Anime Wolken Forum

Anime Wolken Forum (https://forum.animewolken.nl/index.php)
-   Games (https://forum.animewolken.nl/forumdisplay.php?f=15)
-   -   WiiU (https://forum.animewolken.nl/showthread.php?t=70304)

RobinotX 07 juni 2011 19:34

WiiU

Nintendo zijn nieuwe console.
http://desmond.yfrog.com/Himg614/sca...=640&ysize=640

Quote:

De Wii U controller heeft een 6” groot scherm die een aanvulling vormt op wat er op de tv gebeurd. Zo zagen we iemand een werpster werpen door op het scherm van de controller te schuiven, waarna de werpster op de tv verscheen. Ook zagen we iemand een tekening maken op het schermpje, waarna deze naar de tv werd gestuurd. Daarnaast is het mogelijk om op de tv even te kijken hoe het met die belangrijke wedstrijd gaat, terwijl iemand anders zijn spelletje voortzet via de Wii U controller.

De Wii U beschikt over twee joysticks, een D-pad, vier knoppen (ABXY) aan de voorkant en vier knoppen aan de achterkant (L, R, ZL en ZR). De controller beschikt ook over een camera die videobellen mogelijk maakt en een bewegingssensor. Volgens Nintendo is de console speciaal ontwikkeld voor ervaren gamers. In games als Zelda zien we bijvoorbeeld op het schermpje alle voorwerpen die Link bij zich draagt.
De Wii U moet in 2012 op de markt komen.

Update: Nintendo heeft ook al enkele titels bekendgemaakt die we kunnen verwachten op de Wii U. Zo zagen we enkele grote namen als Ninja Gaiden, Tekken en Assassin's Creed voorbijkomen. Ook Batman: Arkham City, Darksiders 2, Dirt, Ghost Recon: Online, Aliens: Colonial Marines en Metro: Last Light komen naar de nieuwe console. Nintendo liet tussen neus en lippen door ook nog iets weten over een nieuwe Super Smash Bros game voor zowel de Wii U als de 3DS.
Bij deze: START DE DISCUSSIË

RobinotX 07 juni 2011 19:35

Vele zijn nog sceptisch over de nieuwe console, wat natuurlijk begrijpelijk is. Een persoon zal zich sneller negatief opstellen als 't iets ziet wat hij niet gewoon is of niet snapt.

Men kijkt naar een filmpje en trekt zijn conclusies: Gimmicky. Lame. Etc.

Maar ze denken er niet bij na wat ze er mee kunnen doen. Laat t bezinken en denk er over na. Het heeft zeker potentie naar mijn mening, er valt voldoende mee te doen. Maar het blijft zich nu voornamelijk op Nintendo hoe ze de andere dingen neerzetten:

Online modus, verdere games etc.

En ik zet deze hier neer =(

http://images.4chan.org/v/src/1307467271880.jpg

Henduluin 07 juni 2011 19:37

Ik wil voornamelijk 3 dingen weten:

1 - De prijs, obviously. Dat ding moet een fortuin kosten. Als je er dan 4 moet hebben voor party games? Yeah...
2 - Het gewicht. De gemiddelde moderne handheld is al niet echt licht, en dit ding is makkelijk 2-3 keer zo lomp. Zo niet meer.
3 - Batterijduur. Dat ding is wireless, maar heeft wel een gigantisch scherm dat stroom vreet? Je denkt toch niet dat ik m'n controller elke 2 uur op ga laden he? >.>

Pas als die dingen bekend zijn kan ik überhaupt beginnen met een fatsoenlijke mening vormen.

Dregora 07 juni 2011 19:41

Quote:

Oorspronkelijk geplaatst door RobinotX (Bericht 2562062)
Vele zijn nog sceptisch over de nieuwe console, wat natuurlijk begrijpelijk is. Een persoon zal zich sneller negatief opstellen als 't iets ziet wat hij niet gewoon is of niet snapt.

Men kijkt naar een filmpje en trekt zijn conclusies: Gimmicky. Lame. Etc.

