Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Lucht je hart
Deze pagina opnieuw laden Vak laten vallen?

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Λιοντάρι
9x-7i > 3(3x-7u)

Λιοντάρι's avatar
Standaard geplaatst op 15 september 2009 @ 17:06
Met quote antwoorden

Nou zoals sommigen (lees: niemand!) van jullie zouden kunnen weten (Paleontologie topic?) Heb ik dit jaar duits, en dat wil ik dus laten vallen, want anders denk ik niet dat ik dit jaar overleef -.-...

Ja, nu al een vak laten vallen terwijl ik net ben begonnen =/...

Maar als ik er over nadenk dan doe ik als ik via het VWO ga 9 jaar Middelbare school wat erg veel is en erg zwaar...
Ook heb ik 4 dagen volgepakt van 1e uur tot 4 uur school. Daarbij komt ook nog Huiswerkbegeleiding e.d.
Ook moet ik thuis een deel van het huishouden op mij nemen. Maar als ik duits laat vallen heb ik ruim 5 uur meer tijd om aan huiswerk te werken.

Wat vinden jullie ?

Portgas D. Ace
nubcake

Portgas D. Ace's avatar
Standaard geplaatst op 15 september 2009 @ 17:17
Met quote antwoorden

Kun je het laten vallen en denk je zelf dat je Duits ooit nodig hebt?

Waarschijnlijk moet je de tijd van Duits gewoon opvullen om aan je uren te komen. Op de meeste scholen krijg je dan opdrachten of moet je een studielast uren lijst vol zien te krijgen. Het werkt bij ons op school i.i.g. niet zo dat je kunt zeggen: Ik stop met Duits.

Ik ben tegenwoordig geen moderator meer. Als je een vraag hebt moet je die dus niet via PM aan mij stellen, PM naar een andere Pokémon-Games mod =) Thnx
Λιοντάρι
9x-7i > 3(3x-7u)

Λιοντάρι's avatar
Standaard geplaatst op 15 september 2009 @ 17:32
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Portgas D. Ace Bekijk bericht
Kun je het laten vallen en denk je zelf dat je Duits ooit nodig hebt?

Waarschijnlijk moet je de tijd van Duits gewoon opvullen om aan je uren te komen. Op de meeste scholen krijg je dan opdrachten of moet je een studielast uren lijst vol zien te krijgen. Het werkt bij ons op school i.i.g. niet zo dat je kunt zeggen: Ik stop met Duits.
Ik krijg de kans om het te laten vallen. En denk niet dat duits ooit nog nodig zal hebben behalve als ik op vakantie ben. En anders kom ik nog aardig ver met duits dus het is niet zo dat ik geen duits kan. maar het is gewoon te veel

Mwah... Ik heb dan nog zat uren te maken..

Ik heb dan nog 31 uren less in de week. Als ik Duits laat vallen dan he...

En dan nog ben ik vaak wel op school te vinden in de bieb ofzo om mijn HW bij te werken =S

Croon
Anime Forum Lid

Croon's avatar
Standaard geplaatst op 15 september 2009 @ 17:38
Met quote antwoorden

Als het niet verplicht is, is het jouw keuze. Maar als Duits echt niet haalbaar is. Zou ik het ook niet doen!

Lieutenant L.
Oude Garde

Lieutenant L.'s avatar
Standaard geplaatst op 15 september 2009 @ 17:39
Met quote antwoorden

Je was vorig jaar amper geslaagd. Als je weet dat duits een blokkade vormt voor je slaagkansen, dan laat het vallen.

let us bid adieu
to our humanity
and harbor insanity
M.M.C.
MagnificentMushroomCloud

M.M.C.'s avatar
Standaard geplaatst op 15 september 2009 @ 18:08
Met quote antwoorden

Imo moet je gewoon duits blijven doen. Je hebt er neem ik aan zelf voor gekozen om vwo te doen, dus moet je daar ook de consequenties (duits volgen en een hogere studielast) van accepteren. Ik zou zeggen doe gewoon genoeg je best voor een 6 en wees blij dat je alvast gewend raakt aan een hoger tempo. Ik kan je namelijk uit ervaring vertellen dat vwo echt niets voorstelt in vergelijking met uni en hbo studie tempo's.
ff iets anders, 9 jaar middelbare school.., ben je dan van vmbo naar havo naar vwo gegaan oid?

Waarom makkelijk doen als je moeilijk bent?
Λιοντάρι
9x-7i > 3(3x-7u)

Λιοντάρι's avatar
Standaard geplaatst op 15 september 2009 @ 18:18
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door M.M.C. Bekijk bericht
Imo moet je gewoon duits blijven doen. Je hebt er neem ik aan zelf voor gekozen om vwo te doen, dus moet je daar ook de consequenties (duits volgen en een hogere studielast) van accepteren. Ik zou zeggen doe gewoon genoeg je best voor een 6 en wees blij dat je alvast gewend raakt aan een hoger tempo. Ik kan je namelijk uit ervaring vertellen dat vwo echt niets voorstelt in vergelijking met uni en hbo studie tempo's.
ff iets anders, 9 jaar middelbare school.., ben je dan van vmbo naar havo naar vwo gegaan oid?
Ik doe nu HAVO atm en als ik de weg via VWO doe idd dan kom ik op 9 jaar.
5 jaar speciaal onderwijs -.- wat een stomme school is waardoor ik nauwelijks gewend ben om HW te maken =S

Hans
The One and Only

Hans's avatar
Standaard geplaatst op 15 september 2009 @ 18:24
Met quote antwoorden

Waar zit je op speciaal onderwijs als ik vragen mag?
Ik zit namelijk zelf ook op speciaal onderwijs en ik vraag me af hoe het bij jou op school werkt.
Bij ons op school kan je namelijk als je dat zelf wil wel degelijk huiswerk maken. (Ik ga er even van uit dat je dat wil.)
Verder is op het vwo een tweede taal - dus naast Engels nog 1 - verplicht. Zonder een tweede vreemde taal kan je dus geen vwo doen.
Als je het belangrijk vind om naar vwo te gaan zou ik Duits houden en wat extra moeite doen.
Zo nee, laten vallen.

Λιοντάρι
9x-7i > 3(3x-7u)

Λιοντάρι's avatar
Standaard geplaatst op 15 september 2009 @ 18:31
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Waar zit je op speciaal onderwijs als ik vragen mag?
Ik zit namelijk zelf ook op speciaal onderwijs en ik vraag me af hoe het bij jou op school werkt.
Bij ons op school kan je namelijk als je dat zelf wil wel degelijk huiswerk maken. (Ik ga er even van uit dat je dat wil.)
Verder is op het vwo een tweede taal - dus naast Engels nog 1 - verplicht. Zonder een tweede vreemde taal kan je dus geen vwo doen.
Als je het belangrijk vind om naar vwo te gaan zou ik Duits houden en wat extra moeite doen.
Zo nee, laten vallen.
Tja ik kan ook via HBO..

Voor mij is het belangrijk de Uni te halen. Het hoeft voor mij niet persé via het VWO...

Voorlopig blijf ik nog wel even duits doen. (Ff aanzien hé ?)

En over dat speciaal onderwijs. We kregen wel HW, maar er kwamen mensen naar deze school vanuit Den Bosch (Ik dus, nja omgeving) Venlo en Tilburg. Dus konden ze sowieso niet veel hw opgeven. wij (ja ik hoor daar ook bij) kwamen dan soms wel pas om half 6 en met dikke pech half 7 thuis. Maar ik maakte gwn mijn HW zo snel dat ik het binnen de les af had =/

Hans
The One and Only

Hans's avatar
Standaard geplaatst op 15 september 2009 @ 18:38
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Λιοντάρι Bekijk bericht
Tja ik kan ook via HBO..

Voor mij is het belangrijk de Uni te halen. Het hoeft voor mij niet persé via het VWO...

Voorlopig blijf ik nog wel even duits doen. (Ff aanzien hé ?)

En over dat speciaal onderwijs. We kregen wel HW, maar er kwamen mensen naar deze school vanuit Den Bosch (Ik dus, nja omgeving) Venlo en Tilburg. Dus konden ze sowieso niet veel hw opgeven. wij (ja ik hoor daar ook bij) kwamen dan soms wel pas om half 6 en met dikke pech half 7 thuis. Maar ik maakte gwn mijn HW zo snel dat ik het binnen de les af had =/
Ik zit nu in havo5 en ik ben van plan om hierna naar het hbo te gaan en afhankelijk van hoe dat bevalt eventueel na mijn propedeuse jaar door naar de universiteit. Voor mij was de reden van het niet doen van vwo dat ik geen Duits kan. Ik weet niet op welke school je zit, waar je woont en hoe je naar huis gaat/ging, maar het is goed mogelijk om in de trein/bus/taxi je huiswerk te maken, eventueel met een laptop. Ook vraag ik me af hoe laat je dan uit bent als je pas zo laat thuis bent. Zit dan trouwens in Eindhoven op school?

Λιοντάρι
9x-7i > 3(3x-7u)

Λιοντάρι's avatar
Standaard geplaatst op 15 september 2009 @ 18:41
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Ik zit nu in havo5 en ik ben van plan om hierna naar het hbo te gaan en afhankelijk van hoe dat bevalt eventueel na mijn propedeuse jaar door naar de universiteit. Voor mij was de reden van het niet doen van vwo dat ik geen Duits kan. Ik weet niet op welke school je zit, waar je woont en hoe je naar huis gaat/ging, maar het is goed mogelijk om in de trein/bus/taxi je huiswerk te maken, eventueel met een laptop. Ook vraag ik me af hoe laat je dan uit bent als je pas zo laat thuis bent. Zit dan trouwens in Eindhoven op school?
Uhm... Ik zit nu dus in HAVO 4... En zat in de bus mijn HW te maken. Als ik al HW had.

Maar ik zat idd in Eindhoven op school. Thank God ben ik er nu van af. Mja..

Oja.. Mijn school was vlakbij het station als je het je afvroeg.

[ Laatst gewijzigd door Λιοντάρι; 15 september 2009 om 19:46 ]

Λιοντάρι
9x-7i > 3(3x-7u)

Λιοντάρι's avatar
Standaard geplaatst op 17 september 2009 @ 20:47
Met quote antwoorden

UPDATE:

Ik denk dat ik toch het vak kan blijven doen.
Mijn decaan heeft gezegd dat het logisch is en dat het goed is dat ik het aangaf.

Volgende week heb ik dan gesprek met o.a. mijn mentor de decaan de docent duits. Dan volgt er evaluatie.

Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten