PDA

View Full Version : Autisme

Freezee
28 maart 2005, 19:51
wie heeft hier allemaal autisme?
ik heb het en kvind het niet erg ofzo. alleen af en toe lastig met mijn gedrag om te gaan. want dit in combinatie werkt niet goed
Puberteit + Autisme + Adhd = geen goede combo

Vamirequi
28 maart 2005, 20:41
Hmmz...ik heb het zelf niet, maar de broer van mijn beste vriendin wel.
Die heeft het ook best wel in een erge vorm (als ik het zo kan zeggen)

Best wel vreemd, die leeft gewoon helemaal in zichzelf.
Ze moeten het hem ook altijd lang van te voren zeggen als er iemand op visite zal komen, of als ze ergens heen gaan.
En als er enigzins verandering is, freakt hij helemaal..

Maare...flyquaza...ben jij gewoon (noujah, gewoon..)autistisch aangelegd, of ben jij echt totaal autistisch...
Ik zou namelijk het eerste denken eigenlijk.

Kyna
28 maart 2005, 21:02
Ik heb een autistisch broertje, hijs niet zwaar autistisch maargoed. Mn broertje heeft daardoor wel van die kleine dingetjes die een beetje anders zijn:

- Hij heeft nooit met anderen gespeeld, hij gaat nooit met anderen om, praat er nooit mee, staat altijd in zijn eentje achter het schuurtje op het schoolplein van zijn school. Hij wordt niet (erg) gepest maar is gewoon blij in zijn eentje.

- Alles moet via een vast patroon gaan, het liefst zo min mogelijk veranderingen en als het niet anders kan moeten die veranderingen wel helmaal van tevoren duidelijk zijn.

- Hij kan verschrikkelijk flippen als er iets fout gaat. Dat scheld hij me uit voor dingen die ik hier maar niet neer ga zetten, slaat hij enorm hard met de deuren en stampvoet hij het hele huis door. Alles dat in zijn buurt komt is niet meer veilig (dat heeft de kat jammer genoeg al meerdere keren meegemaakt...)

We zeiden vroeger altijd al als mn moeder weer met de jufvrouw gepraat had -en de jufvrouw had gezegd dat hij dingen niet goed begreep- dat wij het hem wel op "zijn manier" konden uitleggen, wij begrepen hem en wisten inmiddels hoe de zinnen in elkaar moesten zitten zodat hij ze echt begreep.

Eigelijk is dat nogsteeds wel zo. Hij heeft ook een hele typische manier van lopen, als hij uit het zwembad komt loopt hij net als Ozzy Osbourne en hij is heel gevoelig voor prikkelingen.

Hij is ook erg slim en dat schijnt ook met autisme temaken kunnen hebben.

Pegasus
28 maart 2005, 21:03
ik ken mense die het hebbe, ik vind ze heel normaal

Nick
28 maart 2005, 21:11
Mijn neef is autistisch.

Rest gedeletet. o.o;

Pegasus
28 maart 2005, 21:12
ai dat is niet fijn, krijgen ze dan niet hulp ofzo ik bedoel zo maakt hij alleen zijn eigen leven stuk

Princess
28 maart 2005, 21:13
@Nick, echt meer dan 100 kg?

Pegasus
28 maart 2005, 21:15
dat vind ik niet zo raar, mijn oom woog ook zoiets, hijs gelukkig afgevalle maar op je 14e? ziet hij het zelf dan niet ofzo?

Kyna
28 maart 2005, 21:16
Weet je zeker dat je mensen kent die autistisch zijn?
Mensen die autistisch zijn maakt het meestal niet uit wat anderen van ze vinden, ze zien het allermaal niet zo en leven meestal totaal in hun eigen wereld.

Princess
28 maart 2005, 21:18
Nah, als je echt zo zwaar bent, ben je toch niet blij met al die kilo's...
Ik vind het wel vreemd dat 'ie dan alsnog voor de frietjes kiest.. :rolleyes: :sweatdrop:
@Jokoto, zo had ik het nog niet bekeken

Kyna
28 maart 2005, 21:19
Trust me, zo zijn mensen als ze best erg autistisch zijn. Mijn broertje is juist broodmager omdat hij vergeet te eten... :rolleyes:

Ongeregistreerd
28 maart 2005, 21:36
Lijkt me best eng zo autisme, ik ken iig niemand die het heeft. :)

Kyna
28 maart 2005, 21:38
Eng is het opzich niet, het is alleen een beetje appart.
Toms zusje is ook (licht) autistisch, over toeval gesproken XD

Ongeregistreerd
28 maart 2005, 21:43
*Is beïnvloed door een boek waarin een autist de kat in brand stak*

Doen echte autisten eigenlijk ook zo van die extreme dingen? :confused:

Pegasus
28 maart 2005, 21:43
tja mijn nichtjes vriendin zijn broer is autistisch die had ik wel eens gezien, maar ik kon het niet aan hem zien en hij kwam ook heel normaal over dus... ik zou het niet weten

Freezee
29 maart 2005, 04:57
Hmmz...ik heb het zelf niet, maar de broer van mijn beste vriendin wel.
Die heeft het ook best wel in een erge vorm (als ik het zo kan zeggen)

Best wel vreemd, die leeft gewoon helemaal in zichzelf.
Ze moeten het hem ook altijd lang van te voren zeggen als er iemand op visite zal komen, of als ze ergens heen gaan.
En als er enigzins verandering is, freakt hij helemaal..

Maare...flyquaza...ben jij gewoon (noujah, gewoon..)autistisch aangelegd, of ben jij echt totaal autistisch...
Ik zou namelijk het eerste denken eigenlijk.

ik ben totaal autistisch

AnimEvy
29 maart 2005, 12:31
welke vorm van? autisme is een ruim begrip o_O

Freezee
30 maart 2005, 05:19
pdd nos

Marie
30 maart 2005, 09:22
In mijn klas zit iemand die autistisch is. Hij heeft één van de ergere vormen, asperge syndroom. Je merkt wel dat hij zich iets anders gedraagt. Hij is stil, zegt nooit wat tegen iemand, tenzij het moet. Bijv. als je iets aan hem vraagt, of hij een pen moet lenen ofzoiets.

Wel vind ik het vervelend dat goeie vrienden van mij hem af en toe plagen. Dat vind ik zo stom, ik zeg het ook wel tegen ze maar niet dat ze er echt naar luisteren ofzo. Want hij denkt namelijk dat hij gepest wordt, en omdat daar tegenwoordig meer aandacht aan besteed wordt op school, denkt hij dat het best erg is wat er met hem gebeurt. Maar het zijn enkel kleine plagerijtjes (bestaat dat woord wel?!) die ze net zo goed bij ieder ander doen. De jongen weet niet hoe het voelt om echt gepest enzo te worden, omdat hij het syndroom van asperge heeft. Hij kan veel emoties niet voelen, zoals huilen omdat je ergens verdrietig om bent of verliefd worden. Maar goed, omdat hij denkt dat hij gepest wordt ofzo, reageert hij soms wat grof, omdat hij het gedrag van anderen uit de klas kopieert. Hij gebruikt dus dat gedrag, maar niet op het juiste moment, want het is totaal niet ernstig wat er gebeurt.

Mja, verder heb ik totaal geen problemen met mensen die autistisch zijn. Ik ben zelf ook vrij stil en dan vind ik het wel fijn als mensen niet zoveel praten.

Kyna
30 maart 2005, 10:11
Is aspeberger een enstige vorm van autisme dan?
Dan is mn broertje ook zwaar autistisch ._.

Marie
30 maart 2005, 10:41
Nou ik heb er eerlijk gezegd niet zo veel verstand van, maar een goeie vriendin van mij, haar moeder wel. Zij is een kinderpsychologe ofzo. En volgens haar moeder heeft hij dat ene syndroom en dat het een best wel erge vorm is. Maar het kan helemaal fout zijn hoor. Het enige wat ik wel weet dat de jongen in mijn klas iig een erge vorm heeft.

Ome Menno
30 maart 2005, 14:41
Ik heb Asperger. 3 maanden geleden ontdekt. Herken dat dat stil zijn, ik zeg in de klas ook zo goed als niks. Alleen als iemand naar me toeloopt en iets zegt. Zwaar vervelend vind ik het, het is haast een kwelling waar ik elke dag mee worstel. Binnenkort wordt het in mn klas vertelt en krijg ik een zogenaamd "rugzakje" (extra begeleiding van school). Hopen dat het dan beter gaat.

Latino Heat
30 maart 2005, 15:29
in de klas stil en hier kan je je posts niet voor je houden met je hoogste post count

Neiteio
30 maart 2005, 15:45
Me broer is autistisch, we kwamen er pas 3 jaar geleden (Zoiets) achter, en dat is eigenlijk veels te laat.

Ik heb geen zin om erover te praten maar het is ong. hetzelfde als wat Vamirequi & Jokoto zeiden, alleen dan niet zo erg.

/EDIT: Me broer heeft een lichte vorm, soms flipt hij en soms is die wel oké. =]]

De Brandon
31 maart 2005, 16:51
Vorig jaar zat iemand op school met Autisme... Hij zat alleen maar stil achter in de klas en deed iedere dag precies hetzelfde... (Qua inrichting van vakken)

Hij stond ook altijd op hetzelfde plekje op het plein... Best zielig voor hem eig. =7

AnimEvy
31 maart 2005, 17:26
in de klas stil en hier kan je je posts niet voor je houden met je hoogste post count

ik denk dat praten/reageren via internet veel makkelijker gaat omdat je personen niet aan hoeft te kijken en ze kennen je mssn niet.
ikzelf herken me in de meeste dingen bij pdd-nos alleen k denk dat iedereen wel zoiets heeft in meerdere of mindere mate... maar ok ik weet niet precies waar die grens ligt. het lijkt me iig heel erg vervelend omdat het je dagelijkse leven enorm moet beinvloeden :(

ReLex
31 maart 2005, 20:56
Ik heb Asperger. 3 maanden geleden ontdekt. Herken dat dat stil zijn, ik zeg in de klas ook zo goed als niks. Alleen als iemand naar me toeloopt en iets zegt. Zwaar vervelend vind ik het, het is haast een kwelling waar ik elke dag mee worstel. Binnenkort wordt het in mn klas vertelt en krijg ik een zogenaamd "rugzakje" (extra begeleiding van school). Hopen dat het dan beter gaat.

Dan ben ook autistisch oO"
Ik praat ook héél weinig,zelden komt het voor dat ik een gesprek open,net zoals op msn.

Kyna
31 maart 2005, 23:35
Dat is niet het enige waaraan je het kunt merken hoor, ik ben zelf ook erg stil en vrij teruggetrokken. Maar ben niet autistisch though.

SilverFire
02 april 2005, 10:01
ik heb een hele lichte vorm van PPD-NOS, maar ik heb een paar anderen gezien die het heel erg hebbe...
Maar ik ben vaak heel rustig, maar mijn beste vriend heeft licht ADHD, dus dan word ik van hem af en toe drukker en hij rustiger...

Ome Menno
02 april 2005, 12:05
Ik praat ook héél weinig,zelden komt het voor dat ik een gesprek open,net zoals op msn.

Nah, hoeft niet per se. Je kan ook gewoon verlegen zijn.

Nick
02 april 2005, 20:20
Wat stonden hier veel taalfouten. ~~

Lulu
02 april 2005, 20:37
Mijn kleine nichtje is licht autistisch. Het schijnt dat ze heel erg is enzo, maar ik zie d'r niet vaak omdat ze in Sittard woont... En ik in Den Bosch..

Verder heb ik ADHD...

Vordreller
03 april 2005, 12:25
Mijn kleine nichtje is licht autistisch. Het schijnt dat ze heel erg is enzo, maar ik zie d'r niet vaak omdat ze in Sittard woont... En ik in Den Bosch..

Verder heb ik ADHD...

Met ADHD kan men tenminste nog een goed leven hebben, mensen die Autistisch zijn zijn een ander geval. Zelfverwonding is geen lachertje.
'K heb er ooit eens wat opzoekwerk moeten voor doen.
Er zijn geen grenzen voor mensen die dat hebben. De pijn is het enige dat hen het gevoel kan geven dat ze nog bestaan, dat ze echt leven. En dat gevoel hebben ze nodig, het is een soort verslaving. Snijden, branden, zelfs toevallig struikelen is een manier om dat gevoelte beleven.

Ik hoop dat de mensen die dat hebben zich ook realiseren dat het op een bepaalde dag misschien hun dood kan betekenen en dat er en hoop mensen zullen zijn die daardoor heel verdrietig zullen zijn.

Ongeregistreerd
03 april 2005, 14:16
Volgens mij haal jij autisme en masochisme door elkaar. :rolleyes:

Ishe
03 april 2005, 14:19

Ehm, masochisme is als je sexueel genot ondervindt wanneer je tijdens de daad pijn lijdt. Zoiets als mensen die graag aan SM doen dus...

Ongeregistreerd
03 april 2005, 14:23

Ehm, masochisme is als je sexueel genot ondervindt wanneer je tijdens de daad pijn lijdt. Zoiets als mensen die graag aan SM doen dus...

Oh yeah, right. :p

De Brandon
03 april 2005, 14:23

Oh yeah, right. :p

Whaha x3

Humoristisch XP

ReLex
03 april 2005, 16:49

Nah, hoeft niet per se. Je kan ook gewoon verlegen zijn.

Mja volgens mij was dat dat dus ook,aangezien ik gisteren in een cafe was en daar stond te battlen met wat gasten.Daar was ik dus niet bepaald stil x3

Vordreller
05 april 2005, 13:05
Heb onlangs een artikel gelzen over Autisme, zal het eens overtypen en posten, kan best een tijdje duren...

Kyna
05 april 2005, 19:57
Iig is autisme heel iets anders dan jij beschreef, wat jij beschreef valt onder automulatie.

Wat is autisme?

Autisme wordt beschouwd als een ontwikkelingsstoornis met een neurologische oorzaak. De hersenen van autisten functioneren daardoor anders; in het bijzonder de perceptie van de sensorische waarnemingen. Hierdoor bestaan hun waarnemingen uit losse fragmenten die voor de autist vaak niet de verbanden hebben, die voor anderen vanzelfsprekend zijn. Mensen met autisme hebben beperkingen in de sociale interactie, beperkingen in verbale en non-verbale communicatie en beperkingen in het verbeelding- en voorstellingsvermogen. Alle mensen met autisme ervaren op hun eigen manier hun beperkingen en problemen. Soms ervaart alleen de omgeving dat iemand anders is.

Autisme is een verzamelnaam voor stoornissen die vallen onder de psychiatrische stoornissen die worden geclassificeerd volgens de zogenaamde DSM-IV-TR criteria.
Dit systeem wordt wereldwijd gebruikt. Er worden vijf subgroepen van autisme onderscheiden en dat zijn:

# (klassiek) autisme
# de stoornis van Asperger
# PDD-nos
# RET syndroom
# Desintegratiestoornis van de kinderleeftijd

Naar verwachting hebben in Nederland ongeveer 90.000 mensen autisme. Er is nog geen nader onderzoek naar gedaan in ons land. Wij baseren dit getal op recente epidemiologische studies die in het buitenland zijn uitgevoerd. Autisme komt voor bij 0,58% van de bevolking.

