PDA

View Full Version : Blijven zitten?

Kyna
09 mei 2005, 21:01
M'n moeder en vader hebben mn rapport gezien en we hebben er een heel lang (niet eens zo heel aanvallend) gesprek over gehad. Iig komt het erop neer dat ze zeggen dat het misschien verstandig is ervoor te kiezen de 3e klas over te doen.

Ik ben namelijk een jaar jonger dan de rest van de klas (dus ik verlies er niet eens een jaar mee) en volgens mijn ouders ben ik geestelijk ook nog zelfs wat jonger dan lichamelijk zegmaar (ik weet niet of dat nou positief bedoeld is aangezien het op mij een beetje overkomt dat ik zwakzinnig ben X''3). Ze hebben dus het idee dat ik gewoon nog niet klaar voor al die zelfstandige last ben en dat het dus misschien beter is om het een jaartje langer te rekken. 4 Vmbo-T is eigelijk sowieso om heel veel verschillende redenen geen optie, dus nu gaan we met de mentor bespreken hoe of wat.

Ik moet gewoon mijn best doen tot het einde van het jaar (5 weekjes) en dan kijken wat ervan terecht komt, maar me vast geestelijk voorbereiden op eventueel blijven zitten.

Ik sta er zelf een beetje dubieus tegenover... Ze hebben denk ik ook wel een beetje gelijk, maar aan de andere kant zie ik het ook een beetje als een soort van schande (kan geen beter woord bedenken) om te blijven zitten :x.

Vader: Ik vind het geen schande als je blijft zitten hoor... We houden toch wel van je xD
Moeder: *half lachend* Ik vind het wel een schande, in mijn deel van de familie is dat nog nooit voorgekomen. Bij ons is het normaal om te zakken voor je eindexamen X'''3

Nah... Ik weet het dus eigelijk allemaal niet... =/

Venom
09 mei 2005, 21:03
hm =\
kut voor je.
doe je best he !

Noof
09 mei 2005, 21:07
You can do it. :)

Als zelfs ik met 4 vieren op m'n paasrapport in het examenjaar nog weet m'n examen te halen moet jij zoiets als dit zeker kunnen. xD

Kyna
09 mei 2005, 21:11
Het is vooral dat zelf als ik het haal het misschien niet eens een verstandige keuze is om over te gaan O___o"

Tenjiku_Nezumi
09 mei 2005, 22:07
Ach gut. Jammer joh. Dat lijkt me zo rot om te horen. Het lijkt me idd zo van: "Nu denken ze dat ik dom ben."

Maar ja, goed. Ik denk dat je jezelf moet overtuigen dat het geen schande is. (Ofzo)

Seto
09 mei 2005, 22:53
Onthou dit goed: blijven zitten is helemaal geen schande!, het is juist een goed besluit.
Wat pas schande is dat ze je niet laten zitten omdat je toch niks leert...

Je gaat het nog op een dag dankbaar zijn dat je bent blijven zitten, weet ik zeker ^^. Nog veel succes.

Stef_Tha_Man
10 mei 2005, 06:37
ik ben ook blijven zitten en kijk wat er van me is geworden :D
ofterwijl, zo erg hoeft het helemaal niet te zijn ^^

Suc6

Kataji
10 mei 2005, 06:41
Zelfs ik ben blijven zitten, dus maak je er niet druk om.

Erika

Kyna
10 mei 2005, 06:46
Ty allemaal ^__^"
Ik wist het gisteren echt ff niet meer en had echt zo'n beetje het idee dat ik een enorme dombo was ofzo... Ik heb nu nog zelfs bijna zin om te blijven zitten en laten zien wat ik eigelijk waard ben (ik hoef niet eens dramatisch mn best te doen om goede cijfers te halen, dus het is eigelijk gewoon zware onzin dat ik zo slecht sta.). Nogmaals bedankt van de reacties e ik ga gewoon m'n best doen tot het einde van het jaar en zie wel wat er dan nog van komt.

Kendra
10 mei 2005, 07:26
Das kut :/

Seto
10 mei 2005, 07:43
Ty allemaal ^__^"
ik ga gewoon m'n best doen tot het einde van het jaar en zie wel wat er dan nog van komt.

Zo mag ik het horen ^^, dan komt het echt wel goed.

AntraXxX
10 mei 2005, 09:08
Als je zo volhoud zoals je zei dan lukt het wel meid. Ik heb vertrouwen in je en als je dan tog blijft zitten is dat helemaal niet erg.

Tom_GM
10 mei 2005, 09:28
NO! ;_____;
Jij gaat wel over or :p Gewoon naar de vierde (denk ik..)
Ik ben ook een jaar jonger dan de rest uit mn klas en ik ga zowieso over! ;) Dus t lukt je wel!
Iig suc6, en ik hoop dat je de goede keuze maakt! :D

Ome Menno
10 mei 2005, 13:21
Vervelend, maarja als het beter is....
Iig ben je niet de enige. Sta op het punt ook te blijven zitten dit jaar. Misschien red ik het nog als ik de laatste paar maandjes nog knok, maar anders niet meer. Vervelend altijd....

Cesar
10 mei 2005, 14:21
als je dit jaar haalt ben je toch klaar voor volgend jaar? Ik zie niet in dat je dan niet over zou moeten gaan

Erisuko
10 mei 2005, 15:20
Blijven zitten is helemaal geen schande =3 Het is zelfs nog maar de vraag of ik dit jaar wel over ga ._.
Maar aangezien je leeftijd lijkt een jaar overdoen mij helemaal geen probleem ^^

Picollo
10 mei 2005, 18:01
Ook ik blijf misschien zitten, of ik moet naar 3t gaan. Ik ga nu ook heel erg me best doen! Heb het gevoel dat ik vandaag me rep iig goed heb gemaakt :) Maar dat had ik bij een duits rep ook, en dat was heel laag cijfer (2,4) :(

Oturan
10 mei 2005, 19:20
ah, kut voor je, maar blijf je best doen eh?

Kyna
10 mei 2005, 20:54
Tuurlijk blijf ik me best doen, maar om bepaalde persoonlijke redenen is het sowieso beter als ik gewoon blijf zitten volgend jaar lukt het daardoor toch niet en dan kan ik het beter op deze manier een beetje proberen te redden. De leraren van nu weten ook wat er aan de hand is dus die hebben er begrip voor (ik heb het nu niet over die depresieve zooi) en ik heb eigelijk geen zin alles volgens jaar opnieuw uit te moeten leggen.

Iig is het waarschijnlijk dus gewoon beter als ik blijf zitten.

Oturan
13 mei 2005, 15:20
Als je zelf accepteerd dat je beter een jaar kan overdoen is er niets aan de hand. Maak je dus geen zorgen verder en probeer zoveel mogelijk dit jaar op te pikken, zodat je volgend jaar supercijfers gaat scoren.