PDA

View Full Version : Deco's Topic

Deco T. Aoreste
26 februari 2005, 18:00
Dit heb ik ooit in het 'intelligentie topic' gepost. Ditzelfde verhaal past ook prima in dit subforum.

Ik ben slim. Zeker. Maar eigenlijk ben ik daar helemaal niet zo blij mee.

Ik ben nu 13 (sinds gisteren) en ik zit in de derde klas. Ik heb 2 klassen overgeslagen. Maar omdat ik zo slim ben, is iedereen jaloers op mij en doen ze erg onaardig.
Bij mij was het na mijn geboorte al snel duidelijk dat ik zo slim was. Op mijn tweede begon ik met lezen. Mijn tante Josee was stikjaloers, omdat zij een erg aardige, maar niet zo erg slimme zoon had: Karim. Hij is anderhalf jaar ouder dan ik, maar zit een klas lager, op een lager niveau.

Karim is altijd mijn beste vriend geweest, ondanks het leeftijdsverschil, wat in de loop der jaren natuurlijk wel steeds kleiner werd. Onze vriendschap werd daardoor alleen mar groter. Zo'n anderhalf jaar geleden was het zover, dat buitenstaanders nog wel eens konden denken dat we homo's zijn. Geen commentaar.

Maar Josee wou jaren geleden haar studie afmaken, toen Karim een jaar of 2 was ofzo, en dus hebben mijn opa en oma Karim praktisch opgevoed, tot hij naar school ging. Toen Josee in de zomer vrij was, gingen we een keer naar het lageveld. Dat kan ik me natuurlijk allang niet meer herinneren. Mijn moeder had tegen Josee gezegd: Als je hem zo opvoedt, komt het natuurlijk nooit goed. Dat is die neuroot altijd bijgebleven.

Daarom haat ze me zo, omdat ik in alles beter was dan Karim, terwijl zij altijd aan het opscheppen was hoe bijdehand Karim wel niet kon zijn, voordat ik was geboren.
En omdat ze me nooit heeft gemogen, haat ik haar natuurlijk. Maar het is wel erg lastig als de moeder van je beste vriend zo'n gemene, neurotische trut is.

Josee heeft later nog een tweede kind gekregen, Wes. Maar Josee brak daarvoor haar studie af, waarover mijn opa en oma woedend waren. Hadden ze voor niks vier jaar lang Karim opgevoed. Josee had er niks mee bereikt, met studeren.
Nu leek Wes sprekend op zijn moeder. En dat is geen compliment. Ik weet dat Wes er zelf niks aan kan doen, en dat Josee hem zelf zo opgevoed had, en daarom haat ik hém niet. Maar hij is verschrikkelijk onopvoedbaar, hij kan zo in: Eerste Hulp Bij Opvoeden.

Wes is de reden die Josee zocht om Karim van me af te houden. Het verbaasde mijn moeder, zei ze achteraf, dat Karim zonder problemen mee mocht naar Huttenheugte (vorig jaar voorjaarsvakantie) en Duinrell (vorig jaar zomervakantie). Volgens mij wachtte ze haar kans af om de klap toe te dienen.

Voor vorig jaar herfstvakantie had ik er nooit zo bij stilgestaan dat Josee zo'n bitch was. Dan komt de waarheid des te harder aan, want het is wél mijn tante.
Maar nu is het zo dat Josee beter kan manipuleren dan Adolf Hitler (oke, incorrecte vergelijking). Het verbaast me dan ook niet dat, zodra Josee ermee begon, ik geen kans meer had bij Karim.

Het was op de dramatische dag dat we met de hele familie naar Slagharen gingen. Gewoon een leuke dag, dat we naar een pretpark gingen. Mis. Josee kwam met het fantastische idee dat Karim beter ook een paar dagen naar opa en oma ging. Zodat zij hem nader kon manipuleren, maar dat zei ze er natuurlijk niet bij. Terwijl het van tevoren was afgesproken dat Karim de hele vakantie bij ons zou zijn.

Karim is er nu van overtuigd dat ik een [...] ben en dat ik Wes haat. Terwijl de enige die ik echt haat Josee en Adolf Hitler zijn. Ik weet niet wat ze heeft gezegd, maar Karim mag me erdoor niet meer.

Opa en oma lopen ook als makke honden achter Josee aan. Ik en mijn ouders zijn de enige die ze niet gemanipuleerd heeft.

Vroeger maakte het me niet uit dat ik op school geen vrienden had, en dat ik me 9 maanden per jaar verveelde. Ik telde gewoon de weken en de dagen af tot Karim weer zou komen, tot de vakantie dus, maar er valt nu niks meer af te tellen.

En ik heb ooit nog eens een tweede vriend gehad, Thierry. Maar dat was geen echte vriend. Al na een jaar vond ik hem niks meer.

Nu ben ik dus alleen.

Maar wacht eens even, ben ik nu niet een klein beetje offtopic aan het gaan? Ging dit topic niet over intelligentie? Nou ja, ik ben mijn verhaal kwijt.

Nouja. Dit was mijn verhaal. Succes met lezen.

Ongeregistreerd
26 februari 2005, 18:04
Kheb het verhaal al gelezen in het intilligentie topic.
Is er ondertussen al iets aan de situatie veranderd?

Deco T. Aoreste
26 februari 2005, 18:27
Kheb het verhaal al gelezen in het intilligentie topic.
Is er ondertussen al iets aan de situatie veranderd?

Nee.

Drake
26 februari 2005, 19:47
Tja.. Het klinkt raar, maar doe je niet al te slim voor. Mensen raken er gauw geïntimideerd door en vaak ook jaloers, waardoor ze niet met je willen opschieten. Ik heb veel meer intelligentie dan ik in het dagelijks leven laat merken (al haal ik wel goede cijfers). Nu vraag je je misschien af, hoe kan dat nou? Je intelligentie minder te laten merken? Niet betweterig zijn, en dat soort dingen. Het is een idiote oplossing, maar het werkt wel. Omdat we ook in een idiote wereld leven.

Onno
26 februari 2005, 20:48
Ik doe laatste tijd ook bijna nooit meer betweterig, ik zeg bijna niets meer in de klas (was wel anders voorheen) maar erg veelt helpt het niet. Het blijft toch altijd je karakter waar het om draait, en je eigen vaardigheid om vrienden te maken. Vroeger gaf ik ook altijd alles behalve mezelf er de schuld van, de mensen die me pestten, mijn klasgenoten, het niet goed zijn in sport en nog meer dingen. Maar ik weet nu dat het allemaal aan mezelf ligt. Ik ben er echter niet veel verder mee gekomen, behalve dat ik misschien een klein beetje beter mijn best doe om aardig gevonden te worden.