Ome Menno
06 april 2005, 12:51
Woah, wist niet dat er zo weinig mensen autistisch waren!

Vordreller
07 april 2005, 13:31
Autisme is de term in de volksmond. Eigenlijk noetm het Automutilatie.

Er bestaat daar een (blijkbaar) goed boek over

Aderlating noemt het

Apollo
07 april 2005, 15:30
ADHD komt niet zoveel voor als er wordt gedacht (vaak ook schijn bedriegd hoor), maar als je idd zo'n combinatie hebt, is dat wel erg.

Chou
07 april 2005, 17:21
ik ben een beetje autistich aangelegd. ik ben het niet maar ik herken wel wat dingen die hier gepost zijn. ik heb er niet echt last van (Gelukkig)

Freezee
13 april 2005, 05:13
meestal als ik iemand voor het eerst zie zeg ik geen woord en ben ik rustig, maar daarna als ik die persoon wat beter ken wordt ik opeens heel druk, ga ik fladderen etc. wordt je toch helemaal ziek van :P

Kyna
13 april 2005, 06:25
Autisme is de term in de volksmond. Eigenlijk noetm het Automutilatie.

Er bestaat daar een (blijkbaar) goed boek over

Aderlating noemt het

Nou zit jij toch even verkeerd hoor ^__^". Automulatie is zelfbeschadiging, autisme is een soort kleine storing in de hersenen waardoor een persoon zich niet helemaal op een normale manier gedraagd. Het kan van licht (een beetje anders denken en doen) tot zwaar (rare gewoonten, vreemd gedrag) lopen en dat hangt dus van de persoon af.

@ Fly: Dat heb ik ook hoor, ik doe er vrij lang over om mensen te vertrouwen, maar dat is gewoon verlegenheid.

zuuuuuucht
17 april 2005, 19:33
Jij bent helemaal zoals mij,Flyquaza!
Erg,hé?!

Freezee
18 april 2005, 04:51
nee, dit komt niet echt in verlegenheid, ik kan namelijk slecht communicatie maken met anderen. vroeger tot mijn 10dehad ik helemaal geen vriendjes. ook niet eerlijk he. maarja, wist ik veel dat ik niet tegen hun been moest schoppen om hun vriend te zijn XD

Kyna
18 april 2005, 08:53
Ik snap wat je bedoeld maar ik denk dat wel meer mensen daar last van hebben en toch niet autistisch zijn. Je kunt je er ook altijd op laten teseten, dan heb je iig zekerheid.

zuuuuuucht
18 april 2005, 18:42
Niet te sentimenteel,hé,mensen :)

AnimEvy
18 april 2005, 19:52
Ik heb ook last van 'contact stoornissen' maar die zijn maar tijdelijk (ok, ik heb ze al mn hele leven maar toch). Autisme is een blijvende ontwikkelingsstoornis. ongeacht welke vorm van autisme, is er meer aan de hand dan een contactstoornis. Autistische mensen kunnen zich niet/slecht in anderen inleven, begrijpen prikkels van buitenaf niet. Sommige voeren niks uit totdat zeker is wat er gedaan gaat worden, en wat eventuele gevolgen zijn. Dit is maar een klein stukje, daarnaast is iedere autist weer anders. Autisme beïnvloed het complete dagelijkse leven en het lijkt me enorm ... als je het hebt..
Wil je echt bewijs, dan moet je een hersenscan laten maken.. Netals hoogbegaafden gebruiken autisten andere hersengebieden om iets te analyseren.

Ohja, ik vind dat je pas van autisme mag spreken als het je hele dagelijkse leven hoog/extreem beinvloed. Anders denk ik dat de meeste tot normaal horen, ik herken me ook in bepaalde dingen, net als ADHD en hoogbegaafdheid, maar dat betekend niet dat ik het ben ^_^...

Freezee
20 april 2005, 22:28
kheb ook een hersenscan laten doen, aangezien ik waarschijnlijk een klein deel van mijn hersens mis...maar alsnog, een Iq van 143 is niet heel erg laag...

Kyna
20 april 2005, 22:45
Mensen met autisme hebben helemaal geen laag IQ, ze denken gewoon anders dan (let's say) "normale" mensen en ontvangen prikkels op een andere manier. Vaak zijn autisten juist erg slim.

gnomeboy
21 april 2005, 07:51
kweenie ze zeggen dat ik mischien autisme heb maar se weten ut nog nie..=3

Vordreller
21 april 2005, 08:00
Daar bestaan redelijk goede beschrijvingen voor, zoek die eens op, dan weet je het meteen!

Freezee
21 april 2005, 08:13
ja, het is leuk om in een eigen wereldje te zitten :p
bij mij kwamen ze er pas achter op mijn 10de

Killua
21 april 2005, 18:43
mijn broertje (11 jaar) is ook autistisch. hij is het niet heel erg en je merkt er helemaal niet zoveel van. maar enkele dingen:

- hij is verslaafd aan de computer/gameboy/playstation 2, als hij moet stoppen wordt hij soms heel erg kwaad: JA RUSTIG, RUSTIG IK DOE HEM AL UIT!!! gilt hij dan overstuur (terwijl hij stiekem doorgaat (toen hij een paar weken geleden elke dag naar boven gestuurd werd om aan zijn werkstuk te werken ging hij playstationen, met als gevolg dat hij zijn werkstuk maar nét op tijd afkreeg))

- hij zegt bijna nooit wat

- hij vertoont weinig/geen emoties zoals verliefdheid, boosheid (behalve bij punt 1) en doet nooit het "broertje-plaagt-zusje" gedoe (dat mis ik af en toe wel, een broertje dat je terugplaagt als je hem plaagt (ik heb nl niemand om me op af te reageren als ik kwaad ben, kheb de boksbal van het plafond geslagen :S (ik word nl heel snel driftig)))

verder bestaat zijn dagschema uit:

wakker worden om 7 uur

ontbijten

gameboyen (met pokemon)

met de schoolbus naar school

op school zitten

overblijven

op school zitten

met de schoolbus naar huis

gameboyen/computeren/playstationen

dineren

tv kijken

naar boven

slapen

en dat is elke dag zo

maja ik ben wel blij met hem want ik kan moeilijk mijn andere broertje (5 jaar) gaan plagen :)

zuuuuuucht
21 april 2005, 19:26
@ flyquaza:
1.Een IQ van 143!!!!!!!!!!!!!!!!!!! /forums/images/graemlins/eek.gif /forums/images/graemlins/eek.gif /forums/images/graemlins/eek.gif
2.Vroeger leefde ik ook in mijn eigen wereldje,maar nu meer in mijn eigen gedachten!

AnimEvy
21 april 2005, 19:31
kheb ook een hersenscan laten doen, aangezien ik waarschijnlijk een klein deel van mijn hersens mis...maar alsnog, een Iq van 143 is niet heel erg laag...

Nope, das niet laag ;) Maar mis je echt een stukje? ds een stukje hersenkwab, of is het gewoon out of function?

Yuni
02 juni 2005, 17:50
Ik heb een autistisch broertje, hijs niet zwaar autistisch maargoed. Mn broertje heeft daardoor wel van die kleine dingetjes die een beetje anders zijn:

- Hij heeft nooit met anderen gespeeld, hij gaat nooit met anderen om, praat er nooit mee, staat altijd in zijn eentje achter het schuurtje op het schoolplein van zijn school. Hij wordt niet (erg) gepest maar is gewoon blij in zijn eentje.

- Alles moet via een vast patroon gaan, het liefst zo min mogelijk veranderingen en als het niet anders kan moeten die veranderingen wel helmaal van tevoren duidelijk zijn.

- Hij kan verschrikkelijk flippen als er iets fout gaat. Dat scheld hij me uit voor dingen die ik hier maar niet neer ga zetten, slaat hij enorm hard met de deuren en stampvoet hij het hele huis door. Alles dat in zijn buurt komt is niet meer veilig (dat heeft de kat jammer genoeg al meerdere keren meegemaakt...)

We zeiden vroeger altijd al als mn moeder weer met de jufvrouw gepraat had -en de jufvrouw had gezegd dat hij dingen niet goed begreep- dat wij het hem wel op "zijn manier" konden uitleggen, wij begrepen hem en wisten inmiddels hoe de zinnen in elkaar moesten zitten zodat hij ze echt begreep.

Eigelijk is dat nogsteeds wel zo. Hij heeft ook een hele typische manier van lopen, als hij uit het zwembad komt loopt hij net als Ozzy Osbourne en hij is heel gevoelig voor prikkelingen.

Hij is ook erg slim en dat schijnt ook met autisme temaken kunnen hebben.

Je weet nog niet hoe het met mij (helemaal) op school gaat. :sweatdrop: ik ben volgens mij wel zwaar autistisch. :(

Twinkle
02 juni 2005, 17:54
ken geen personen die dat hebben

naamloos
03 juni 2005, 14:28
ik twijfel eraan als ik het heb.want ik voel me niet op mijn gemak mensen recht aan te kijken op de basisschool en in andere klassen zocht ik nooit contack ik heb extreem veel fantasie en ik ben heel erg verzot erop om dingen op een vaste tijd te doen en verranderingen vind ik ook niet zow fijn

AnimEvy
03 juni 2005, 15:53
Je weet nog niet hoe het met mij (helemaal) op school gaat. :sweatdrop: ik ben volgens mij wel zwaar autistisch. :(

Vertel?

Vordreller
03 juni 2005, 16:52
Laat ons iets weten als je hulp wilt

Freezee
03 juni 2005, 17:54
iq = niet meer 143, nu 135. teruggedrongen

Latino Heat
03 juni 2005, 21:19
ik ben niet autistisch en niemand die ik ken...maar ik leef wel in mijn eigen wereldje xD

Killua
04 juni 2005, 10:19
iq = niet meer 143, nu 135. teruggedrongen

is nog steeds veel :p

Tom_GM
04 juni 2005, 15:53
als hij uit het zwembad komt loopt hij net als Ozzy Osbourne

:sweatdrop:Ozzy loopt zo omdatie jaren lang drugs gebruikte, alcohol dronk en zijn leven vergooide..
Dus vind ik het nogal vreemd dat je, je eigen broertje daarmee vergelijkt..

Verder heb ik veel info op internet opgezocht en bedenk ik mezelf dat ik eigenlijk ook wel autistisch kan zijn.
Ik leef al jaren (vanaf mn 6e) 'in mn eigen wereldje' en kom bijna nooit buiten..
Heb (vind ik zelf) bijna geen vrienden en kan egt NIET tegen veranderingen. Bijv. toen mijn vader zijn huidige vriendin kreeg filpte ik. Nu haat ik dr nog marja..
Ik denk dus dat ik autistisch ben..

Yutara
04 juni 2005, 16:00
ik ben dat ook!(kan het woord niet typen)
Ik leef al heel mijn leven(zolang ik me het heriner) in mijn eigen wereldje.

Tom_GM
04 juni 2005, 16:06
Ik begon volgensmij met 'in mn eigen wereldje leven' toen ik 6 was omdat mijn ouders toen zijn gescheiden.
Ik moest toen ook naar het RIAGG omdat ik steeds riep dat ik dood wilde..toen ik 6 was
Dus ik denk dat het daardoor komt

Killua
05 juni 2005, 17:35

:sweatdrop:Ozzy loopt zo omdatie jaren lang drugs gebruikte, alcohol dronk en zijn leven vergooide..

Verder heb ik veel info op internet opgezocht en bedenk ik mezelf dat ik eigenlijk ook wel autistisch kan zijn.
Ik leef al jaren (vanaf mn 6e) 'in mn eigen wereldje' en kom bijna nooit buiten..
Heb (vind ik zelf) bijna geen vrienden en kan egt NIET tegen veranderingen. Bijv. toen mijn vader zijn huidige vriendin kreeg filpte ik. Nu haat ik dr nog marja..

als je niet vaak buiten komt hoef je niet gelijk autistisch te zijn. het kan ook gewoon net als bij mij zijn dat je gewoon niet goed vrienden kunt maken en dat je vaak alleen staat enzo. en over dat je niet tegen veranderingen kunt, is die vriendin de enige verandering? want ik zou ook flippen als mijn vader ineens op iemand anders verliefd werd. en zelf leef ik ook vaak in m'n eigen wereldje, wanneer ik heel depri ben en ik met niemand kan praten. komt volgens mij trouwens veel voor bij mensen in de puberteit, dat ze depri zijn en in hun eigen wereldje gaan leven. je hoeft daarom niet gelijk autistisch te zijn. gaat als je ouder bent waarschijnlijk vanzelf weer over.

Cesar
05 juni 2005, 17:42
ik heb het gevoel dat mun zusje authistisch is en dan bedoel ik het niet als grap :sweatdrop:

ReLex
05 juni 2005, 18:13

Misschien moet je beter lezen, Jokoto heeft nergens gezegd dat Ozzy Osbourne een zelfde geval is als haar broertje..
Hij loopt hetzelfde, so what?

AnimEvy
06 juni 2005, 21:43

Waarom is die vergelijking raar? Het is bekend dat autistische mensen soms motorische problemen hebben... dus zo gek is die vergelijking niet.
Het kan zijn dat je autistisch bent, alleen niet tegen verandering kunnen houd ietsanders in. Alles moet via vaste patronen gaan, waar ze niet van afwijken omdat ze dan paniekerig worden want 'dan weten ze niet meer wat ze moeten doen'. in de ergste vorm kun je het vergelijken met een pc die niks kan zolang hij geen opdracht krijgt en zolang hij niet weet hoe die dat moet uitvoeren.

AntraXxX
07 juni 2005, 09:24
Ik heb en ken niemand die het heeft. maar voor de mensen die het hebben Good Luck!!

Tim
07 juni 2005, 16:47
ik ken ook iemand hijs is echt een grote nerd als hij ze zin niet krijgt bij leraren scheldt ie ze zelfs uit. hoe gek kan je zijn?

Dragone
07 juni 2005, 16:54
ik ken ook iemand hijs is echt een grote nerd als hij ze zin niet krijgt bij leraren scheldt ie ze zelfs uit. hoe gek kan je zijn?

Hij kan er niks aan doen.

Kocur
07 juni 2005, 16:56
mijn vriend is ook autistisch

Tim
07 juni 2005, 18:47

ik weet het ik vin het eigelijk best wel zielig voor hem maar toch het is niet mijn probleem.

Venom
07 juni 2005, 18:55

Heb (vind ik zelf) bijna geen vrienden en kan egt NIET tegen veranderingen.

same here....maar ik denk niet dat ik autist ben

Tim
07 juni 2005, 21:21
ik houd wel van veranderingen, ik zie er niet tegen op ofzo. maar veranderingen moeten niet te groot zijn voor mij.

creamy
08 juni 2005, 08:22
Ik ken iemand die ook autistisch is
Hij is soms so agressief, hij heeft mijn zusje een keer heel hard geslagen >.<"
En hij heeft een vriendin van mij een keer zoo hard aan het haar getrokken dat er allemaal plukken uit kwamen O__o"

Killua
09 juni 2005, 07:17

ik weet het ik vin het eigelijk best wel zielig voor hem maar toch het is niet mijn probleem.

dat is dan knap egoïstisch van je! denk je dat hij het leuk vind om autistisch te zijn? als iedereen gaat zeggen: "het is niet mijn probleem", denk je dat autisten dan nog vrienden maken?

Miina
09 juni 2005, 14:20
Daarom hebben veel autisten ook (bijna) geen vrienden...

Killua
09 juni 2005, 15:58
mijn broertje heeft best veel vrienden komt denk ik omdat ze net zoals hij zijn

Mana Praxula
09 juni 2005, 18:08
och...
ik ben "het" niet echt, alhoewel ik heel veel fantasie heb en ik compleet in mijn eigen fantasie leef.ik vind het niet erg maar het is bijzonder lasig voor in een groep te zijn. ik kan gewoon niet met veel mensen tegelijk zijn/praten. daarom ben ik meestal alleen in mijn wereld en mijn klas weet dat en gaat er ook goed mee om (gelukkig).
is dit Autisme?
en voor de mensen die dat hebben: veel succes!

sweetangel
10 juni 2005, 15:58
bij mij heb ik het laten chekken en ik heb het niet ik heb veel punten behalve dat ik ook op andere let en ongeveer weet wat ze van me vinden. en ik trek me er wel van aan wat andere van mij vinden. wel moet ik leren om meer contact te zoeken ( zei de spygologe)

Kyna
12 juli 2005, 22:19
Zwerven er hier eigelijk ook mensen -met een vorm van autisme- rond die rond de 10 jaar zijn?

AntraXxX
13 juli 2005, 10:44
Ik heb zelf geen autisme en ik kan ook niemand met autisme.

Jantjuh
13 juli 2005, 10:50
Een schoolvriend van mij is heel licht autistisch (hij gaat wel met andere om maar minder dan het gemiddelde kind) hij heeft maar 2 vrienden ik en nog een vriend van mij. Hij durft niks te zeggen en ik moet alles voor hem doen, hij word namelijk rood al vraagt hij gewoon om het cijfer van zijn boekverslag ofzo. Als hij in de pauze soep wil en ik ook, geeft hij mij zijn geld (voor zijn soepie) en ik doe mijn geld er bij en dan haal ik 2x soep, 1 voor mii en 1 voor hem. Hij word best wel gespest want hij heeft puisten (heel veel best zielig) een bril een beugel en hij heeft een beetje kale plekken op zijn hoofd). Hij dan kan hij ook opeens een uitbarsting geven, maar dat gebeurd zelden. Ik kan nog meer dingen vertellen maar dan ben ik een half uur bezig dus ik stop maar. Hij is ook bang voor meisjes.

Licht autistisch + verlegenheid = die jongen war het over gaat.

Killua
23 juli 2005, 20:45
Ik heb zelf geen autisme en ik kan ook niemand met autisme.

waarom post je hier dan? naja nog wat: als mijn broertje zich verveelt op vakantie (nu dus) gaat hij lezen, maakt niet uit wat voor boek als hij maar wat te doen heeft.

crofftt
10 januari 2006, 15:22
http://photos1.blogger.com/blogger/5670/1914/1600/IMG_7230.jpg

Beste bezoeker,

Mogen wij u vragen om ons te helpen met onze petitie online om meer steun te verkrijgen voor kindjes met Autisme.
Er zijn lange wachtlijsten en veel te weinig Autiklasjes om deze kinderen te begeleiden zoals nodig is en ze een kans te geven.
Vaak is er geen plaats in het bijzonder onderwijs en moeten de kinderen dan maar thuis bij de ouders blijven aangezien ze in een gewone school niet passen of zelfs niet aanvaard worden.
Hoeveel ouders kunnen dit financieel aan? Niet veel! Wij zouden u zeer dankbaar zijn dat u ons zoontje Renzo en tal van andere kinderen op deze manier kan helpen.
Dank bij voorbaat !
http://www.petitiononline.com/Autisme/ :)

Maria
10 januari 2006, 15:57
Mensen die autistisch zijn maakt het meestal niet uit wat anderen van ze vinden, ze zien het allermaal niet zo en leven meestal totaal in hun eigen wereld.
Er zijn tests om te kijken of iemand autistisch is.

Mijn neefje is autistisch, zijn kleinere broertje zegt altijd wat hij moet doen en dan doet hij dat ook.

Aqua_Ninetales
14 januari 2006, 19:11
autisme+hoogbegaafd=asperger...en dat heb ik...

Hurricano
15 januari 2006, 12:08
autisme+hoogbegaafd=asperger...en dat heb ik...

idem.

Kagaia
15 januari 2006, 15:34
Er is wel een interessant boek over autisme; leuk verhaal ook: The curious incident of the dog in the night-time. Voor als je meer wilt weten over de manier van denken van iemand met (een zware vorm van) autisme.

Dragone
15 januari 2006, 15:42
Er is wel een interessant boek over autisme; leuk verhaal ook: The curious incident of the dog in the night-time. Voor als je meer wilt weten over de manier van denken van iemand met (een zware vorm van) autisme.
Prachtig boek inderdaad. Ook een Nederlandse versie trouwens; Mark Haddon: Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht.
(Hoewel ik de Engelse prefereer). Je ziet ook een beetje door degene van een autist. Goed geschreven. =)

SonDaan
15 januari 2006, 16:03
mssn hebben ze die wel in de bibliotheek?
even kijken dan kan ik meepraten. kheb er wel al van gehoord.
Bedankt voor de tip.
EDIT: Forums zijn echt goed voor mensen met autisme. Jah, er zijn zoveel redenen voor en ik denk dat mensen met autisme het er wel mee eens zijn.

crofftt
15 januari 2006, 18:23
Hallo,

Wij zijn jullie zeer dankbaar!
ziehier de link naar de reportage op tv.
De petitie moet zo groot mogelijk groeien , stuur ze naar mensen met het hart op de goede plek :)
Vriendelijke Groeten
Linda & Tony

http://users.pandora.be/vranckx/

game_freakin
15 januari 2006, 18:37
Ik heb zelf een licht vorm(asperger) maar ik erger me er niet aan :)
Er zijn alleen wat dingetjes anders

Hurricano
15 januari 2006, 20:25
EDIT: Forums zijn echt goed voor mensen met autisme. Jah, er zijn zoveel redenen voor en ik denk dat mensen met autisme het er wel mee eens zijn.
lijkt me duidelijk XD

ik heb dat boek ook gelezen, echt goed

Xilote
21 januari 2006, 21:46
lijkt me duidelijk XD

ik heb dat boek ook gelezen, echt goed

Ik merk echt dat er hier heel veel mensen zijn met Asperger. Maarja zo raar is dat waarschijnlijk ook niet .. Ik heb ook Asperger .. Maar als ik het aan mensen vertel met wie ik om ga geloven ze het niet. Maar dat is vaak een kenmerk van Asperger, dat het eigenlijk gewoon hele 'normale' mensen zijn. Ik merk dat er hier ook wel verkeerde dingen worden gedacht over autisme/asperger, maar het meeste is geloof ik al wel redelijk opgehelderd. Ik heb dat boek ook gelezen, wel een goed boek idd, maar wel heel extreem. Als je meer een non-fictie boek zoekt over Asperger, lees dan 'Mafkezen en het Asperger Syndroom' van Luke Jackson. Echt een boek waarin je veel herkent als je Asperger hebt, en waaraan je ook veel kan hebben.

Dragone
21 januari 2006, 22:31
Hmm... Ik dacht dat vrijwel alle autisten hoogbegaafd waren. ^^; Mijn zusje heeft iig constant 8-en, 9's en 10-en. =/

Killua
22 januari 2006, 10:07
Hmm... Ik dacht dat vrijwel alle autisten hoogbegaafd waren. ^^; Mijn zusje heeft iig constant 8-en, 9's en 10-en. =/
Nee, dat is dus niet zo ^^ Mijn broertje heeft met veel (en dan bedoel ik ook echt VEEL) gepush van mijn ouders het volgende rapport gekregen: Alles tussen de 6-8. Dus opzich goed, maar als het aan hem lag had hij allemaal onvoldoendes. En hij is dus niet hoogebegaafd.

AnimEvy
22 januari 2006, 12:08
Hoogbegaafdheid hoeft totaal geen verband te hebben met de cijfers die je haalt op school.

Jari
22 januari 2006, 12:31
Ik heb symptomen met Asperger. Oftewel: een paar dingen komen overeen. Ik kan het dus net zo goed niet hebben :/
Het klopt wel van weinig vrienden hebben en weinig sociaal contact, maar via het Internet heb ik wel veel contact en vrienden.

Killua
22 januari 2006, 12:43
Hoogbegaafdheid hoeft totaal geen verband te hebben met de cijfers die je haalt op school.
Nee, maar hij leert echt niet als het niet hoeft, en hij moet redelijk lang leren voor hij een voldoende haalt.

LordLoser
22 januari 2006, 12:50
ik heb het syndroom van asperger.

Killua
22 januari 2006, 13:14
ik heb eht syndroom van asperger vrijwel volledig... en dan gaan ze lullen over asperges waar slaat dat op :mad:
Die mensen denken dat ze grappig zijn. Wat ze overigens absoluut niet zijn.

AnimEvy
22 januari 2006, 13:18
Nee, maar hij leert echt niet als het niet hoeft, en hij moet redelijk lang leren voor hij een voldoende haalt.

Ah nee ok dan x3 Maar je hebt hoogbegaafden die vinden de stof niet diepgaand genoeg en hebben dus geen zin in leren en doen er niet veel voor en krijgen alsnog een onvoldoende... Mja ok, ieder mens is anders ^^

SilverFire
22 januari 2006, 13:50
'Mafkezen en het Asperger Syndroom' van Luke Jackson..
Ik heb dat boek gelezen en het klopt, ik herkende er ook een hoop van mezelf in. Bij het GGZ zeiden ze dat ik PDD-NOS had ofzo, maar zelf denk ik dat ik toch meer Asperger heb.

Freezee
06 maart 2007, 19:58
kleine bump

Er blijkt meer steun te komen he?

MegaTrunks
07 maart 2007, 23:41
Vroeger had ik dacht ik altijd dat ik Autisme had, nu weet ik dat het gewoon met luiheid en wat depressief te maken had dat ik met niemand sprak.
Want nu heb ik veel vrienden.

Killua
08 maart 2007, 15:12
kleine bump

Er blijkt meer steun te komen he?

Jup, m'n broertje zit inmiddels op de middelbare en gaat een paar dagen in de week naar huiswerkklas, daar is tenminste geen computer die hem af kan leiden en zijn er mensen die hem alles goed uit kunnen leggen. Ook spreken m'n ouders regelmatig met zijn mentor, die hem ook in de gaten houdt. Het gaat dus prima op zijn school en ook zijn cijfers zijn inmiddels redelijk, omdat de mensen op zijn school goed met autistische kinderen om kunnen gaan. Dat is op de meeste andere scholen niet echt het geval. (Op m'n oude basisschool waar mijn andere broertje met ADHD zit wordt er alleen maar van hem gevonden dat hij te druk en irritant is, zelfs door leraren.)

legendarycatcher
08 maart 2007, 16:47
mijn buurjonge heeft het

luckyegg
11 maart 2007, 15:18

uhum. Ik heb autisme en ik ben het levende bewijs dat wat je zegt niet klopt. Het is waar dat er veel jongens met autisme in een eigen wereldje leven. Maar dat is dan weer autisme + verstandelijk gehandicap. Dit is inderdaad hoe de meeste mensen denken over autisme en wat je ziet in de films. Ik ben nu een boek aan het schrijven en met dat boek wil ik ook het "beeld" doorbreken dat veel mensen hebben over autisme.

[QUOTE=Jokoto;204942]Nou zit jij toch even verkeerd hoor ^__^". Automulatie is zelfbeschadiging, autisme is een soort kleine storing in de hersenen waardoor een persoon zich niet helemaal op een normale manier gedraagd. Het kan van licht (een beetje anders denken en doen) tot zwaar (rare gewoonten, vreemd gedrag) lopen en dat hangt dus van de persoon af.

Ik weet hier heel veel over en er is geen storing in de hersenen. Ze kunnen zelf niet bewijzen dat we autisme hebben maar ze weten wel dat we autisme hebben. even meer uitleg:
Als er iets ergs gebeurt dan weet de dokter al wat het is. Hij moet alleen dit nog medisch kunnen bewijzen. Dus: de dokter weet eindelijk allemaal de symptomen en weet al wat het is en het medisch bewijs bevestigd dit.
Bij autisme is dit gelijkaardig, maar ze kunnen het NIET bewijzen. Hoe weten ze het dan? Door mensen met autisme samen te steken en te kijken hoe ze reageren. Zo weten ze wel dat er iets is (wat ze benoemen als autisme) maar ze kunnen het niet bewijzen.
En dit maakt het zo moeilijk om autisme uit te leggen.
Bij iemand die blind is kan je het medisch bewijzen en bij iemand die doof is ook.

Dat van dat anders denken en doen. Eventjes meer uitleg:
Wij zijn detaildenkers en jullie geheeldenkers. Omdat wij het geheel niet zien beïnvloedt dit ons denken en ons doen. Je kunt het vergelijken met een taart Wij zien maar 1 stuk waardoor we anders denken en reageren en jullie zien heel de taart. Met veel uitleg zien wij ook het geheel.
Bv: iemand lacht op een begrafenis. Jullie geheeldenkers weten dat die persoon lacht door de zenuwen en gaan hem troosten. Wij zien dat er iemand lacht op een begrafenis en denken “waarom lacht die nu, zo ongepast”.

Maskelle
11 maart 2007, 16:02
Voor mijn eindexamenproject voor mijn dierverzorgingsopleiding geef ik les over dieren op scholen aan Moeilijk lerende kinderen en zeer moeilijk lerende kinderen. Hiervoor waren we op een basisschool met zeer moeilijk lerende kinderen. En toen heb ik les gegeven aan een groepje van 10 kinderen met allemaal een vorm van autisme.

Het verbaasde me heel erg hoe verschillende deze kinderen waren. Een van de meisjes bleef maar praten terwijl een ander kind mijn zelfs niet leek op te merken. En een van de jongens staarde me de hele tijd aan terwijl de andere steeds weg keek. Ik heb nooit geweten dat het verschil zo groot kon zijn.

Ik had mijn eigen hond mee omdat ik daar les over gaf. En het was geweldig om de reakties van die kinderen op de hond te zien. De een reageerde wat sterker als de ander, maar ze vonden het allemaal erg leuk.:)

luckyegg
11 maart 2007, 16:10
Voor mijn eindexamenproject voor mijn dierverzorgingsopleiding geef ik les over dieren op scholen aan Moeilijk lerende kinderen en zeer moeilijk lerende kinderen. Hiervoor waren we op een basisschool met zeer moeilijk lerende kinderen. En toen heb ik les gegeven aan een groepje van 10 kinderen met allemaal een vorm van autisme.

Het verbaasde me heel erg hoe verschillende deze kinderen waren. Een van de meisjes bleef maar praten terwijl een ander kind mijn zelfs niet leek op te merken. En een van de jongens staarde me de hele tijd aan terwijl de andere steeds weg keek. Ik heb nooit geweten dat het verschil zo groot kon zijn.
Ik had mijn eigen hond mee omdat ik daar les over gaf. En het was geweldig om de reakties van die kinderen op de hond te zien. De een reageerde wat sterker als de ander, maar ze vonden het allemaal erg leuk.:)

Dit is inderdaad 1 van de moeilijke zaken over autisme. De ene is sociaal sterker dan de andere. En de ene is een open persoon en de andere een gesloten. Bij iemand die blind is kan je zeggen: "ze zijn allemaal blind". Bij iemand die doof is kan je zeggen: "ze zijn allemaal doof". Iedereen heeft 100 % autisme maar uit dit op een andere manier. Je kunt dus niet zeggen "alle autisten zijn zo of doen zo".

lovemusicyea
12 maart 2007, 12:39
ik heb mcdd alleen dat is wel familie (zo noemen ze het) van autisme, alleen ik heb geen autisme

mcdd = Angstig aangelegd, Aparte paniek aanvallen, niet tegen boze emoties kunnen en nog wel meer met angst.

Cin
21 mei 2007, 19:13
Wow :eek:ik niet dat autisme zo ingewikkeld was

Mana Praxula
21 mei 2007, 19:18
Och...
Ik heb een lichte vrom van PDD-NOS, een lichtere vorm van autisme en heb het boek Mafkezen ook gelezen. ik herkende er niet veel in, behalve het feit dat ik vroeger heel erg in een eigen wereld zat opgesloten, dat ik niet kan plannen en het fiet dat ik gewoon chaos ben. Ik geef er niet om, er zijn klasgenoten die het weten, maar dat zijn ook 1 van de weinige.

°pinky°
24 mei 2007, 18:03
M'n beste vriendin haar broer (12 jaar) is zwaar autistisch.
Hij is veel sterker dan zijn moeder. En als hij boos word dan bonkt hij met zijn hoofd tegen de muur zo hard hij maar kan. Ik ben zeker bang van hem geworden nadat ik van mijn beste vriendin gehoort had dat hij zo danig boos was dat hij gewoon bijna al zijn ( nog vaste ) melktanden heeft uitgetrokken. :sweat:
En hij heeft soms zijn keuren. Elke dag heeft hij dat. Hij schreeuwt dan 1 uur lang en dan begint hij soms met spullen te gooien enzo...

Ik vind het echt wel jammer voor mijn vriendin en haar moeder. Ze heeft een autistische broer + een jongere broer die ze echt niet afkan. En een vader die 3 jaar geleden is verongelukt.

Ibniad
24 mei 2007, 20:20
@Pinky.. Dat lijkt me idd niet prettig voor je vriendin...

Nja, ik heb zelf geen autisme, mijn broertje wss wel, nooit laten testen, maar je merkt het zowiezo wel aan hem. Vandaag had hij bijvoorbeeld een vriendje en volgens mij wist hij egt niet wat hij er mee aan moest, hij was ongelooflijk druk, heel irritant, enz.
Zo doet hij dus ook op school, zijn lerares denkt volgens mijn moeder dat hij gewoon niet helemaal 100% is, maar dat vind ik een beetje sterk uitgedrukt. Hij leeft ook erg in zijn eigen wereldje en kan ook ongelooflijke woedeaanvallen krijgen, vooral van het gameboyen.
Hij heeft zelfs een keer zijn Gameboy SP schermpje eraf gebroken. O_O

ganosal
08 december 2007, 19:19
ik zelf ben autist asperge syndroom

Dragonake
08 december 2007, 19:21
Och...
Ik heb een lichte vrom van PDD-NOS, een lichtere vorm van autisme en heb het boek Mafkezen ook gelezen. ik herkende er niet veel in, behalve het feit dat ik vroeger heel erg in een eigen wereld zat opgesloten, dat ik niet kan plannen en het fiet dat ik gewoon chaos ben. Ik geef er niet om, er zijn klasgenoten die het weten, maar dat zijn ook 1 van de weinige.

me 2...

ik heb er niet zo heel veel moeite meer mee, in groep 7 en 8 had ik er vooral veel problemen mee...
toen ik in de eerste klas kwam was ik ook nog heel erg gesloten, waardoor ik ook nog gestresst raakte...

maar das nu voorbij, ik heb leren omgaan met m'n 'achterstand' :rolleyes:

ganosal
08 december 2007, 19:23
me 2...

ik heb er niet zo heel veel moeite meer mee, in groep 7 en 8 had ik er vooral veel problemen mee...
toen ik in de eerste klas kwam was ik ook nog heel erg gesloten, waardoor ik ook nog gestresst raakte...

ik heb ook mafkezen gelezen en al wel dingen gevonden die het zelfde waren

Cheat Master
08 december 2007, 19:31
@Pinky.. Dat lijkt me idd niet prettig voor je vriendin...

Nja, ik heb zelf geen autisme, mijn broertje wss wel, nooit laten testen, maar je merkt het zowiezo wel aan hem. Vandaag had hij bijvoorbeeld een vriendje en volgens mij wist hij egt niet wat hij er mee aan moest, hij was ongelooflijk druk, heel irritant, enz.
Zo doet hij dus ook op school, zijn lerares denkt volgens mijn moeder dat hij gewoon niet helemaal 100% is, maar dat vind ik een beetje sterk uitgedrukt. Hij leeft ook erg in zijn eigen wereldje en kan ook ongelooflijke woedeaanvallen krijgen, vooral van het gameboyen.
Hij heeft zelfs een keer zijn Gameboy SP schermpje eraf gebroken. O_O

dat is gwn ADHD man! Mijn broertje werd altijd boos al ie dood ging op runescape

Dragonake
08 december 2007, 19:33
dat is gwn ADHD man! Mijn broertje werd altijd boos al ie dood ging op runescape

ADHD komt vaak voor in combinatie met een contactstoornis in het autistisch spectrum :rolleyes:

Cheat Master
08 december 2007, 21:02
ADHD komt vaak voor in combinatie met een contactstoornis in het autistisch spectrum :rolleyes:

wow jij bent een lopende encyclopedy
Positief bedoelt dan

Zerosliver
08 december 2007, 21:08
Autisme sucks.
Stil zijn is beter als je het mij vraagt.

Cheat Master
08 december 2007, 21:11
Autisme sucks.

Autisme wordt per ongeluk aan een kin vast gehegt als het ware kan hij r wat aan doen?

Zerosliver
08 december 2007, 21:14
Autisme wordt per ongeluk aan een kin vast gehegt als het ware kan hij r wat aan doen?

Autisme is een heel erge vorm van een inverte houding.
Als mensen iedereen die normaal doet, stil is en met de les mee doet.
Een autist noemt, zijn die pretty fucked up.

Mana Praxula
08 december 2007, 21:15
me 2...

Och...
Ik wist het pas in de 3de dat ik het had. Er waren vermoedes, maar nooit echt een bevestiging. Ik heb er geen last van omdat mijn omgeving mij accepteerd wie ik ben. Zo nu en dan is het even aanpassen, maar verder heb ik er weinig 'last' van. Behalve dat ik vast zit met mijn emoties en ze niet altijd kan uiten...

lugia07
08 december 2007, 21:46
ik heb ook PDD-NOS
soms ben ik heel erg bang eergister zag ik zo'n engerd van een zwarte spin op mijn kamer ik wou m dood maken met een vliegenmepper (ik had niet zo gauw iets anders bij de hand)
en die deed natuurlijk of die dood was en dat dacht ik dus ik deed m in de prullenbak... leeft ie nog O.O dus dan maar fladsie dood maken XD
toen ik op bed ging kon ik niks anders dan met de zaklamp overal kijken of er nog een spin zat O.O en ik ontdekte er nog een ook XD
dus daar ging mijn "vroeg op bed" avond
nou leuk was dat niet DX
en soms dan word ik wel eens boos maar meestal ben ik wel gauw weer aan het lachen te maken :p
ik heb ook moeite met woorden
vele woorden zijn voor mij moeilijk en ik onthoud ze ook moeilijk
en daarom moet ik op school zo vaak vragen wat betekend dat ? XD
ik zit nu 4 jaar in Groningen op school voor mensen met PPD-NOS en ADHD
helaas is het een uur rijden dus moet ik vroeg weg \/.\/
maar het scheelt wel dat ik met baggerweer niet hoef te fietsen 8D
ook ben ik soms heel negatief en das ook niet echt fijn
helaas heb ik ook medicijnen ervoor
ik praat er liever niet veel over omdat ik dan weer negatief word
het is beter dat je aan de positieve dingen denkt ;)
maar soms is dat wel lastig
als de taxi bijv. een aantal min. eerder komt dat zit ik helemaal te stressen daar hou ik niet zo van
als het me leuk lijkt kan ik volgend jaar naar het terra college in emmen :D
dat lijkt me veeeeeeel beter dan altijd vroeg opstaan enzo endat gedoe met de taxi :D
dan moet ik wel gaan fietsen maar heel erg is dat niet :)
miss val ik dan ook nog wel wat af ^^
dat lijkt me wel fijn ^^
vroeger was ik best wel dun maar sinds ik die medicijnen had kreeg ik veel hongergevoel en kon ik eten niet goed beheersen
maar als ik geluk heb val ik wel meer af als ik volgend jaar ga fietsen =)
ik heb ook moeite met contacten om ze vast te houden
of om vrienden te maken
ik hecht me vaak ook gauw aan mensen of dieren
verder ben ik vaak vrolijk en ik lach ook wel altijd ^^
ach ja iedereen heeft wel wat :p
dit was mijn verhaal zeg maar :p

TranXX
09 december 2007, 14:03
Aan je verhaal te horen kun je er best goed mee omgaan zeg maar

Ontopic mn beste vriend heeft autisme hij is egt vet aardig enzo

Ome Menno
09 december 2007, 14:53
Laat ik ook maar even reageren, aangezien ik hier 2.5 jaar geleden ook wat heb gepost over mijn aan autisme-verwante syndroom.

Ik heb mezelf 3 maanden geleden min of meer genezen verklaard. De dingen waar ik vroeger extreem veel moeite mee heb, heb ik nu nauwelijks moeite. Vroeger had ik maar weinig vrienden, zat ik veel te veel achter de PC en durfde ik vrij weinig/niets te zeggen als ik wat wilde zeggen, tegenwoordig is het eigenlijk precies het tegenovergestelde. Ik denk dat het een kwestie van ermee leren leven is en zoveel mogelijk proberen te werken aan de dingen waaraan je kunt werken.

De toneelstukjes die ik bij diverse psychologen in bepaalde groepen heb uitgevoerd 2 jaar geleden, hebben nauwelijks geholpen. Het is gewoon te fake en zal in de praktijk vaak heel anders zijn. Ik vond het tijdsverspilling en voelde me er niet beter door. Wat vreemd genoeg wel hielp, was de lichte ontgroening die ik liep voor een studentenvereniging. Op het moment dat je er zit is het een brok ellende, maar toen ik eruit kwam rollen, voelde ik me sterker dan ooit. Ik had iets boven mijn mentale kunnen gedaan en dat voelde goed. Sindsdien had ik opeens uit zichzelf geen enkele moeite met dingen waar ik eerst wel moeite heb.

Nu wil ik natuurlijk niet zeggen dat iedereen gelijk hop aan de ontgroening moet en dat het geweldig is (want ik doe het voor geen goud over), maar dit is gewoon mijn verhaal. Het leuke was dat iemand uit mn klas 2 weken geleden zei dat het haar opviel dat ik telkens de hele dag met glimlach op mn gezicht rond de universiteit liep. Ik heb haar niet verteld waarom, maar ik geloof dat jullie dat nu wel begrijpen.

Killua
09 december 2007, 15:15

Ja natuurlijk, dan heb je gelijk ADHD. >_>

Gothicchii
01 januari 2008, 00:58
Autisme sucks.
Autisme Sucks helemaal niet! Kinderen met Autisme kunnen er niks aan doen dat ze autistish zijn ze worden er helaas mee geboren(Zoals ik dus...)

Urya
01 januari 2008, 01:12
Wat hij daarmee bedoelt is dat het vervelend voor mensen is om een autisme te hebben. Of je dit zelf als een last beschouwd is aan jou, maar erg beledigend is het niet.

Nilz
01 januari 2008, 01:14
Autisme Sucks helemaal niet! Kinderen met Autisme kunnen er niks aan doen dat ze autistish zijn ze worden er helaas mee geboren(Zoals ik dus...)

No offense ik weet niet waarom maar er is iets waardoor ik je haat.
Waarschijnlijk je naam ( de meeste mensen met dat soort namen zijn fakes), en dan gedraag je je ook nog emo.

Sorry als ik je heb beledigd.

Killua
01 januari 2008, 17:42
No offense ik weet niet waarom maar er is iets waardoor ik je haat.
Waarschijnlijk je naam ( de meeste mensen met dat soort namen zijn fakes), en dan gedraag je je ook nog emo.

Sorry als ik je heb beledigd.

En dat, mijn beste, zien kinderen met autisme dus niet in als ze zo'n naam nemen. Doe normaal en ga iets beters doen dan over namen zeiken ofzo. Autisten kunnen zich dat erg aantrekken (wat jij dus blijkbaar emo vindt... naja).

Nilz
01 januari 2008, 17:52
En dat, mijn beste, zien kinderen met autisme dus niet in als ze zo'n naam nemen. Doe normaal en ga iets beters doen dan over namen zeiken ofzo. Autisten kunnen zich dat erg aantrekken (wat jij dus blijkbaar emo vindt... naja).

Over namen zeiken is mijn ding.

Sueno
01 januari 2008, 17:55

Hahaha :P.

Back On Track;
Is het niet zo dat autistischen er zelf geen last van hebben? Want ik kan ze dan eigenlijk moeilijk zielig vinden. Het is hun manier van leven, en goed, die is wat extreem.

Killua
01 januari 2008, 17:57
Back On Track;
Is het niet zo dat autistischen er zelf geen last van hebben? Want ik kan ze dan eigenlijk moeilijk zielig vinden. Het is hun manier van leven, en goed, die is wat extreem.

Dat verschilt weer per persoon. De een heeft slechts een lichte vorm van autisme en kan goed met andere mensen omgaan, in een ander geval zijn ze weer heel gesloten en vriendloos. Het verscheelt echt per autist, daar kan je geen algemene mening over vellen.

Freezee
01 januari 2008, 18:24
Ik had vroeger toen ik klein was geen vrienden, weet je hoe vervelend dat is? (Ik heb PDD-NOS)

Dragonake
02 januari 2008, 10:26
Ik had vroeger toen ik klein was geen vrienden, weet je hoe vervelend dat is? (Ik heb PDD-NOS)

ik weet het... maar nu heb ik ze in overvloed! =)
In de eerste klas had ik nog dat ik heel erg gesloten was tegenover de klas... en ik schrok iedereen af omdat ik boos keek ofzo... (dat was ook niet mn bedoeling)

Killua
02 januari 2008, 15:10

Klopt, daarom mag men dus niet zomaar stellen dat autisten er niet onder lijden. De een kan er erg last van hebben, weer een ander zoekt toevlucht tot de computer en maakt het allemaal niet uit. Verschilt dus per persoon.

zakuro
03 januari 2008, 19:36
Ik heb autischme maar ik heb nog wel meer van die dingetjes.
Ik vind het knap verveelend.

Dragonake
03 januari 2008, 22:16
Klopt, daarom mag men dus niet zomaar stellen dat autisten er niet onder lijden. De een kan er erg last van hebben, weer een ander zoekt toevlucht tot de computer en maakt het allemaal niet uit. Verschilt dus per persoon.

ja idd... autisten krijgen ook altijd vooroordelen van mensen die erover gaan...
ik mocht iets op school niet doen omdat een kenmerk van pdd-nos is dat je problemen hebt met samenwerken... (dat heb ik dus helemaal niet) :sweat:

Abbysion
03 januari 2008, 22:30
Zijn er manieren om te controleren of men last heeft van Autisme of andere stoornissen?

Want ik wil mezelf eens controleren omdat ik vaak het gevoel heb dat er iets niet klopt

Dragonake
03 januari 2008, 22:37
Zijn er manieren om te controleren of men last heeft van Autisme of andere stoornissen?

Want ik wil mezelf eens controleren omdat ik vaak het gevoel heb dat er iets niet klopt

er zijn mensen die het kunnen vaststellen... maar volgensmij kun je dat zelf niet xD

Apollo
03 januari 2008, 23:06

Zelfs bij een arts komt het nog wel eens voor dat hij een verkeerde diagnose voor autisme stelt bij iemand. Zoiets is namelijk erg moeilijk vast te stellen. Misschien zijn er wel enkele tests op internet te doen, maar de betrouwbaarheid van die tests is niet hoog genoeg om je zekerheid te geven of je aan een vorm van autisme lijdt.

Killua
04 januari 2008, 13:31
ja idd... autisten krijgen ook altijd vooroordelen van mensen die erover gaan...
ik mocht iets op school niet doen omdat een kenmerk van pdd-nos is dat je problemen hebt met samenwerken... (dat heb ik dus helemaal niet) :sweat:

Dat is kut ja. Ik bedoel, het mag dan wel een kenmerk van PDD-NOS zijn, maar PDD-NOS wordt bepaald door een aantal kenmerken. Dat wil dus niet direct zeggen dat je álle kenmerken van PDD-NOS moet hebben om die diagnose te krijgen.

sweetangel
07 januari 2008, 20:07
vandaag les gehad over autisme. lijkt mij de verveelenste ziekte ooit.

lauwyy<3
07 januari 2008, 20:22
vriend van me heeft autisme....niet heel erg ofzo...hij heeft een slecht zelfbeeld over zichzelf en is erg agressief...maar voor de rest is die echt een lieverdje

Kumori
07 januari 2008, 21:36
Mijn broer heeft autisme (kenmerken van Asperger), het liep bij hem qua school helemaal uit de hand en is 1-2 jaar niet naar school gegaan...vervolgens heeft hij 5 maanden in een inrichting gezeten wat op ons hele gezin een enorme impact had. Gelukkig is hij weer thuis sinds een half jaar en gaat het langzaamaan wat beter met 'm.

Ik hoop dat het nog enkel vooruit gaat met hem en daarbij de gehele thuissituatie want het was niet niks...

Killua
08 januari 2008, 14:27
Ging hij naar een gewone school of een speciale school? Dat kan echt een wereld van verschil maken.

Gelukkig dat het beter gaat iig.

Kumori
08 januari 2008, 17:47
Ging hij naar een gewone school of een speciale school? Dat kan echt een wereld van verschil maken.

Gelukkig dat het beter gaat iig.

Hij zat op een Regionale Scholen Gemeenschap maar hij is sinds een jaar of iets meer overgeplaatst naar een speciale school.

Brijffels
09 januari 2008, 08:13
Ik heb autisme :']
Ik weet het nog niet zolang ook omdat ik niet zo'n extreme vorm heb maar maar heb wel wel veel problemen nu enzo. Ze wille me in instelling plaatsen omdat ik 'onhandelbaar' ben geworden. 'kGa ook nog maar soms naar school. Omdat me moeder nog niet zo lang gelede ook verhuist is ben'k niet zo geweldig ehh :confused: blij fzo. Ik heb vooral veel problemen met nieuwe dingen en onverwachtse gebeurtenissen. Soms flip ik dan en trek ik mij terug in eige wereldje zodat ik écht niet weet wat ik doe of wat ik gedaan heb. Soms krijg ik ook geweldige depri-aanvalle. Voor de rest is het gek dat je anders bent en dat bijna niemand denkt als jou en niemand je eigelijk kan begrijpen.

Kumori
09 januari 2008, 08:27
Ik weet het nog niet zolang ook omdat ik niet zo'n extreme vorm heb maar maar heb wel wel veel problemen nu enzo. Ze wille me in instelling plaatsen omdat ik 'onhandelbaar' ben geworden. 'kGa ook nog maar soms naar school. Omdat me moeder nog niet zo lang gelede ook verhuist is ben'k niet zo geweldig ehh :confused: blij fzo. Ik heb vooral veel problemen met nieuwe dingen en onverwachtse gebeurtenissen. Soms flip ik dan en trek ik mij terug in eige wereldje zodat ik écht niet weet wat ik doe of wat ik gedaan heb. Soms krijg ik ook geweldige depri-aanvalle. Voor de rest is het gek dat je anders bent en dat bijna niemand denkt als jou en niemand je eigelijk kan begrijpen.

Je moet me enorm veel denken aan m'n broer...jij geeft zelf ook wel aan dat het niet makkelijk is en waarom je ouders je willen plaatsen in een instelling; je moet er wel aan denken dat je ouders het enkel doen voor jouw bestwil, ik zag hoeveel mijn broer is gegroeid in die 5 maanden..van 'echt' onhandelbaar, niet naar schoolgaand type is hij zich veel meer gaan laten zien aan de buitenwereld. Er zijn mensen die je begrijpen alleen je moet zelf nog ontdekken dat je hulp kan krijgen als je eraan toegeeft. (vage uitleg?)

Modokra
14 januari 2008, 18:16
Yus, Asperger.
't Was eventjes moeilijk maar ik weet het al sinds...Groep 3 ofzo, dus ik kon me er goed op aanpassen.
Leefomgeving was wel goed, waardoor ik nu wel gewoon normaal kan functioneren in de maatschappij.
Ik zit op een gewone school (speciaal onderwijs op de basisschool.>.<) en het gaat gelukkig goed. Soms wel woedeaanvallen als iemand een kutopmerking maakt, of wanneer ik in mijn ogen onterecht wordt behandeld. Maar gelukkig gaat de school en de klas er gewoon goed mee om. De leerlingen weten het, en het wordt gewoon goed opgevangen. Ik ben gewoon mezelf en dat valt blijkbaar in de smaak.^-^'

-Modo

Killua
14 januari 2008, 19:20
Yus, Asperger.
't Was eventjes moeilijk maar ik weet het al sinds...Groep 3 ofzo, dus ik kon me er goed op aanpassen.
Leefomgeving was wel goed, waardoor ik nu wel gewoon normaal kan functioneren in de maatschappij.
Ik zit op een gewone school (speciaal onderwijs op de basisschool.>.<) en het gaat gelukkig goed. Soms wel woedeaanvallen als iemand een kutopmerking maakt, of wanneer ik in mijn ogen onterecht wordt behandeld. Maar gelukkig gaat de school en de klas er gewoon goed mee om. De leerlingen weten het, en het wordt gewoon goed opgevangen. Ik ben gewoon mezelf en dat valt blijkbaar in de smaak.^-^'

-Modo

En jij doet me dan weer denken aan mijn broertje. Hij heeft ook op speciaal basisonderwijs gezeten maar gaat nu naar een gewone school. Afgezien van enorme luiheid qua huiswerk (computeren gaat bij hem voor) gaat het daar prima, hij heeft genoeg vrienden, gaat naar verjaardagsfeestjes enzo. Bij hem wisten we het ook al redelijk snel.

Voor de rest is het gek dat je anders bent en dat bijna niemand denkt als jou en niemand je eigelijk kan begrijpen.

Gelukkig zijn er ook mensen die graag willen begrijpen hoe je denkt en dan weten hoe het komt dat je je soms anders gedraagt. Hier in de straat wordt geweigerd om naar de ADHD van m'n andere broertje te kijken, ze zien hem gewoon als een vervelend rotjoch. Het hangt maar net van de mensen af. Weet iig dat je niet de enige bent met autisme en dat er genoeg mensen zijn die je mogen zoals je bent. Zelf kan je er immers ook niets aan doen en het zal vast ook erg vervelend voor jezelf zijn.

MegaTrunks
14 januari 2008, 20:02
/edit.

Sorrow
15 januari 2008, 14:49
Het vuur snel geblust voordat er problemen zouden komen, MT? ;p
In ieder geval was ik lichtjes autistisch mijzelf, maar ben daaruit gegroeid ofzo. Ik ging vroeger wel naar zo'n speciale basisschool en alles wegens mijn aggresiviteit enzo. Maar al dat zooi was wel ong. 10 jaar geleden. Gelukkig kwam het allemaal goed uit... of niet? =p

sweetangel
15 januari 2008, 16:38

rare vraag maar hoe ziet dat wereldje eruit? en merk je dan nogwel wat er in je omgeving gebeurt?

Modokra
15 januari 2008, 16:47
rare vraag maar hoe ziet dat wereldje eruit? en merk je dan nogwel wat er in je omgeving gebeurt?

Hm, in mijn geval in ieder geval, áls ik me al 'terugtrek' is dat gewoon stil op m'n kamer, muziek aan, en nadenken over wat er is gebeurd en wat er fout ging, en een oplossing bedenken.
Bij mij is er niet echt een 'wereld' waar ik inga ofzo, ik weet ook niet of dat voor anderen wel zo is...o_O

sweetangel
15 januari 2008, 17:07
Hm, in mijn geval in ieder geval, áls ik me al 'terugtrek' is dat gewoon stil op m'n kamer, muziek aan, en nadenken over wat er is gebeurd en wat er fout ging, en een oplossing bedenken.
Bij mij is er niet echt een 'wereld' waar ik inga ofzo, ik weet ook niet of dat voor anderen wel zo is...o_O

kijk wel niet vervelend zijn maar dat doen 'normale' ( wat is normaal?) mensen ook. en als dat bij alle autisten zo is zou men het niet zo moeten noemen omdat dat een verkeerd beeld schets van autisten.

Modokra
15 januari 2008, 17:16
kijk wel niet vervelend zijn maar dat doen 'normale' ( wat is normaal?) mensen ook. en als dat bij alle autisten zo is zou men het niet zo moeten noemen omdat dat een verkeerd beeld schets van autisten.

En dat is dan ook de reden dat ik erbij zei dat dat voor mij zo is.

Yellow Flash
15 januari 2008, 17:19
als ik deze reacties leest, dan lijkt het wel of ik ook autistisch ben...
ik ben vaak chill....reageert nooit snel kwaad tenzij het mijn dierbare is....maakt tegenwoordig minder snel contact met mensen....praat weinig maar ik denkt teveel....mensen vinden me slim maar erg stil iemand....
en droomt veel van fantasie....en ik ben erg creatief en een talen knobbel...

is dit een vorm van autisme?

Killua
15 januari 2008, 17:39
Als je wil weten of je autisme hebt, moet je contact opnemen met mensen die zoiets kunnen vaststellen. Dat je jezelf in sommige dingen herkent, wil niet direct zeggen dat je autistisch bent. Iedereen is anders en jij bent gewoon zo. Ik herken me in veel van je 'kenmerken' maar ik ben niet autistisch.

sweetangel
15 januari 2008, 18:02
En dat is dan ook de reden dat ik erbij zei dat dat voor mij zo is.

je hebt gelijk sorry:)

Mana Praxula
15 januari 2008, 18:32

Och...
Hier zou ik graag op willen reageren. Dat komt omdat ik een complete eigen wereld heb waarin realiteit en fictie in elkaar overlopen tot 1 grote fictie. Of dat ik gewoon in een wereld zit die niet bestaat. Wat ik mee maak merk ik niet direct. De boodschap komt niet over, maar het zit wel ergens in die grote grijze massa daarboven. Doormiddel van schrijven komt het eruit en een half jaar terug kwam ik er achter dat wat ik uitschrijf gevoelens inzitten die ik normaal niets van merk.

In het proces van de fictie bedenken en het daarna uitschrijven is iets dat veel tijd kost, maar wel tijd waarin ik niets doe. Ik luister wel naar gesprekken maar als het te veel word voor mijn hoofd trek ik me terug in die wereld, dan merk ik inderdaad weinig van wat er om me heen gebeurd omdat het me dan simpelweg niet intereseert. Hoe die wereld er uitziet kan ik niet zeggen en zeker niet op een forum, tis personelijk.

Nimoku
15 januari 2008, 18:46
Zelf denk ik dat ik een enkel een paar kenmerken van autisme heb, maar bij mij is het nooit vastgeteld dat ik het daadwerkelijk heb.
Die kenmerken zijn: Ik kan soms vrij agressief tegenover anderen uit de hoek komen, maar dat is meestal omdat ze mijn vrienden/familie beledigen en daar kan ik in principe niet tegen.
Meer weet ik er igg niet, kan wel zien over dat rare eigen wereldtje, maar een eigen wereld hebben beschouw ik niet als autisme, wie heeft er nu niet een wereld van dromen waarin alles kan gebeuren.

Achja, CLB (Centraal Leerlingen Beleid) dachten dat ik autisme had omdat ik een potlood door midden brak gewoon om mijn woede te stillen als iemand iets vrij beledigend tegen me zei.
Verder heb ik op lagere school iemand van 1 jaar ouder een bloed neus geslagen omdat ze mijn familieleden uitscholden.

Maar achja, het CLB Beschouwd je als Depressief als je soms even alleen ergens op speel plaatst zit omdat je alleen wil zijn op sommige momenten. Ze hebben zelfs aan me gevraagd of ik Drugs neem / Rook / Alcohol drink. Gewoon omdat ik voor sommige dagen alleen op speelplaats zat. Achja ik heb gewoon grof gezegd: "Je mag mijn longen opensnijden om te kijken of ik rook. Als ik alcohol nam, zou ik dan geen ruftige drank geur als adem hebben? Achja, Ik neem vooral Drugs, doorzoek mijn slaapkamer maar eens, kijken of jij de zakjes vind."
Achja, kut CLB, nadat ik dat had gezegd lieten ze me met rust aangezien ze wel duidelijk de sarcastische toon hebben gehoord :3

sweetangel
15 januari 2008, 18:56
http://www1.nu.tv/home/video/show/8894

de wereld van een autist. volgens deze mensen. klink eerder als schizofreni.

Dragonake
15 januari 2008, 20:58
http://www1.nu.tv/home/video/show/8894

de wereld van een autist. volgens deze mensen. klink eerder als schizofreni.

pure onzin :sweat:
btw... mensen laten beleven wat autisten meemaken... dat is onmogelijk...
zo´n tentje laat je echt niet beleven wat ik denk/meemaak hoor...
zeker wat betreft beelden.. geluid klopt wel, maar veel verschillende beelden niet echt. -_-´

Freezee
15 januari 2008, 21:21
pure onzin :sweat:
btw... mensen laten beleven wat autisten meemaken... dat is onmogelijk...
zo´n tentje laat je echt niet beleven wat ik denk/meemaak hoor...
zeker wat betreft beelden.. geluid klopt wel, maar veel verschillende beelden niet echt. -_-´

Ik vond het tentje ook nogal vaag, het weerspiegelde de werkelijkheid niet zo imo....autisten beleven de wereld eerder anders dan de 'normale mensen' denk ik. Ik heb idd geen visie van wat er het belangrijkst is, maar dat gaat via mijn hoofd...want als ik mijn ogen dichtdoe met oordopjes, kan ik het in mijn hoofd nog steeds niet goed ordenen. Waarom? Dat zal ik vast ook nooit begrijpen

Dragonake
15 januari 2008, 22:47
ik wordt een beetje gek van al die mensen die zich in autisten proberen in te leven, of gewoon zeggen datze weten hoe het is of dat ze zogenaamd begrijpen hoe moeilijk het is... want... dat weten ze 100% niet.:sweat:

Freezee
16 januari 2008, 05:47
Ik fladderde vroeger o.o''
Dat ziet er echt ziek uit xD

Dragone
16 januari 2008, 10:25
@CM: Ík zou dat niet classificeren als autisme. Eerder een eergevoel en misschien opvliegendheid...

Iets dat ik op zich wel aardig 'de wereld van een autist' vind weergeven is het boek "The Curious Incident of the dog at the nighttime." of "Het wonderbaarlijke voorval met de hond 's nachts"

Modokra
16 januari 2008, 15:54
@CM: Ík zou dat niet classificeren als autisme. Eerder een eergevoel en misschien opvliegendheid...

Iets dat ik op zich wel aardig 'de wereld van een autist' vind weergeven is het boek "The Curious Incident of the dog at the nighttime." of "Het wonderbaarlijke voorval met de hond 's nachts"

Geweldig boek, ligt hier in de kast.
Maar zo erg is het bij mij net niet.:]

Dragonake
16 januari 2008, 18:29

ja idd xD
dat is eigenlijk wel het enige

Killua
16 januari 2008, 18:37
ik wordt een beetje gek van al die mensen die zich in autisten proberen in te leven, of gewoon zeggen datze weten hoe het is of dat ze zogenaamd begrijpen hoe moeilijk het is... want... dat weten ze 100% niet.:sweat:

Wat is er mis met proberen om je in iemand in te leven? Toont alleen maar aan dat je meevoelt met iemand en interesse toont in mijn ogen.

LordLoser
16 januari 2008, 19:19
Ach, al die begleiders en dergelijken die mij worden aangeboden ervaar ik tegenwoordig ook als enigzins overbodig. xD Maar dat klinkt gemeen om te zeggen.

Dragonake
16 januari 2008, 20:39
Wat is er mis met proberen om je in iemand in te leven? Toont alleen maar aan dat je meevoelt met iemand en interesse toont in mijn ogen.

er is normaal gesproken niks mis mee... maar in mijn geval is het zo dat ze zich compleet verkeerd inleven... daar erger ik me gewoon aan :sweat:

Abbysion
16 januari 2008, 20:52
er is normaal gesproken niks mis mee... maar in mijn geval is het zo dat ze zich compleet verkeerd inleven... daar erger ik me gewoon aan :sweat:

Zegt het dan ook

Xeno
17 januari 2008, 08:39
Mijn vriendin heeft het maar dan wordt het anders genoemd :PDD-NOS maar is dat dan wel autisme? Ik merk er niet veel van maar sommige dingen vallen wel op..

Kumori
17 januari 2008, 12:59
Mijn vriendin heeft het maar dan wordt het anders genoemd :PDD-NOS maar is dat dan wel autisme? Ik merk er niet veel van maar sommige dingen vallen wel op..

Ja PPD-NOS is autisme; je hebt vele verschillende soorten erin en alles..Je hoeft er niet veel van te merken; als ze er goed mee om gaan dan is er bijna niks aan de hand =) dat proberen sommige mensen ook voor elkaar te krijgen bij mensen die er wel moeite mee hebben.

@Dragonake: Als ze zich verkeerd inleven in jou moet je het imo even aangeven, zij zijn vaak ook niet helderziend oid. Ze proberen je te helpen; dat is alleen maar goed lijkt me o.o

sweetangel
17 januari 2008, 15:46
Koorts kan er tijdelijk voor zorgen dat autistische kinderen makkelijker contact maken met hun omgeving. Deze ontdekking, afgelopen week gepubliceerd in Pediatrics, biedt een spectaculair inzicht in de biologische basis van autisme.

Oorzaak autisme onbekend
Mensen met autisme hebben problemen met sociale interactie en communicatie. Ze maken geen oogcontact, hebben voorkeur voor vaste routines en kunnen zich niet inleven in een ander. De oorzaak van autisme is nog onbekend en op dit moment is genezing niet mogelijk. Veel autisten gaan zwaar gebukt onder hun aandoening.

Beter contact tijdens koorts
Voor het onderzoek werden dertig autistische kinderen met koorts boven de 38 graden Celsius nauwkeurig geobserveerd. Bij tachtig procent van de kinderen was er een vermindering van de symptomen, bij dertig procent zelfs een forse vermindering. De autisten met koorts konden zich beter concentreren, maakten meer oogcontact, gingen meer praten en hadden een beter contact met volwassenen en andere kinderen.

“Deze resultaten zijn belangrijk,” vindt kinderneuroloog en onderzoeker Zimmerman. “Het toont de plasticiteit aan van het autistische brein. Hersenen zijn in staat om bestaande verbindingen te veranderen en nieuwe aan te leggen.”

Herstel verbindingen
Kennelijk herstelt de koorts tijdelijk verbindingen tussen zenuwcellen waardoor een kind in staat is tot interactie en sociaal gedrag. Hoe dit precies gebeurt is nog onduidelijk en vereist meer onderzoek. Het effect vindt alleen plaats bij kinderen, waarschijnlijk omdat het kinderbrein flexibeler is dan hersenen op volwassen leeftijd.

Spiegelneuronen
Onlangs werd bekend uit een ander onderzoek dat autistische kinderen meer grijze stof in bepaalde hersenregio’s hebben. Deze delen van het brein worden ook wel spiegelneuronen genoemd en regelen empathie, sociale ervaring en leren via kijken. Normaal gesproken correleert meer grijze stof met een hoger IQ. Bij autisme is echter de werking van de grijze stof verstoord in dit gebied.

Reset autistische brein
Het koortseffect op autisme vormt een interessante richting voor vervolgonderzoek, volgens Zimmerman. Onderzocht kan worden welke biologische effecten koorts heeft op de spiegelneuronen. “Uiteindelijk kan dat onderzoek leiden tot een effectieve behandeling: een manier om het autistische brein te resetten.”

Bron: Sync.nl

geven ze nu alle kinderen met autisme koorts? ik vind het een beetje eng eerlijk gezegt.

Dragonake
17 januari 2008, 15:50
@Dragonake: Als ze zich verkeerd inleven in jou moet je het imo even aangeven, zij zijn vaak ook niet helderziend oid. Ze proberen je te helpen; dat is alleen maar goed lijkt me o.o

ik zeg het ook altijd... maar ze blijven het doen o_o en sommige mensen blijven helemaal bij hun mening van hoe ik me zou kunnen voelen... als ik daar dan iets van zeg gaan ze mij (degene die het probleem heeft) tegenspreken...
nja... zo zijn mijn ouders en andere familieleden :sweat:

Koorts kan er tijdelijk voor zorgen dat autistische kinderen makkelijker contact maken met hun omgeving. Deze ontdekking, afgelopen week gepubliceerd in Pediatrics, biedt een spectaculair inzicht in de biologische basis van autisme.

Oorzaak autisme onbekend
Mensen met autisme hebben problemen met sociale interactie en communicatie. Ze maken geen oogcontact, hebben voorkeur voor vaste routines en kunnen zich niet inleven in een ander. De oorzaak van autisme is nog onbekend en op dit moment is genezing niet mogelijk. Veel autisten gaan zwaar gebukt onder hun aandoening.

Voor het onderzoek werden dertig autistische kinderen met koorts boven de 38 graden Celsius nauwkeurig geobserveerd. Bij tachtig procent van de kinderen was er een vermindering van de symptomen, bij dertig procent zelfs een forse vermindering. De autisten met koorts konden zich beter concentreren, maakten meer oogcontact, gingen meer praten en hadden een beter contact met volwassenen en andere kinderen.

“Deze resultaten zijn belangrijk,” vindt kinderneuroloog en onderzoeker Zimmerman. “Het toont de plasticiteit aan van het autistische brein. Hersenen zijn in staat om bestaande verbindingen te veranderen en nieuwe aan te leggen.”

Herstel verbindingen
Kennelijk herstelt de koorts tijdelijk verbindingen tussen zenuwcellen waardoor een kind in staat is tot interactie en sociaal gedrag. Hoe dit precies gebeurt is nog onduidelijk en vereist meer onderzoek. Het effect vindt alleen plaats bij kinderen, waarschijnlijk omdat het kinderbrein flexibeler is dan hersenen op volwassen leeftijd.

Spiegelneuronen
Onlangs werd bekend uit een ander onderzoek dat autistische kinderen meer grijze stof in bepaalde hersenregio’s hebben. Deze delen van het brein worden ook wel spiegelneuronen genoemd en regelen empathie, sociale ervaring en leren via kijken. Normaal gesproken correleert meer grijze stof met een hoger IQ. Bij autisme is echter de werking van de grijze stof verstoord in dit gebied.

1. Reset autistische brein
Het koortseffect op autisme vormt een interessante richting voor vervolgonderzoek, volgens Zimmerman. Onderzocht kan worden welke biologische effecten koorts heeft op de spiegelneuronen. “Uiteindelijk kan dat onderzoek leiden tot een effectieve behandeling: een manier om het autistische brein te resetten.” --

2. geven ze nu alle kinderen met autisme koorts? ik vind het een beetje eng eerlijk gezegt.

(B) Ze zitten hier dus te zeggen dat iedereen met autisme sowieso die dingen HELEMAAL NIET kan... -_-´ suf stelletje mensen daar zeg... daarmee heb ik dus altijd problemen.. dan weten mensen dat ik iets heb, en dan gaan ze gelijk denken dat ik al die kenmerken heb... Deze heb ik zelf helemaal niet!

(I) Aha, dus ouders van autistische kinderen laten het zomaar toe dat ze getest worden terwijl ze ZIEK zijn... in bed moeten liggen ofzo -_-´ en waarvoor nou eigenlijk? Moeten alle autistische mensen nu gewoon fulltime koorts hebben dan? Lijkt me niet echt een pretje...

(U) Dit vindt ik niet mogen... zo´n opmerking... alsof mensen anders niet in staat zijn tot dat soort dingen... alsof ze het echt pas kunnen wanneer ze ziek zijn...

1. dit is nogal ziek... is eigenlijk net zoiets als dat sommige mensen in therapie moeten ofzo omdat ze homo zijn...

2. Dat willen ze schijbaar als methode gebruiken om mensen te ´genezen´ (ze gebruiken dan wel heel leuk het woord ´resetten´ maar ze bedoelen gewoon ´genezen´

MegaTrunks
13 maart 2008, 13:50
School denk dat ik een autist ben.
Ben nu wel al ondertussen 14 jaar.

Jah..ze komen der wel laat mee af.

Waarom ze dat denken? zie daar beneden
- Haal alleen goeie punten in wat me intreseert.
- Ben stil en afwezig in de klas (whatever heel de klas is zo, er zijn er maar 5 ofzo die echt heel actief zijn in de les)
- Ksteek mijn hand bijna nooit op. (jah als je die leerstof niet verstaat omdat ik vaak ziek ben, dan moeten ze niet gaan zagen dat ik andwoorden niet weet)

En er zit zon autist in onze school, die heeft geen maten enzo en ie doe vrij raar
Op school heb ik vrienden, en heb wel altijd iemand waarmee ik praat...

Mana Praxula
13 maart 2008, 13:59

Oorzaak autisme onbekend

Herstel verbindingen

Spiegelneuronen

Reset autistische brein
Het koortseffect op autisme vormt een interessante richting voor vervolgonderzoek, volgens Zimmerman. Onderzocht kan worden welke biologische effecten koorts heeft op de spiegelneuronen. “Uiteindelijk kan dat onderzoek leiden tot een effectieve behandeling: een manier om het autistische brein te resetten.”

geven ze nu alle kinderen met autisme koorts? ik vind het een beetje eng eerlijk gezegt.

Och...
Meh. Het is dat ze zo een oorzaak kunnen zoeken en op die manier ook genezing. Als er genezing geboden kan worden is het nog maar de vraag wie het wil. Ik bedoel... Het is accepteren dat je zo bent en ik heb nu het idee dat autisme dan onder kopje 'enge ziekte' gaat vallen. Like, er is niets mis met die mensen, ze denken alleen anders dan anderen. Vind het goed dat er onderzoek naar word gedaan, zolang het maar niet als ziekte word afgeschilderd.

Elk beestje heeft zijn naampje. Bij de 1 heet autisme, bij de ander ADHD en weer een ander kan compleet iets anders hebben. Met andere woorden, laat elkaar in zijn waarde, iedereen heeft wel wat...

@MT Dat hoeft geen probleem te zijn hoor, bij mij werd het ook ontdekt op mijn 15de. Begrijp wel dat het in het begin heel eng is enzo, maar uiteindelijk kun je ook je voordeel aan doen. Daardoor heb ik mezelf leren accepteren, min of meer x3

Killua
13 maart 2008, 14:07

- Ben stil en afwezig in de klas (whatever heel de klas is zo, er zijn er maar 5 ofzo die echt heel actief zijn in de les)
- Ksteek mijn hand bijna nooit op. (jah als je die leerstof niet verstaat omdat ik vaak ziek ben, dan moeten ze niet gaan zagen dat ik andwoorden niet weet)

En er zit zon autist in onze school, die heeft geen maten enzo en ie doe vrij raar

Zeg maar tegen je school dat je gewoon een luie, ongemotiveerde puber bent (niet scheldend bedoeld ofzo, gewoon een grapje met een kern van waarheid xD). Ben ik ook. Dit is gewoon een bekrompen plaatje van hoe een autistisch persoon kan zijn. Wil niet zeggen dat iedereen die zo is dan ook direct autistisch is, dan ben ik namelijk een autist tot de derde macht als ik zo naar het lijstje kijk. Hell, dan is driekwart van mijn school autistisch.

Oh, en autisten kunnen ook prima vrienden hebben hoor. Het zijn nog steeds mensen met gevoelens.

Dragone
13 maart 2008, 14:53

Op basis van deze punten kan je niet worden geclassificeerd worden als een autist.

Shinytauros
13 maart 2008, 19:53
Er zit een jongen in me klas, en mensen die al een jaar langer bij hem zaten, zeggen dat hij autistisch is. Ik denk dat het dan wel een lichte vorm is.

- Hij praat bijna nooit in de les, tenminste hij zit aan de andere kant van de klas, maar als ik hem hoor ofzo is het alleen omdat ie eens per dag lacht om niets.
- Hij heeft pokemon poppetjes mee naar school, in zn etui. Hij spaart ze niet, nee hoor, maar hij neemt ze wel mee naar school. Hij doet ze zelfs op zn potlood. (Ik praat over derde klas, mensen)
- Hij heeft geen vrienden, soms gaat ie zitten bij oud klasgenoten, en hij zegt dat hij daar word weggejaagd.
- Daarom gaat ie meestal bij ons zitten, waar hij nooit iets zegt.
- Soms loopt hij zomaar achter je, en volgt hij je, niks zeggend de hele tijd.
- Hij heeft een fotocamera mee naar school, waarmee hij filmpjes en foto's maakt van mensen als ze het neit weten. (En ik kan het weten.)
- Hij doet soms best wel debiel.
- Hij loopt vreemd, alsof hij als hij gewoon gaat lopen een scheet laat zeg maar, alsof hij ze bil dichtknijpt.

Ik heb geen zin om verder te gaan, en als hij het heeft denk ik dat het een lichte vorm is. Iemand die hieruit kan opmaken of hij het idd heeft?

Killua
14 maart 2008, 18:06
Ik ben natuurlijk geen professional en ik ken hem verder niet, maar het zou best kunnen. Dat denk ik eigenlijk voornamelijk door de laatste twee dingen. Een autist heeft nog weleens moeite met op een 'normale' manier reageren, ze zien dingen net wat anders dan 'gewone' kinderen. En autistische mensen kunnen last hebben van een verstoorde motoriek. En áls het zo is, is het iig een lichte vorm ja.

't Kan verder ook gewoon zijn dat hij verlegen is en daarom zo stil is in de klas / weinig vrienden heeft, hoewel dat natuurlijk ook een vervelende bijkomstigheid kan zijn.

Ik zou iig maar een beetje aardig tegen hem zijn. x3

Kast
14 maart 2008, 18:39

Dan zou ik ook autist moeten zijn

Apollo
14 maart 2008, 18:49

Die school heeft helemaal geen recht om zo'n uitspraak te doen, het zijn geen psychologen daar maar leraren.

Het zou vreemder zijn als je betere punten haalde in de vakken die je niet interesseren en slechtere punten voor de vakken die je interesseren.
Je zegt het al tussen haakjes, inactiviteit in de les zegt misschien ook gewoon iets over motivatie. Stil zijn kan ook dood simpelweg met verlegenheid te maken hebben en heeft niets met autisme te maken.

Een beetje hetzelfde verhaal als net. Oftewel: Als ze echt op dit soort gronden denken dat je autist bent moet je ze maar wat in de rondte laten kletsen.

Nou mooi, als jij je er maar gelukkig bij voelt is er geen eens een reden om een diagnose voor autisme te stellen, toch? :)

Lonestar
14 maart 2008, 19:29
K, even ter duidelijkheid, ik heb alleen de eerste paar pagina's en de laatste pagina van dit topic gelezen, maar ik kan er niet echt tegen hoe mensen autisme vinden.
Neem even de moeite om deze hele post te lezen a.u.b.

Ik heb zelf ook autisme, en ik zit op speciaal onderwijs.
Soms hebben de leraren het erover dat we slecht tegen verandering kunnen enzo... Maar dan zegt zo'n klasgenoot van mij van: Waarom denkt iedereen altijd dat wij niet tegen verandering kunnen en dat we altijd alleen in een hoekje zitten enzovoort, Jullie weten wel wat ik duidelijk wil maken.
De meeste mensen denken iets te oppervlakkig over autisme, Neem nou een post die ik zag dat iemand Asperger had en zei dat het een van de zwaardere vormen van autisme was... Daar wil ik even iets over kwijt.
Ikzelf heb Asperger en ik en mijn omgeving vinden allemaal dat ik me normaal gedraag enzo, en ze overwogen ook om mij naar een reguliere school over te plaatsen enzovoort, maar dat doet er niet toe.
Wat ik wou zeggen is: Asperger is NIET een van de zwaardere vormen van autisme, Dat zou PDD-nos of Klassiek autisme zijn.

Bedankt voor je aandacht
~Lonestar.

Killua
14 maart 2008, 19:31
Volgens mij heb je geen verschillende 'klassen' in autisme, waardoor bepaalde dingen (Asperger, PDD-NOS bijv.) zwaarder zouden zijn. Het ligt aan de mate waarin je het hebt, niet specifiek aan wát je hebt.

Dat je ook naar een reguliere school had gekund ligt dus aan het feit dat je maar een lichte vorm van autisme hebt. Wees er blij mee zou ik zeggen. x3

Oh, en dat over die veranderingen: het kán een kenmerk zijn, maar het gaat niet voor iedere autist op. Het is dus niet zo dat iedere autist niet tegen veranderingen kan, maar het kán wel zo zijn.

Hyperion
14 maart 2008, 19:37
Ik heb autisme! SO WHAT?

Dragonake
14 maart 2008, 20:39

1. - Haal alleen goeie punten in wat me intreseert.
2. - Ben stil en afwezig in de klas (whatever heel de klas is zo, er zijn er maar 5 ofzo die echt heel actief zijn in de les)
3. - Ksteek mijn hand bijna nooit op. (jah als je die leerstof niet verstaat omdat ik vaak ziek ben, dan moeten ze niet gaan zagen dat ik andwoorden niet weet)

1. ik heb een vorm van pdd-nos, en haal voor alles hoge cijfers... en de helft boeit me geen fuck....
2. Ik ben in mn klas wel stil... maar zeker niet afwezig, ik vang juist álles op.
3. Ik steek mn hand heeeel vaak op, ik weet ook bijna alles...

B; kun je asjeblieft niet het woord autist gebruiken...? =S dat klinkt zo kleinerend...

Ik heb autisme! SO WHAT?
Helemaal niks :p

Ik heb zelf ook autisme, en ik zit op speciaal onderwijs.
Soms hebben de leraren het erover dat we slecht tegen verandering kunnen enzo... Maar dan zegt zo'n klasgenoot van mij van: Waarom denkt iedereen altijd dat wij niet tegen verandering kunnen en dat we altijd alleen in een hoekje zitten enzovoort, Jullie weten wel wat ik duidelijk wil maken.
De meeste mensen denken iets te oppervlakkig over autisme, Neem nou een post die ik zag dat iemand Asperger had en zei dat het een van de zwaardere vormen van autisme was... Daar wil ik even iets over kwijt.
Ikzelf heb Asperger en ik en mijn omgeving vinden allemaal dat ik me normaal gedraag enzo, en ze overwogen ook om mij naar een reguliere school over te plaatsen enzovoort, maar dat doet er niet toe.
Wat ik wou zeggen is: Asperger is NIET een van de zwaardere vormen van autisme, Dat zou PDD-nos of Klassiek autisme zijn.

PDD-nos is ook niet een zwaardere vorm... je hebt zoals hierboven gezegd is autisme in verschillende maten... uiteindelijk heb je idd wel dat klassiek autisme meestal het ergste is... Asperger en pdd-nos zijn meer restgroepen... en zeker pdd-nos lijkt niet heel veel meer op klassiek autisme... ik heb pdd-nos, en anderen vinden ook dat ik me erg normaal gedraag...

wat betreft dat oppervlakkige gedoe... ik ben het volledig met je eens...

Freezee
15 maart 2008, 11:11
Waarom kan ik nooit inschatten of iets voor iemand anders kwetsend is? xD
ok...ik ben een autist...maar waarom zou ik minder makkelijk andermans gevoelens kunnen traceren :x

Dragonake
15 maart 2008, 11:51
Waarom kan ik nooit inschatten of iets voor iemand anders kwetsend is? xD
ok...ik ben een autist...maar waarom zou ik minder makkelijk andermans gevoelens kunnen traceren :x

wss omdat mensen met een vorm van autisme anders denken...
het is ook zo dat ze meestal onverschillig reageren op sommige beledigingen... dus dat verklaart misschien al wat...

Seedot
15 maart 2008, 11:53
ik heb het een klein beetje

Gersoni
15 maart 2008, 12:11
Ik heb een soort autisme, ASS. Oftewel: ik ben niet autistisch, maar het scheelde niet veel :p
Ik vind het bijvoorbeeld lastig om in grote groepen te praten... Ik kan wel emoties herkennen, en ga niet flippen als er geen structuur is :p

En geloof me: meer mensen hebben autisme dan ze denken. Maar ze ontkennen het dan gewoon (ook een teken van autisme :p)

EDIT: oja, lees ook ff het boek The Curious Incident of the Dog in the Night-time. Goed boek, kun je beter nagaan hoe de harde kern onder de autisten denkt en handelt.

Cheat Master
15 maart 2008, 21:21
Dit klinkt misshcien raar, maar ik weet niet wat autisme is. Dit komt omdat de mensen die het hebben zeggen dat ze het niet hebben. En het anders gwn niet hebben. Dus vertel eens: Wat is Autisme?

Ik lees hier over allerlei vormen van Autisme maar ik heb geen flauw idee wat het allemaal inhoud.

Feit: Bij ons in de klas zit iemand die ADHD EN Autisme heeft : Heeft dit bijwerkingen?

Kumori
15 maart 2008, 21:28
Je hebt natuurlijk allerlei vormen van autisme dus niet elke autist heeft een grote sociale achterstand waarbij ze moeite hebben om in een vreemde omgeving vrienden etc. te maken.
Het verschilt per persoon, sommige autisten schijnen een schema oid nodig te hebben om niet uit hun dagritme te gaan, sommige zijn zelfs zo erg dat als 1 ding fout gaat op een dag, dat het heel die dag kan beinvloeden.

Ik weet niet alle vormen, kenmerken van autisme maar mijn broer heeft gewoon een ritme nodig, vrienden die hem kunnen begeleiden in vreemde situaties en dergelijken.

pokemasterx
15 maart 2008, 21:48
Sorry, ik heb er wel eens van gehoord, but what is it?

Wat is Autisme..? xD

Jari
15 maart 2008, 22:00
Geloof me, school kan je hele leven kapot maken door het stempel autisme op je te plakken.

Een jaar of 3-4 geleden heeft m'n leraar gepraat met een psycholoog die niet bepaald professioneel op me overkwam. Sindsdien werd ik behandeld als een zware autist. Al weten ze volgens mij helemaal niet eens wat het is. Ik mocht niet naar een andere school. Elke keer als we probeerden mij op een andere school te krijgen hebben zij het tegen gehouden. Met leugens. Uiteindelijk werd ik naar een andere school gestuurd. Maar natuurlijk niet om een opleiding te gaan doen. Ik wil al sinds m'n 10e HAVO doen of iets in die richting. Maar ik mocht alleen VMBO doen. Toen ik eenmaal m'n diploma had moest ik nog een jaar daar zitten. Uiteindelijk werd het een halfjaar. Ze stuurden me naar een andere school, zonder dat ik of m'n ouders er iets van wisten. Het zou slechts op proef zijn, voor een week. Maar ze hadden al geregeld dat het permanent zou zijn. En wat deed ik daar? Niets! Normaal zou je als 16-17 jarige een opleiding doen. Maar dit leek meer op kinderarbeid. We moesten van die fucking simpele en repetetieve dingen doen als dingen inpakken. Maar na 3 maanden deed ik er niks meer. Ik zat er gewoon hele dagen op een stoel.
Op een gegeven moment kwam de taxi niet meer. Ik moest er namelijk met de taxi heen omdat het in Zwolle was, zo'n 30 km verderop. Het volgende school jaar was ook vreemd. De 2e dag dat ik op school kwam mocht ik er ineens niet meer in omdat ik er geen leerling meer was. Toen ben ik naar m'n oude school gelopen, aan de andere kant van Zwolle, 10 km verderop. Daar heb ik m'n ouders opgebeld en die kwamen me ophalen.
Toen zat ik alweer een jaar thuis. Daarna nog weer een andere school gehad, maar daar kwam ik ook niet verder. Ten eerste was het geen opleiding en ten tweede stopten ze er al gauw mee.
Oh, en natuurlijk ben ik ondertussen ben ik ook voor 80 tot 100% afgekeurd vanwege de autisme die ik niet heb.
Nu zit ik de hele dag thuis en moet ik me maar vermaken met games en forums. Het klinkt allemaal leuk: De hele dag gamen en je krijgt zomaar elke maand 400 euro. Leuk is het dan ook wel, maar je bent niet erg productief bezig, terwijl je dat wel kan zijn.
Hoe had m'n leven er uit gezien zonder het stempel autisme?
Ik was van school gegaan nadat ik m'n VMBO diploma had gehaald om een vervolgopleiding te doen. Welke weet ik niet precies, maar waarschijnlijk iets in de richting van HAVO of ICT. In ieder geval iets wat beter is dan VMBO en wat ik nog aankan. Dan had ik nu zo ongeveer m'n diploma gehaald en had ik aan het werk gekund.
Mijn plannen waren om een normaal schoolleven te hebben maar blijkbaar is dat al teveel gevraagd.

Met dank aan Otto v/d Belt, Marian Lubberding, Jan Jonker, Ambelt Zwolle, De Morgenster Nunspeet, de Anger Lelystad, UWV Zwolle & Apeldoorn en Meerkanten Elburg ga ik een kutleven tegemoet. En waarom? Omdat de leraren de pik op me hadden en me niets liever op de sociale werkplaats zagen hebben ze me de stempel autisme gegeven.
[/Levensverhaal]

Yuta
15 maart 2008, 22:24
Zou iemand mij misg is willen uitleggen wat autisme is?(A) Want ik heb dat nooit helemaal gesnapt D=

LordLoser
15 maart 2008, 22:27
http://nl.wikipedia.org/wiki/Autisme

Een stoornis. Wikipedia's uitleg > mijn uitleg.

Zelf heb ik alleen Syndroom van Asperger, of iig, zo ben ik bestempeld. 't Is vast wel waar, idc, ik krijg er geen problemen door.

Apollo
15 maart 2008, 22:28
@Solstice: Allereerst moet ik zeggen dat ik enorm veel waardering heb voor je doorzettingsvermogen. De invloed die de school uitoefent door te zeggen dat je autist bent herken ik maar al te goed. Ik ben ooit in groep 2 uitgemaakt voor een autist, en ik werd geadviseerd naar een LOM-school (Leer Opvoed Moeilijkheden) te gaan. Mijn ouders hebben mij tot grote dank tegengehouden om dit te laten gebeuren. En terecht ook. Tegenwoordig zit ik in 4VWO met goede resultaten.

Ik had dus op een LOM-school kunnen zitten terwijl ik in staat was VWO te doen!!!

Ik ben ooit teruggeweest naar de leraren die mij deze stempel hebben gegeven en heb dat ze verteld ook.

Leerproblemen heb ik in ieder geval dus zeker niet. En opvoedproblemen? Ach welja, naar mijn weten valt ook dat wel mee.

Maar op die arrogante, zelfingenomen houding die dit soort leraren op scholen aannemen tegenover kinderen, die denken precies te weten wat kinderen mankeert, is arrogant en niets meer dan ongepast.

Dragonake
15 maart 2008, 22:30
Ze stuurden me naar een andere school, zonder dat ik of m'n ouders er iets van wisten. Het zou slechts op proef zijn, voor een week. Maar ze hadden al geregeld dat het permanent zou zijn. En wat deed ik daar? Niets! Normaal zou je als 16-17 jarige een opleiding doen. Maar dit leek meer op kinderarbeid. We moesten van die fucking simpele en repetetieve dingen doen als dingen inpakken. Maar na 3 maanden deed ik er niks meer. Ik zat er gewoon hele dagen op een stoel.
]

is dit niet strafbaar ofwat? Niet normaal dat je ouders er niks van weten... en iedereen... dus ook 'autisten' moeten het recht hebben een opleiding te mogen volgen...

hmm.... maar school kan idd door je die stempel op te plakken je opleiding verpesten...
bij mij op school heb je een soort van talentklas... de expressieklas. Ik ben hartstikke muzikaal, kan goed acteren etc. en het belangrijkste; IK KAN HARTSTIKKE GOED SAMENWERKEN!!!
maar de school liet me daar niet heengaan omdat 'autisten' een grote moeite hebben met groepopdrachten-- samenwerken...

pokemasterx
16 maart 2008, 07:37
Ik heb geen autisme.
Mijn school denkt wel dat ik (een lichte vorm van) ADHD heb. x.x
Maar dat is nog nooit bewezen, mensen met adhd zijn vaak atletisch, dat ben ik dus niet.
Wel vind ik sport leuk en ben ik er redelijk goed in...

Gersoni
16 maart 2008, 18:14
[/Levensverhaal]

Woah... ik heb nog geluk gehad.

Ik ging in mijn basisjaren gewoon naar regulier. Toen, in groep 8, mochten we allemaal kiezen waar we heen wouden. Maar ik niet. "Ja", zeiden ze, "jij bent autistisch" ofzoiets, terwijl ik dat eerst helemaal niet wist D:

Ik ging dus naar de Ambelt in Nunspeet. Maar het niveau was daar laag, ERG laag. In de 1e les van Aardrijkskunde leerden we dat de Aarde rond was...

Dus, ik had die 2 jaar MAVO in 1 gedaan, en toen mocht ik naar de 'speciale' HAVO in Arnhem, de Stijgbeugel. Nu zit ik op het Mariëndael, en zit in de 4e van HAVO met een C&M profiel.

Oja, ik zit elke dag 150 km in de taxi ;_; lang leve mijn DS!! :D

http://nl.wikipedia.org/wiki/Autisme

Een stoornis. Wikipedia's uitleg > mijn uitleg.

Ik denk dat de meesten niet écht autisme hebben, maar eerder ASS of een andere vorm. Ik denk dat de kernautisten geeneens op zo'n dynamisch forum zouden durven te komen D:

Jari
16 maart 2008, 18:48
Ik ben ooit in groep 2 uitgemaakt voor een autist, en ik werd geadviseerd naar een LOM-school (Leer Opvoed Moeilijkheden) te gaan. Mijn ouders hebben mij tot grote dank tegengehouden om dit te laten gebeuren. En terecht ook. Tegenwoordig zit ik in 4VWO met goede resultaten.
Maar er zit nog een stuk voor. Zoals ik al eerder heb gezegd waren er nog 2 scholen verantwoordelijk voor. Toen ik 8 was verhuisden we naar Nunspeet. Natuurlijk kon ik niet op de oude school blijven en kwam ik op de Wegwijzer terecht, die vlak daarna van naam veranderde en nu de Morgenster heet. Daar heb ik slechts enkele weken op gezeten. De directeur vond dat ik op een speciale school thuishoorde. Toen werd ik naar de Anger in Lelystad gestuurd. Dat was een ZMOK school, voor zeer moeilijk opvoedbare kinderen. Maar daar hoorde ik helemaal niet thuis. Thhuis ging het gewoon goed en het leren ging ook goed. Alleen had ik nog weleens problemen met leerlingen en leraren. Al hoewel, eigenlijk was het andersom. Ze hadden een probleem met mij. De leerlingen waren jaloers op me omdat ik goed kon leren. Daarom werd ik vaak gepest en de leraren deden er niks aan. Na 2 jaar ging ik naar de Ambelt. In principe ging dat de eerste 3 jaar goed. Met de leerlingen iig. Ook daar werd ik weleens gepest, maar het was een stuk minder en ik kon het goed met de leraren vinden. Toen kwam ik bij Kok in de klas te zitten. Dat was een echte eikel. Werkte nooit mee. Toen kwam ik bij Otto v/d Belt in de klas. Hij was in het begin heel aardig, maar later liet hij zich beïnvloeden door Marian LUBBERDING.
En hier begint het verhaal van m'n vorige post.

is dit niet strafbaar ofwat? Niet normaal dat je ouders er niks van weten... en iedereen... dus ook 'autisten' moeten het recht hebben een opleiding te mogen volgen...
Ik vraag me af of ik de Ambelt voor de rechter kan slepen. Want aan de hele situatie heb ik er ook nog een slaapstoornis aan overgehouden ook, waardoor ik pas veel later slaap en dus ook later wakker word. Maar die slaapstoornis word dan niet erkend en m'n zogenaamde autisme wel.

Maar dat is nog nooit bewezen, mensen met adhd zijn vaak atletisch, dat ben ik dus niet.
Ik zou dus ook ADHD hebben EN omgekeerde ADHD. Ik zou dus op school heel erg druk zijn en thuis juist heel erg rustig. Maar omgekeerde ADHD bestaat helemaal niet en ik ben altijd rustig. Een klasgenote vergeleek me zelfs met een lijk O_o;;
Atletisch of sportief ben ik totaal niet. Ik heb een hekel aan sport en ben nogal... lui.

Ik ging dus naar de Ambelt in Nunspeet.
Dat is toch alleen basisschool? Ten minste, dat was de reden dat ik er niet heen kon.

Killua
16 maart 2008, 18:53
Ik heb geen autisme.

ADHD staat voor Attention Deficit Hyperactivity Disorder, oftewel aandachtstekort/hyperactiviteitstoornis. Dit heeft dus niets met atletisch vermogen te maken, tenzij je gaat denken aan het feit dat je veel energie hebt en dus langer door kan rennen ofzo. Ik verbaas me er iig altijd over dat m'n broertje zo pokkedruk kan zijn en aan het einde van de dag nog niet moe is. x.o

@Solstice: Wow, heftig. Lijkt me echt klote man.

Dragonake
16 maart 2008, 19:52
ADHD is geen autisme he :p
het komt alleen vaak in combinatie met autisme voor...

Killua
16 maart 2008, 19:54
Nee, maar gezien er geen speciaal topic over ADHD is kan ik wel begrijpen dat 'ie het hier vroeg. Ik denk dat het vervolgtopic misschien ook beter een algemeen topic kan worden.

Dragonake
16 maart 2008, 19:56
Nee, maar gezien er geen speciaal topic over ADHD is kan ik wel begrijpen dat 'ie het hier vroeg. Ik denk dat het vervolgtopic misschien ook beter een algemeen topic kan worden.

zo bedoelde ik het ook niet... maar ik zei het gewoon ff omdat er best nog wat mensen zijn die denken dat ADHD ook een vorm van autisme is...

GothicStormy
16 maart 2008, 20:35
Authisme heb ik niet maar ik heb een enorme last van dyscalculatie.

Het woord dyscalculie komt uit het Grieks en Latijn betekent:
slecht kunnen rekenen.

Dit heeft voor mij enorme gevolgen, zo kan ik niet naar de winkel zonder een rekentoestel. Ik kan ook geen cijfers onthouden.

Och is dat nu erg zal je denken. In deze tijd is dat een ramp. Een analoge klok kan ik makkelijk aflezen een digitale kost me erg veel tijd. De datum onthou ik met mijn agenda, mijn gsm nummer ken ik niet.

Daardoor leef ik eigenlijk ook een beetje in mijn eigen wereld. Maar kom tot nu toe lukt dat allemaal vrij goed.

Brijffels
07 mei 2008, 19:15
@ sweetangel :
Mijn eige wereldje bestaat vooral uit mijn eige verhalen in andere werelden, verhalen die ik verzin met mensen die ik verzin, een wereld waar ik mij thuisvoel :) mooiste plaats die er bestaat voor me... denkik... Ik kan me niet echt goed herinnere wat ik denk als ik me terugtrek. Zo heeft een dokter hele uitleg tege mij gedaan. Ik leek te luisteren maar toen we doorgingen en me pa vroeg wat ik er van vond, had ik geen idee wat de dokter gezegt had. Weliswaar wou ik niet horen wat de dokter zei en heb me daarom afgezondert. Sommige kunden dit cool vinden maar me beste vriendin vind dit behoorlijk eng.

@ Mel_Lon :
Ik kan wel begrijpen dat mijn ouders het beste voor mij willen maar ik ben geweldig koppig en ik vind dat dit mijn probleem is. Mijn geheime gevoelens die ik zelf moet oplossen. Ik kan het écht niet hebben dat mensen zich gaan moeien met mijn gevoelens en gedachten. Die zijn nl van mij en ik geef die niet graag weg. Één keer was ik genoodzaakt een brief naar mijn vader te sturen met mijn gevoelens en gedachten. Ik voel me er nog altijd rot over...

Ik heb totaal geen idee over de toekomst en heb geen idee wat er mij te wachten staat. Ik voel ook geen nood om er aan te denken want toekomst is voor mij een een onwerkelijkheid. Misschien ook omat ik geen toekomst wil :)

Ik denk trouwens niet dat je autisten kan indelen. Ik denk dat elke autist anders is. Het heeft wel een gezamelijke naam maar iedereen beleefd het anders en gaat er anders mee om volgens mij.

sazzy
08 mei 2008, 18:48
Ik heb Mcdd. Is familie er van., Het is indd best moeilijk soms. =|

Badeendje
09 mei 2008, 20:58
Ik herken heel veel van mezelf in het Sydroom van Asperger en ben van plan me binnen kort er voor te laten testen, zelf praat ik wel eens op school, maar niet veel, meestal ook alleen als ze iets tegen mij zeggen, vaak als ik praat, praat ik heel onduidelijk, ik weet niet of dat ook met autistisch te maken heeft, maar een ding weet ik wel ik schaam me er wel voor :mad:

Freezee
15 oktober 2009, 09:33
Mega bump

Ik las net de stelling autisme+fotografisch geheugen. Als hier autisten zitten.. welke hebben hier allemaal een fotografisch geheugen?

Kyna
15 oktober 2009, 10:11
Mijn broertje (die hier ook een tijd heeft gezeten) heeft ook een fotografisch geheugen. Veel dingen onthoudt hij simpelweg niet, maar dingen die hij ziet etc onthoudt hij wel weer verassend goed.

Dragonake
15 oktober 2009, 12:13
Ik las net de stelling autisme+fotografisch geheugen. Als hier autisten zitten.. welke hebben hier allemaal een fotografisch geheugen?

Me,
zoals ik in dat andere topic al zei :p

Goðafoss
15 oktober 2009, 14:51
Ik ben geen autist en heb wel een fotografisch geheugen, telt dat ook?

Mana Praxula
15 oktober 2009, 14:53
Och...
Een selectief fotografisch geheugen heb ik xD

Hurricano
15 oktober 2009, 15:02
Och...

That.
Alleen als ik er fucking zin in heb.

Portgas D. Ace
15 oktober 2009, 15:12
Ik ben geen autist en heb wel een fotografisch geheugen, telt dat ook?
Dit, en lichte verschijnselen van ADHD, a.k.a. stuiterbal gedrag=P

scizora
15 oktober 2009, 15:37
Och...

Ik heb ook een fotografisch geheugen.

loetjeh
15 oktober 2009, 15:53
Ik heb licht PDD-NOS, pas op school heb ik tijdverlenging gekregen voor toetsen,
omdat ze dacht dat ik het nodig had.
Terwijl ik mijn toetsen altijd op tijd af heb en alleen maar 9's haal.
Ik heb het dus licht en heb eigenlijk geen zin een verdere toelichting te geven.

Dragonake
15 oktober 2009, 19:43
Ik heb licht PDD-NOS, pas op school heb ik tijdverlenging gekregen voor toetsen,
omdat ze dacht dat ik het nodig had.
Terwijl ik mijn toetsen altijd op tijd af heb en alleen maar 9's haal.

Dat is al gelijk ook één van de misverstanden bij de zogenaamde 'Experts op het gebied van autistische stoornissen"
Ze denken altijd dat je dan moeite hebt met werk enzo, maar daar zit het probleem niet. De meeste autistische mensen presteren zelfs ruim boven gemiddelde op school maar zijn sociaal gewoon niet genoeg ontwikkeld.

Hurricano
15 oktober 2009, 19:50
Ik kan je zo 2 voorbeelden noemen van autisten die problemen hebben met de werkdruk op school. Generalisatie is het, maar het kán wel. Niet dat ik die 2 zál noemen, het zou niet lief zijn.

Jari
15 oktober 2009, 19:55
Ik heb een fotografisch geheugen met flits.

En autisme.

Devian
17 oktober 2009, 13:37
Och...

Dit. Ik hou alleen dingen waar ik moeite voor doe / zin in heb xD

Elric
21 oktober 2009, 21:43
Dingen goed kunnen onthouden betekent niet dat je fotografisch geheugen heb, het is de manier hoe je herinneringen opslaat. Als je je herinneringen opslaat als 1 beeld of een film dan heb je fotografisch geheugen.

Als ik hier hoor dat mensen een "selectief fotografisch geheugen" hebben krijg ik de impressie dat zei de verkeerde benaming ervoor gebruiken.

Goðafoss
21 oktober 2009, 21:46
Dingen goed kunnen onthouden betekent niet dat je fotografisch geheugen heb, het is de manier hoe je herinneringen opslaat. Als je je herinneringen opslaat als 1 beeld of een film dan heb je fotografisch geheugen.

Als ik hier hoor dat mensen een "selectief fotografisch geheugen" hebben krijg ik de impressie dat zei de verkeerde benaming ervoor gebruiken.

This, pretty much.