PDA

View Full Version : School/ouders...overal schijtziek van

Noof
12 april 2005, 21:34
Mss beetje vage topictitel maar goed...

Ook ik ben 1 van de velen hier die nu niet bepaald vrolijk gestemd is over het algemeen.

Enige wat me voor de wind gaat is de muziek...naja en in de liefde gaat het ook ok (hou van je, Aileen. :)).

Echter heb ik school. Ik doe momenteel het ICT-Lyceum aan het Drenthe College, MBO, eerste jaar. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik later iets met webdesign wilde doen, en mijn decaan op de vorige school raadde me deze opleiding aan.

Ik ben dus braaf deze opleiding gaan volgen, en we zijn inmiddels op drie kwart van het jaar. We hebben 1 project gehad met webdesign, en daarin mocht ALLEEN HTML gebruikt worden. Kortom, niets aan. Had dan ook een 9 voor dat project.

Voor de rest zijn het zo'n beetje allemaal netwerken, servers e.d. en dat boeit me gewoon geen ene [...]. Daarvoor ben ik die opleiding niet gaan volgen. Ik heb dus besloten dat ik wil stoppen met deze opleiding en volgend jaar naar het Grafisch Lyceum wil. Heb vandaag tijdens de tutorvergadering ook aangegeven dat ik het hier zat ben, morgen overleg ik wel met m'n mentor. M'n ouders weten nog van niets. Ben echter wel bang dat zij niet zo blij zijn met mijn keus...

Dan heb je ook nog de klasgenoten. Omdat ik de jongste van de klas ben denken ze dat ik niets alleen kan enzo, en dat ze mij daarmee wel ff flink kunnen treiteren. Heb vandaag tijdens de tutorvergadering me dan ook niet ingehouden en ze flink uitgeluld.

Sanders (tutor): "William, met wie wil jij samenwerken voor het volgende project?"
Ik: "Niemand, ik heb ze niet nodig. Ik doe het wel alleen."

Vervolgens dus een flink gejoel enzo...naja laat ze maar lekker, ik dop m'n eigen boontjes wel. Mag dan wel 15 zijn maar ben wel een van de meest serieuze, volwassenen personen in de klas.

Anyways, na een heel lulverhaal komt het er op neer dat ik ff een tijdje weg wil hier uit Emmen. Gewoon, ff weg van school, ouders, al het gezeik waar ik geen behoefte aan heb. Echter kan ik nergens terecht. Probleem dus.

Wat ik wil bereiken met deze lap tekst? M'n hart is gelucht, nu kan ik weer verder me pissed maken om achterlijk gezeik.

Erik
12 april 2005, 21:36
Klinkt als een burnout, weekje Centerparks dan maar?

girlhitscar
12 april 2005, 23:52
jongen ik weet precies hoe je je voelt. Ik doe momenteel ook ICT, om uiteindelijk Multimedia te gaan doen op HBO. En ook hoopte ik op een beetje meer Multimedia bij die school waar ik op zit, maar nee, je krijgt inderdaad meer netwerkbeheer en bla bla bla, stuff dat mij niet interesseerdt. Dus in mei ga ik een 21+ test doen bij INHOLLAND/Multimedia en als ik daar aangenomen wordt, ga ik daar mee verder.
Maar je ouders moeten je kunnen begrijpen, dat je moet doen wat je zindt. Want als je op die ICT blijft, zal je motivatie ook steeds meer zakken en zo haal je ook geen goeie cijfers.

Tom_GM
13 april 2005, 07:24
O_O" Ik heb precies hetzelfde! Ookal zit in dan nog in de 3e.
Ik doe nu mn 1e jaar ICT, en het is SAAI! Niet dat ik het makkelijk vind maar tis ''gewoon saai' ¬¬'
Ik wil dit jaar en het volgende jaar wel ICT afmaken maar daarna ga ik zeker naar Grafisch :)
@ Noof, het is jou keuze dus niemand kan er wat tegen doen! Good luck! ;) (Y)

Noof
13 april 2005, 07:40
jongen ik weet precies hoe je je voelt. Ik doe momenteel ook ICT, om uiteindelijk Multimedia te gaan doen op HBO. En ook hoopte ik op een beetje meer Multimedia bij die school waar ik op zit, maar nee, je krijgt inderdaad meer netwerkbeheer en bla bla bla, stuff dat mij niet interesseerdt. Dus in mei ga ik een 21+ test doen bij INHOLLAND/Multimedia en als ik daar aangenomen wordt, ga ik daar mee verder.
Maar je ouders moeten je kunnen begrijpen, dat je moet doen wat je zindt. Want als je op die ICT blijft, zal je motivatie ook steeds meer zakken en zo haal je ook geen goeie cijfers.

De achten/negens voor vakken als Essentials/CCNA haal ik ook alleen maar omdat ik antwoorden daarvoor heb...het boeit me niet meer...

Venom
13 april 2005, 15:39
*zucht* ik weet precies hoe het voelt V_V

gewoon doorblijven gaan....(al doe ik dat zelf niet )

girlhitscar
13 april 2005, 21:17
De achten/negens voor vakken als Essentials/CCNA haal ik ook alleen maar omdat ik antwoorden daarvoor heb...het boeit me niet meer...

Ik heb ook al de antwoorden voor cisco ;)

Tenjiku_Nezumi
13 april 2005, 21:18
Diarree? oO

schaduw
13 april 2005, 23:36
zelfde hier heb de schijt aan school ook ik verwacht leuke vakken enzo maar nee ik krijg kut vakken en me klasgenoten praten over wie dna ook die ziek is nou dan ben ik dus dan ;) heb gewoon zo zin om gewoon naar me mentor te gaan en zeggen: je kan je les zo diep in je reet douwen dat je eraan dood gaat maar ik ga weg