Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Liefde en relaties
Deze pagina opnieuw laden Seksuele versus romantische geaardheid

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Deco T. Aoreste
Aleimon Thimble

Deco T. Aoreste's avatar
Standaard geplaatst op 27 januari 2013 @ 20:13
Met quote antwoorden

Iedereen weet dat een mens verschillende geaardheden kan hebben, waaronder hetero, bi of homo. Er zijn natuurlijk nog veel meer opties; veel mensen onderscheiden bijvoorbeeld biseksueel van panseksueel, sommige mensen zijn aseksueel, en daarnaast zijn er genoeg andere voorkeuren die niet direct met geslacht te maken hebben. Hoe dan ook is dit allemaal vrij algemeen bekend.

Wat veel mensen niet weten is dat er een verschil bestaat tussen seksuele en romantische geaardheid. Seksuele geaardheid houdt in, je voorkeur met betrekking tot seksuele partners. Romantische geaardheid, daarentegen, gaat over je voorkeur met betrekking tot niet-seksuele gevoelens, dus bijvoorbeeld op wie je verliefd kan worden. Voor veel mensen is dat hetzelfde, maar niet voor iedereen. Ikzelf heb niet zo lang geleden een filmpje gezien waarin dit soort dingen werden uitgelegd, die kan ik helaas niet meteen terug vinden, maar dat filmpje is wel een eye-opener geweest voor mij.

Waarom? Zelf ben ik namelijk heteroseksueel maar biromantisch. Seksuele gevoelens heb ik alleen voor vrouwen, ik heb wel ooit eens geëxperimenteerd maar daar voelde ik helemaal niks bij. Echter, ik kan wel verliefd worden/gevoelens krijgen voor mannen zonder dat daar seks bij betrokken is. Op de Kinsey Scale:

De Kinsey Scale is ontwikkeld met seksualiteit in het achterhoofd, maar kan makkelijk gegeneraliseerd worden. In seksueel opzicht ben ik duidelijk een 0, in romantisch opzicht eerder een 2.

Vraag bij dit topic: wat is jullie seksuele/romantische geaardheid, en zit daar nog verschil tussen?

"The world's a playground. You know that when you are a kid, but somewhere along the way everyone forgets it."
Kast
Hiephiep.

Kast's avatar
Standaard geplaatst op 27 januari 2013 @ 20:16
Met quote antwoorden

Volledig hetero

Dré.
Anime Forum Lid

Dré.'s avatar
Standaard geplaatst op 27 januari 2013 @ 20:32
Met quote antwoorden

Zowel op seksueel als romantisch vlak heb ik nog nooit gevoelens gehad voor iemand van het mannelijk geslacht en ik betwijfel sterk dat dat ooit gaat gebeuren. Dus beide een 0

Bloedserieus
the creatorx

Standaard geplaatst op 27 januari 2013 @ 21:05
Met quote antwoorden

Lastig, ben eigenlijk maar een of twee keer verliefd geweest op een vrouw. Terwijl ik echt hou van m'n beste vrienden. Maar, ik moet er absoluut niet aan denken om seks met mannen te hebben. Ik moet voorkomen dat dit hatelijk klinkt.. Maar hoe goed ik ook met vrouwen kan zijn, ik vind 9 vd 10 maar vreemd xD Nauwelijks humor, onderling extreem achterbaks en enorm wispelturig. Ik kom nauwelijks vrouwen tegen met wie ik bevriend kan blijven..

Misschien ligt t aan mij en zit ik er compleet naast. Maar t zegt wel veel dat echt toffe meisjes - lees mijn interesses + humor - vaker meer mannelijke vrienden hebben dan vrouwelijke. Helaas ben ik op t gebied van uiterlijk vaak niet aangetrokken tot mn vriendinnen. (naja 1 dit geval, maar die haat me nu ook) Ik grap vaak genoeg dat ik wens dat ik homo was of dat m'n beste vriend een vrouw was. Een beetje de hele dag neuken, comedy central kijken en bier klappen. Bij wijze van..

Ben overigens tzelfde als deco

Maverick
KANSOKU!

Maverick's avatar
Standaard geplaatst op 27 januari 2013 @ 23:03
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Kast Bekijk bericht
Volledig hetero
Zelfde hier, 100%. xD

[SIGPIC][/SIGPIC]
iTeruri
Nerdfighter

iTeruri's avatar
Standaard geplaatst op 27 januari 2013 @ 23:09
Met quote antwoorden

Je hebt het over een filmpje. Zelf moest ik meteen aan dit filmpje denken:

Dit maakt het allemaal nog wat lastiger, maar het wordt ook allemaal goed uitgelegd. Het is niet zo zwart/wit zoals sommige mensen graag willen hebben.

DFTBA - Don't Forget To Be Awesome!
Deco T. Aoreste
Aleimon Thimble

Deco T. Aoreste's avatar
Standaard geplaatst op 28 januari 2013 @ 00:49
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door iTeruri Bekijk bericht

http://www.youtube.com/watch?v=xXAoG8vAyzI

Dit maakt het allemaal nog wat lastiger, maar het wordt ook allemaal goed uitgelegd. Het is niet zo zwart/wit zoals sommige mensen graag willen hebben.
Ja, verdomd, dat is 'm. Bedankt!

"The world's a playground. You know that when you are a kid, but somewhere along the way everyone forgets it."
jurgyy
[✓] Online

jurgyy's avatar
Standaard geplaatst op 28 januari 2013 @ 02:41
Met quote antwoorden

Vlog brothers <3

Ik ben 100% Hetro...

-------------知っている死神はりんごしか食べない-------------
---------------------Rock on freaky bro!---------------------
Smouvy
Len-Kyun~

Smouvy's avatar
Standaard geplaatst op 28 januari 2013 @ 11:25
Met quote antwoorden

Een 5je, ook op het romantische vlak :3

Turn that frown, iuʍop-ǝpısdn
Gođafoss
Drowning hero

Gođafoss's avatar
Standaard geplaatst op 28 januari 2013 @ 11:42
Met quote antwoorden

1 op seksueel vlak, 0 op romantisch vlak.

Life is a perception of your own reality.
Devian
Wie?

Devian's avatar
Standaard geplaatst op 28 januari 2013 @ 12:17
Met quote antwoorden

2,5 op het romantische vlak en 3,5 op het seksuele vlak.

Overigens geloof ik niet in iets als 'compleet hetero/homo', dat bestaat gewoon niet.

Nicky Bobs
The NB

Nicky Bobs's avatar
Standaard geplaatst op 28 januari 2013 @ 12:26
Met quote antwoorden

100% hetero en romantisch zijn is bij mij niet bestaand

De dag dat Microsoft iets ontwikkeld dat niet zuigt,
Is de dag dat ze stofzuigers gaan ontwikkelen.
Nodoka Miyazaki
Everyonw can evolve

Nodoka Miyazaki's avatar
Standaard geplaatst op 28 januari 2013 @ 13:04
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Dré. Bekijk bericht
Zowel op seksueel als romantisch vlak heb ik nog nooit gevoelens gehad voor iemand van het mannelijk geslacht en ik betwijfel sterk dat dat ooit gaat gebeuren. Dus beide een 0
Hoewel dit in mijn geval zo is geloof ik ook in:

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Devian Bekijk bericht
Overigens geloof ik niet in iets als 'compleet hetero/homo', dat bestaat gewoon niet.
Dus ik zie wel wat er komt.

Eoin
Hedonist

Eoin's avatar
Standaard geplaatst op 28 januari 2013 @ 15:08
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door iTeruri Bekijk bericht

http://www.youtube.com/watch?v=xXAoG8vAyzI

Ik wil er alleen even op wijzen dat hij geen autoriteit op het vakgebied is. Er kunnen dus onwaarheden of interpretaties inzitten die niet kloppen(waar hij ook heel goed mee begint!)

Daarnaast vind ik de "schaal" een té makkelijke interpretatie van het menselijk doen tbh. Ik hou van mijn bro's en we zijn niet vies van een dikke kus op wang geven oid, maar ik blijf toch echt 0-0, terwijl ik wel van ze hou.

Nee, ik vind het te simpel...

Hurricano
Harde baas.

Standaard geplaatst op 28 januari 2013 @ 15:42
Met quote antwoorden

sowieso een twee, seksueel. romantisch een nul.

Met pensioen.
Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten