PDA

View Full Version : Dom gezeik ook altijd

Kyna
11 april 2005, 22:09
Volgens (bijna) iedereen heb ik een depressie en moet ik nu dus Prozac slikken. Stelltje onwetende idioten ._.

ReLex
11 april 2005, 22:13
Prozac? Wat is dat? x3
Kijk dát is onwetend, niet weten wat Prozac is x'3

Kyna
11 april 2005, 22:14
Prozac is een antidepresevia.

girlhitscar
12 april 2005, 00:38
Terwijl ik zelf vind dat anti-depressie pillen niet helpt, want je kan maar blijven slikken en goed voelen, maar ooit moet je er van af en hoe wil je je dan beter voelen. Dokters zijn soms ontwetend, want sowieso is de natuurlijke manier, de beste manier om van je depressie af te komen. Zoals het positieve van dingen proberen in te zien, i.p.v. de negatieve. Maar dat is natuurlijk minder makkerlijk dan prozac slikken. Ik ben niet zo voor medicijnen, dat helpt je gewoon voor voorlopig, maar niet voorgoed.

Ome Menno
12 april 2005, 09:17
Ach ja. Misschien helpt het je om wat vrolijker te worden.

Cyber
12 april 2005, 10:08
ach joki als het helpt maakt het niet uit toch maar wie zegt eigenlijk dat je deperesief bent je kan toch ook een inzinking hebben heb ik ook zo vaak dat gaat dan van zelf wel over mss duurt het bij de ene wel langer de inzinking dan bij de andere

Venom
12 april 2005, 13:31
ja je zal toch moeten...
tot hun anders zeggen helaas V_V

Onno
12 april 2005, 13:37
Iedereen? Zijn dat professionelen of gewone mensen in je omgeving?

Kyna
12 april 2005, 14:59
Gewone mensen als mn moeder, vader, etc. En ook profesionele mensen zoals de psygoloog, dokters, huisarts etc. Ben er ook op getest ook.

Erik
12 april 2005, 15:22
mensen zoals de psygoloog, dokters, huisarts etc. Ben er ook op getest ook.

Die zullen het wel beter weten :sweatdrop:

Maar ik zie het probleem niet zo, dan slik je prozac en voel je, je beter. Dat is toch een vooruitgang? (hoewel je de landmach nu wel op je buik kan schrijven ;))

Tenjiku_Nezumi
12 april 2005, 15:27
Volgens (bijna) iedereen heb ik een depressie en moet ik nu dus Prozac slikken. Stelltje onwetende idioten ._.

*Geeft supertroostknuvvie*

(Kweet niet echt wat ik er op moet zeggen behalve dat ik het super erg voor je vind. ;_; )

Venom
12 april 2005, 15:29
je hebt altijd mijn steun joki

Deco T. Aoreste
12 april 2005, 15:49
Van dat soort onzin te horen krijgen krijg je juist depressies. :sweatdrop:

Veel sterkte.

Kyna
12 april 2005, 15:52
Bedankt voor jullie medeleven ^__^"

Dragone
12 april 2005, 15:53
._." Waarom vinden ze je dan depressief? 0o

Cesar
12 april 2005, 15:53
doordat iedereen hier altijd zo negatief is (waar ik niks op tegen heb) is jokoto hier dus depri, straks wacht mij het zelfde lot 0_0

sterke joki, mijn steun heb je

Brooddoos
12 april 2005, 16:05
Sterkte maar ik denk toch ook een beetje hetzelfde als achilles. Die psycholoog ofzo en die dokter zullen het toch net iets beter weten.
En aan sommige posts van jou te lezen lijkt het wel een beetje alsof je een beetje depri bent, srry.
Maar pillen vind ik wel belachelijk. Veel weet ik er natuurlijk niet van maar een depressie zit in je hoofd en is probleem met jezelf enzo. Dat moet/kan je dan toch zelf oplossen en pillen lijkt gewoon iets te zijn om je tijdelijk goed te voel en je problemen te vergeten. Vergeten is niet oplossen. :rolleyes:
Alleszinds sterkte en je komt er wel overheen!

