Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Anime > Yu-Gi-Oh!
Deze pagina opnieuw laden Kaart Vraag en uitleg topic # 3

Antwoord
 
Onderwerptools Weergave
Lonestar
Ex-Modder Eter.
 
Lonestar's avatar
Standaard geplaatst op 15 november 2009 @ 19:11
Met quote antwoorden


Ik denk dat hij iets bedoelt van

Ik activeer mijn jar of greed, en ik wil daar op chainen met nog een jar of greed. Ik moet eerst op jou wachten tot jij zegt dat je niks wilt chainen op mijn jar of greed, of dat je mst chaint, dán pas kan ik er weer op chainen.
 

Oude sig is oud, hier komt later wel ff wat.
Repelsteeltju
res nullius
 
Repelsteeltju's avatar
Standaard geplaatst op 15 november 2009 @ 19:16
Met quote antwoorden


Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Gersoni Bekijk bericht
Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Repelsteeltju Bekijk bericht
Wel kan je tegenstander niet chainen als jij je MST op een face down Jar of Greed gebruikt...
Zou je deze zin willen toelichten, ik begrijp hem niet helemaal xD
Typefoutje... x'D

@LS: Huh? Ingewikkeld allemaal.
 

All things considered, being shot is not as bad as I always thought it might be. As long as you can keep the fear from your mind. I guess you could say that about most anything in life. It's not so bad as long as you can keep the fear from your mind.
Lonestar
Ex-Modder Eter.
 
Lonestar's avatar
Standaard geplaatst op 15 november 2009 @ 19:18
Met quote antwoorden


Waarom zou dat niet kunnen? MST is nog steeds spell speed 2, hoor. Hij kan nog chainen met andere trap cards / quick play spells / quick-monster effects of counter traps
 

Oude sig is oud, hier komt later wel ff wat.
Gersoni
Snooping as usual, I see?
 
Gersoni's avatar
Standaard geplaatst op 16 november 2009 @ 08:02
Met quote antwoorden


Het kan wel, maar het heeft geen zin.

Kijk:

Ik activeer Jar of Greed.
Lonestar activeert Mystical Space Typhoon

De chain ziet er zo uit:
Link 1: Jar of Greed
Link 2: Mystical Space Typhoon

Begin altijd bij de onderste link.

Lonestar's Mystical Space Typhoon werkt, Jar of Greed gaat van het veld

Jar of Greed's effect activeert, ik koop een kaart.

Andere voorbeeldjes
Ik activeer Good Goblin Housekeeping
Lonestar activeert Mystical Space Typhoon

Chain:
L1: GG Housekeeping
L2: MST

MST activeert, GG Housekeeping gaat naar de graveyard

GG Housekeeping activeert, ik koop twee kaarten, omdat er 1 GG Housekeeping in de graveyard ligt.


Betaal kosten voordat je een kaart speelt
als kosten verwijder ik een kaart van mijn hand -> Ik activeer Lightning Vortex
Lonestar activeert Dark Bribe

Chain:
L1: Lightning Vortex
L2: Dark Bribe

Dark Bribe activeert, Lightning Vortex wordt genegeerd en vernietigd. Ik draw een kaart
Lightning Vortex heeft geen effect meer.


Kosten zijn geen onderdeel van een effect
Lonestar heeft een Skill Drain op zijn veld.

Lonestar gebruikt Hammer Shot, ik tribute als kosten mijn Stardust Dragon, om het effect te negeren

Chain:
L1: Hammer Shot
L2: Stardust Dragon

Stardust Dragon's effect activeert: omdat hij in de Graveyard is, heeft Skill Drain geen effect meer. Hammer Shot wordt genegeerd en vernietigd.


[ Laatst gewijzigd door Gersoni; 16 november 2009 om 08:08 ]
 

Are we human
Or are we duelist
moito
Anime Forum Lid
 
moito's avatar
Standaard geplaatst op 18 november 2009 @ 17:27
Met quote antwoorden


ben nog maar net begonnen met echt weer spelen en ik zit met een vraagje over het defensief plaatsen van een monster... eigenlijk wel dom...

naar wat ik heb vernomen, moet je een kaart, als je hem defensief legt, plaatsen, behalve als een effect van een kaart iets anders zegt.

ik plaats dus, zeg maar, man eater bug defensief, maar dan weet mijn tegenstander toch niet welke kaart het is, hoeveel DEF en ATK hij heeft en of het een effect monster is?

dit vind ik redelijk verwarrend.
toch al bedankt om te antwoorden
 
fakerick
Topless
 
fakerick's avatar
Standaard geplaatst op 18 november 2009 @ 17:42
Met quote antwoorden


je kan als je een monster in defence pose wil als je hem summont, hem alleen in face-down defence position zetten je hoeft dus alleen maar te zeggen :ik plaats dit monster in face-down defence position, een monster dat je in attack postition wil summonen kan je alleen face-up leggen en niet face-down attack pose
 

Wuju like a potion? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
D.D. dude
Anime Forum Lid
 
D.D. dude's avatar
Standaard geplaatst op 19 november 2009 @ 13:10
Met quote antwoorden


Als dat Face-down defense pose monster wordt aangevallen, wordt hij opengeflipt, en dan kan je zien hoeveel attack hij heeft. Daarna komt de aanval, dan wordt hij vernietigd (of niet). Dan activeert het flip effect, als het monster dat heeft, in dit geval "destory one monster on the field", van Man-Eaterbug. Het is een soort van verrasing wat het face-down monster gaat zijn. In de Anime doen ze dat inderdaad niet vaak, alleen maar als hun monster een flip effect heeft. Maar in het echte spel moet dat wel altijd.
 
NightWalker
Repel Sama. Waar bent u?
 
NightWalker's avatar
Standaard geplaatst op 19 november 2009 @ 22:33
Met quote antwoorden


Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door moito Bekijk bericht
ben nog maar net begonnen met echt weer spelen en ik zit met een vraagje over het defensief plaatsen van een monster... eigenlijk wel dom...

naar wat ik heb vernomen, moet je een kaart, als je hem defensief legt, plaatsen, behalve als een effect van een kaart iets anders zegt.

ik plaats dus, zeg maar, man eater bug defensief, maar dan weet mijn tegenstander toch niet welke kaart het is, hoeveel DEF en ATK hij heeft en of het een effect monster is?

dit vind ik redelijk verwarrend.
toch al bedankt om te antwoorden
Stel je Normal summon'd MEB. Dan zien ze het wel.
Stel je Flip summon'd hem. Dan niet.
Eigenlijk best makkelijk
 
Lonestar
Ex-Modder Eter.
 
Lonestar's avatar
Standaard geplaatst op 20 november 2009 @ 06:50
Met quote antwoorden


Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door NightWalker Bekijk bericht
Stel je Normal summon'd MEB. Dan zien ze het wel.
Stel je Flip summon'd hem. Dan niet.
Eigenlijk best makkelijk
Bij flip summon zien ze hem ook, dat is van face-down def naar face-up attack veranderen.
Special summon is altijd face-up tenzij het op de kaart vermeld staat (bijv. The Shallow Grave)

Normal summon is uit de hand in face-up attack position oproepen (Tenzij je iets met Gemini's gaat doen wat irrelevant is en je later pas leert).

Een Set is een summon uit je hand waarmee je het monster in f/d def plaatst, het neemt je summon voor de beurt op.
 

Oude sig is oud, hier komt later wel ff wat.
moito
Anime Forum Lid
 
moito's avatar
Standaard geplaatst op 20 november 2009 @ 17:12
Met quote antwoorden


dit is al veel duidelijker, bedankt allemaal.
heb nu bijna een goed blackwing deck en ben bijna klaar voor mn eerste toernooi, denk ik
 
phoenix22
Anime Forum Lid




Standaard geplaatst op 24 november 2009 @ 06:56
Met quote antwoorden


oke ben in de war0.o
als je cyber end dragon wil oproepen heb je drie cyber dragons nodig
maar kan et ook met proto-cyber dragon??? wand in z'n effect staat:this cards name is treated as 'cyber dragon' while it is face up on the field

dus kan ik als ie face up ligt gewoon fuseren met cyber dragan om cyber end dragon op teroepen??
 
Gersoni
Snooping as usual, I see?
 
Gersoni's avatar
Standaard geplaatst op 24 november 2009 @ 07:19
Met quote antwoorden


Ja, dat kan zeker.

Maar je kan het ook doen met Fusion-subsitute monsters, bijvoorbeeld The Light - Hex-Sealed Fusion, de beste voor Cyber-Dragon decks. Binnenkort (over ~2 mnd) komt er ook een nieuwe Cyberdragon uit, Cyber Dragon Zwei, die ook als naam ´Cyber Dragon´ kan krijgen.
 

Are we human
Or are we duelist
Lonestar
Ex-Modder Eter.
 
Lonestar's avatar
Standaard geplaatst op 24 november 2009 @ 12:55
Met quote antwoorden


Cyber Dragon Zwei is wat Proto Cyber Dragon had moeten zijn lol.

Ik speel ook een Light - Hex Sealed Fusion in mijn Morphtronic deck, samen met 2 Proto-Cyber Dragons en een Cyber Twin Dragon + Cyber End Dragon in mijn extra deck. Werkt prima met Shining Angels.
 

Oude sig is oud, hier komt later wel ff wat.
D.D. dude
Anime Forum Lid
 
D.D. dude's avatar
Standaard geplaatst op 24 november 2009 @ 15:00
Met quote antwoorden


^Kan je beter voor Chimereteck Fortress Dragon gaan.

Dat kan dus inderdaad. Cyber Dragon Zwei pikte ik al snel op, ben benieuwd of er weer wat mee gaat gebeuren. Ze kunnen ook nog eens Solidatery gebruiken, hopelijk komen er weer wat Cyber Dragon decks, prachtig Archetype.
 
phoenix22
Anime Forum Lid




Standaard geplaatst op 24 november 2009 @ 16:07
Met quote antwoorden


oke heeel erg bedankt
 
Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe onderwerpen openen
Je mag geen berichten plaatsen
Je mag geen attachments plaatsen
Je mag je berichten niet wijzigen

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.