PDA

View Full Version : Oma en al de 4de kanker

Seto
11 april 2005, 18:30
Hm.. me oma had al kanker en die was weggezakt, nu is die dus terug gekomen...

Ze heeft botkanker en ja al haar 4de kanker (eerst dacht ik haar 3de kanker maar het was de 4de :/)
Nu zit ik er erg mee, want ze wilt dood gaan omdat ze al zoveel pijn heeft geleden (geen stem meer, haar uitval, korts ect. ).
Toch blijft ze het proberen voor me opa enzo, maar dan is ze maybe toch over een jaar dood.
Het is me enige oma, dus zwaar..klote :/

Tenjiku_Nezumi
11 april 2005, 18:32
*Geeft echt megatroostknuvvie* ;_;
Ik vind het echt supererg voor je en voor je familie. :(

Sterkte. *Geeft nog een troostknuvvie*

Ongeregistreerd
11 april 2005, 18:33
Echt kut voor je. Veel sterkte. :(

Seto
11 april 2005, 18:34
Thnx.
Als ik nog hoor of het goed gaat enzo meld ik het wel hier.

De Brandon
11 april 2005, 18:35
OMG! Da's opgefockt o_o

Seto
11 april 2005, 18:36
Maar me oma is best wel sterk. Ik bedoel...al haar 4de kanker, dat ze dan nog leeft o.0''

Erisuko
11 april 2005, 18:40
Da's niet niks. Mijn oma heeft ook kanker gehad, en is eraan overleden. Je zegt dat jouw oma sterk is, dus dan geloof ik daar ook in. Heel veel sterkte!

Seto
11 april 2005, 18:41
Da's niet niks. Mijn oma heeft ook kanker gehad, en is eraan overleden. Je zegt dat jouw oma sterk is, dus dan geloof ik daar ook in. Heel veel sterkte!

Ik hoop dat ze zo sterk is dat ze dit ook nog een lange tijd overleefd :P
En zo niet...tja...

Thnx iig ^^.

Yutara
11 april 2005, 18:45
No arme jij mijn opa had ook kanker! :( :( :(
en die is dood gegaan op mijn 6de!

Ome Menno
11 april 2005, 18:46
Veel sterkte. Hopen dat je oma nog steeds die kracht heeft.

Ishe
11 april 2005, 18:49
Sterkte, hopelijk komt ze er opnieuw doorheen.

ReLex
11 april 2005, 18:57
*Big hug*

Dat is niet leuk, sterkte!

Cesar
11 april 2005, 19:19
ik kan niet tegen oma's en opa's die dood gaan! *rent huilend weg* :(

MysteryGuy
11 april 2005, 19:21
Heel veel sterkte!

Hoe oud is ze trouwens? Want als je heel oud bent duurt het volgens mij langer voordat je er echt dood aan gaat. Het groeit dan minder snel.

Cesar
11 april 2005, 19:26
Heel veel sterkte!

Hoe oud is ze trouwens? Want als je heel oud bent duurt het volgens mij langer voordat je er echt dood aan gaat. Het groeit dan minder snel.

nou dat beurt haar op :sweatdrop: ik hoop dat je oma werkelijk zo sterk is als nodig is, ik moet er niet aan denken wat er met mijn opa of oma zal gebeuren

Deco T. Aoreste
11 april 2005, 19:35
Heel veel sterkte ermee. :(

girlhitscar
12 april 2005, 00:42
Kanker is ook een ontzettende verschrikkelijke ziekte en helaas een feit die zal blijven komen. Ik werk zelf voor de KWF Kankerbestrijding en hoor van zoveel mensen hoe zij dit van dichtbij hebben meegemaakt, maar je realiseert pas hoe erg het is als jij het van dichtbij meemaakt.
Echt vervelend voor je en veel sterkte.

Blizz
12 april 2005, 06:02
Ik weet echt niet wat ik moet zeggen! Gewoon het ergste wat je kan meemaken als je een oma verliest. Heel veel sterkte!!!

King_Arthur
12 april 2005, 07:41
TJa, wat kan ik zeggen. iig veel sterkte en hopen dat je oma de kracht van binnen en buiten heeft om het opnieuw te overleven en er weer opnieuw doorheen komt.

Tom_GM
12 april 2005, 08:50
Mijn oma is ook overleden aan kanker, ik weet hoe het voelt :(Sterkte!!

Het_Papiertje
12 april 2005, 08:58
mijn opa had kanker :( naja hij is er gelukkig goed vanaf gekomen maarja sterkte

Cesar
12 april 2005, 14:10
mijn vriendin der moeder heeft borstkanker waren ze vorige week achter, ze awren er vroeg bij maar ik vertrouw die ziekte niet

Deedlit
12 april 2005, 20:12
een vriendin van mij, haar opa heeft astbeskanker*kan je niet aan genezen* gister werd ze gebeld o_0 ik d8 bijna dat hij overleden was maar da was dus nie zo..

maar het lijkt mij nie leuk om een opa/oma te verliezen aan welke ziekte ook ._.
sterkte Sander en hopen da jou oma wel beter kan worden =o

Morrowindt
12 april 2005, 20:13
Das zwaar klote =(

Echt Seto,ik hoop voor je dat ze niet meer zal lijden of zal genezen.Want zo iets wil je niemand aandoen.

Neiteio
12 april 2005, 20:40
Veel sterkte Seto, meer kan ik niet zeggen.

Tom_GM
13 april 2005, 07:26
Ik heb nu ook een kennis die aan kanker lijd. Ergens vlak bij haar schouder. (Saskia heet ze) :(Dus nogmaals: STERKTE!

Killua
22 april 2005, 14:35
kutzooi...

mijn opa is op mijn 4e aan kanker overleden en de vader van mijn hartsvriendin vorig jaar. mijn oma had dit jaar ook kanker en mijn ouders vertelden dat niet aan me omdat ik zo van streek was toen de vader van mijn vriendin overleden was. het kwam gelukkig nog wel goed en ze hoeft niet meer voor controle naar het ziekenhuis, maar ik was me wel de pleuris geschrokken (zegt me neef: wanneer zeiden je ouders dat oma kanker heeft?) maar goed, dat was mijn verhaal, het enige wat ik jou kan zeggen is

STERKTE!

Twinkle
22 april 2005, 14:38
de vrouw van mijn duitse leraar heeft dat ook ze zit helemaal onder ofsow heb een tijd lang geeen duits gehad maar heb nu een vervanger. en vorig jaar is de moeder van een jongen uit mijn klas eraan overleden

Seto
13 mei 2005, 16:55
Nog thnx allemaal.

Nou het ging steeds beter met me oma, eerst liep ze met 2 krukken, toen met 1 en daarna los...

De volgende dag ging ze naar de dokter (ofzo) en die zei dat in haar bekken een zwakke plek zit (was dus erg beschadigd door kanker), ze mag niet meer los lopen, doet ze dat wel is de kans erg groot dat er iets breekt (oude mensen genezen heel langzaam) ofzo.

Nu maak ik me wel zorgen... want ik weet bijna gewoon zeker dat ze over een jaar er niet meer is o.0.

Erisuko
13 mei 2005, 20:18
Dat is een vreselijk gevoel. Het is ook altijd raar om je voor te stellen dat iemand er over een tijd miss niet meer is.
Maar probeer er toch niet teveel over na te denken, daardoor voel je jezelf alleen nog maar depressiever. Geniet van de tijd dat ze nog bij je is. Wie weet is dat nog wel heel lang :)

El Ryo Caliente
13 mei 2005, 20:21
Echt kut voor je.

Sterkte.

Seto
13 mei 2005, 20:22
Dat is een vreselijk gevoel. Het is ook altijd raar om je voor te stellen dat iemand er over een tijd miss niet meer is.
Maar probeer er toch niet teveel over na te denken, daardoor voel je jezelf alleen nog maar depressiever. Geniet van de tijd dat ze nog bij je is. Wie weet is dat nog wel heel lang :)

Yeah, I hope so...
Er niet aan te denken is erg moeilijk :/.

Kyna
13 mei 2005, 20:55
Ik begrijp precies wat je bedoeld... Geniet van de tijd dat ze er nog is (en niet ziek is) en probeer leuke dingen voor en met haar te doen. Dan blijf je ook niet met een schuldgevoel achter als ze eenmaal dood is...

Seto
15 mei 2005, 10:22
Schuldgevoel zal ik niet krijgen...
Het probleem is dat ze in brabant woont, en het een uur rijden is. Btw, teveel drukte om haar heen is te veel voor haar...ze moet rusten van de dokter :/.

Mwah tot nu toe is het stabiel, ze praat nog vrolijk door de telefoon ^^.

maxie
15 mei 2005, 10:24
Sterkte :(.

Seto
15 mei 2005, 10:39
Thnx.
Volgende week of over 2 weken word ze btw bestraald.

DEOXYSRULEZZ
15 mei 2005, 11:32
GL! (Good luck) Mijn opa is overleden toen mijn zus 3 was. En die is nu 22! o_0 Nogmaals GL!

Kyna
15 mei 2005, 11:54
Ik bedoel dat je achteraf vaak gaat denken "had ik dit of dat nou maar anders gedaan". Vlak voor Laika doodging (mn vroige hondje) heb ik een paar dagen lang bijna de hele dag boven aan de computer gezeten vanwege een wedstrijd op de kinderlines. Dat vind ik achteraf dan gewoon echt vervelend. Of als je de laatste keer dat je haar zag ruzie met haar had of iets niet voor haar wou doen ofzo.

Erisuko
15 mei 2005, 13:29
Zoiets heb ik ook met mijn oma, die inmiddels is overleden.
Er spoken nu nog steeds dingen door mijn hoofd als "oh, had ik haar maar vaker opgezocht", of "ik heb dit en dat helemaal niet gezegd". Maar eigenlijk is het het belangrijkste dat ze weet dat je van haar houdt. :)

Seto
18 mei 2005, 19:31
Zoiets heb ik ook met mijn oma, die inmiddels is overleden.
Er spoken nu nog steeds dingen door mijn hoofd als "oh, had ik haar maar vaker opgezocht", of "ik heb dit en dat helemaal niet gezegd". Maar eigenlijk is het het belangrijkste dat ze weet dat je van haar houdt. :)

Jah weet ze ook, I think o.0''.
Tis alleen zo...iedereen sterft op een dag, ik wou alleen niet dat ze zo aan haar einde kwam :/.

Kyna
18 mei 2005, 19:41
Kanker is een klotemanier om aan je einde te komen...

Chicharu
19 mei 2005, 20:22
jah [...] kanker mijn vader is doodgegaan aan kanker en hij heeft ook 3 keer kanker gehad ,. ma dat terzijde .. ik wens je heel heel veel sterkte in deze kut periode ,echt serieus !! sterkte

Seto
03 juni 2005, 05:29
Nog thnx.

Me oma is net geopereerd, ze hebben een pin dus in haar zwakke plek gezet zodat dat niet breekt ofzo.
Gaat nu wel oke o.0, operatie is goed gelukt.

Kyna
03 juni 2005, 09:48
Gelukkig dat de operatie goed verlopen is. Sterkte verder!

Kocur
03 juni 2005, 10:23
Sterkte... ;)

Oturan
03 juni 2005, 16:39
Sterkte met je oma..Kanker is een kutziekte.....het doet mensen pijn, niet alleen het slachtoffer maar ook de omringende

Vordreller
03 juni 2005, 16:49
Stek persoon zou ik zo zeggen. Maar toch veel sterkte toegewenst

TheJokerr
03 juni 2005, 16:50
kanker is kut, me oma heeft het voor de tweede keer in haar borst. Best wel kut, mijn moeder veel huilen enzo, best wel triest, maar sterkte met je oma.

Seto
04 juni 2005, 17:04
Gelukkig dat de operatie goed verlopen is. Sterkte verder!

Jep, thnx ^^.

@supernerd, jij ook veel sterkte met je oma...

Bishop
06 juni 2005, 12:40
Ik heb vandaag ook gehoord van me moeder toen ik thuis kwam van school dat me oma ook kanker heeft :(

Frieza_Dragon
06 juni 2005, 12:41
veel sterkte

Tom_GM
06 juni 2005, 12:51
@ Bishop, heel veel sterkte!
Ik hoop dat het allemaal goed komt! :(

Bishop
06 juni 2005, 12:55
Ja ik hoop het ook :(

AntraXxX
06 juni 2005, 13:07
Good luck dude.

Seto
06 juni 2005, 16:52
Ik heb vandaag ook gehoord van me moeder toen ik thuis kwam van school dat me oma ook kanker heeft :(

Sterkte, maar onthou: kanker hoeft niet altijd het einde te zijn.

Miina
06 juni 2005, 16:56
50% van de kankerpatiënten overleeft... Misschien globaal gezien, maar het ligt ook wel aan het soort kanker. Sommige soorten kanker zijn beter te bestrijden of nemen erg veel tijd in beslag (tegen de tijd dat iemand er echt dood aan gaat kan het al 5 jaar later zijn), maar andere zijn bijna altijd op korte termijn dodelijk.

Sterkte iig.

Seto
13 juni 2005, 15:46
Paar dagen geleden belde me oma.
Ze hebben haar in het ziekenhuis onderzocht. Ze keken of haar lever nog in orde was, en dat is zo :).

Nu gaat ze op vakantie, op een camping, geen idee waar ^^''.
Ook stuurde ze me nog bioscoop kaartjes, met tekst: veel plezier, kusje oma ^^''.

TheJokerr
13 juni 2005, 16:09
Mijn oma is dinsdag overleden in haar slaap. Best wel kut, begrafenis was best wel triest, iedereen huilen, zelfs mijn neef die anders altijd zo stoer is.

Faunaat
13 juni 2005, 16:26
Gelukkig gaat alles weer beter! ^_____^

Seto
13 juni 2005, 16:38
Gelukkig gaat alles weer beter! ^_____^

Jep :)

@supernerd, sterkte.

Lennard
13 juni 2005, 19:46
veel sterkte Sander...

Ook al gaat alles nog beter, ze kan ieder moment dood gaan...

Seto
14 juni 2005, 05:54
veel sterkte Sander...

Ook al gaat alles nog beter, ze kan ieder moment dood gaan...

Wat maak je me toch weer blij met je 2de tekst regel :P
Mwah als ze dood gaat, is het te begrijpen, ze heeft alles al gegeven o.0.

Lennard
14 juni 2005, 08:25
sorry... maar ik kon even niks anders bedenken omdat dat bij me Oma hetzelfde was. Ze had 2x kanker en 2x overleefd. een maandje later dood gegaan aan een bloedprop in de hersenen... Echt als zoiets gebeurd zal ik je extra hard steunen.

Seto
14 juni 2005, 10:19
sorry... maar ik kon even niks anders bedenken omdat dat bij me Oma hetzelfde was. Ze had 2x kanker en 2x overleefd. een maandje later dood gegaan aan een bloedprop in de hersenen... Echt als zoiets gebeurd zal ik je extra hard steunen.

Thnx ^^ Maar tot nu toe gaat het goed met haar.

Seto
02 juli 2005, 19:44
Oke, het gaat dus nu niet zo goed.

Ik wilde me oma en opa vandaag zo bellen, omdat ik geslaagd ben (daarvoor waren ze op de camping).
Me opa zei zo tegen me moeder aan de telefoon dat hij en me oma liever nu niet gestoord willen worden, en dat me oma al de hele tijd in bed ligt. We mochten 's avonds weer bellen.
Ik ben nu bij mijn friend, en heb me oma of me opa nog niet gesproken...

Dit is nou is een leuk cadeau voor het slagen van je examen...

DEOXYSRULEZZ
02 juli 2005, 20:02
da's balen. ik hoop dat alles nog goed gaat... :) sterkte!

Varis
03 juli 2005, 11:00
Omg.. Dat is echt erg ;______;
Mijn oma heeft ook kanker, Kahler ofzo. Weet zelf niet echt goed wat het inhoud. Heeft in ieder geval ook iets te maken met de botten..
Heel veel sterkte ermee, hoop dat het weer goedkomt.. Al is t wel n hele erge ziekte ;_______;

Killua
04 juli 2005, 16:35
aan iedereen die mensen verloren heeft aan kanker of wiens kennissen/vrienden het hebben: veel sterkte!

Seto
07 juli 2005, 21:09
Mwah het gaat nu wel weer.
Thnx btw iedereen.

El Ryo Caliente
07 juli 2005, 21:10
Mwah,erg kut voor je,k hoop dat je haar soon spreekt.

AntraXxX
08 juli 2005, 08:20
K vind het erg leuk voor je dat het weer beter gaat enk hoop dat het zo een heel tijdje blijft doorgaan. En ik hoop ook dat je je oma vlug kunt vertellen over je examen. :)

Het ga je goed. :)

Seto
08 juli 2005, 09:51
Over mijn examen heb ik al aan haar verteld, door telefoon.
Ze was erg trots op me ^^, het gaat dus nu weer redelijk.

Fraai
08 juli 2005, 09:53
Al is het leven nooit zo fijn, probeer toch altijd gelukkig te zijn.

Seto
09 september 2005, 20:39
Ik ben nu erg blij :'). Een paar dagen geleden hoorde ik van mijn oma dat alles goed gaat.
Haar behandelingen hebben goed geholpen tegen kanker, en ze leeft nu een paar jaar langer!
Als ze de behandelingen niet deed, was ze tegen kerstmis dood...

Faunaat
09 september 2005, 20:57
Gelukkig gaat het weer beter met je oma. ^_^

Seto
09 september 2005, 20:58
Ja ^^. Thnx sam voor reageren :) *knuf*.

Nou hopen dat het zo blijft ^^.

Kairi
09 september 2005, 21:29
Sander, ik ben echt blij voor je dat het beter gaat met je oma.
Ik heb het al op msn gezegt, maar ik zeg het nog een keer. :)
*kus*

Abbysion
09 september 2005, 21:35
mijn oom is aan longknker overleden en dat was een jaartje geleden.
maar ja hij rookte ook heel erg.
hij had het zichzelf aangedaan.
Maar toch is dat jammer.

Mumoto
09 september 2005, 22:23
het is eigenlijk onzinning om pijn te lijden omdat je aan andermans gevoelens denkt, mensen moeten ook wel eens selfish zijn.

beetje lullig van die opa als hij her laat pijn lijden <_<

maar ja dat is mijn mening

Elvirna
11 september 2005, 10:17
Mijn oma heeft darmkanker. Echt raar,ze ligt nu in een verzorgingstehuis en vorig jaar kon ze nog gewoon naar de winkels lopen.
Ze woonde al een tijdje tegenover ons huis,maar toen ze ziek werd zag ik mijn moeder haast niet meer omdat oma het niet prettig vond alleen te zijn. En later verhuisde ze naar het tehuis,zodat ze dag en nacht hulp zou hebben. Maar dan nog wil ze dat mijn moeder bij haar is en ik zie haar nog steeds weinig.
Zo vreemd dat het allemaal zo snel verandert.

Veel sterkte met je oma. :-)

Seto
26 juni 2006, 17:44
Nog thanks de rest (w00t, wel een maanden late reactie).

Anyways... Het is bijna zo ver...:

Gister is me moeder naar me oma en opa geweest. Me oma heeft geelzucht of zo (dus je lever doet het niet meer, je oogwit komt er geel uit te zien+ je lichaam).
Ze heeft ook nog is vocht in haar benen en in haar buik. Dat vocht in haar buik zorgt ervoor dat ademen moeilijk gaat... Ze kan niet meer lopen, wassen enz.
Omdat ze niet kan lopen enzo (anders met veel moeite), ligt ze in bed en verbrandt ze weinig, dus ze is enorm mager geworden...

Mwah, ik heb net gehoord dat ze met spoet is opgenomen in het ziekenhuis. Ze zeggen dat het niet echt veel zin heeft... Ookal geven ze haar een nieuwe lever, dan nog is de vraag of ze de operatie zal overleven. Ook heeft ze wel meer dingen dan alleen die lever...

Morgen zou ik nog wat moeten doen op school en me moeder werk... Maar ik heb besloten met me moeder om maar naar haar toe te gaan, misschien is dat wel de laatste keer dat ik haar zal zien..., want misschien is ze er over een paar dagen/weken niet meer.

*sigh* nu krijg ik kinda tranen in me ogen, dus ik ga wel ff tv kijken.
Aan de ene kant, als ze het niet haald, ben ik blij voor haar dat ze niet meer hoeft te lijden...

Link
26 juni 2006, 18:21
Wow, oud topic though 0.o

Naja, het is gewoon heel erg *** voor jou, je moeder, en de rest. Ik weet eigenlijk niet zoveel meer te zeggen, alleen; sterkte... :(

MoXu
26 juni 2006, 18:24
Sterkte .

Faunaat
26 juni 2006, 18:32
Heel veel sterkte. *Knuv*

Sumisé
26 juni 2006, 18:36
Heel veel sterkte met de dagen die aankomen...Echt klote voor je.

Seto
26 juni 2006, 18:41
Wow, oud topic though 0.o

Naja, het is gewoon heel erg *** voor jou, je moeder, en de rest. Ik weet eigenlijk niet zoveel meer te zeggen, alleen; sterkte... :(

Jah, I know ^^'' (van dat oude topic). Mwah, ik zit er ook best wel lang mee :/.

@Sam, *knuf*

Thanks people.

Seto
28 juni 2006, 10:09
Me moeder is gister met spoed naar het ziekenhuis gereden om 11 uur 's nachts of zo, om bij me oma te zijn en ff de nachtwacht over te nemen...

Net werd ik zo wakker gebelt... Ze zei dat ze me oma's hand vast had, me 2 oom's, tante en opa erbij stonden en ze zeiden dat het goed is dat ze gaat... En toen is ze langzaam overleden ._.''...
Me enige oma, waarvan ik zo veel hield en die me zo veel gaf (niet alleen geld of zo, gewoon liefde), is overleden en nu voel ik me dus zwaaaaar klote ._.''. Het is wel beter geweest, maar het komt zo hard aan...

Kairi
28 juni 2006, 10:14
Gecondoleerd en heel veel sterkte voor jou en je familie Sander. *knuf*

Killua
28 juni 2006, 10:15
Gecondoleerd en heel erg veel sterkte, Sander... Het is inderdaad beter voor haar dat ze nu geen pijn meer heeft, en dat ze in bijzijn van je familie afscheid heeft kunnen nemen. Maar het blijft natuurlijk een zware klap. Hopelijk kom je er snel overheen, en nogmaals erg veel sterkte. *Knuf*

Kev.G.
28 juni 2006, 10:20
Pff..klote =(

Gecondoleerd en heel veel sterkte, Seto!

Bloedserieus
28 juni 2006, 10:26
Veel sterkte, en gecondoleerd Seto...

DevilishEyes
28 juni 2006, 11:20
Ik heb het al op msn gezegd... maar gecondoleert... en heel veel sterkte...

stardancer
28 juni 2006, 12:13
Gecondoleerd, veel sterkte, met het verwerken ervan, ik heb het ook 2 keer meegemaakt, maar toch weet je nooit hoe iemand anders zich dan moet voelen. Ik denk altijd, als iemand waar ik van houd, die overlijdt, ik zie ze weer terug..
Veel succes *knuf*

Luuky
28 juni 2006, 17:18
Omg, echt erg.
Gecondoleerd en heel veel Sterkte...
Ik weet hoe het voelt..

Seto
28 juni 2006, 18:52
Thanks Jet, Tijgerloes, Kev.G., Hellomoto, DevilishEyes, stardancer, Luuky en iedereen die het zei op msn. I appreciate it.

Maandag of zo is de crematie. Me moeder is nog niet thuis sinds gisteravond, dus zeker weet ik alles nog niet o.0''.
Me opa had ik nog aan de lijn, hij zei dat ik een speciale 'opdracht' krijg, en dat ik dat nog krijg te horen van me moeder... Nu ben ik dus wel heel erg benieuwd wat dat is (hopelijk geen speech, dan word ik te emotioneel o.0'').

En dan tja... That's it he.

Faunaat
28 juni 2006, 18:55
Gecondoleerd. Heel veel sterkte aan jou, familieleden en vrienden.

Kyna
29 juni 2006, 08:32
Damn... Echt gecondoleerd. Veel sterke verder..

dragon878
29 juni 2006, 11:38
Sterkte !!!!!!!!!!!
super veel sterkte!!!!!!!!!!!!!

Eoin
29 juni 2006, 11:42
Houd ons op de hoogte Seto.

Gecondoleerd, en veel succes Maandag. Ik zal aan je denken, en wil ook weten hoe het gegaan is.

Sterkte

Luki

Seto
29 juni 2006, 12:32
Thanks ^^.
Ik waardeer jullie echt _0_.

Mwah ik kon echt niet slapen hierdoor, kben pas rond een uur of 3/4 naar bed gegaan en pas net (13:26) opgestaan o.0''.

Toen nog even met me tante, opa, moeder, moeder's vriend, zusje enz. gepraat. Me moeder is er ook kinda kapot van en is vandaag niet naar werk gegaan...
Maar zoals me opa al zo wijs zei (wat ik bijzonder knap vind als je je vrouw hebt verloren): 'Het leven gaat door, gewoon door ademen en op beiden benen staan...'

Mwah, ik laat nog wel weten hoe het zit. Zaterdag gaan we misschien al naar me opa toe (nadat ik heb gekampeerd) en dan maandag de crematie.

Me oma wilde er ook geen kijkdag van maken of zo... Toen ze in het ziekenhuis lag, gaf me opa een notitieboekje. Daarin kon ze haar wens zeg maar opschrijven wat ze wel of niet wilde bij de crematie ... Toen schreef ze: 'Geen open kist.'
Oke dus, geen open kist (alleen bij de uitvaart).

Maar ik hou jullie op de hoogte ja, voor de mensen die het intresseren.

Seto
03 juli 2006, 18:33
Okay... Verslagje:

Zondag gingen me moeder en ik naar me opa toe (zonder me zusje, die kwam pas maandag met haar vader). We bleven er dus slapen.
Me oma had ik toen nog gezien in het uitvaartcentrum met me opa en me moeder.

Vandaag moesten we om ehm... 7 uur opstaan en moest ik ff me zeg maar speech voor bereiden.
Wat ik heb gemaakt is een gedichtje ... Dus moest ff afronden (en had totaal geen inspiratie of zo).

We gingen met de familie naar het uitvaartcentrum en daar mochten we dan tja... Oma zien met de kist open.
Alleen de familie, meer wilde me oma niet.
Toen ging me opa nadat hele gebeuren de kist (met personeel) dicht doen.
Vervolgens gingen we dus naar het crematorium. Ik had btw (naja had... Nu nog, na dit bericht ff omkleden) een zwart pak aan met een blauwe stropdas enz. Je kan natuurlijk niet verschijnen met een spijkerbroek of zo.
Naja uiteindelijk na ff zitten in de familieaula, gingen we plaats nemen in de grote hal
waar ook haar vrienden erbij waren. Er kwam een muziekje en vervolgens ging me oom iedereen verwelkomen.
Me tante ging daarna een gedichtje zeggen (wat ze met mij wilde doen, maar uiteindelijk is het zo gegaan of zo).
Vervolgens moesten de kleinkinderen, dus o.a. ik naar voren komen om de 9 kaarsjes aan te steken (9 kaarsjes = 9 kleinkinderen).
Aangezien ik de oudste ben, en iedereen onder de 8 is (op me zusje na), moest ik ff mee helpen op te tillen enz.
Daarna moest ik mijn gedichtje voorlezen. Mwah, het was ff zwaar toen... Maar ik hield het nog wel vol om mijn tranen in te houden (later niet echt, maar wel zonder geluid).
Er kwam weer een muziekje, toen kwam me opa bedanken en vervolgens weer een muziekje en mocht iedereen ff langs de kist (de familie als laatste). Daarna gingen we wat eten en drinken in de aula daar en werd er gecondoleerd enz.
Ten slotte gingen we naar me oom's huis toe en daar hebben we nog ff gezeten, kinderen wat gezwommen en zijn we naar huis gegaan.

Ehm, misschien plaats ik mijn gedichtje hier neer, maar ik moet nu eten o.0''.

DevilishEyes
03 juli 2006, 18:40
Damn... ik heb nog nooit een crematie mee gemaakt... maar het lijkt me zwaar... nogmaals sterkte met het verwerken...

Seto
03 juli 2006, 18:44
Het was een crematie, geen begrafenis ;P.
Mja, dit is mijn 3de keer (tenminste, dat kan ik mij herinneren).
Het lig nogal zwaar op de maag ja.

Thanks Alex :).

Noir
03 juli 2006, 18:46
Best lastig om op zoiets te reageren...
Ik kan me heel goed voorstellen dat het heel zwaar moet zijn geweest.
Hopelijk lukt het je het goed te verwerken.
Nog steeds veel sterkte.

Killua
03 juli 2006, 18:55
Nogmaals erg veel sterkte, Sander.

Seto
03 juli 2006, 19:05
Thanks both :).
Ja, het is moeilijk te reageren en te vertellen... Maar , nogmaals, ik waardeer elk bericht hier en ben daar ook dankbaar voor.
Oja, het gedichtje:

Oma

Als ik denk aan mijn oma, denk ik aan iemand waarbij ik dankbaar kan zijn dat dát mijn oma was.
Mijn enige oma in mijn ogen, de oma die wij allen altijd hebben gemogen.
Met monopoly versloeg ze me altijd, maar nu heb ik mijn beste monopoly maatje kwijt...

Mijn oma zal ik dus niet vergeten.
Mijn oma waarbij ik onlangs nog naast heb gezeten.
Mijn oma die altijd vrolijk was.
Mijn oma die elke dag de krant las.

Ze stond altijd voor me klaar in moeilijke tijden.
Omdat ze nu is heen gegaan, hoeft ze niet meer te lijden.
Oma ik zal je missen, daarom heb ik dit gedicht geschreven.
Oma, jij hebt ons wat moois in ons leven gegeven.

QueenHyleta
05 juli 2006, 09:34
Mooi gedicht Set

Gecondoleerd, en heel veel sterkte
Het lijkt me echt heel zwaar om je oma of opa te verliezen

Sterkte! *knuft*

Seto
10 juli 2006, 17:19
Thanks Hilde ^^!
*knuf*

(Sorry btw voor de late reactie ._.'')