Ongeregistreerd
12 april 2005, 16:10
Die pillen kunnen af en toe wel goed helpen om het leven van de zonnige kant te bekijken, maar de rest moet je zelf doen. Toch kut voor je dat je ze moet nemen terwijl je dat helemaal niet wilt.

Master007
12 april 2005, 16:14

Volgens mij heb je depressie, waarom slik je geen Prozac? xD xD xD xD

Venom
12 april 2005, 16:17

haar vorige topic heb je verpest dus ik verzoek iedereen hier niet op integaan...nadat ik zn ledematen eraf heb gerukt...danku

Kyna
12 april 2005, 16:18
@ P_G: Maakt niet uit hoor ^^". Het is gewoon zo dat ik dus tegen datsoort zooi ben, ik heb er helemaal geen zin in dat ik volgepropt wordt met al die zooi ._.

Cesar
12 april 2005, 16:19
@ P_G: Maakt niet uit hoor ^^". Het is gewoon zo dat ik dus tegen datsoort zooi ben, ik heb er helemaal geen zin in dat ik volgepropt wordt met al die zooi ._.

denk je zelf dan dat je depri bent?

Ome Menno

:sweatdrop:
Hier heb ik niet veel over te zeggen, behalve dat je je diep moet schamen.

Dragone

Maar waarom denken ze dat je depressief bent? ._."

Kyna
12 april 2005, 16:21
Ik ben samen met mijn moeder op gesprek geweest en haar redenen om dat te denken zijn:

- Niet meer zoveel leefdesvreugde als vroeger
- Lusteloos
- Het kan haar allemaal maar weinig schelen
- Slechte resultaten op school
En meer van datsoort dingen.

De psygoloog enzo denken dat ik depresief ben omdat ik positief uit de test kwam ._.

Dragone
12 april 2005, 16:23
Zeg anders dat je niet minder depressief zal worden door Prozac te slikken, als je er niet beter om wordt.

Cesar
positief uit welke test?

Venom
Ik ben samen met mijn moeder op gesprek geweest en haar redenen om dat te denken zijn:

- Lusteloos

De psygoloog enzo denken dat ik depresief ben omdat ik positief uit de test kwam ._.

dat heb ik ook allemaal en ik vind mezelf echt niet zo heel erg deprisief.

Kyna
12 april 2005, 16:24
Ze dringen er nogal op aan om het een kans te geven. Kan ik eigelijk haast niet tegenin brengen dan zeggen ze namelijk toch meteen iets als "baadt het niet, dan schaadt het niet".

@ K_L: Een test die ze doen als ze denken dat je kans hebt op een depressie. Je moet dan allerlei vragen met "eens" of "oneens" beantwoorden en op die manier trekken ze de conclusie of je depresief bent of niet.

Tenjiku_Nezumi
12 april 2005, 16:26

- Lusteloos

Dat heb ik met periodes. Maar ja.

Ik ben van mening dat medicijnen maar voor een tijdje helpen. Ik bedoel je kan toch niet je hele leven die medicijnen slikken. oO (Ik heb het al eens gezegt, je moet eens iets leuks gaan doen ofzo met vrienden en vriendinnen ofzo of iets wat je echt leuk vind) :)

*Geeft nog een troostknuvvie*

Cesar
12 april 2005, 16:27
Ze dringen er nogal op aan om het een kans te geven. Kan ik eigelijk haast niet tegenin brengen dan zeggen ze namelijk toch meteen iets als "baadt het niet, dan schaadt het niet".

@ K_L: Een test die ze doen als ze denken dat je kans hebt op een depressie. Je moet dan allerlei vragen met "eens" of "oneens" beantwoorden en op die manier trekken ze de conclusie of je depresief bent of niet.

waarom zou je depri worden als je positief bent dan... krijgt die therapeut wel goed betaalt :sweatdrop: denk jij dan dat je depressief bent?

Kyna
12 april 2005, 16:28
@ K_L: Niet positief in de zin van goed. Maar positief in de zin van dat ik het heb.

@ Sammie: De familie troostknufv is aan een groter huis toe XD *bouwt nieuw stuk aan potje* Medicijnen helpen je idd miss ff door de eerste tijd heen, maar je moet het toch zelf doen.

