarnatuile
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 16 februari 2015 @ 00:55
Met quote antwoorden

Ik snap waar je wegkomt. Ik vind 't prima als er gelijkheid is (al heb ik er mijn eigen controversiële ideeën over), maar ik word strontziek van de feministen die ook daadwerkelijk de aandacht krijgen. Dit is misschien maar een klein deel, maar dat kleine deel krijgt veel gedaan. Ik noem maar 't voorval van een geleerde, die gezeik kreeg en op nationale TV z'n excuses moest aanbieden, omdat hij een shirt droeg met relatief schaars geklede cartoon dames. Belachelijk dat een man, die zoiets had bereikt, dat moest doen.

Sowieso het hele woord feminisme straalt al egoisme uit. Het woord ''fem'' zit erin, dus staat positief voor vrouwen. De hele naam zelf heeft al geen bal meer te maken met gelijkheid.

Sowieso waren huwelijker vroeger succesvoller, met reden.

Wyrin
Homo sapiens

Wyrin's avatar
Standaard geplaatst op 16 februari 2015 @ 16:00
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Sarnatuile Bekijk bericht
Sowieso waren huwelijker vroeger succesvoller, met reden.
Ah, de goede oude tijd. Waar scheiden naar de hel leidde en huiselijk geweld met de mantel der liefde werd bedekt.

Is there - is there balm in Gilead? Tell me truly, I implore!
Sarnatuile
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 17 februari 2015 @ 09:21
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wyrin Bekijk bericht
Ah, de goede oude tijd. Waar scheiden naar de hel leidde en huiselijk geweld met de mantel der liefde werd bedekt.

Ja, want huiselijk geweld en mannen/vrouwen die te achterlijk zijn om bij desbetreffende partner weg te gaan, is nu natuurlijk helemaal niet.

Wyrin
Homo sapiens

Wyrin's avatar
Standaard geplaatst op 17 februari 2015 @ 10:57
Met quote antwoorden

Jouw gebruik van het woord achterlijk spreekt boekdelen.

Overigens dacht ik dat het wel duidelijk was dat ik enkel en alleen doelde op het feit dat het in de 'goede oude tijd' - waarin huwelijken volgens jou succesvoller waren - veel moeilijker was voor een vrouw om aan een gewelddadige partner te ontkomen omwille van financiële en sociale redenen, een situatie die in stand werd gehouden door zowel de wet als door de destijds heersende moraal. Ik heb nooit beweerd dat er vandaag de dag geen schrijnende toestanden bestaan waarin mensen bij een gewelddadige partner blijven.

[ Laatst gewijzigd door Wyrin; 17 februari 2015 om 11:03 ]

Cobpyth
As Time Goes By

Cobpyth's avatar
Standaard geplaatst op 17 februari 2015 @ 14:02
Met quote antwoorden

Is er eigenlijk iets arroganter en zieliger dan mannen die constant zagen over "extreem feminisme"?

Ik zie het soort vrouwen dat door gefrustreerde internetpubers als "typerend voor feminisme" wordt voorgesteld praktisch nooit in het echte leven. Het zit allemaal in jullie hoofd omdat je waarschijnlijk ooit eens door een meisje gekwetst geweest bent omdat ze je niet zag zitten. Doe normaal en get over it.

“Get out of here and move forward. This never happened. It will shock you how much it never happened.”
Sarnatuile
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 17 februari 2015 @ 22:27
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wyrin Bekijk bericht
Jouw gebruik van het woord achterlijk spreekt boekdelen.

Overigens dacht ik dat het wel duidelijk was dat ik enkel en alleen doelde op het feit dat het in de 'goede oude tijd' - waarin huwelijken volgens jou succesvoller waren - veel moeilijker was voor een vrouw om aan een gewelddadige partner te ontkomen omwille van financiële en sociale redenen, een situatie die in stand werd gehouden door zowel de wet als door de destijds heersende moraal. Ik heb nooit beweerd dat er vandaag de dag geen schrijnende toestanden bestaan waarin mensen bij een gewelddadige partner blijven.

Ik wil 't ook wel met je gaan hebben over de emotionele band die 't slachtoffer kan hebben met de dader. Je kunt 't ook een vorm van Stockholmsyndroom noemen. Neemt niet weg dat het niet achterlijk is. Misschien een harde verwoording, maar niet minder waar.

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Cobpyth
Is er eigenlijk iets arroganter en zieliger dan mannen die constant zagen over "extreem feminisme"?

Ik zie het soort vrouwen dat door gefrustreerde internetpubers als "typerend voor feminisme" wordt voorgesteld praktisch nooit in het echte leven. Het zit allemaal in jullie hoofd omdat je waarschijnlijk ooit eens door een meisje gekwetst geweest bent omdat ze je niet zag zitten. Doe normaal en get over it.
Je kunt ook gewoon erg naďef zijn. Het probleem is er wel zeker. Dit wil niet zeggen dat alle feministen zo zijn. Bij lange na niet, de meesten zijn wél normaal. Maar er is ook zéker een groepje, de zogenaamde ''feminazis'', die het érg overdrijven. Zie mijn voorbeeld over de wetenschapper die met een probe op een komeet was geland. Was nóóit eerder gedaan, dus best wel een accomplishment, niet? Vervolgens moest hij publiekelijk op TV verontschuldigingen aanbieden over zijn freaking shirt, omdat er wat schaars geklede cartoon vrouwen opzaten. Je kunt erover discusseren dat je je ''proper'' moet kleden tijdens zoiets, kan ik het ook mee eens zijn, maar dit is het ander uiterste.

Mocht je niet weten waar ik het over heb, refereer ik je even door:

http://www.washingtonpost.com/news/s...ut-up-and-die/

http://www.telegraph.co.uk/news/scie...ive-shirt.html

Bij de laatste link zie je ook zijn verontschuldiging. De eerste link laat ook tweets zien van de verschillende kanten van de discussie. Ik gebruik dit voorval overigens omdat het vrij recent is. Mocht je nog willen uitwijken naar andere voorvallen, dan sta ik daar open voor.

Nu kunnen we allemaal gaan roepen ''Hij moet zich niet zo aanstellen, beetje huilen over zoiets'', maar gelijkheid komt van twee kanten. Een man zou ook niet beoordeelt mogen worden op 't feit dat hij huilt en zwakte toont, iets wat nog stééds wel gebeurt. Sta je voor gelijkheid, zou je hier ook voor moeten staan.

Mits je dit niet doet, ben je een enorme hypocriet.

Het is een feit dat extreme feminisme bestaat, net zoals 't andersom ook bij een kleine groep ''mannelijke'' mannen speelt. Wat mij betreft mogen die lekker naast de IS staan en afgeknald worden.

Wyrin
Homo sapiens

Wyrin's avatar
Standaard geplaatst op 17 februari 2015 @ 23:41
Met quote antwoorden

Quote:
Ik wil 't ook wel met je gaan hebben over de emotionele band die 't slachtoffer kan hebben met de dader. Je kunt 't ook een vorm van Stockholmsyndroom noemen. Neemt niet weg dat het niet achterlijk is. Misschien een harde verwoording, maar niet minder waar.
De term achterlijk heeft serieus negatieve connotaties, vandaar dat ik (en de meeste empathisch ingestelde mensen lijkt me) het persoonlijk niet zo fijn vind om die te verbinden aan slachtoffers. Maar we wijken af. Mijn oorspronkelijke punt was simpel: het is achterlijk om te stellen dat huwelijken vroeger beter waren. Het is minder dan een eeuw geleden dat één van beide partners in de meeste huwelijken (in de westerse wereld, laat staan erbuiten) omwille van sociale en economische redenen extreem afhankelijk was van de andere. Sure, dat verkleint de kans op scheiden aanzienlijk, maar ik denk niet dat je dat bepaald beter kunt noemen...

Quote:
Je kunt ook gewoon erg naďef zijn. Het probleem is er wel zeker. Dit wil niet zeggen dat alle feministen zo zijn. Bij lange na niet, de meesten zijn wél normaal. Maar er is ook zéker een groepje, de zogenaamde ''feminazis'', die het érg overdrijven. Zie mijn voorbeeld over de wetenschapper die met een probe op een komeet was geland. Was nóóit eerder gedaan, dus best wel een accomplishment, niet? Vervolgens moest hij publiekelijk op TV verontschuldigingen aanbieden over zijn freaking shirt, omdat er wat schaars geklede cartoon vrouwen opzaten. Je kunt erover discusseren dat je je ''proper'' moet kleden tijdens zoiets, kan ik het ook mee eens zijn, maar dit is het ander uiterste.

Mocht je niet weten waar ik het over heb, refereer ik je even door:

http://www.washingtonpost.com/news/s...ut-up-and-die/

http://www.telegraph.co.uk/news/scie...ive-shirt.html

Bij de laatste link zie je ook zijn verontschuldiging. De eerste link laat ook tweets zien van de verschillende kanten van de discussie. Ik gebruik dit voorval overigens omdat het vrij recent is. Mocht je nog willen uitwijken naar andere voorvallen, dan sta ik daar open voor.
Ik kan hier weinig meer over zeggen dan wat er in het artikel van The Washington Post staat. Misschien moet je het nog eens een keertje héél goed doorlezen, dan snap je mogelijk het probleem dat weldenkende mensen hebben met jouw soort 'controversiële meningen'.

Oh, trouwens, ik ga opnieuw weer eens moeilijk doen over een woord. Het gebruik van de term feminazi's in een niet-ironische context valt zo'n beetje binnen dezelfde categorie als het serieus nemen van MRA's.

Quote:
Nu kunnen we allemaal gaan roepen ''Hij moet zich niet zo aanstellen, beetje huilen over zoiets'', maar gelijkheid komt van twee kanten. Een man zou ook niet beoordeelt mogen worden op 't feit dat hij huilt en zwakte toont, iets wat nog stééds wel gebeurt. Sta je voor gelijkheid, zou je hier ook voor moeten staan.

Mits je dit niet doet, ben je een enorme hypocriet.
Dit is iets waar, you know, feminisme absoluut voorstander van is. Natuurlijk moeten mannen ook hun emoties kunnen tonen.

Quote:
Het is een feit dat extreme feminisme bestaat, net zoals 't andersom ook bij een kleine groep ''mannelijke'' mannen speelt. Wat mij betreft mogen die lekker naast de IS staan en afgeknald worden.
Verwacht je nu echt dat mensen je serieus nemen met uitspraken zoals deze? Wat een vergelijking...

Maar eh, ik ben dwaas om hier nog zo uitgebreid op te reageren. Gohma heeft volkomen gelijk:

Quote:
Je ziet problemen die er niet zijn. Niet dat het uit maakt, want je zit blijkbaar zo in het "de vrouwen willen onze mannelijkheid afpakken, waaahh!!"-fase dat je toch alleen datgene gelooft dat je sterkt in je waanbeelden :P

Sarnatuile
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 17 februari 2015 @ 23:45
Met quote antwoorden

Om te verduidelijken, je weet dat ik het over de extremisten onder de feministen heb, hč? En niet het overige (grote) deel dat wel normaal doet. Daar heb ik absoluut niets tegen.

Wyrin
Homo sapiens

Wyrin's avatar
Standaard geplaatst op 17 februari 2015 @ 23:53
Met quote antwoorden

Sarnatuile
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 18 februari 2015 @ 00:33
Met quote antwoorden

Oké, duidelijk.

Dus je vind 't terecht dat die vent z'n excuses publiekelijk moest aanbieden? Het is te belachelijk voor woorden en doen alsof het alleen vrouwen zijn die geseksualizeerd worden. Hoeveel mannelijke reclames voor dingen zoals Bjorn Borg en Calvin Klein, waar mannen geen shirt dragen en zelfs alleen een onderbroek? Waarom word daar niet moeilijk om gedaan?

Like I said, ik snap best dat dit niet appropriate is voor nationale TV, maar niet omdat het vrouwen bevat. Alsof iedereen die thuis op de bank zat, nu serieus zat te denken ''Ja, nee, vrouwen zijn echt sletten''. De minderheid die dat eventueel denkt, dachten dat hoe dan ook al. Probably door redenen die eerder zijn genoemd.

Dat is mijn irritatie. Dit soort gezeik komt vaak van maar één kant en dat is de vrouwelijke kant. Is er iets mis mee om op te komen voor waar je in geloofd? By all means, go ahead, maar wees niet zo'n hypocriet en kom alleen voor vrouwen op. Of je vind het van alles walgelijk of niets. Dat is gelijkheid. Voor zover ik weer, is gelijkheid niet alleen iets wat voor vrouwen geld, maar ook voor mannen.

Maar oh, zodra er vrouwen op straat lopen, half naakt met de borsten eruit om te protesteren, dan is het opeens heel tof en smaakvol en vol met betekenis. Maar shit, die man moet zich schamen, met zijn shirt! Wat een sexist!

Kom óp zeg. Je kunt niet bij 't ene gaan staan schreeuwen dat 't vrouwen in een bepaald daglicht zet en dan vervolgens met je fucking tieten eruit gaan lopen protesteren en dán nog verwachten dat mensen je serieus nemen over je ''gelijkheid'' gelul.

Nee, dan sta ik liever achter de Speech van Emma Watson.

Cobpyth
As Time Goes By

Cobpyth's avatar
Standaard geplaatst op 18 februari 2015 @ 01:42
Met quote antwoorden

Wat me vooral stoort, is dat een non-issue als dit bij (jonge) mannelijke fervente internetters zowaar het belangrijkste strijdpunt lijkt te zijn geworden in hun leven. Het gaat vaak ook leiden tot contraproductieve stereotypen van feministen of zelfs vrouwen in het algemeen.

Ik ben akkoord dat er af en toe wat té politiek correct wordt gedaan over bepaalde zaken (zoals bijvoorbeeld over dat shirt), maar het is niet zo dat dit een reëel maatschappelijk gevaar is of wat jullie er ook van proberen te maken.

Het komt bij mij persoonlijk allemaal een beetje kinderachtig over.

“Get out of here and move forward. This never happened. It will shock you how much it never happened.”
Sarnatuile
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 18 februari 2015 @ 19:16
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Cobpyth Bekijk bericht
Wat me vooral stoort, is dat een non-issue als dit bij (jonge) mannelijke fervente internetters zowaar het belangrijkste strijdpunt lijkt te zijn geworden in hun leven. Het gaat vaak ook leiden tot contraproductieve stereotypen van feministen of zelfs vrouwen in het algemeen.

Ik ben akkoord dat er af en toe wat té politiek correct wordt gedaan over bepaalde zaken (zoals bijvoorbeeld over dat shirt), maar het is niet zo dat dit een reëel maatschappelijk gevaar is of wat jullie er ook van proberen te maken.

Het komt bij mij persoonlijk allemaal een beetje kinderachtig over.

Het onderwerp gaat erover. Natuurlijk zul je dan niet alleen leuke comments vinden. Zoals ik eerder al aangaf, ben ik voor feminisme, ook al vind ik het woord niet bepaald gelijkwaardig overkomen, maar dat is muggenziften.

Het is geen gevaar, maar meer een irritatie. Ik ben zeker niet bang dat dat kleine groepje idiote feministen (dus de extremisten) een ''gevaar'' gaat vormen, maar dat neemt niet weg dat ik me aan ze irriteer. Dit geld voor mij overigens ook voor mannen die vinden dat mannen alleen maar stoer moeten zijn en niet mogen huilen, etc. Geld voor beide kanten.

Airclever
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Airclever's avatar
Standaard geplaatst op 25 februari 2015 @ 10:27
Met quote antwoorden

To be honest, vrouwen zijn over het algemeen een stuk romantischer dan mannen.

Dus, laat zij lekker hun goede smaak voor romantica inburgeren, dan lijkt me de wereld een stuk mooiere plaats. *pakt popcorn*

Devian
Wie?

Devian's avatar
Standaard geplaatst op 26 februari 2015 @ 11:12
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Airclever Bekijk bericht
To be honest, vrouwen zijn over het algemeen een stuk romantischer dan mannen.

Dus, laat zij lekker hun goede smaak voor romantica inburgeren, dan lijkt me de wereld een stuk mooiere plaats. *pakt popcorn*
Ik mijn beleving is het precies andersom juist, in de relaties die ik heb gehad waren de mannen consistent romantischer dan vrouwen. :'D

Kyna
Leader of lost souls.

Kyna's avatar
Standaard geplaatst op 03 maart 2015 @ 10:58
Met quote antwoorden

Ik en mijn vriend zijn hierin gewoon gelijkwaardig. Ik vind het leuk als hij de deur voor me openhoudt en mijn stoel aanschuift als we uit eten gaan. Maar betalen voor datzelfde etentje wordt gewoon gedaan door degene die het als cadeau geeft of er het geld voor heeft. Ik doe momenteel het huishouden in mijn eentje, maar dit is omdat hij een full-time baan heeft en ik niet.

Hoe we het later gaan doen met de werk-zorgverdeling? Geen idee. Maar op een manier waar we ons beiden prettig bij voelen. Op dit moment heeft hij een full-time baan waarbij het erg lastig is om minder dan full-time te werken, binnen mijn sector (medisch onderzoek) is dat veel makkelijker. Onze kinderen krijgen later gewoon een grote bak met speelgoed, auto's en poppen, kleurpotloden, legerpoppetjes en barbies. Dan zoeken ze zelf maar uit waar ze graag mee willen spelen. Of dat nu met auto's of met barbies is, mij interesseert het niet. Ik ga een meisje geen meisjesspeelgoed opdringen, maar ik ga het ook niet van haar onthouden, hetzelfde geldt voor jongens.

Ik maak me geen zorgen om "overfeminisering", iedereen moet gewoon doen waar hij of zij zich prettig bij voelt. Als het handiger is dat de vader thuisblijft voor de kinderen, prima. Als dit de moeder is, ook prima. En ik ben niet de enige die hier zo in staat.

If walls break down, I will comfort you. If angels cry, oh I'll be there for you.
"Mijn kat is mijn engel, mijn liefste troeteldier. Met een hart vol liefde en een tong van schuurpapier." :')
Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten