PDA

View Full Version : De Bermuda Driehoek,

pokemonmeester
03 november 2007, 12:31
Wat denken jullie dat de Bermuda Driehoek is?

Zorin
03 november 2007, 12:32
Een spookportaal, Danny Phantom ftw. xD

mitchel123
03 november 2007, 12:34
Vuurwerk ? o.0

pokemonmeester
03 november 2007, 12:34
Ik denk dat het een wormgat is waardoor iemand door de tijd of naar een parallel universum kan reizen.

Vinc
03 november 2007, 12:35
Plaats waar methaangas à volonté uit de aarde ontsnapt. Hierdoor storten vliegtuigen neer en zinken boten.
Niet onlogisch, laat maar eens een motor draaien in een kamer vol methaangas.. KABOEM! xD

pokemonmeester
03 november 2007, 12:37
Hoe komt het methaangas daar dan?

Saki
03 november 2007, 12:41
dat zit onder de aardkorst als ik me niet vergis

daar is er een himense scheur waardoor het gas ontsnapt

@kees idd DF ftw

Surosu Rasuto
03 november 2007, 12:42
Een driehoek tussen de Bermuda-eilanden http://img502.imageshack.us/img502/6277/hihiiyl3.png

Nah. Dat heeft mij ook altijd al geïnteresseerd. Ik denk gewoon dat het met bepaalde gassen te maken heeft of wat magnetische velden etc.
Het komt in ieder geval door de natuur denk ik en ik zoek er niets spooky achter. Hoewel het idee zelf wel spooky is, dat alles daar zomaar verdwijnt Oo
Ik ben helemaal niet handig in al die scheikundige wetenschappen, dus ik heb niet precies een idee van hoe het zou kunnen komen dat bijna alles daar verdwijnt, maar ik denk dat de oplossing uiteindelijk makkelijker is dan de mensen denken.

Kevin
03 november 2007, 12:43
@PM: jij met je parallel universum..

het is gewoon een magnetisch punt in de aarde denk i, dat radars en compassen doet crashen..

Vinc
Hoe komt het methaangas daar dan?
De aarde produceert nu eenmaal methaangas, dat is een feit. En op die plaats heb je gewoon een soort constante ophoping.

De methaangastheorie is ook één van de bekendste realistische verklaringen voor het Bermuda Triangle Mystery, maar de precieze wetenschappelijke uitleg kan ik zomaar niet opzeggen, ik ben geen wandelende encyclopedie. xD

pokemonmeester
Maar dat verklaart niet waarom sommige schepen en vliegtuigen het wel redden.

@KJ:Het was maar een grap.

Vinc
03 november 2007, 12:48
Maar dat verklaart niet waarom sommige schepen en vliegtuigen het wel redden.
Als er iemand zou zijn teruggekeert was het antwoord van het mysterie allang bekend..

pokemonmeester
03 november 2007, 12:54
Dat hoeft niet.
Als iemand er levend uitkomt hoeft hij of zij er niet altijd ongedeerd te zijn.
Als dat zo is zou iemand dus in shock kunnen verkeren en niks meer kunnen zeggen.

Gurenn
03 november 2007, 13:25
Methaangas. Alles is te wijten aan methaangas.

Jewell
03 november 2007, 13:27
Het zal ongetwijfeld wetenschappelijk te verklaren zijn. Maar het lijkt me gaaf als het niet zo is

Malkavian
03 november 2007, 13:32
Ik wacht op de dag dat ze een officiele verklaring hebben of iemand met een niet-wetenschappelijke verklaring zou komen waarvan ik denk; oké, dat kan wel. Ik heb uren gelezen over de beruchte driehoek maar heb er zelf geen mening over gevormd. Net zoiets als een discussie over bestaat god; eindeloos kun je erover doorgaan.

pokemonmeester
03 november 2007, 13:46
Zou de bermuda driehoek de oplossing zijn voor de verdwijning van Atlantis?

Eoin
03 november 2007, 13:51
Atlantis bestaat waarschijnlijk nog steeds, maar wij kennen het niet meer als dusdanig. De kans bestaat dat Atlantis eigenlijk gewoon Zuid Amerika is.

De Bermuda driehoek is denk ik fictie.

De meest plausibele verklaring zou kunnen zijn dat dit gebied een van de meest bevaren en bevlogen gebieden van de wereld is, en dat ongelukken dus waarschijnlijker zijn door zowel de frequentie als de dichtheid van het verkeer.

Een andere veel voorkomende verklaring is het bestaan van grote methaanvoorraden die diep in de zee voorkomen. Soms ontsnapt een grote hoeveelheid methaan en stijgt dit naar het oppervlak. De draagkracht van water neemt af als daar gasbelletjes in voorkomen (volgt uit de wet van Archimedes). Hierdoor kunnen schepen zinken. Omdat methaan een lagere dichtheid heeft dan lucht zal het verder stijgen. Een vliegtuig dat door lucht met een grote concentratie methaan vliegt kan daardoor in problemen raken. Enerzijds omdat het zuurstofgehalte afneemt en de verbranding in de motoren wordt verstoord, anderzijds omdat het methaan mogelijk ontbrandt.

pokemonmeester
03 november 2007, 14:10
Maar voor sommige dingen zijn geen logische verklaringen.

Kikyo
03 november 2007, 14:35
Noem eens iets waar dan geen logische verklaring voor is, hun. v.v

Eoin
03 november 2007, 14:36
De mens is onlogisch en zal onlogische fouten maken, altijd. Maar Socrates beschreef Atlantis al in zijn tijd. Atlantisch heeft de kenmerken van Zuid Amerika. Het was een land vele malen groter dan het Griekse Rijk. Dat raak je niet zomaar kwijt.

Ook de Bermuda Driehoek is geen gevaarlijk gebied....er raken geen schepen plotseling weg.

pokemonmeester
03 november 2007, 15:06
Noem eens iets waar dan geen logische verklaring voor is, hun. v.v

Misschien niet op aarde.
Maar wel in de ruimte.

En de bermuda driehoek is wel degelijk een gevaarlijk gebied want er zijn echte verdwenen schepen.

Kikyo
03 november 2007, 15:10
Er verdwijnen overal op aarde schepen en vliegtuigen! In de Bermuda Driehoek valt het tegenwoordig alleen meer op, dankzij die legende van de mensen. ¬¬

En ik vraag je overnieuw, noem eens iets zonder logische verklaring. v.v

Eoin
03 november 2007, 15:15
De Bermuda Driehoek is net zo gevaarlijk als de gehele atlantische oceaan. Er kan niets gebeuren tenzei je last hebt van een orkaan oid.

Dragonake
03 november 2007, 15:18
ik heb eigenlijk nog nooit echt over methaangas nagedacht... maar dat lijkt mij nu ook de meest logische oplossing...

@pokemonmeester; in de ruimte is ook alles verklaarbaar... maar de mensen weten nog niet genoeg om het te verklaren... zoals de 'oerknal' die kunnen ze niet verklaren omdat ze er te weinig over weten...

zoals Kikyo al zei... er verdwijnen overal schepen en vliegtuigen... maar de mens focust zich alleen op de bermuda driehoek.... Er zijn op de rest van de wereld ook al flink wat 'mysterieuze' verdwijningen geweest...

De Bermuda Driehoek is net zo gevaarlijk als de gehele atlantische oceaan. Er kan niets gebeuren tenzei je last hebt van een orkaan oid.

ja idd :p

pokemonmeester
03 november 2007, 15:25
@pokemonmeester; in de ruimte is ook alles verklaarbaar... maar de mensen weten nog niet genoeg om het te verklaren... zoals de 'oerknal' die kunnen ze niet verklaren omdat ze er te weinig over weten...

Maar dan spreek je niet over donkere materie, donkere energie, virtuele deeltjes, zwarte gaten
enzovoort.

Dragonake
03 november 2007, 15:30
Maar dan spreek je niet over donkere materie, donkere energie, virtuele deeltjes, zwarte gaten
enzovoort.

een zwart gat is hartstikke verklaarbaar... ;)
een ster die dood gaat heeft gewoon immens veel zwaartekracht... en dat is zoveel dat zelfs licht daarnaartoe word getrokken... zodat je dus een zwart gat ziet :rolleyes:

pokemonmeester
03 november 2007, 15:34
een zwart gat is hartstikke verklaarbaar... ;)
een ster die dood gaat heeft gewoon immens veel zwaartekracht... en dat is zoveel dat zelfs licht daarnaartoe word getrokken... zodat je dus een zwart gat ziet :rolleyes:

Niet zo verklaarbaar,
niet elk zwart gat is een ster geweest.

Henduluin
03 november 2007, 15:34
zodat je dus een zwart gat ziet :rolleyes:

Je ziet niets. Vandaar de naam.

Wat betreft het topic: Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken. Ik hou het zelf op magnetische velden die in die regio niet helemaal lekker lopen door mineralen of wat dan ook op de zeebodem. Er zijn namelijk ook verhalen van vliegtuigen die 10-15 minuten van de radar verdwijnen en dan opeens weer opduiken zonder dat de mensen op het vliegtuig er iets van merkten. Hun klokken stonden een kwartier achter, etc, etc. Dit verklaar je niet met alleen methaangas.

@Hierboven
Err, wel. Ik gok dat je een paar extra lesjes sterrenkunde kunt gebruiken.
De enige uitzonderingen zijn micro-black-holes die theoretisch zouden kunnen (let op het woordgebruik) ontstaan door particle-colliders, maar die zijn zo enorm klein dat ze eigenlijk vrijwel direct verdampen.

Dragonake
03 november 2007, 15:37
Niet zo verklaarbaar,
niet elk zwart gat is een ster geweest.

bron? Alle wetenschappers die ik ken zeggen van wel :p

Je ziet niets. Vandaar de naam

nee maar omdat dat licht er zo ingetrokken word, is er meestal een zwart puntje te zien in het licht :rolleyes:

denk je niet dat de horloges verhalen verzonnen zijn om het hele gedoe mysterieuzer te maken? de radar kan idd wel door magnetische velden zijn...

pokemonmeester
03 november 2007, 15:37
@Hierboven
Err, wel. Ik gok dat je een paar extra lesjes sterrenkunde kunt gebruiken.

Oke, Dat wist ik nog niet.

Henduluin
03 november 2007, 15:41
nee maar omdat dat licht er zo ingetrokken word, is er meestal een zwart puntje te zien in het licht :rolleyes:

Nope. Je kan pas iets zien als licht reflecteert op een oppervlak en daarna door je ogen opgevangen wordt. Aangezien licht niet kan ontsnappen uit een zwart gat is er dus ook niets om door je ogen opgevangen te worden. In andere woorden: ze zijn onzichtbaar.

Dragonake
03 november 2007, 15:44
Nope. Je kan pas iets zien als licht reflecteert op een oppervlak en daarna door je ogen opgevangen wordt. Aangezien licht niet kan ontsnappen uit een zwart gat is er dus ook niets om door je ogen opgevangen te worden. In andere woorden: ze zijn onzichtbaar.

oja... bedankt X3

Vinc
03 november 2007, 15:47
Als ik later groot ben wordt ik langeafstandzweefvliegtuigpiloot! En dan ga ik eens kijken daar in de Driehoek des Doods, met een zuurstofmasker uiteraard. Wedden dat het methaangas is? Maar het kan mij lekker toch niks maken. xD

En als het een poort zou zijn naar een andere dimensie, dan verander ik m'n naam naar Dimension Vince :cool:

blastoise1
03 november 2007, 16:36
Er is wel ooit iemand eens met z'n vliegtuigje er door heen gegaan en hij is nooit meer teruggevonden.
Niemand had een knal ofzo gehoord.

En ik dnek dat er ook ooit iemand eens doorging en toen kwam hij ergens anders uit.(denk ik,maar dat geloof ik niet). Ook praten z eover de bollen van de bermuda driehoek,of de cirkels.

Nikolovski
03 november 2007, 18:25
De meest plausibele verklaring zou kunnen zijn dat dit gebied een van de meest bevaren en bevlogen gebieden van de wereld is, en dat ongelukken dus waarschijnlijker zijn door zowel de frequentie als de dichtheid van het verkeer.

Een andere veel voorkomende verklaring is het bestaan van grote methaanvoorraden die diep in de zee voorkomen. Soms ontsnapt een grote hoeveelheid methaan en stijgt dit naar het oppervlak. De draagkracht van water neemt af als daar gasbelletjes in voorkomen (volgt uit de wet van Archimedes). Hierdoor kunnen schepen zinken. Omdat methaan een lagere dichtheid heeft dan lucht zal het verder stijgen. Een vliegtuig dat door lucht met een grote concentratie methaan vliegt kan daardoor in problemen raken. Enerzijds omdat het zuurstofgehalte afneemt en de verbranding in de motoren wordt verstoord, anderzijds omdat het methaan mogelijk ontbrandt.

In het televisieprogramma Earth Investigated op National Geographic Channel werd gemeld dat het magnetisch veld rondom de Aarde boven de Bermudadriehoek zwakker is geworden ten opzichte van de rest van de wereld. De wetenschappers hebben hier nog geen verklaring voor gegeven. Wel zou dit verklaren dat bij vliegtuigen het kompas niet meer naar behoren werkt. Een bijkomend gegeven is dat de Bermudadriehoek in een rechte lijn staat ten opzichte van de magnetische noordpool.

Bron: Wikipedia

Het heeft dus blijkbaar wel iets van doen met methaan en magnetische velden. Ach, vlieg/vaar er gewoon omheen zou ik zo zeggen.

pokemonmeester
03 november 2007, 18:34
Dat doet iedereen tegenwoordig ook.

Kikyo
03 november 2007, 18:41
En waar heb je dát nou weer vandaan..?

Nikolovski
03 november 2007, 18:47
[I]De meest plausibele verklaring zou kunnen zijn dat dit gebied een van de meest bevaren en bevlogen gebieden van de wereld is, en dat ongelukken dus waarschijnlijker zijn door zowel de frequentie als de dichtheid van het verkeer.

Alleszins niet van wikipedia.

Rachid
03 november 2007, 18:47
Jullie zeggen allemaal van methaangas, enz, enz. Maar ze vinden de boten en vliegtuigen ook niet terug? Hoe komt dat dan..

Eoin
03 november 2007, 18:48
Heb je enig idee hoe diep het daar is? Geloof me, daar kan geen onderzeeboot bij. Het is daar tè donker en de druk is tè groot..

pokemonmeester
03 november 2007, 19:41
Heb je enig idee hoe diep het daar is? Geloof me, daar kan geen onderzeeboot bij. Het is daar tè donker en de druk is tè groot..

Yep, Daar heb je gelijk in.

°pinky°
03 november 2007, 19:42
Laten we volgende AWF-meeting bij Bermuda Driehoek doen. =-)
Kunnen we het zelf ontdekken. =3
Nouja, ik weet er niet veel van. Ik weet wel dat het vol met vliegtuigen en schepen ligt. =3
Maarja, misschien onweert het daar veel?

Mana Praxula
03 november 2007, 23:03

In het televisieprogramma Earth Investigated op National Geographic Channel werd gemeld dat het magnetisch veld rondom de Aarde boven de Bermudadriehoek zwakker is geworden ten opzichte van de rest van de wereld. De wetenschappers hebben hier nog geen verklaring voor gegeven. Wel zou dit verklaren dat bij vliegtuigen het kompas niet meer naar behoren werkt. Een bijkomend gegeven is dat de Bermudadriehoek in een rechte lijn staat ten opzichte van de magnetische noordpool.

Het heeft dus blijkbaar wel iets van doen met methaan en magnetische velden. Ach, vlieg/vaar er gewoon omheen zou ik zo zeggen.

Och...
Jij zei wat ik dacht x3

wabsta
04 november 2007, 00:58
Laten we volgende AWF-meeting bij Bermuda Driehoek doen. =-)
Kunnen we het zelf ontdekken. =3
Nouja, ik weet er niet veel van. Ik weet wel dat het vol met vliegtuigen en schepen ligt. =3
Maarja, misschien onweert het daar veel?

omg. jij zei wat IK dacht...

Ik vind dat ding een beetje vreemd, is het ook echt een driehoek? Zoja, heeft iemand de Google earth coördinaten?

Saki
04 november 2007, 08:34
http://kennisnet.wikia.com/wikikids/images/thumb/4/4c/Bermudadriehoek.gif/250px-Bermudadriehoek.gif

de driehoek ^^

Scorpian
04 november 2007, 19:15
Buiten die driehoek verdwijnen er ook vliegtuigen v_v

ShinySkitty
09 november 2007, 20:39
Onderzoek heeft aangetoond dat er niet meer dan gemiddeld vliegtuigen verdwijnen in de BD.

Vinc
09 november 2007, 21:31
Onderzoek heeft aangetoond dat er niet meer dan gemiddeld vliegtuigen verdwijnen in de BD.
Details?

koepaard
09 november 2007, 22:00
Ik ga gewoon voor 1 van de voorgaande wetenschappelijke verklaringen :D volgens mij is alles uiteindelijk te verklaren, je moet gewoon niet te logisch denken 8D

ichii
10 november 2007, 00:47
bermudadriehoek is zoiets als de loch ness hoax imo.

hazenberg
10 november 2007, 10:19
de aantrekkings kracht is heel anders op dat punt zeg maar een verstoord gebied op aarde waar het magnetisme heel erg veranderd wordt.

Erik
10 november 2007, 13:02
Ik denk dat een heel groot deel van het verhaal afgedaan kan worden als een self-fulfilling prophecy. Op wegen waar bijzonder veel auto's rijden gebeuren ook meer ongelukken dan op rustige wegen. Dit gebied heeft gewoon de naam dat er schepen verdwijnen dus als het gebeurd is het meteen van "zie je wel".

Lucario_Rocks!
10 november 2007, 13:51
Als ik later groot ben wordt ik langeafstandzweefvliegtuigpiloot! En dan ga ik eens kijken daar in de Driehoek des Doods, met een zuurstofmasker uiteraard. Wedden dat het methaangas is? Maar het kan mij lekker toch niks maken. xD

En als het een poort zou zijn naar een andere dimensie, dan verander ik m'n naam naar Dimension Vince :cool:

i assist in een eigen vliegtuig dit heeft me altijd al geboeid