Venom

waarom zou je depri worden als je positief bent dan... krijgt die therapeut wel goed betaalt :sweatdrop: denk jij dan dat je depressief bent?

nee nee ze kwam positief uit de test..

depritest..negatief is dan gelukkig (als dat bestaat) en positief is depri

Dragone
Weet je, ik ga een groot cadeau kopen voor je. Misschien helpt dat je opvrolijken ='3

Kyna
12 april 2005, 16:30
Weet je, ik ga een groot cadeau kopen voor je. Misschien helpt dat je opvrolijken ='3

*smiles*
Awww =3
Ty, ben echt blij dat je me op wilt vrolijken enzo =''3

Dragone
12 april 2005, 16:35

*smiles*
Awww =3

*blush* ik ben beter dan Prozac, toch? =3
Maar goed, ik kan niet je hele leven bekijken, maar als je het probeert en het geen effect hebt, moet je dat meteen zeggen. =\

Kyna
12 april 2005, 16:36
Je bent vele malen beter dan Prozac, ty ='3

Onno
12 april 2005, 16:40
Waarom denkt de jeugd het nou weer allemaal beter te weten? Je zegt dat je je depressie of wat het dan ook is niet mer Prozac wil oplossen maar zelf. Ga je dat dan ook doen? En hoe? Want als ik je zo hoor zit je in de put en wil je er niet uitgehaald worden ook. Dan kan professionele hulp, met of zonder medicijnen, toch goed zijn.

Morrowindt
12 april 2005, 17:28

*smiles*
Awww =3

*blush* ik ben beter dan Prozac, toch? =3

*wordt jaloers* ò.ó

Welk cadeau jij ook mag kopen,ik koop een groter =3

X3

Naja,Joki,jij is niet depri o__o"
suc6 om ze daarvan te overtuigen.

Tenjiku_Nezumi
12 april 2005, 17:34
Jeez, kun jij nou niet een seconde normaal doen? Zonder te zeuren dat je beter bent dan Dragone.

Kyna
12 april 2005, 20:10
Hij is niet beter dan Dragone. Punt.

@ Onno: Ik wil het niet pers zelf oplossen, dat lukt toch niet maar ik wil ook niet volgepropt worden met medicijnen.

Erik
12 april 2005, 20:16

Ik zie het robleem niet, als je hoofdpijn hebt neem je een paracetamol, als je depressief bent krijg je daar de juiste medicijnen voor, wees blij dat ze er zijn.
Schaam je, je voor het feit dat je antidepressieva slikt? Anders zou je er volgens mij niet zo over praten.

Amelia
0_0

mag ik btw vragen of je ouders en anderen wat attenter zijn geworden, of alleen iets hebben van 'ze knapt wel vanzelf weer op met die medicijnen'

ik hoop namelijk dat mensen eerder wat positieve aandacht voor je overhebben o_0

anyway, je weet wat je wilt en lijkt je situatie goed in te kunnen schatten ^^ dus ik heb alle vetrouwen erin dat het goedkomt........ (uhh, manga lezen is ook een goed medicijn... manga zoals Death Note (verslavend ._.) XP neh, die zal wel te duister zijn XD (vond ik net leuk, lekker nonhypocriet... maar dat ben ik weer ><)

oh well.. *runs away into the distance... >| )*

@Achilloon: beste griek, hoofdpijn is pijn veroorzaakt door lichamelijke, korttijdige klachten..

depressie is pijn veroorzaakt door langdurige verdrukking van bepaalde emoties... als je de pijn verdooft, helpt dat de OORZAAK nog niet uit de weg... je stelt het oplossen van je problemen gewoon uit, net als drugs dat doet.. en net als drugs heeft prozac een geestdodende werking....

kijk voortaan beter uit wat je zit te vergelijken, ok? ;)

Ongeregistreerd
Die indruk heb ik om eerlijk te zijn ook.

Morrowindt
12 april 2005, 20:18

Ik zie het robleem niet, als je hoofdpijn hebt neem je een paracetamol, als je depressief bent krijg je daar de juiste medicijnen voor, wees blij dat ze er zijn.
Schaam je, je voor het feit dat je antidepressieva slikt? Anders zou je er volgens mij niet zo over praten.

En als ze nu is niet depri is -_-"

Erik
12 april 2005, 20:19
Die diagnose is al gesteld...of je het resultaat wil erkennen of niet.

Amelia
12 april 2005, 20:21
@Achilles: zie even mijn bericht vorige blz plz o.o

Ongeregistreerd
12 april 2005, 20:24

En als ze nu is niet depri is -_-"

Joki lijkt me wel degelijk depri, maar of die pillen daar veel aan gaan veranderen lijkt me sterk, alhoewel het me toch beter lijkt om ze gewoon te nemen.

ReLex
12 april 2005, 20:25
Slik ze gewoon, helpen ze dan slik je ze. Helpen ze niet, dan ga je naar Dragone of weet ik veel wat.
Klaar. x'3

Kyna
12 april 2005, 20:26
Ik ben erg blij dat Dragone erg zijn best doet me op te vrolijken, uiteindelijk voel ik me daardoor veel prettiger dan waneer ik Prozac slik.

@ Amelia: Mijn ouders zijn eigelijk nogsteeds zo onbegrijpend als eerst, het is gewoon zo van: neem je pilletjes en kop dicht -_-"

Morrowindt
12 april 2005, 20:27

Als Joki het resultaat niet erkend dan zullen die pillen ook niet helpen.

Doom
12 april 2005, 20:28
Ik ben erg blij dat Dragone erg zijn best doet me op te vrolijken, uiteindelijk voel ik me daardoor veel prettiger dan waneer ik Prozac slik.

@ Amelia: Mijn ouders zijn eigelijk nogsteeds zo onbegrijpend als eerst, het is gewoon zo van: neem je pilletjes en kop dicht -_-"

Sterkte :(

Erik
12 april 2005, 20:31

Dat doen ze wel degelijk.

@Achilloon: beste griek, hoofdpijn is pijn veroorzaakt door lichamelijke, korttijdige klachten..

depressie is pijn veroorzaakt door langdurige verdrukking van bepaalde emoties... als je de pijn verdooft, helpt dat de OORZAAK nog niet uit de weg... je stelt het oplossen van je problemen gewoon uit, net als drugs dat doet.. en net als drugs heeft prozac een geestdodende werking....

kijk voortaan beter uit wat je zit te vergelijken, ok? ;)

De vergelijking draait niet om het wegnemen van een oorzaak, dat doet paracetamol ook niet, het gaat om het principe; het is gewoon om medicijnen, van welke aard dan ook, te gebruiken tegen klachten. De vergelijking met drugs is ook belachelijk omdat je die niet per definitie gebruikt om problemen te vergeten/uit de weg te gaan.
Mijn punt in die post was het aangeven dat het nemen van Prozac niks bijzonders is en dat ze die drempel voor zich zelf niet zo hoog moet leggen. Als mijn arts morgen zegt "Hey Erik, tijd voor prozac." dan zeg ik "Okay, als jij het zegt."

kijk voortaan beter uit wat je weer quasi intelligent uit de hoek wil komen, ok? ;)

Amelia
12 april 2005, 20:31

LOL

mensen moet echt iets heel ergs overkomen waar gn pillen en medicijnen voor zijn voordat iemand rekening met ze gaat houden??

(een ''zekere generatie volwassenen'' vindt ik zo nogal destructief.. carriereliefhebbendebraafburgerdictators.... =.=)

@Achilles: paracetamol is destructief, sterke medicijn voor migraine is destructief.. medicijn is niet vanzelfsprekend een medicijn, je moet kijken naar het soort gebruik en bij-effecten! prozac zal maar gedeeltelijk en tijdelijk klachten wegnemen, terwijl er veel betere medicijnen zijn!!

prozac is een vluchtpoging van persoonlijke verantwoordelijkheid van de 'volwassen' laag van de bevolking........

Morrowindt
12 april 2005, 20:32

Dat doen ze wel degelijk.

Bewijs maar.

Erik
12 april 2005, 20:34
Bewijs maar.

Okay, ik maak mezelf even depressief en ga tegen mijn wil aan de prozac :sweatdrop:

Je begrijpt zelf ook wel hoe dom je post was. Zie nou eens in dat ik Jokoto(?) niet aan probeerde te vallen maar dat ik haar situatie wat relativeerde...

Morrowindt
12 april 2005, 20:37
Bewijs maar.

Okay, ik maak mezelf even depressief en ga tegen mijn wil aan de prozac :sweatdrop:

Je begrijpt zelf ook wel hoe dom je post was. Zie nou eens in dat ik Jokoto(?) niet aan probeerde te vallen maar dat ik haar situatie wat relativeerde...

Tuurlijk begrijp ik hoe dom men post was :rolleyes:

Maar nu zeg je het dus eigenlijk zelf,als Jokoto geen prozac wil nemen,waarom zou ze het dan nemen.Ze kan heus wel zelf uit een depressie geraken.Je kan uren over doordrammen of ze nu pillen nodig heeft of niet,maar uiteindelijk weet alleen zij of dat zo is.

Erik
12 april 2005, 20:40
Maar nu zeg je het dus eigenlijk zelf,als Jokoto geen prozac wil nemen,waarom zou ze het dan nemen.Ze kan heus wel zelf uit een depressie geraken.Je kan uren over doordrammen of ze nu pillen nodig heeft of niet,maar uiteindelijk weet alleen zei (omfg...) of dat zo is.

Nee ik zeg dat ze niet moet denken dat het iets ongewoons is en dat ze er wat meer voor open moet staan omdat het haar kwaliteit van leven kan verbeteren. Heeft Jokoto een acedemisch diploma medicijnen en/of psychologie? Nee, dat weet ze dus niet zelf het beste.

Zodra ik bloed begin te hoesten weet ik toch ook niet beter dan mijn arts of ik longkanker heb?

Je kunt wel tegen me in willen blijven gaan maar ik geef je weinig kans...

Cesar
12 april 2005, 20:41
eigenlijk vind ik dat je ouders wel gelijk hebben jokoto, ik bedoel wat als je echt serieus depri bent, dan kan je beter die pillen nemen. Wat kan er gebeuren als het niet zo is? Ik zou dat risico maar beter niet nemen

Erik
12 april 2005, 20:42
eigenlijk vind ik dat je ouders wel gelijk hebben jokoto, ik bedoel wat als je echt serieus depri bent, dan kan je beter die pillen nemen. Wat kan er gebeuren als het niet zo is? Ik zou dat risico maar beter niet nemen

Ik geef haar ouders gelijk dat ze voor de medicijnen zijn maar dat alleen zal waarschijnlijk niet helpen. Mensen met een depressie moeten zich ook begrepen voelen.

Kyna
12 april 2005, 20:43
Ik ben toch al overstag, ik zal wel moeten. Anders zorgen mn ouders wel dat ik ze inneem ._. Maar ik ben veel blijer met Dragone enzo...

Morrowindt
12 april 2005, 20:43
Maar nu zeg je het dus eigenlijk zelf,als Jokoto geen prozac wil nemen,waarom zou ze het dan nemen.Ze kan heus wel zelf uit een depressie geraken.Je kan uren over doordrammen of ze nu pillen nodig heeft of niet,maar uiteindelijk weet alleen zei (omfg...) of dat zo is.

Nee ik zeg dat ze niet moet denken dat het iets ongewoons is en dat ze er wat meer voor open moet staan omdat het haar kwaliteit van leven kan verbeteren. Heeft Jokoto een acedemisch diploma medicijnen en/of psychologie? Nee, dat weet ze dus niet zelf het beste.

Zodra ik bloed begin te hoesten weet ik toch ook niet beter dan mijn arts of ik longkanker heb?

Je kunt wel tegen me in willen blijven gaan maar ik geef je weinig kans...

Lach niet met me omdat ik dom ben oke =(

X3

Agja,Achillesje (mag ik je zo noemen ^_^) eigenlijk kan het me weinig schelen wat je denkt,hoe je denkt etc...

Diegene die niet wil luisteren naar anderen ben jij zelf.

Amelia
12 april 2005, 20:45
wat kan er gebeuren?
ze kan op eigen benen gaan staan..
maar nee, het is makkelijker iemand gelijk in een rolstoel te douwen....

@Achilles: ik heb geen academisch diploma medicijnkunde en toch weet ik dat de medicijnen die ik voor migraine heb te sterk zijn.. ik maak dan liever even die pijn mee dan dat ik dat troep slik....

van psychologie weet ik wel het een het ander, en ik weet dat gebruik van verdovende middelen niet bepaald je positiever stemt om het leven op je te nemen, maar je verdooft, je minder van het leven merkt... positief stemmen gaat NIET via medicijnen.. (behalve als je depressief bent door tekort aan bepaalde voedingsstoffen)

Erik
12 april 2005, 20:45
Agja,Achillesje (mag ik je zo noemen ^_^) eigenlijk kan het me weinig schelen wat je denkt,hoe je denkt etc...

Ik sta open voor zinnige en intelligente meningen, de jouwe valt onder geen van eerder genoemde categoriën dus nee, ik luister niet naar je.

Grappig dat jij nu denigrerend probeert te doen terwijl je in een discussie geen zinnig argument aan kunt voeren :rolleyes:

van psychologie weet ik wel het een het ander, en ik weet dat gebruik van verdovende middelen niet bepaald je positiever stemt om het leven op je te nemen, maar je verdooft, je minder van het leven merkt... positief stemmen gaat NIET via medicijnen.. (behalve als je depressief bent door tekort aan bepaalde voedingsstoffen)

Gelukkig weet jij beter wanneer je prozac voor moet schrijven dan haar arts...

De hele discussie over de noodzaak van haar medicijnen lijkt me nogal zinloos, als ze, ze niet nodig had, had ze die dingen nooit voorgeschreven gekregen. Nu moet ze dat nog accepteren en haar medicijn niet als een vijand zien.

Morrowindt
12 april 2005, 20:48

Ik sta open voor zinnige en intelligente meningen, de jouwe valt onder geen van eerder genoemde categoriën dus nee, ik luister niet naar je.

Grappig dat jij nu denigrerend probeert te doen terwijl je in een discussie geen zinnig argument aan kunt voeren :rolleyes:

Wat jij wil ="3

Ik vind jou best grappig ^_^

Diep in je hart ben je waarschijnlijk een heel lieve jongen,maar goed :rolleyes:

Erik
12 april 2005, 20:49

Wat jij wil ="3

Ik vind jou best grappig ^_^

Diep in je hart ben je waarschijnlijk een heel lieve jongen,maar goed :rolleyes:

Als het je neit kan schelen wat ik denk hoef je ook niet op me in te gaan...

Morrowindt
12 april 2005, 20:50
Dat was ik na dat ene berichtje ook niet meer van plan...

Maar goed,ik begrijp het merendeel van awf nu dat ze je negeren ^_^"

Toch vind ik je humor vinden =D

Erik
12 april 2005, 20:52
Dit gelul doet een topic als dit weinig eer aan, stuur maar een PM als je quasi grappig wil zijn.

Amelia
12 april 2005, 20:52
@Achilles: waarom heeft mijn arts mij te sterke medicijnen voorgeschreven? denk niet dat artsen zo veel kan schelen of ze de beste oplossing nemen.. ze nemen liever de mákkelijkste...........

nogmaals, depressie heeft een spychologische aard en materiele middelen beinvloeden je (onder)bewustzijn niet (op verdovende middelen na, die werken nog verstommend op je denk en waarnemingsvermogen)

wat op is gelopen door onjuiste ervaring met mensen en het leven kan alleen gerepareerd worden door mensen en het leven..

Erik
12 april 2005, 20:54
@Achilles: waarom heeft mijn arts mij te sterke medicijnen voorgeschreven? denk niet dat artsen zo veel kan schelen of ze de beste oplossing nemen.. ze nemen liever de mákkelijkste...........

nogmaals, depressie heeft een spychologische aard en materiele middelen beinvloeden je (onder)bewustzijn niet (op verdovende middelen na, die werken nog verstommend op je denk en waarnemingsvermogen)

wat op is gelopen door onjuiste ervaring met mensen en het leven kan alleen gerepareerd worden door mensen en het leven..

Dan heb je een slechte arts, simpel.

Prozac is een hulpmiddel, dat hulpmiddel heeft ze schijnbaar nodig.

Brooddoos
12 april 2005, 20:54
De mediceinen(wrm heb ik een raar gevoel over deze ij/ei) zijn er niet om het op te lossen maar om de situatie te verzachten. Ik zou het proberen maar als het dan geen ene zak helpt zeg het tegen je ouders. En wees eerlijk met jezelf, niet denken: In het begin was ik ertegen en als ik het nu goed vind dan maak ik een afgang ofzo.
Just try en sta er voor open, ik denk dat een psycholoog het toch wel beter weet dan de meeste tieners hier op het forum. Niets tegen Amelia want er zijn veel dingen van haar waar ik het ook mee eens ben.

Dragone
12 april 2005, 20:55
Ze wil haar hart uitstorten en jullie vervuilen het topic of ze nou wel of niet beter zou weten als ze wel of niet pilletjes zou moeten nemen ._." Steun haar.

Amelia
12 april 2005, 20:57
anyways, dan denk ik maar dat Jokoto zelf wel zal weten waaruit ze de meeste kracht put en wat haar genoeg ondersteuning brengt.... als tabletten haar helpen zonder negatieve bijwerkingen, mijn best.. als ze echter weet dat ze iets anders nodig heeft, of ook merkt dat de tabletten verkeerd werken, dan zal ze dat zuidelijk moeten maken ana haar omgeving....

@Dragone: oeps.. steunen.... *hangt plakaat op: Jokoto voor minister-president! van de anime wolken partij! meer anime en manga in NL! geen balkenende meer! VOTE!!*

Erik
12 april 2005, 20:58
Ze wil haar hart uitstorten en jullie vervuilen het topic of ze nou wel of niet beter zou weten als ze wel of niet pilletjes zou moeten nemen ._." Steun haar.

Als je mijn post hebt gelezen zie je dat ik veel meer doe dan alleen dat. Helaas begrijpen sommige onderontwikkelde apen dat niet. Zij heeft kennelijk een drempel om prozac te nemen, misschien bang om "raar" gevonden te worden, dat probeer ik weg te nemen.

Maargoed, het kan ook dom en oppervlakkig:
"heel veel sterke jokoto [insert random anime wolken crap]"
..zo nu voelt ze zich vast stukken beter.

De mediceinen(wrm heb ik een raar gevoel over deze ij/ei)

Omdat het fout is ;)

Noof
12 april 2005, 21:14
*geeft knufv*

Het komt wel goed. :) Don't worry.

girlhitscar
12 april 2005, 23:46
Ik zie anti depressie pillen een beetje als drugs. (misschien niet verslavend), maar je neemt het in om je wat vrolijker te voelen op dat moment, maar wanneer het weggewerkt is, voel je je weer kut en dan moet je weer nieuwe innemen. Heb ik gemerkt bij een vriendin van mij die depressief was.
Maar depressief zijn is een groot woord. Veel mensen denken dat als zij al een beetje down zijn, al depressief zijn. Ik heb mensen gekend die ECHT depri waren en zich altijd opsloten in hun kamers, nergens zin in hadden. En zowat het leven niet zagen zitten. Die waren echt depri. Maar dokters hebben altijd de neiging iemand depri te noemen, als die zich een beetje down voelt.

Kyna
13 april 2005, 06:33
Dat is nou eenmaal zo maar ik eger me ook aan mensen die zeggen dat ze "depri of zelfs depresief" zijn terwijl ze dan gewoon een dagje een dipje hebben.

Stukje dat ik van een website heb gehaald:

------------------------------------------------------------------
Hoe weet ik of ik een depressie heb?

Zoals iedereen koorts kan krijgen kan ook iedereen een depressie krijgen. Maar niet iedereen krijgt deze ziekte ook daadwerkelijk. Sommige mensen hebben er een grotere kwetsbaarheid voor dan anderen.
Voor alle duidelijkheid: een depressie is iets anders dan depressiviteit. Depressiviteit is normaal en hoort bij het leven. We hebben allemaal wel eens dagen waarop het minder gaat, dat we ons wat somber en neerslachtig voelen, maar dit gaat vanzelf weer over. Depressiviteit die niet overgaat kan echter ontaarden in een depressie.
Vaak maken wij de vergelijking met griep. Het is heel normaal dat iemand af en toe eens geveld wordt door de griep en zich daardoor een aantal dagen niet goed voelt. Maar als de griep niet overgaat en de verschijnselen alleen maar erger worden, dan zal bijna iedereen die dat heeft naar de huisarts gaan. Hetzelfde zou bij depressiviteit die niet overgaat moeten gebeuren. Dus duurt de depressiviteit langer dan twee weken en worden de klachten alleen maar erger, dan zou er wel eens sprake kunnen zijn van een depressie en is het verstandig uw huisarts te raadplegen.

Om van een echte depressie te kunnen spreken dient een aantal van onderstaande klachten aanwezig te zijn. De twee belangrijkste kenmerken van een depressie zijn:

* een sombere depressieve stemming, leegheid
* het verlies van interesse en plezier, niet meer blij kunnen zijn.

Om van een depressie te kunnen spreken dienen daarnaast meerdere van de volgende zeven klachten of symptomen, gedurende langere tijd aanwezig te zijn:

* een gevoel van waardeloosheid of schuldgevoelens
* slaapstoornissen
* verminderde of grotere eetlust of duidelijke gewichtsverandering
* weinig energie of vermoeidheid
* concentratieproblemen of besluiteloosheid
* traagheid of juist aanhoudende lichamelijke onrust
* terugkerende gedachten over de dood of zelfdoding.

Dus als u behalve een van de twee belangrijkste kenmerken meerdere van deze klachten bij uzelf of bij een ander herkent, kan het zijn dat er sprake is van een depressie. Het is in zo’n geval aan te raden naar de huisarts te gaan.
----------------------------------------------------------------

Het schijnt ook (deels) erfelijk te zijn en ik ben dus ook van beide kanten erfelijk belast. Mn moeder heeft een tijd een depressie gehad, mijn oom is in de puberteit zelf een tijd opgenomen geweest. Mijn oma had een depressie en de zus van mijn oma ook.

Dan bedoel ik niet een dipje, maar een echte zware depressie. Maar aangezien mijn moeder in de '70ere jaren een puber was is het niet zo duidelijk geweest. Het was toen namelijk gewoon zo van "be happy, de puberteit is de mooiste tijd van je leven". Mijn moeder heeft toen later dus ook opnieuw een sepressie gehad.

Vordreller
13 april 2005, 16:52
Prozac nemen... niet leuk, veel beterschap toegewenst.

Brooddoos
13 april 2005, 19:30

Als je mijn post hebt gelezen zie je dat ik veel meer doe dan alleen dat. Helaas begrijpen sommige onderontwikkelde apen dat niet. Zij heeft kennelijk een drempel om prozac te nemen, misschien bang om "raar" gevonden te worden, dat probeer ik weg te nemen.

Maargoed, het kan ook dom en oppervlakkig:
"heel veel sterke jokoto [insert random anime wolken crap]"
..zo nu voelt ze zich vast stukken beter.

De mediceinen(wrm heb ik een raar gevoel over deze ij/ei)

Omdat het fout is ;)

Wrhaa wat is dat toch met die ij/ei altijd.
@dragone: We proberen haar te helpen en we geven haar gewoon raad om haar beter te doen voelen, hoor.

Kyna
14 april 2005, 12:30
Dragone had het toen meer over die eideloze discussie over of ik wel of niet pillen zou moeten nemen. Anyways, ik kijk erg uit naar zaterdag en dat vrolijkt me ook echt op =3

Venom
14 april 2005, 18:03
Dragone had het toen meer over die eideloze discussie over of ik wel of niet pillen zou moeten nemen. Anyways, ik kijk erg uit naar zaterdag en dat vrolijkt me ook echt op =3

toch wel mooi dat je dan weer vrolijk bent :')