PDA

View Full Version : Trilhanden

TheGreatJpemmer
14 maart 2005, 19:17
Ik weet niet wat het is, maar vanmiddag begonnen me benen tre trillen, en nu beginnen me handen helemaal te trillen. Heeft iemanmd dit oom wel eens, wat wat kan je er aan doen? (sorry voor de typfoutjes, maar die is heel erg iri om te typen.):(

Fraai
14 maart 2005, 19:18
raar, nooit gehad (al naar de dokter geweest)

Kataji
14 maart 2005, 19:20
Oh, ik heb het constant.

Oplossing (volgens mijn moeder (neuroloog) dan): Meer magnesium, dus meer bananen eten. Mijn eigen handen trillen ook heel erg, ik kan er echt niets aan doen. Het is inderdaad best vervelend. Maar zorg er dus voor dat je genoeg magnesium binnenkrijgt.

Als je vaker merkt dat je benen trillen, maar ook als dit komt als je je verveelt of juist wat actief ben, moet je misschien naar een huisarts gaan. RSL (Restless Legs) is dan misschien van toepassing. Maar dat is wel erg drastisch.

Erika

Glenn
14 maart 2005, 19:21
blijft dat duren ?
ik ehb soms dat mijn handen trillen na een examen maar
zo iets niet :confused:

Kataji
14 maart 2005, 19:22
Dat komt meer van de spanning, denk ik. Volgens mij heeft de auteur het hier over spontaniteit, toch?

Erika

Glenn
14 maart 2005, 19:29
ja bij mij alleen als ik zenuwachtig ben.
Moet wel ambetand zijn als je dit vaak hebt.
(Ik heb al eens gehad bij een examen dat ik vergeten leren was en dat ik zo trilde dat ik niet meet kon schrijven maar het is toch gelukt)

TheGreatJpemmer
14 maart 2005, 19:30
Het gaat al weer beter. Ik was trouwens net klaar met mn dans-training, mischien was dat het? Maar in elk geval bedankt iedereen.

Glenn
14 maart 2005, 19:33
zIT magnesium ALLEEN maar In BanAneN?

dragonchild
14 maart 2005, 19:41
mijn heel lichaaĆ¹m trilt zo iets ik krijg dan zo een ja raar gevoel!!

Seto
14 maart 2005, 20:09
Trillende handen, benen. krijg je meestal door spanning, stress ect.

Je kan er niet veel aan doen, de enige optie is eigenlijk te kalmeren.

Als je geen drugs enzo gebruikt, lijkt het me dat het niet iets is om er zorgen over te maken o.0.

Kataji
14 maart 2005, 20:40
Seto, bij sommigen ligt het echt aan een magnesiumtekort.

Glenn, ook in vele andere producten, ik gaf alleen even een voorbeeld.

Erika

TheGreatJpemmer
14 maart 2005, 21:21
Ik heb gisteren nog een verhaal gehoord dat een meisje de ene helft van haar hersenen weg moest geven, omdat daar een virus in had. Ook zij had last van trillende benen /forums/images/graemlins/eek.gif. Maar dat zal wel niet bij mij. Ik heb op het moment ook geen last van stress ofzo, en heb nooit drugs gebruikt. Ik ook bijna geen bananen, dus zal ik maar wat bananen gaan eten. :)

Kataji
14 maart 2005, 21:44
Ik hoop voor je dat het niet zo ernstig is, nee.

Erika

Stef_Tha_Man
14 maart 2005, 22:23
ik heb wel is als ik een tijd op mijn rechter arm leun gaat ook mn arm trillen
ehct vaag xD
maarja, ik weet al dat het nix bijzonders is ^^

King_Arthur
14 maart 2005, 23:06
ik krijg soms een soort tik dat ik de neiging krijg om ff lekker los te schudden :p
ziet er echt nie uit :D

Tom_GM
15 maart 2005, 09:47
ik krijg soms een soort tik dat ik de neiging krijg om ff lekker los te schudden :p

Dat heb ik ook heel vaak, alsof ik zin heb om me helemaal uitteputten door vaag te doen. Soms trillen mn handen ook alleen dat gaat zo over..

Deco T. Aoreste
15 maart 2005, 11:20

Erika

Waar zit dan nog meer magnesium in, ik lust nl. geen bananen...

GinoDePino
15 maart 2005, 12:59
Mijn handen trillen alleen als ik erg zenuwachtig ben. Met skaten heb ik weleens last van trillende benen als ik niet in vorm ben. Stunten is dan niet zo'n goed idee. :sweatdrop:

Kataji
15 maart 2005, 15:46

Erika

Er zijn ook gewoon pillen (waar meer dan alleen magnesium in zit).

Erika

TheGreatJpemmer
15 maart 2005, 19:11

Erika

Er zijn ook gewoon pillen (waar meer dan alleen magnesium in zit).

Erika

Lol, wil jij arts worden ofzo?

Kataji
15 maart 2005, 19:13
Mijn ouders zijn artsen.

Erika

Anne
18 maart 2005, 22:07
Het gaat al weer beter. Ik was trouwens net klaar met mn dans-training, mischien was dat het? Maar in elk geval bedankt iedereen.

Als je een spier of een aantal spieren hebt overbelast, gaan ze wel es trillen, weet ik uit ervaring. Bijv, vroeger zat ik op paardrijden, en soms leunde ik dan veel te veel op mijn armen. Na afloop trilden die dan helemaal. Misschien heb je je spieren bij t dansen overbelast?

Apollo
19 maart 2005, 19:21
nee dat heb ik niet, maar soms heb ik wel het gevoel dat ik opeens iets van m'n lichaam moet uitrekken... En als ik dat dan uitrek helpt dat niets. Het is niet zoiets als uit bed stap-uitrekken, maar meer "moeten uitrekken". Heeft iemand dat ook?

Nils

Marja
20 maart 2005, 08:08
Ja, als een lichaamsdeel slaapt, dat heeft iedreen toch?

Ansaphone
20 maart 2005, 19:27
Hmmz.Soms als heel nerveus ben hebk wel een beetje een trillerig gevoel...

fabian
23 maart 2005, 14:13
ik heb het gister gehad...
en op 13:19 t/m 15:00 gehad...

Ramante
23 maart 2005, 14:16
Ja, als een lichaamsdeel slaapt, dat heeft iedreen toch?

Dan trilt het bij mij nooit hoor, het begint alleen te tintelen.
Ik heb het altijd tijdens dansles, als vrouw moet je bij de tango heel erg naar links kijken, op een gegeven moment krijg je dan kramp in je nek. Dat trekt dan helemaal door tot in mijn rechterarm, zorgt er altijd voor dat ik mijn arm daarna niet meer goed kan gebruiken. :x

dragonchild
23 maart 2005, 18:38

bij mij ook en dan begi d alles te trillen!