PDA

View Full Version : Wat er gebeurde onder eten en armoede...

Picollo
27 februari 2005, 22:06
Ik ging dus vandaag om 16:45 eten, en het was heel ongezellig. Iedereen zeurt over het eten dat het niet goed is etc. Maar, ik denk dat, denk ook is aan die mensen die helemaal niks, die vechten om een paar rijstkorrels. Ik ben dus boos naar boven gegaan, we eten niet iets wat lekker is ofzo en ze gaan gelijk zeuren...

TeXas
27 februari 2005, 22:14
Me moeder waarschuwt me ook wel eens. Soms vind ik het eten niet lekker en laat ik het gewoon zien dat ik het niet lust. Me moeder zegt dan dat ik geluk heb dat ik tenminste nog eten heb want in die 3e wereldlanden vechten ze om eten. De meeste hebben geen eens eten! Dan denk je er echt wel anders over.

Picollo
27 februari 2005, 22:17
Dat heb ik dus ook, alleen ik heb zo'n medelijden met ze dat ik half jank :rolleyes:

Ongeregistreerd
28 februari 2005, 06:21
Ik klaag nog steeds omdat ik toch niks kan doen aan die derde wereld en er niks mee te maken heb.

Picollo
28 februari 2005, 13:37
Je kan altijd wat doen, je hebt toch geld... :sweatdrop: Misschien denk je wel van 1 euro helpt niet, maar alle kleine beetjes helpen.

Seto
28 februari 2005, 15:23
Ik denk er zo altijd over..., omdat mijn opa vaak vertelde over zijn 2de wereldoorlog ervaringen.
Dus ik eet altijd mijn eten op, tenzij het gewoon echt niet lekker is (maar dat gebeurt maar 1x in de 2 jaar ofzo).

Deedlit
28 februari 2005, 15:33
X"3 hehe
alsk ik het nie lkkr vind X'3 aan de kant van me bord X'3 *die dngen zoals paprika o.0*
en het eten word goed besteed X'3
*kijkt naar het vetgemeste hondje* X'3

Ongeregistreerd
28 februari 2005, 16:04
Je kan altijd wat doen, je hebt toch geld... :sweatdrop: Misschien denk je wel van 1 euro helpt niet, maar alle kleine beetjes helpen.

Ik heb 15 euro gedoneerd aan het tsunami fonds, dank je. :p

Xgamer
28 februari 2005, 16:21
Me moeder waarschuwt me ook wel eens. Soms vind ik het eten niet lekker en laat ik het gewoon zien dat ik het niet lust. Me moeder zegt dan dat ik geluk heb dat ik tenminste nog eten heb want in die 3e wereldlanden vechten ze om eten. De meeste hebben geen eens eten! Dan denk je er echt wel anders over.

ik zeg dan gewoon: stuur het dan maar naar hun op of ja maar wij leven hier niet daar

Ongeregistreerd
28 februari 2005, 20:42
Wij hebben nou eenmaal geluk...

Tom_GM
28 februari 2005, 23:15
Mijn moeder begon er vroeger ook wel een s over. Nu nu meer maar ik snap t wel..
Verder boeit t me nie..sommige mensen zeggen dat ik dan een harteloos mens ben maar ik ken veel mensen die het met me eens zijn! :o

Apollo
01 maart 2005, 15:54
Je hebt gelijk... zeuren moet zeker beperkt blijven.

Pegasus
01 maart 2005, 16:13
ag maar dat doen ouders toch altijd ze laten je de hele dag uithongeren en zetten s'avonds iets oneetbaars op je bord in de hoop dat je het opeet, dan heb je er toch geen zin meer in

Ongeregistreerd
01 maart 2005, 18:42
ag maar dat doen ouders toch altijd ze laten je de hele dag uithongeren en zetten s'avonds iets oneetbaars op je bord in de hoop dat je het opeet, dan heb je er toch geen zin meer in

Bij jou misschien o__o"

maar ik vind het eten dat men moeder klaarmaakt lekker ="""3

Ongeregistreerd
01 maart 2005, 19:26
Bij mij thuis is het eten ook niet slecht, alleen teveel groenten. :rolleyes:

Deedlit
01 maart 2005, 19:47
Bij mij thuis is het eten ook niet slecht, alleen teveel groenten. :rolleyes:

juist ja!
groentes zijn vies X"D

Tom_GM
01 maart 2005, 20:32
Ik ben het met jullie eens! X""D

Pegasus
01 maart 2005, 20:36
nee zo gaat het niet bij mij, ik maakte altijd mijn eigen ete klaar maar zo zou ik het doen

Viggo
19 augustus 2005, 20:41
Dat heb ik ook altijd bij Spruitjes..
dan zeg ik "Gadverdamme"

dan zegt m'n moeder ; die kinderen in andere landen doen een moord voor 1 spruitje =.=

thug_brolly
19 augustus 2005, 20:50
Dat is waar :(
Eten= en blijft eten...

AntraXxX
19 augustus 2005, 20:57
IK lust ook wel een paar dingen niet maar die krijg ik dan ook niet opgeschept. Maar mijn moeder zegt ook wel eens eet eens op voor dat doen ze in een ander land een moord. Maarja als ik ooit een flink bedrag win bijv. 10 miljoen dan gaat 500.000 euro naar die mensen in afrika en naar andere goede doelen enzo.

Alucard
19 augustus 2005, 21:02
als je geld stuurt naar afrikaanse landen komt een heel groot deel in de handen van corrupte ambtenaren, dat gebeurt heel vaak daar want het is gewoonweg een zootje vaak.

erg jammer :(

Viggo
19 augustus 2005, 21:02
Dan verspreiden ze die 500.000 Euro over Miljoenen Inwoners
hoeveel denk je dat er dan overblijft voor elke Gezin?

Dan zou ik het eerder naar een Ziekte Fonds Doneren

DEOXYSRULEZZ
19 augustus 2005, 21:16
Dan verspreiden ze die 500.000 Euro over Miljoenen Inwoners
hoeveel denk je dat er dan overblijft voor elke Gezin?

Dan zou ik het eerder naar een Ziekte Fonds Doneren

iid, als je ze ECHT wil helpen, moet je 10 miljoen doneren ofzo, en dat gebeurt natuurlijk nooit.

thug_brolly
19 augustus 2005, 21:19
Aan armoede doe je toch niks,er zijn meer landen dan afrika.

DEOXYSRULEZZ
19 augustus 2005, 21:22
Vroeger had ik echt van die vage ideeën, zoals AL het geld van de hele wereld op een hoop gooien, en dat dan verdelen over alle lander ter wereld. =3 Maar dan stort de hele wereldeconomie in... >_> Niet mooi.

AntraXxX
19 augustus 2005, 21:30
als je geld stuurt naar afrikaanse landen komt een heel groot deel in de handen van corrupte ambtenaren, dat gebeurt heel vaak daar want het is gewoonweg een zootje vaak.

erg jammer :(

Ik zou zelf gewoon naar afrika gaan en daar wat gaan opbouwen met een bedrijf (school enzo fzo) En als ik nu bijv. 100 miljoen had dan ging er wel 10 miljoen naar toe maar gelukkig leveren ook veel mensen in amerika die veel doneren aan goede doelen (oprah winfrey) en nog wel een paar.

Faunaat
20 augustus 2005, 07:26
Uhm tja, ik wil mijn eten dan gerust opeten, maar mijn moeder heeft liever niet dat ik de tafel onderkotst. ;)

Viggo
21 augustus 2005, 14:36
Uhm tja, ik wil mijn eten dan gerust opeten, maar mijn moeder heeft liever niet dat ik de tafel onderkotst. ;)

* Begrijpt het volkomen ^^ *

Sander20
21 augustus 2005, 15:15
Mijn ouders zeggen altijd, als je het niet lekker vind, kook je toch lekker zelf. Je mag blij zijn dat we nog voor je koken, daar in Afrika hebben ze helemaal geen vreten.

Daar heb ik me maar aan aangepast...ik eet bijna alles wat ik voor me neus krijg. :cool:

Best makkelijk praten voor mij, aangzien ik bijna alles wel lust. :p

GinoDePino
22 augustus 2005, 14:38
iid, als je ze ECHT wil helpen, moet je 10 miljoen doneren ofzo, en dat gebeurt natuurlijk nooit.

Als je ze ECHT wilt helpen, moet je ervoor zorgen dat ze die 10 miljoen zelf bij elkaar kunnen krijgen. Geef ze terug wat hen door de westerse wereld ontnomen is; vrijheid en gelijkheid, dus gelijke kansen... Maar nee, daar zijn de rijke landen te egoistisch voor. De economie zou eronder lijden.... En dat terwijl wij zo rijk geworden zijn door van anderen (Afrikanen e.d.) te profiteren, door misbruik van ze te maken. Een ieders welvaart zou juist verbeteren in een werkelijk mondiale economie.

Maareuh, nog even over dat eten. Zelf probeer ik wel rekening te houden met de situatie van de minder bedeelden onder ons (bijv. door geen vlees te eten), maar zolang ik nog bij mijn ouders woon heb ik hier eigenlijk te weinig vrijheid in.