Maar ze denken er niet bij na wat ze er mee kunnen doen. Laat t bezinken en denk er over na. Het heeft zeker potentie naar mijn mening, er valt voldoende mee te doen. Maar het blijft zich nu voornamelijk op Nintendo hoe ze de andere dingen neerzetten:

Online modus, verdere games etc.

En ik zet deze hier neer =(

http://images.4chan.org/v/src/1307467271880.jpg

Ik heb over het algemeen niks met Nintendo games, vrij weinig iig. De third party games lijken me heel vet, maar die koop ik al voor m'n ps3.

Waarom zou dit ding nieuwe gamers aantrekken.

RobinotX 07 juni 2011 19:45

Quote:

Oorspronkelijk geplaatst door Dregora (Bericht 2562073)

1. First Party titels

Dat is t gewoon. Veel gamers begonnen ooit met Mario. Dat vond iedereen geweldig, dat is al reden genoeg om voor hun de keuze te maken goed ik kan mijn Third Party titels daar halen en de first party titels die ik leuk vind.

Toen jij een console wou en vergeleek 't met Xbox 360 en PS3 waarom kocht jij een PS3?

Zeer wrs om de First Party Titels?

Quote:

Oorspronkelijk geplaatst door Henduluin (Bericht 2562066)
Ik wil voornamelijk 3 dingen weten:

1 - De prijs, obviously. Dat ding moet een fortuin kosten. Als je er dan 4 moet hebben voor party games? Yeah...
2 - Het gewicht. De gemiddelde moderne handheld is al niet echt licht, en dit ding is makkelijk 2-3 keer zo lomp. Zo niet meer.
3 - Batterijduur. Dat ding is wireless, maar heeft wel een gigantisch scherm dat stroom vreet? Je denkt toch niet dat ik m'n controller elke 2 uur op ga laden he? >.>

Pas als die dingen bekend zijn kan ik überhaupt beginnen met een fatsoenlijke mening vormen.

1. True, of ze gaan de Sony manier gebruiken: het onder hun prijs verkopen.
2. We weten dit pas na dat iedereen t heeft gespeeld, wie weet valt 't wel mee, misschien valt 't tegen. Dat weten we pas als de pers heeft gespeeld.
3. We weten nog niks. We weten niet wat Nintendo daarvoor in petto heeft x3.

Mulderman 07 juni 2011 19:46

Quote:

Oorspronkelijk geplaatst door Dregora (Bericht 2562073)
Ik heb over het algemeen niks met Nintendo games, vrij weinig iig. De third party games lijken me heel vet, maar die koop ik al voor m'n ps3.

Omdat er zat mensen zijn die wel intresse hebben in Zelda etc. maar geen Wii willen kopen omdat de third party support bagger is. En de grafische kwaliteiten bagger zijn. Dat is nu niet langer het geval.

Wat die controller betreft, Tja. Weten we nog veel te weinig over. Maar aangezien het een van de belangrijkste aspecten van de Wiiu is denk ik niet dat het een lomp zwaar ding is dat batterijen vreet. Dat zou gewoon niet logisch zijn.

LordAnthony 07 juni 2011 19:46

Ik vind 'm toch behoorlijk awesome hoor, vooral de backward compability met je normale Wii. Maargoed, haters gonna hate

Dregora 07 juni 2011 19:51

Quote:

Oorspronkelijk geplaatst door RobinotX (Bericht 2562077)
1. First Party titels

Dat is t gewoon. Veel gamers begonnen ooit met Mario. Dat vond iedereen geweldig, dat is al reden genoeg om voor hun de keuze te maken goed ik kan mijn Third Party titels daar halen en de first party titels die ik leuk vind.

Toen jij een console wou en vergeleek 't met Xbox 360 en PS3 waarom kocht jij een PS3?

Zeer wrs om de First Party Titels?

Die first party titels trekt geen NIEUWE gamers aan, niet veel iig. De wii mensen stappen gewoon over naar de Wii U en misschien komen er een paar nieuwe gamers bij, maar geen record aantal.

Die Third party games twijfel ik over. Als de graphics slechter zijn, settle je in feite gewoon voor een gedowngrade versie, wat belachelijk is. Ik kan hier nog geen echt oordeel over maken, aangezien ik nog geen in game gameplay heb gezien, dus dit is maar een gok gebasseerd op wat ik weet van Nintendo.

Sowieso is dit volgens mij meer ''Omg Third party games, toffe toevoeging! Maar ik ga die toch niet kopen, maar leuk voor de andere mensen!''.

Mulderman 07 juni 2011 19:52

Plaatje van de console zelf in de beginpost gezet.

En @ Dregora. Reggie heeft op G4 gezet dat de console 1080P spellen speelt. Geloof me, dat ding is qua specs op gelijke voet met de andere 2 consoles. Is dat nu zo ongeloofwaardig? Die dingen zijn inmiddels best oud dus is het niet ondenkbaar dat Nintendo een gelijkwaardig product op de markt kan brengen.

Verder onderschat je de kracht van de first party titels van Nintendo. En de hele gimmick met de nieuwe controller kan ook genoeg mensen lokken. Nintendo hoeft geen hele nieuwe markt aan te boren. Als iedereen die nu een WII in huis heeft staan de WIIu koopt zijn ze al lang en breed binnen.

Timo* 07 juni 2011 19:54

Die Zelda voor de WiiU zag er wel enorm vet uit zeg! Link vechtend tegen king gohma of iets dergelijks :) Zag er echt ontzettend mooi uit. Ik ga er vanuit dat het niet skyward sword is, aangezien de style heel erg anders is. Dit korte filmpje was meer in de TP style.

Hawk 07 juni 2011 19:57

Snap ik dan niet waarom Nintendo nu pas een HD console uitbrengt die gelijk is aan de PS3/360, waarom niet 5 jaar eerder? Nu lopen ze achter op de feiten, vooral als MS/Sony in 2012/2013 nieuwe consoles eruit pompen.

RobinotX 07 juni 2011 20:00

Ja, maar ik gok niet op betere beeldkwaliteit. Op een bepaald moment stopt het naar mijn mening. Nintendo heeft altijd al op de kwaliteit achter gelopen :p.

Maar uhm, over t gewicht:

Kijk dit filmpje: http://kotaku.com/5809519/

Dregora 07 juni 2011 20:02

Quote:

Oorspronkelijk geplaatst door Mulderman (Bericht 2562085)
Plaatje van de console zelf in de beginpost gezet.

En @ Dregora. Reggie heeft op G4 gezet dat de console 1080P spellen speelt. Geloof me, dat ding is qua specs op gelijke voet met de andere 2 consoles. Is dat nu zo ongeloofwaardig? Die dingen zijn inmiddels best oud dus is het niet ondenkbaar dat Nintendo een gelijkwaardig product op de markt kan brengen.

Verder onderschat je de kracht van de first party titels van Nintendo. En de hele gimmick met de nieuwe controller kan ook genoeg mensen lokken. Nintendo hoeft geen hele nieuwe markt aan te boren. Als iedereen die nu een WII in huis heeft staan de WIIu koopt zijn ze al lang en breed binnen.

Als dat zo is, dan kan ik mijn mening herzien en dat doe ik dan ook met plezier, maar tot nu toe blijf ik twijfelen, puur omdat Nintendo altijd achter heeft gelegen qua graphics, dus kan me moeilijk inbeelden dat ze pro graphics hebben.

Kimes 07 juni 2011 20:06

Quote:

Oorspronkelijk geplaatst door Hawk (Bericht 2562094)
Snap ik dan niet waarom Nintendo nu pas een HD console uitbrengt die gelijk is aan de PS3/360, waarom niet 5 jaar eerder? Nu lopen ze achter op de feiten, vooral als MS/Sony in 2012/2013 nieuwe consoles eruit pompen.

Qua graphics kun je niet veel meer omhoog denk ik, de consoles hebben HD wat wil je nog meer met graphics? Okay, 3D, maar wat anders?

Dregora 07 juni 2011 20:07

Ps3 heeft z'n limit nog lang niet bereikt btw.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:06.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.