PDA

View Full Version : Schokkend ._."

Dragone
20 mei 2005, 15:53
Wie heeft wel eens eens electro-schok door zich gehad?

Ik gister ._." En wel een lethale 220 V. Ik ben blij dat het slechts door mn vinger ging. Dat is eng... Iemand ervaring?

Tom_GM
20 mei 2005, 15:58
^^" Ikke zo vaak
Weet nie hoeveel volt er in een stopcontact zit X_X Maar ik was vroeger ooit zo slim om allemaal chips en shit van een kaoptte tv mee te nemen, daaraan een stekker (die erbij zat) op de chips te houden en toen int stopcantact te steken. Dat heb ik ook met geluk overleeft .__." Stoppen sloegen door in de hele flat en overal rook ^^"

BattleDude
20 mei 2005, 15:59
Stopcontact = 220 V

Tom_GM
20 mei 2005, 16:02
X"D Lolheid..
Marja, dat heb ik dus zovaak gehad. Als mn moeder zei NOOIT met een vork in het stopcontact... ^^" Deed ik dat dus..liep OOK goed af .__." Behalve dat ik nog een tijdje stond te trillen.. I'm a lucky bastard..

Blutchir
20 mei 2005, 17:18
Ik met zo een paardenlint. Ik wou over het lint klimmen dacht dat het een touw was, pak het met beide armen beet. :rolleyes:

Fraai
20 mei 2005, 17:18
Ik met zo een paardenlint. Ik wou over het lint klimmen dacht dat het een touw was, pak het met beide armen beet. :rolleyes:

Heb ik ook een keer gehad.

Kendra
20 mei 2005, 17:19
was een paardenlkint :X

Blutchir
20 mei 2005, 17:24
een lint waar stroom op staat om er voor te zorgen dat paarden niet uit het weidland(grasveld van een boer) lopen

Tenjiku_Nezumi
20 mei 2005, 17:26
Je bedoelt gewoon schokdraad.

Heb ik vaak gehad. Ik ben er zelfs eens een keer door een paard tegen aangeduwd. En ook eens toen ze zeiden dat de stroom af stond. :rolleyes:

TheJokerr
20 mei 2005, 17:34
ik deed vroeger toen ik vier ofzo was best wel rare dingen altijd, wij wonen op een boerderij en in de zomer ging ik telkens naar een stuk land waar schokdraad was en ging ik het de hele tijd vasthouden. Dat was ook maar iets van 20 volt ofzo.

Yutara
20 mei 2005, 17:55
iemand die ik ken pakte zo'n draad met 200 V vast en toen ging zijn haar rechtoverrijnd(of hoe je da ook schrijft) staan!

GoodLugia
20 mei 2005, 18:02
Mneej x3 ik ben slim om bij de paarden hek erover heen te klimmen, en ja vaak staat er dan stroom op. Dan scheelt het ook maar 1 milimeter, *gaat vaak met nicht naar paarden toe* uhu x3 maark heb nog nooit een schok gehad.

Oyade
20 mei 2005, 18:19
ik heb ook wel eens een electro-schok gehad...
en niet meer dan één keer :sweatdrop:

Kikyo
20 mei 2005, 18:22
ik ook een keer bij et schokdraad op onze manege... ik ging Menno (= mijn paard (ja echt, lol!)) uit de wei halen, komt mijn broertje achter me aan. ik hem zo heel voorzichtig onder het draad door duwen zodat hij geen schok krijgt, krijgt hij ook niet, ga ik er zelf achteraan om hem naar mijn ma te brengen, ktijg ik zelf een schok!

GunslingerGirl
20 mei 2005, 18:22
Ik ook, via mn vinger. Auwie. Das gelukkig al een paar jaar geleden. 220 volt..das echt nie leuk.

BattleDude
20 mei 2005, 18:25
Als jullie het grotendeels nu hebben over schrikkeldraad, en "paardenlint", dan is dat volgens mij toch echt geen 220 V...

Kikyo
20 mei 2005, 18:26
nee, maar stopcontakten wel :p

Oyade
20 mei 2005, 18:29
ja
lekker, he?

BattleDude
20 mei 2005, 18:30
nee, maar stopcontakten wel :p

Goh, ik was de gene die dat zei voor de gene die 't niet wisten...

En bekijk dit:

Ik ook, via mn vinger. Auwie. Das gelukkig al een paar jaar geleden. 220 volt..das echt nie leuk.

Die staat precies onder een post waar het over schrikkeldraad gaat. Dus ik ga er van uit dat het daarover ging, maar het zou natuurlijk wel kunnen dat 't over de eerste post ging, waar het over het stopcontact gaat....
=P

Achja, zoveel keuzes mogelijk............... =)

GunslingerGirl
20 mei 2005, 18:31
Ik reageerde niet met een quote. Sorry. Dit was als reactie op Dragone's eerste post.

Vordreller
21 mei 2005, 08:43
Wie heeft wel eens eens electro-schok door zich gehad?

Ik gister ._." En wel een lethale 220 V. Ik ben blij dat het slechts door mn vinger ging. Dat is eng... Iemand ervaring?

Effe medelen dat hetr niet het aantal volt is, maar de stroomwterkte die je kan doden.

Je kan een door een een stroom van 500.000 volt geraakt worden, maar als de stroomsterkte te zwak is( 0.5 Ampère bijvoorbeeld) dan zal de pijn enkel komen van het verschieten van de enorme hoeveelheid volts die door je lijf gejaagd wordt, natuurlijk mag dat niet te lang aanhuden, want 500.000 volt zal je na een tijdje doen koken, maar ook bij 220 of 230 volt is dat zo, hoe lager de stroomsterkte, hoe minder kans op lethale wonden

TheJokerr
21 mei 2005, 09:02
Mijn oom heeft vroeger toen hij 5 ofzo was eens een vork in het stopcontact gedaan. Mijn opa en oma wilden de vork er niet uit halen en lieten hem een week ofzo zitten. Toen besloten ze om de stroom eraf te halen en de vork eruit te halen. Ze deden daarna de stekker van een lamp erin, maar wat bleek, het stopcontact was kapot en er kwam geen stroom uit. Dit is echt gebeurt, heeft me moeder verteld.

GunslingerGirl
21 mei 2005, 13:22
Effe medelen dat hetr niet het aantal volt is, maar de stroomwterkte die je kan doden.

Je kan een door een een stroom van 500.000 volt geraakt worden, maar als de stroomsterkte te zwak is( 0.5 Ampère bijvoorbeeld) dan zal de pijn enkel komen van het verschieten van de enorme hoeveelheid volts die door je lijf gejaagd wordt, natuurlijk mag dat niet te lang aanhuden, want 500.000 volt zal je na een tijdje doen koken, maar ook bij 220 of 230 volt is dat zo, hoe lager de stroomsterkte, hoe minder kans op lethale wonden

Ik heb natuurkunde, ik weet dat wel hoor ;)
In de meeste huizen staat er een stroomsterkte van 16 A(mpere) op de stopcontacten en als je daar te lang aan vastzit, ga je ook gewoon dood. Je verkoold dan wel niet, maar het overleven zit er vaak niet in.

Een 'schokje' van een minuut kan nog wel..maar dan moet je geluk hebben. Ik denk alleen niet dat mensen zomaar voor de lol gaan kijken hoe lang ze het kunnen volhouden en bij de meesten mensen zijn de terugtrekreflexen wel in orde, dus zal het een kwestie van seconden zijn ipv minuten dat ze onder stroom staan.

Bram
21 mei 2005, 13:26
je kan ook het probleem krijge dat je arm/hand verlamt word van angst, of gewoon door de schok, en dat je dus niet kan terugtrekken...

BattleDude
21 mei 2005, 13:33
Een 'schokje' van een minuut kan nog wel..

Een minuut is erg lang als je met je vingers in 't stopcontact zit........

dragonbreath
21 mei 2005, 13:37
ik heb een keer toen ik naar een donald duck zocht onder mijn bed een los draadje aangetikt en mijn vinger verkrampte zich om het draadje.....auw maar veel last heb ik niet van elktrisiteit want ik ben gek genoeg altijd statsich

GunslingerGirl
21 mei 2005, 13:42
Een 'schokje' van een minuut kan nog wel..

Een minuut is erg lang als je met je vingers in 't stopcontact zit........

Ja, ik zei ook niet dat dat niet lang was. Ik zei alleen dat je dat nog wel kan overleven. Voor iemand die onder stroom staat lijkt elke seconde een eeuwigheid te duren.