Anime Wolken Forum

Anime Wolken Forum (https://forum.animewolken.nl/index.php)
-   Pokemon - Algemeen (https://forum.animewolken.nl/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Pokémon the Series: XY (https://forum.animewolken.nl/showthread.php?t=75347)

anhhao 03 februari 2014 19:33

Pokémon the Series: XY

Toch maar een topic maken voor XY.

Spoiler warning en zo.

Edit voor de mensen zonder tv gids:
Elke zaterdag/zondag te zien om 8:00.
-

Japanse opening:

Engelse opening:

Nederlandse opening (thanks LordSeviper):

Volgende afleveringen:
Japan: XY032
USA: XY021
NL: XY011

Nederlandse cast:
Christa Lips: Ash
Christian Nieuwenhuizen: Clemont
Manou Cardoso: Bonnie
Tara Hetharia: Serena

Hilde de Mildt: Jessie
Paul Disbergen: James
Fred Meijer: Meowth
Jeroen Keers: Verteller

Stemregie: Hilde de Mildt en Edna Kalb

Pokémon XY Theme lyrics door Hilde de Mildt gezongen door Herman van Doorn

Vertaling door Christa Lips en Bianca Steenhagen

N3TM@SK 03 februari 2014 19:42

Zal nog wel een tijd duren voordat het hier uitkomt

Ik kijk het niet engels ik kijk gewoon japans
Waar ik nu bij episode 13 zit.

Ik ben blij dat het zelfde bedrijf die pokemon Origins heeft geanimeerd ook pokemon XY series animeert
Dit is een stuk beter dan de vorige reeks van pokemon.

Charicific 04 februari 2014 09:50

Eerste nieuwtje dan maar:

Quote:

Per seizoen 17 getiteld Pokémon: XY zal Herman van Doorn het Nederlandstalige introlied weer inzingen!!!
En daarnaast heeft de site www.pokemon.nl een flinke make-over gekregen en is het nieuwe nostalgie-logo (Gotta Catch 'Em All) geďntegreerd.

PokeTrainerN 25 februari 2014 20:21

Ik heb geen X of Y (ouders vinden het geldverspilling)maar heb wel de oudere gen 5,en gen 4. Ik speel ook vaak Pokemon Showdown waar oom XY in zit dus ik ken sommige wel ,veder lijkt mij leuke tv serie heb er zin in :-)

Pokey4 02 april 2014 18:10

Herman terug! :)

Pokey4 17 april 2014 20:46

De uitzendtijden van de premiére:

VR 18:45 Genesect en de Ontwaakte Legende (Film 16)
VR 19:50 Pokemon S16 - Avonturen in Unova en Daarbuiten
VR 20:15 Pokemon S17 - XY - Een Nieuw Mega Avontuur (NL)

Alleen op Disney XD Digitaal. Op zondag staat er echter wel gewoon wat gepland op het gewone kanaal:

ZO 10:10 Mewtwo: Proloog voor het Ontwaken
ZO 10:30 Genesect en de Ontwaakte Legende (Film 16)
ZO 11:35 Pokemon S16 - Avonturen in Unova en Daarbuiten
ZO 11:55 Pokemon S17 - XY: Een Nieuw Mega Avontuur (NL)

Waarom de titel 'Een Nieuw Mega Avontuur'?

En hópelijk vanaf volgende week elke doordeweekse dag een nieuwe aflevering. De tijden in het weekend zijn gewoonweg k*t.

LordSeviper 17 april 2014 21:21

Uit die droom zal ik je alvast helpen, voorlopig komen er geen afleveringen van XY.

Simpelweg omdat Amerika pas bij aflevering 13 zit en Japan pas bij 24, dus als je dan élke dag een nieuwe aflevering gaat doen heb je na 2 weken niets meer.

Ik denk zelf dat we pas rond oktober nieuwe afleveringen kunnen verwachten. Ik hoop eerder, maar denk dat ik met oktober ruim in de buurt zit.

Bovendien zijn de tijden voor 'de Pokémon ochtend' ideaal, 10:10 op een zondag? Prima tijd.

N3TM@SK 17 april 2014 21:37

Quote:

Oorspronkelijk geplaatst door Pokey4 (Bericht 2737750)
De uitzendtijden van de premiére:

VR 18:45 Genesect en de Ontwaakte Legende (Film 16)
VR 19:50 Pokemon S16 - Avonturen in Unova en Daarbuiten
VR 20:15 Pokemon S17 - XY - Een Nieuw Mega Avontuur (NL)

Alleen op Disney XD Digitaal. Op zondag staat er echter wel gewoon wat gepland op het gewone kanaal:

ZO 10:10 Mewtwo: Proloog voor het Ontwaken
ZO 10:30 Genesect en de Ontwaakte Legende (Film 16)
ZO 11:35 Pokemon S16 - Avonturen in Unova en Daarbuiten
ZO 11:55 Pokemon S17 - XY: Een Nieuw Mega Avontuur (NL)

Waarom de titel 'Een Nieuw Mega Avontuur'?

En hópelijk vanaf volgende week elke doordeweekse dag een nieuwe aflevering. De tijden in het weekend zijn gewoonweg k*t.

ik denk in het verband met de Mega evolutie van pokemon.

anhhao 17 april 2014 21:58

Geen idee. De Engelse dub heeft geen subtitel. (Gewoon als topic naam)

Zelf al t/m XY013 (eng dub) gezien en de side story episode over Mega evoluties (eng sub).
Side story past waarschijnlijk precies tussen XY021 en XY022, gezien de release date. Manon noemt Ash zijn daden in XY002, dus ik ben benieuwd of Alan en Ash elkaar tegenkomen. Daarnaast is het de vraag welke mega evolutie Ash krijgt. Ik denk Lucario of Charizard Y, als hij uberhaupt een mega evolutie krijgt.

@LordSeviper: XY001 en XY002 werden al in oktober in Amerika released (2 dagen na de Japanse release), vervolgens werd XY003 pas in februari released. Kan zijn dat het in Nederland ook zo is. (Best Wishes was toen niet eens compleet, volgens mij)

Pokey4 17 april 2014 22:11

Pokémon is in Nederland groot geworden met doordeweekse uitzendingen in de vroege ochtend of late middag.

LordSeviper 17 april 2014 22:14

Quote:

Oorspronkelijk geplaatst door anhhao (Bericht 2737756)
@LordSeviper: XY001 en XY002 werden al in oktober in Amerika released (2 dagen na de Japanse release), vervolgens werd XY003 pas in februari released. Kan zijn dat het in Nederland ook zo is. (Best Wishes was toen niet eens compleet, volgens mij)

Daar ben ik me van bewust, maar als ze echt werkelijk elke doordeweekse dag nu XY uit gaan zenden, dan ben je binnen 2 weken door alle afleveringen heen denk ik.

Als ze vanaf Mei nou bijvoorbeeld elke Zondag een nieuwe doen en elke Zaterdag de herhaling van de vorige week, zou dat uiteraard wel kunnen.

N3TM@SK 17 april 2014 22:26

Quote:

Oorspronkelijk geplaatst door anhhao (Bericht 2737756)
Geen idee. De Engelse dub heeft geen subtitel. (Gewoon als topic naam)

Zelf al t/m XY013 (eng dub) gezien en de side story episode over Mega evoluties (eng sub).
Side story past waarschijnlijk precies tussen XY021 en XY022, gezien de release date. Manon noemt Ash zijn daden in XY002, dus ik ben benieuwd of Alan en Ash elkaar tegenkomen. Daarnaast is het de vraag welke mega evolutie Ash krijgt. Ik denk Lucario of Charizard Y, als hij uberhaupt een mega evolutie krijgt.

denk dat het gewoon charizard Y wordt ivm dat Charizard X nu al 2 x is voorgekomen, 1 in de XY serie en 1 in Pokemon Origins. Want ash heeft nog maar 1 andere pokemon die een mega evolutie heeft buiten Charizard en dat is Heracross

Denk wel dat Ash en Alan elkaar tegen komen. Wanneer daar heb ik nog geen antwoord op. Maar kan zijn dat Ash een steen vind (die de Y mega stone is van Charizard) en dan Alan in beeld komt en die tegen ash zegt wat precies die steen is. En hem verder uitlegt hoe hij de steen kan gebruiken.

anhhao 17 april 2014 22:37

Ja, Charizard Y is het meest logisch als je naar zijn huidige Pokémon kijkt. Het is tenslotte zijn signature Pokémon naast Pikachu zowat. Vanuitgaand dat er maar 1 mega stone is van elk.

Omdat Gen 6 weinig Pokémon heeft, denk ik dat Ash misschien "oude" Pokémon vangt/krijgt. Ofwel Lucario, die ook in SSB zit. (zo heeft Ash alle 4 Pokémon playable characters, als hij Froakie fully evolved) Mja, dat is mijn gedachte. Charizard Y is logischer.

Ik prefereer wekelijks een nieuwe aflevering boven dagelijks, maar zal wel de enige zijn. Ik denk ook niet dat het past in hedendaags televisie.

N3TM@SK 18 april 2014 13:39

Quote:

Oorspronkelijk geplaatst door anhhao (Bericht 2737764)
Ja, Charizard Y is het meest logisch als je naar zijn huidige Pokémon kijkt. Het is tenslotte zijn signature Pokémon naast Pikachu zowat. Vanuitgaand dat er maar 1 mega stone is van elk.

Omdat Gen 6 weinig Pokémon heeft, denk ik dat Ash misschien "oude" Pokémon vangt/krijgt. Ofwel Lucario, die ook in SSB zit. (zo heeft Ash alle 4 Pokémon playable characters, als hij Froakie fully evolved) Mja, dat is mijn gedachte. Charizard Y is logischer
.

Ik prefereer wekelijks een nieuwe aflevering boven dagelijks, maar zal wel de enige zijn. Ik denk ook niet dat het past in hedendaags televisie.

Er zijn meerdere mega stones van elke mega stone
Zag vandaag de preview van episode 24. Waar Lucario tegen lucario vecht en allebij in zijn mega vorm
Dus kan zijn dat Satoshi hier een Lucario krijgt? Zoals wij in het spel. (denk het zelf niet)
Kan zijn dat Satoshi een Charizard X kan krijgen.

Saki 18 april 2014 14:29

Als ik het mij goed herinner hebben wij met Bestwishes zelfs voorgestaan op Amerika, dus dat argument is ook lariekoek

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.