Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Liefde en relaties
Deze pagina opnieuw laden [Centraal] Liefdesadvies Topic #22

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Cobpyth
As Time Goes By

Cobpyth's avatar
Standaard geplaatst op 07 december 2012 @ 23:52
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Cursed_snorlax Bekijk bericht
Dacht ik ook al. Nu kan ik wel zeggen: Ja ik voel nog steeds wat voor jou. maar dan speel ik weer me hele hand. Maar ik heb het toch maar gezegt
Dan kan ik je nu al garanderen dat het opnieuw misloopt. Denk de volgende keer eerst wat rationeler na. Je mag jezelf nooit zomaar in de kwetsbare positie laten zetten. Met haar vraag en jouw antwoord erop, heeft ze je op voorhand al meteen ontwapend.

“Get out of here and move forward. This never happened. It will shock you how much it never happened.”
Mana Praxula
Stomme Appel

Mana Praxula's avatar
Standaard geplaatst op 08 december 2012 @ 16:43
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Cobpyth Bekijk bericht
Dan kan ik je nu al garanderen dat het opnieuw misloopt. Denk de volgende keer eerst wat rationeler na. Je mag jezelf nooit zomaar in de kwetsbare positie laten zetten. Met haar vraag en jouw antwoord erop, heeft ze je op voorhand al meteen ontwapend.
Och...
Ik ben het eens met het gene wat je zegt. Op deze manier heb je jezelf op een buitengewoon ongunstige positie gezet waarin je in feiten naar de pijpen van haar danst terwijl jij niet degene bent die kleur moet bekennen. Want ik weet niet wanneer ze voor het laatst zei dat ze vrienden wilde blijven (geen idee of dat een aanrader is in dit geval, maar mijn gevoel zegt nee) maar ik denk dat de situatie is veranderd.

Mijn advies staat nog wel. Confronteer haar hiermee, vraag haar wat ze wilt en trek de stekker eruit als het antwoord je niet bevalt anders blijft deze situatie bestaan en/of erger worden.

''Een beter AWF begint bij jezelf''
- een wijs iemand
Cursed_snorlax
Anime Forum Lid

Cursed_snorlax's avatar
Standaard geplaatst op 08 december 2012 @ 17:22
Met quote antwoorden

Ze zegt dat ze niks wil. Omdat er geen klik is. Maar ik weet zeker dat die er wel is. we zijn best wel close samen... Ze vind het niet leuk om alleen te zijn. vooral tijdens de feest dagen. En ze zou dol graag een vriendje willen. Ze zegt dat ze best wel al een behoorlijke tijd alleen is. Ik denk zelf dat ze gewoon bang is voor een relatie. Maar daar kan ik ook niks aan veranderen. Maar wel boos worden als ik iets ga doen met een ander meisje... En mij vragen of ik nog verliefd ben op haar...

Mijn Animelijst!
Lets Facebook!
Cursed_snorlax 0619-4428-4720 pokemon x
Batonelli
Stef

Standaard geplaatst op 08 december 2012 @ 17:32
Met quote antwoorden

In eerste instantie was ik het niet volledig met Cobpyth eens, omdat het ook nog wel zou kunnen dat zij het simpelweg niet weet en daarom je maar vast wil houden en er voor wil zorgen dat je haar leuk blijft vinden.
Al komen we nu wel op een punt dat ik het toch wel met Cobpyth eens ben, gezien haar reactie (ze vindt het niet leuk alleen te zijn etc.). Ze heeft blijkbaar veel behoefte aan aandacht en aangezien jij wel duidelijk liet blijken dat je gek op haar bent/was ben jij een makkelijk doelwit. Je geeft haar toch wel aandacht, al is het op een totaal andere manier dan jij graag wilt.

Edit:
Oh ja, advies: houd daar mee op en laat duidelijk blijken dat je het er niet mee eens bent, of (zoals Praxula zegt) confronteer haar hier mee. Lost meer op dan je zou denken

Cursed_snorlax
Anime Forum Lid

Cursed_snorlax's avatar
Standaard geplaatst op 09 december 2012 @ 22:25
Met quote antwoorden

Eerst uit het niets vragen of ik nog verliefd ben op haar. En dan gaan zeuren op FB dat ze zo alleen is (Vooral tijdens de feestdagen) en dat ze graag een vriendje wil. Maar dat ze niks met mij wil.. Ik ben er zo klaar mee. Die wil gewoon ellendig zijn. Nou dan is ze maar lekker ellendig. Als ze niet kan zien wat recht voor haar staat. dan zoekt ze het maar uit.

Mijn Animelijst!
Lets Facebook!
Cursed_snorlax 0619-4428-4720 pokemon x
Ravons J. Daro
Quite.

Ravons J. Daro's avatar
Standaard geplaatst op 10 december 2012 @ 12:05
Met quote antwoorden

Okay, tot volgende week...

Irri
bouwvakker

Irri's avatar
Standaard geplaatst op 11 december 2012 @ 17:39
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Cursed_snorlax Bekijk bericht
Eerst uit het niets vragen of ik nog verliefd ben op haar. En dan gaan zeuren op FB dat ze zo alleen is (Vooral tijdens de feestdagen) en dat ze graag een vriendje wil. Maar dat ze niks met mij wil.. Ik ben er zo klaar mee. Die wil gewoon ellendig zijn. Nou dan is ze maar lekker ellendig. Als ze niet kan zien wat recht voor haar staat. dan zoekt ze het maar uit.
Sowieso, als iemand echt op zoek is naar een relatie is het al niet oké in mijn hoofd. Een relatie moet ontstaan omdat 2 mensen elkaar leuk vinden/van elkaar houden, niet omdat 1 iemand een relatie nodig heeft.

Why take the stairs when I got a perfectly good canoe?
Kletser
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 13 december 2012 @ 22:30
Met quote antwoorden

Beste leden, ik heb even jullie advies nodig
Om een verhaal kort te houden :
Ik heb sinds een paar weken geleden een relatie die zeer goed begon. Ik was (en ben) altijd zo verliefd op haar. Zij zeker ook op mij, hoewel ze afgelopen week wat kortaf deed dus begon ik me (automatisch) zorgen te maken, dat er iets was. Voor de relatie was ik samen met een andere vriend van me 'beste vrienden' van haar maar ik wou meer, na een aantal dagen voelde ze ook al snel gevoelens voor mij nadien ik het had gezegd. Maar omdat ze die andere vriend lang niet had gezien ging ze er afgelopen week soms iets met doen. Ik ben altijd al zo'n jaloers type geweest; dus haalde ik me wat in m'n hoofd. Ik weet dat mijn vriendin zeer volwassen is in een relatie en ze me nooit zou bedriegen (klinkt misschien 'ongelovig' maar ik ken haar al redelijk lang en heb het al een aantal keren gezegd datk het goed vond dat ze zo is) en dan mijn vriend ook niets zou doen met haar, we zijn nog altijd evengoede vrienden.

Nu een aantal minuten geleden had ik gevraagd of er iets scheelde, omwille van het kortaf gedoe enzo.
Ze zei dat ze he raar vond dat we opeens een relatie hadden en dat het wat anders verloopt. Ook dat ze er nog wat aan moest wennen.
Dus ik antwoorde dat ik het al wel een tijdje doorhad & dat ik gerust wil veranderen naar haar keuze (in het mogelijke haha), en dat ik alles voor haar zou willen doen.
Toen antwoorde ze dat ze 'dat' (dat ik alles voor haar zou willen doen) bedoelde.. het was niet slecht bedoelt maar afgelopen week deed ik (tijdens het uitgaan) soms wat te afhankelijk, en ik stuurde ook best wel een aantal keer per dag dat ik haar graag zag. Dit werd een beetje te stereotype volgens mij. En ze had het ook niet graag dat ze zo afhankelijk was. Ze weet datk meer dan blij ben met haar en zij ook met mij maar zo is ze gewoon niet zei ze.
Ik antwoorde datk ze niet kwijt wou en zeker nu niet wanneer we een relatie hebben, en datk daarvoor een beetje bang heb.
Toen zei ze datk ze niet zomaar kwijt geraakte en datk ze niet moest forceren om verliefd te zijn.
Dus ik antwoorde datk morgen niet meer met haar uitging, en gewoon met vrienden wat ging doen dan. En datk blij ben dat we erover hadden gepraat
Ze zei datk zo wel niet moest doen, maar dat het waarschijnlijk wel goed deed dat we apart uitgaan, maar zaterdag gaan we zeker samen uit.
En toen was het wat opgelost.

Zou ik nu gewoon per dag wat minder sturen, en haar wat minder vaak zien? Of gewoon wat rustiger aandoen, ik wil haar zeker niet verliezen of dat ze niet meer verliefd op me is.

Ik ben momenteel een klein beetje radeloos, hebben jullie wat tips?

Gurenn
Otaking

Gurenn's avatar
Standaard geplaatst op 13 december 2012 @ 23:15
Met quote antwoorden

Blijf een onafhankelijk persoon en word geen aanhangsel van haar. Verander jezelf niet, als zelfrespecterend persoon is er geen reden dat jij je zou moeten aanpassen voor haar als het omgekeerde niet gebeurt.

Atsusacon, join our next edition on 28-29 July 2018!
Cobpyth
As Time Goes By

Cobpyth's avatar
Standaard geplaatst op 13 december 2012 @ 23:38
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Kletser Bekijk bericht
Beste leden, ik heb even jullie advies nodig
Om een verhaal kort te houden :
Ik heb sinds een paar weken geleden een relatie die zeer goed begon. Ik was (en ben) altijd zo verliefd op haar. Zij zeker ook op mij, hoewel ze afgelopen week wat kortaf deed dus begon ik me (automatisch) zorgen te maken, dat er iets was. Voor de relatie was ik samen met een andere vriend van me 'beste vrienden' van haar maar ik wou meer, na een aantal dagen voelde ze ook al snel gevoelens voor mij nadien ik het had gezegd. Maar omdat ze die andere vriend lang niet had gezien ging ze er afgelopen week soms iets met doen. Ik ben altijd al zo'n jaloers type geweest; dus haalde ik me wat in m'n hoofd. Ik weet dat mijn vriendin zeer volwassen is in een relatie en ze me nooit zou bedriegen (klinkt misschien 'ongelovig' maar ik ken haar al redelijk lang en heb het al een aantal keren gezegd datk het goed vond dat ze zo is) en dan mijn vriend ook niets zou doen met haar, we zijn nog altijd evengoede vrienden.

Nu een aantal minuten geleden had ik gevraagd of er iets scheelde, omwille van het kortaf gedoe enzo.
Ze zei dat ze he raar vond dat we opeens een relatie hadden en dat het wat anders verloopt. Ook dat ze er nog wat aan moest wennen.
Dus ik antwoorde dat ik het al wel een tijdje doorhad & dat ik gerust wil veranderen naar haar keuze (in het mogelijke haha), en dat ik alles voor haar zou willen doen.
Toen antwoorde ze dat ze 'dat' (dat ik alles voor haar zou willen doen) bedoelde.. het was niet slecht bedoelt maar afgelopen week deed ik (tijdens het uitgaan) soms wat te afhankelijk, en ik stuurde ook best wel een aantal keer per dag dat ik haar graag zag. Dit werd een beetje te stereotype volgens mij. En ze had het ook niet graag dat ze zo afhankelijk was. Ze weet datk meer dan blij ben met haar en zij ook met mij maar zo is ze gewoon niet zei ze.
Ik antwoorde datk ze niet kwijt wou en zeker nu niet wanneer we een relatie hebben, en datk daarvoor een beetje bang heb.
Toen zei ze datk ze niet zomaar kwijt geraakte en datk ze niet moest forceren om verliefd te zijn.
Dus ik antwoorde datk morgen niet meer met haar uitging, en gewoon met vrienden wat ging doen dan. En datk blij ben dat we erover hadden gepraat
Ze zei datk zo wel niet moest doen, maar dat het waarschijnlijk wel goed deed dat we apart uitgaan, maar zaterdag gaan we zeker samen uit.
En toen was het wat opgelost.

Zou ik nu gewoon per dag wat minder sturen, en haar wat minder vaak zien? Of gewoon wat rustiger aandoen, ik wil haar zeker niet verliezen of dat ze niet meer verliefd op me is.

Ik ben momenteel een klein beetje radeloos, hebben jullie wat tips?
Ik begrijp je vriendin volledig. Het is niet omdat je een relatie met iemand hebt, dat je constant ALLES met die persoon moet delen (zeker niet in het begin).

Als je elke dag verschillende keren stuurt dat je haar graag ziet en constant bij haar probeert te zijn, zal ze je rap beu worden en al zeker als ze iemand is die graag nog wat dingen als persoon en niet als koppel wil doen. Wees dus wat terughoudender en zie het ook als een les voor eventueel volgende relaties. Stort je niet meteen als een oververliefde teddybeer op haar, maar pak het rustig aan en geef niet constant bevestiging als je er geen terug krijgt.

Ik ga eerlijk zijn. Als ik je verhaal lees, lijkt het erop dat je relatie niet meer zo lang zal duren. Ze heeft een soort van kant van je gezien die haar niet aantrekt en waar ze zich slecht door voelt (namelijk heel erg aanhankelijk zijn) en dit zal zich automatisch tegen jou keren. Ook valt het me op dat je erg onderdanig en onzeker, zelfs angstig, overkomt. Dat is absoluut niet aantrekkelijk en ik raad je aan je gevoelens op dat vlak wat meer voor jezelf te houden en niet meteen te uiten naar haar toe. Ze zal er zich ongemakkelijk door gaan voelen en ik denk niet dat dat de bedoeling is.

Succes alvast nog met het verder verloop. Ik hoop voor je dat mijn vermoeden niet klopt.

“Get out of here and move forward. This never happened. It will shock you how much it never happened.”
Batonelli
Stef

Standaard geplaatst op 14 december 2012 @ 00:02
Met quote antwoorden

Ik ben het volledig met Cobpyth eens.

Ik heb geen idee of je al meer ervaring hebt op het gebied van relaties, maar onthoud dat ieder persoon anders is en een ieder totaal verschillend in een relatie staat. Waar je in de ene relatie je gevoelens volledig kon uiten omdat jullie beiden hetzelfde voelde voor elkaar, kan het in de andere relatie zomaar averechts werken. Dit is inderdaad iets wat je zelf moet ondervinden en waar je nu hopelijk iets van op hebt gestoken.

Als je het lastig vind om hier mee om te gaan en het te gemaakt vindt om jezelf in te houden (wat erg begrijpelijk zou zijn) dan moet je je afvragen of dit de juiste relatie voor je is. Zoals Cobpyth al zei: als de één meer overtuigd is van zijn gevoel dan de ander, kan het erg onaantrekkelijk zijn dat je veel aandacht vraagt. Nogmaals: dit is begrijpelijk, maar kan nadelig uitpakken...

Het is allemaal erg herkenbaar en je zult hierin je eigen draai moeten vinden... Succes er mee!

Kletser
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 14 december 2012 @ 06:16
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Batonelli Bekijk bericht
Ik ben het volledig met Cobpyth eens.

Ik heb geen idee of je al meer ervaring hebt op het gebied van relaties, maar onthoud dat ieder persoon anders is en een ieder totaal verschillend in een relatie staat. Waar je in de ene relatie je gevoelens volledig kon uiten omdat jullie beiden hetzelfde voelde voor elkaar, kan het in de andere relatie zomaar averechts werken. Dit is inderdaad iets wat je zelf moet ondervinden en waar je nu hopelijk iets van op hebt gestoken.

Als je het lastig vind om hier mee om te gaan en het te gemaakt vindt om jezelf in te houden (wat erg begrijpelijk zou zijn) dan moet je je afvragen of dit de juiste relatie voor je is. Zoals Cobpyth al zei: als de één meer overtuigd is van zijn gevoel dan de ander, kan het erg onaantrekkelijk zijn dat je veel aandacht vraagt. Nogmaals: dit is begrijpelijk, maar kan nadelig uitpakken...

Het is allemaal erg herkenbaar en je zult hierin je eigen draai moeten vinden... Succes er mee!
In mijn ogen is dit zeker wel de goede relatie voor mezelf (waarschijnlijk omdat ik ook tot over mijn oren verliefd ben) en ik zou alles willen doen om dit zo te behouden. Ze zei ook dat het even wennen is dus ik ga haar wat tijd geven. En zeker niet te afhankelijk overkomen. Die 'gevoelens' houdt ik wel wat in. Ik heb zelf niet zo veel ervaring met andere relaties. Daarom dat ik deze zeker niet kwijt wil. Maar ik zal jullie advies opvolgen en hopen dat het lang blijft duren. Ik ga me vooral morgen als we samen nog eens uitgaan wat bewijzen, door ja niet rond haar te hangen enzovoort. Ik zal die gevoelens wel houden voor als we samen iets gezellig thuis doen. En enkel sturen dat ik van haar houdt voor het slapen ofzo. (Of wanneer zij dit stuurt?)

Zou dit een goede aanpak zijn? Dank jullie wel.

Gurenn
Otaking

Gurenn's avatar
Standaard geplaatst op 14 december 2012 @ 11:11
Met quote antwoorden

Zoiets moet je niet routineus sturen, dan heeft het geen betekenis. Zoiets zeg je op het juiste moment.

Atsusacon, join our next edition on 28-29 July 2018!
Kletser
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 14 december 2012 @ 17:02
Met quote antwoorden

Achja, we hebben er terstraks over gepraat en alles is terug in orde. Heb me wat aangepast, en duurde niet lang of alles was opgelost ^^. Gewoon wat minder afhankelijk zijn en zoals hierboven vermeld, alleen op het juiste moment zeggen datk haar graag zie. Hebben ternet samen iets gaan drinken en wat gewinkelt.

Dankje voor de hulp

Irri
bouwvakker

Irri's avatar
Standaard geplaatst op 14 december 2012 @ 22:04
Met quote antwoorden

Fijn dat het is opgelost! Ik wilde nog even zeggen dat ik je situatie wel ken, ik had ook een relatie die er echt niet tegen kon als ik hem de hele dag door smste, of hem telkens wilde zien. Ik twijfelde er toen ook aan of hij mij wel leuk vond, maar er zijn mensen die heel 'klef' zijn in een relatie en er zijn mensen die gewoon niet zo zijn, dat doet niets af aan hoe leuk ze jou vinden. Je moet er gewoon een balans in vinden good luck in ieder geval!

Why take the stairs when I got a perfectly good canoe?
Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten