Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Lucht je hart
Deze pagina opnieuw laden Het einde van AWF

Onderwerp gesloten

Onderwerptools Weergave
Deco T. Aoreste
Aleimon Thimble

Deco T. Aoreste's avatar
Standaard geplaatst op 28 januari 2013 @ 14:55

We hadden wel ooit een actieve scene voor competitief battlen, maar zo rond begin 2006 verdween die naar andere oorden (achtereenvolgens Samehader en Pallet Town), waarvan ik nooit precies de redenen heb begrepen. Veelal was men het oneens met het beleid hier, geloof ik. Hoe dan ook ben ik daarna ook minder actief geworden in het Pokemon-gedeelte, simpelweg omdat er minder aandacht was voor het deel dat mij zoveel boeide destijds, hoewel ik na het verdwijnen van MysteryGuy dan wel weer de PPC's heb geleid altijd.

Natuurlijk was in 2006 al een deel van de harde kern van uit 2004 pleite. Het is vrij normaal dat dat zich steeds doorontwikkelt, en ik denk dat je analyse over een gebrek aan nieuwe leden wel vrij goed klopt ja.

Anyway, ik heb nooit echt voorgesteld dat we er echt iets aan zouden dóen, wat ooit bedoeld was als afscheidswoorden is een beetje veranderd in een discussietopic. Oh, en een half jaar later hang ik hier nog steeds rond, ik ben echt onverbeterlijk. =P

"The world's a playground. You know that when you are a kid, but somewhere along the way everyone forgets it."
Hurricano
Harde baas.

Standaard geplaatst op 28 januari 2013 @ 16:25

Redelijk eens met je post ja, en ik kan me herinneren dat dat was omwille het beleid. Nu ben ik zelf nooit een fan geweest van PalletTown (Sameheader periode is me compleet ontschoten, maar ik ging hier ook pas net uit lurkmodus toen ze langzaam van het forum verdwenen) en heb ik dus eigenlijk alleen maar op Smogon zelf gezeten.. maar ben nooit echt een actieve battler geweest.

Ik kan me inderdaad enkele lichtingen aan leden herinneren (waarvan ik zelf ook niet tot de eerste behoorde) die actief waren, maar sinds 2008/2009 kwam er weinig nieuwe mensen bij en dunde het alleen maar uit. Vanaf dat moment werd het voor mij ook duidelijk dat het 5 jaar erna een dode boel zou zijn - facebook, twitter en whatsapp hebben dit slechts versneld. Ik dacht wel dat ik zelf 1 van de laatste actievelingen te zouden gaan worden, maar dat is toch even - helaas - iets anders gelopen.

En wat jij als afscheid zag zien sommige anderen als 'we moeten AWF van de ondergang redden'. Een mening die ik overigens niet specifiek deel. Ik heb hier een fijne tijd gehad (over het algemeen) maar mijn tijd hier is eenmaal gekomen. Wel moet ik heel eerlijk toekennen dat ik sommige van jullie (ja, ook jou, Thomas) toch wel mis als ik hier weer eens teruglees in de diepe krochten van het forum. Toch een goede reden om te kijken hoe ik MSN contacten in Skype kan importeren :')
Het punt is meer dat AWF iets is wat de admin volgens mij ziet als een project waar hij in het verleden heel veel tijd in stak, maar wat hij nu alleen nog probeert te onderhouden. Wat de leden betreft, die vinden hun plaats wel. Wat dat betreft; het was leuk, met velen van jullie heb ik een mooie tijd gehad en het gezellig gehad. Ik kan me ook weer geen leven zonder AWF voorstellen, zo'n grote impact heeft het dan wel weer gehad. Maar het voelt toch wel écht als verleden..

Met pensioen.
Deco T. Aoreste
Aleimon Thimble

Deco T. Aoreste's avatar
Standaard geplaatst op 28 januari 2013 @ 18:52

Pallet Town is denk ik nooit een doorslaand succes geworden omdat een eigen forumcultuur ontbrak, het was eigenlijk een wanhopige poging tot een Nederlandstalige versie van Smogon. Heb er zelf wel een tijdje gezeten trouwens, daar niet van.

Die forumcultuur was er hier trouwens wel, het was me al jaren duidelijk dat het forum draaide op het overige deel. Het valt niet te ontkennen dat veel AWF'ers in ieder geval in hun tienerjaren sociale outcasts waren en dat schept toch een band, dat zag je ook op de meetings wel eigenlijk. Maar je hebt gelijk, iedereen vindt inmiddels wel zijn weg en de generatie onder ons zal daarvoor een andere plaats moeten vinden.

"The world's a playground. You know that when you are a kid, but somewhere along the way everyone forgets it."
RobinotX
☞゚ヮ゚)☞

RobinotX's avatar
Standaard geplaatst op 29 januari 2013 @ 08:01

Dat de meeste mensen op AWF toch idd soort van problemen hebben gehad dat zwaar was in hun jeugd merkte je idd. Ik heb jullie altijd als een soort familie gezien *snif*. Maar het is tijd om AWF te laten gaan.. niet omdat AWF me te zwaar zou vallen. Maar omdat het tijd wordt voor een nieuwe generatie.

n______n

Music is a moral law. It gives soul to the universe, wings to the mind, flight to the imagination, and charm and gaiety to life and to everything. - Plato
Noof
Er is geen betere.

Noof's avatar
Standaard geplaatst op 29 januari 2013 @ 09:32

.... Robin. :')

Kitty-Chan
Tinyface Heicho

Kitty-Chan's avatar
Standaard geplaatst op 08 april 2013 @ 17:42

Ik ben een nogal jong lid (juli 2011 als ik me niet vergis) dus ik ken de 'goeie ouwe tijd' van AWF niet echt. Maar in 2011 was het drukker dan nu, dat weet ik wel.
Ik kwam eerst ook steeds minder hier maar sinds de laatste weken wel wat meer. Jammer dat AWF uitsterft, maar ik zal er waarschijnlijk nog wel een tijdje rondzwerven. c:

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan
Hawk
Anime Forum Lid

Hawk's avatar
Standaard geplaatst op 08 april 2013 @ 19:11

Ik ben ook geen oude rot. 2008 begon ik met een ander (vreselijk) account, ergens in 2009 kwam Hawk op. Neemt niet weg dat ik het hier altijd heel leuk heb gehad. Discussies in D&A (ik kan me heel veel over de Illuminati herinneren, daar is ooit nog een flinke discussie - of meervoud? - over geweest), een paar aantal hunts, groepsgesprekken op MSN..

Maar goed, laten we hier geen verkapt 'afscheid van AWF' topic maken, 't is immers nog niet dood.. 't zal nog wel even zo doorkwakkelen, en ik zal hier ook sporadisch nog inloggen, maar ik denk dat de gloriedagen wel zijn geweest. Nederlanders met deze interesses spreken Engels en zitten helaas niet meer hier.

Smouvy
Len-Kyun~

Smouvy's avatar
Standaard geplaatst op 08 april 2013 @ 20:10

Hmm, ik denk dat ik wel in de categorie oude rotten val als '06er, hoewel ik heel lang inactief ben geweest. Heb leuke herinneringen aan de tijd dat er veel fakemon gemaakt werden

Turn that frown, iuʍop-ǝpısdn
Yonowaaru
Schrijver extraordinnaire

Yonowaaru's avatar
Standaard geplaatst op 08 april 2013 @ 20:23

Ben ik een oude rot als ik uit 2006 kom? Ik heb geen idee. Ik heb altijd een beetje gelurkt op deze forums, deels omdat ik er mensen heb ontmoet die ik nog regelmatig spreek, deels vanwege een of ander nostalgisch gevoel. Natuurlijk begon ik als een klein spammend kindje, dit account stamt uit 2009 geloof ik, maar af en toe is het toch leuk om terug te kijken naar die goede oude, doch vreselijke tijd.

How does it feel, dying?
I dunno, I never died before.
Hardcore Kidd
Allang geen hardcore meer

Hardcore Kidd's avatar
Standaard geplaatst op 08 april 2013 @ 21:55

Viavia op AWF terecht gekomen in 2008. Ik kwam voor het hacken van Pokémon spellen. Mij werd aangeraden om dat hier te doen, omdat er toen heel erg veel activiteit in dit subforum was. Hierdoor ben ik geprikkeld om meerdere anime's te kijken (Clannad etc.). Toen ik Minecraft ging spelen werd ik actiever in het Gamessubforum. Het hackingsubforum begon te slinken qua activiteit, dus toen werd ik minder actief. Ik vind het jammer dat er nu overall minder activiteit is (nog maar te spreken over het Pokémon Hacking Subforum). Ik ben dan niet één van de actieve leden geweest qua posts, toch kwam ik bijna elke dag wel even om de hoek kijken. Old times where are you?

Casual as usual
Nimoku
Spriter .... ofzoiets

Nimoku's avatar
Standaard geplaatst op 09 april 2013 @ 08:07

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Yonowaaru Bekijk bericht
Ben ik een oude rot als ik uit 2006 kom? Ik heb geen idee. Ik heb altijd een beetje gelurkt op deze forums, deels omdat ik er mensen heb ontmoet die ik nog regelmatig spreek, deels vanwege een of ander nostalgisch gevoel. Natuurlijk begon ik als een klein spammend kindje, dit account stamt uit 2009 geloof ik, maar af en toe is het toch leuk om terug te kijken naar die goede oude, doch vreselijke tijd.
Nah man, 2005 hier!

Kijk eens op mijn Youtube Pagina
Betelgeuse
Alpha Orionis

Betelgeuse's avatar
Standaard geplaatst op 09 april 2013 @ 10:25

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Hardcore Kidd Bekijk bericht
Old times where are you?
Misschien verhuisd naar andere sociale media?
En iemands gebied van interesse kan ook veranderen.

fabian
Anime Forum Lid

fabian's avatar
Standaard geplaatst op 09 april 2013 @ 14:07

2005 hier, al ben ik het grootste deel van de tijd inactief geweest. Heb meerdere accounts gehad maar dit is mijn eerste. In 2005 kreeg ik een permaban (wat wil je als nietswetende negenjarige die voor het eerst op een forum zit) maar die is blijkbaar recentelijk opgeheven.

AWF heeft niet veel potentie om door te groeien zoals het er nu voor staat, de redenen zijn al gegeven. Er zit nu nog een selectief groepje veteranen op dit forum dat langzaam interesse verliest. En eerlijk gezegd ben ik niet zo geďnteresseerd in Dragon Ball, Naruto, Bleach en de rest. Ik bezoek dit forum alleen af en toe om het Pokémongedeelte te lezen en wat overige praat en discussietopics.

Als Gijs AWF echt weer wat levendiger wil maken, wat ik ten zeerste betwijfel, zou er veel moeten gebeuren.

pokemon fire red en leaf green.
Gurenn
Otaking

Gurenn's avatar
Standaard geplaatst op 09 april 2013 @ 19:21

Ook zoiets, de bovenste balk is allang in het Engels i.p.v. Nederlands en geen haan die er naar kraait. Vroeger was er allang een topic in Feedback verschenen.

Atsusacon, join our next edition on 28-29 July 2018!
Lithium
Lone Justice

Lithium's avatar
Standaard geplaatst op 09 april 2013 @ 19:25

Waar heb je het over?

My god is the sun
Onderwerp gesloten

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten