Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Algemeen > PC & Internet
Deze pagina opnieuw laden Warez

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Eoin
Hedonist

Eoin's avatar
Standaard geplaatst op 10 juni 2007 @ 11:34
Met quote antwoorden

Ik krijg steeds meer vragen over wat nou wel en wat nou niet onder warez valt. Dus ik zal even duidelijk maken wat nou wel en wat nou niet warez is.

Wat is warez?

Warez is een term verzonnen door hackers die gratis hun spullen aanboden. Veel daarvan was illegaal en zo is de term warez ontstaan.

Ik heb een gaaf programma dat ik met iedereen wil delen!

Het is fijn dat je het wilt delen, maar doe dat dan alleen met informatie. Links van Photoshop CS2 of iets dergelijks zijn niet toegestaan hier op AWF.

Is dat met elk programma zo?

Nee, en dat maakt het eigenlijk alleen maar ingewikkelder. Er zijn ook programma's gratis aangeboden door de makers zelf die je mag gebruiken. Deze vallen onder het Open-Source(Open-Bron) licentie en zijn dus wél toegestaan. Denk aan programma's zoals Joomla, MediaWiki, phpBB. Deze zijn vaak te vinden als download op de site van de auteur.

En met spellen?

Ook dat is een wat raar verhaal. De trail(demo) van World of Warcraft is op de site te vinden. De link daarvan mag je wel geven.

Maar je zeurde over de servers. Die zitten er toch bij en die mogen toch wel?

Als je iemand verteld hoe je op de officiële server komt, of op welke jij zit mag gewoon. Wat niet mag is het aanbieden van zogenaamde private-servers. Servers opgezet door andere mensen die niet in dienst staan van de makers van het spel. Dit omdat er alsnog enige rechten op het spel staan, waarvan de auteursrecht nog wel het meest in de weg zit. Zolang de maker de bestanden niet vrij heeft gegeven, wordt elke private server gezien als illegaal.

Ik ga er nu eigenlijk wel van uit dat je snapt hoe het werkt. Onthoud regel 2.3 van de Regels

Onder voorbehoud

26-06-07: Uitleg private server toegevoegd

[ Laatst gewijzigd door Eoin; 26 juni 2007 om 23:26 ]

'You've blocked me on Facebook, and now you're going to die!'
Follow me, or Watch me!
GothicStormy
Anime Forum Lid

GothicStormy's avatar
Standaard geplaatst op 10 mei 2008 @ 14:14
Met quote antwoorden

Eindelijk duidelijkheid

Maar ik wil toch nog iets toevoegen.

Ik heb maanden geleden een kaart gekregen voor het overtreden van regel 2.3.

Dit omdat ik het suggereerde om die rom via een peer to peer netwerk op te zoeken.
Ik gaf geen link nog een naam. Toch was / is dit al in strijd met de regels.

Ik zeg niet dat ik die kaart niet verdiende ofzo ik wil alleen maar duidelijk maken dat "zoek eens op via peer to peer" al strafbaar is.

Elke dag kan je laatste zijn. Profiteer daarom van wat het leven te bieden heeft!
Mijn woorden neem je miss best met een korel NaCl.
Betelgeuse
Alpha Orionis

Betelgeuse's avatar
Standaard geplaatst op 08 april 2009 @ 08:39
Met quote antwoorden

Er zijn meer types programma's die gratis zijn, naast Open Source:
-freeware (wel volledig gratis, maar de broncode is niet openbaar)
-shareware (dit is werkzaam voor een beperkte tijdsduur en/of met reclame; vaak een soort uitprobeerversie.)

Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten