Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Algemeen > PC & Internet
Deze pagina opnieuw laden Welke voeding heeft mijn pc?

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Atrox
|

Atrox's avatar
Standaard geplaatst op 23 april 2009 @ 20:02
Met quote antwoorden

Hallo,

simpel vraagje dus. Ik zou willen wat voor voeding er in mijn pc'tje steekt, zodat ik weet of hij de nieuwe videokaart die ik van plan ben aan te schaffen wel aan kan.
Normaal staat zoiets op een stickertje achteraan de kast, dacht ik, maar blijkbaar bij mijn pc niet.
Ik heb al wat met Everest gezocht, maar vond nergens iets met de voeding.
Dus als er iemand een simpel tooltje heeft of iets dergelijks, laat het me weten ^^.

Vriendelijke groenten,

Atrox

Anime-freak
Higurashi/Umineko elitist

Anime-freak's avatar
Standaard geplaatst op 23 april 2009 @ 20:07
Met quote antwoorden

PC Wizard 2008 heb ik zelf. Prima programmaatje.

Anime is kawaii
Rob

Anime is kawaii's avatar
Standaard geplaatst op 23 april 2009 @ 20:11
Met quote antwoorden

ff je kast open makken en op de zij kant van de voeding kijken.

We are going to have to act, if we want to live in a different world.
Atrox
|

Atrox's avatar
Standaard geplaatst op 23 april 2009 @ 20:38
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Anime is kawaii Bekijk bericht
ff je kast open makken en op de zij kant van de voeding kijken.
Oh, oké, niet aan gedacht. Er staat op: "OUTPUT: Max 250 W"
Is dat niet wat lag voor een voeding? :S
De videokaart die ik erin wil steken heeft min. 450 W nodig.

Anime is kawaii
Rob

Anime is kawaii's avatar
Standaard geplaatst op 24 april 2009 @ 11:13
Met quote antwoorden

Of het te laag is hangt er van af wat voor cpu je hebt en welke kaart je er in wilt zetten.
Ďk heb zelf een ati HD4670 daar staat ook op de doos 450 watt en hij doet het gewoon op me 300 watt voeding om dat me cpu maar 30 watt gebruikt.

Failboat12
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 24 april 2009 @ 14:26
Met quote antwoorden

Denk dat als je zo'n zwakke voeding heb er geen pci-e voedingkabel aan zit dus dan heb je alsnog niks aan die videokaart.

Anime is kawaii
Rob

Anime is kawaii's avatar
Standaard geplaatst op 24 april 2009 @ 14:29
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Failboat12 Bekijk bericht
Denk dat als je zo'n zwakke voeding heb er geen pci-e voedingkabel aan zit dus dan heb je alsnog niks aan die videokaart.
En waarom denk je dat ik vraag welke videokaart.

een ati hd 4670 of 4650 moet nog wel lukken als hij geen quad core heeft.

Atrox
|

Atrox's avatar
Standaard geplaatst op 24 april 2009 @ 15:33
Met quote antwoorden

Ik heb wel quadcore en was van plan een nVidia 9800 GTX+ (http://www.bytesatwork.be/shop/produ...cat=548&page=1) te kopen. Deze heeft een 450 W voeding nodig. Ik ga dus wss gewoon ook een nieuwe voeding moeten kopen :S.

Ach ja, geld moet rollen hé.

Anime is kawaii
Rob

Anime is kawaii's avatar
Standaard geplaatst op 24 april 2009 @ 15:38
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Atrox Bekijk bericht
Ik heb wel quadcore en was van plan een nVidia 9800 GTX+ (http://www.bytesatwork.be/shop/produ...cat=548&page=1) te kopen. Deze heeft een 450 W voeding nodig. Ik ga dus wss gewoon ook een nieuwe voeding moeten kopen :S.

Ach ja, geld moet rollen hé.
yup geld moet rollen ik heb vandaag een Phenom 8650 cpu gekocht met een 790GX mainboard en een nieuwe case fan 92 mm

Atrox
|

Atrox's avatar
Standaard geplaatst op 24 april 2009 @ 16:03
Met quote antwoorden

Zo is dat.

DIt is dan wss de voeding die ik dan ga kopen. Corsair leek me over het algemeen een degelijk merk ^^.
http://www.bytesatwork.be/shop/produ...4&cat=0&page=1

Voor alle zekerheid toch nog eventjes vragen: moet ik nog iets extra nakijken, zoals afmetingen of slotjes op mijn moederbord of whatever voor ik tot de aankoop overga?

game_freakin
Code-klopper

game_freakin's avatar
Standaard geplaatst op 24 april 2009 @ 16:19
Met quote antwoorden

Als je die crossair wilt aanschaffen, moet je kijken of je case dus een ATX model is(is wel zeer waarschijnlijk, omdat ATX al 11 jaar de standaard is ). Kijk ook even hoeveel HDD's en CD/DVD/Bluray drives je hebt, en of de voeding de benodigde aansluitingen daarvoor heeft.(voor elke drive met IDE aansluiting(die breedde kabels) moet er op de voeding een 4pins molex connector aanwezig zijn. Voor elke drive met SATA aansluiting(dunnere kabeltjes) moet er een SATA voeding connector aanwezig zijn.)
In moederborden is er ook verschil tussen 24-pins voedingsconnectoren en 20-pins voedingsconnectoren. Maar de meeste voedingen hebben hier universele opties voor.

--Game_freakin--

"What fun is there in making sense?" -Discord
Anime is kawaii
Rob

Anime is kawaii's avatar
Standaard geplaatst op 24 april 2009 @ 17:57
Met quote antwoorden

ik weet niet hoeveel pcie power connectors je nodig hebt maar deze heeft er 1 meer : http://www.alternate.nl/html/product...3=tot+600+Watt

Failboat12
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 24 april 2009 @ 21:08
Met quote antwoorden

Zelf raad ik je de Cooler master m520 aan die heeft op dit moment meeste "bang for buck" en beschikt over 1 6 pins pci-e aansluiting en 1 8 pin's pci-e aansluiting ruim voldoende denk ik voor de videokaart die jij wilt gaan kopen.

En ik raad je ook aan om je videokaart niet bij die winkel te kopen waar jij had aangegeven maar bij azerty bevoorbeeld daar heb je al een 9800gtx+ met 512 mb ram van club3d voor maar 129 euro(link: Link),en een geforce gtx260 voor € 176 (link).

Atrox
|

Atrox's avatar
Standaard geplaatst op 25 april 2009 @ 09:53
Met quote antwoorden

Het probleem met die winkels is dat ze in nederland liggen en ik niet echt zin heb om helemaal daarheen te gaan. En wanneer ze het opsturen, kost dat altijd nog bakken geld, en bovendien zit ik dan ook weer met de gebakken peren als het niet werkt.
Ik koop mijn spullen dus liever aan in een winkel die dichterbij gelegen is.

@game_freakin: Mijn pc is nog maar 1.5 jaar oud, dus dat ATX zal wel geen probleem zijn.
Ik heb 1 HDD en 1 cd/dvd drive. Ik denk dat die voeding daar dus wel de nodige aansluitingen voor zal hebben, aangezien het niet echt buitenproportioneel is ^^.
En welke dingen hebben zoal een pcie power connector nodig?

Ik had wel een klein probleempje. Toen ik daarnet mijn pc openvees om te checken of alles in orde was, zag ik dat ik eigenlijk niet meteen bij de kabels van mijn voeding kon.
Ze waren allemaal samen gebonden en verdwenen in een ijzeren omhulsel rond de voeding. Ik kon dus niet zien waar ze precies in gingen.
Krijg je die kabels bij een nieuwe voeding of moet ik die dan eerst zien los te prutsen uit mijn oude voeding?

Failboat12
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 25 april 2009 @ 20:15
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Atrox Bekijk bericht
Het probleem met die winkels is dat ze in nederland liggen en ik niet echt zin heb om helemaal daarheen te gaan. En wanneer ze het opsturen, kost dat altijd nog bakken geld, en bovendien zit ik dan ook weer met de gebakken peren als het niet werkt.
Ik koop mijn spullen dus liever aan in een winkel die dichterbij gelegen is.

@game_freakin: Mijn pc is nog maar 1.5 jaar oud, dus dat ATX zal wel geen probleem zijn.
Ik heb 1 HDD en 1 cd/dvd drive. Ik denk dat die voeding daar dus wel de nodige aansluitingen voor zal hebben, aangezien het niet echt buitenproportioneel is ^^.
En welke dingen hebben zoal een pcie power connector nodig?

Ik had wel een klein probleempje. Toen ik daarnet mijn pc openvees om te checken of alles in orde was, zag ik dat ik eigenlijk niet meteen bij de kabels van mijn voeding kon.
Ze waren allemaal samen gebonden en verdwenen in een ijzeren omhulsel rond de voeding. Ik kon dus niet zien waar ze precies in gingen.
Krijg je die kabels bij een nieuwe voeding of moet ik die dan eerst zien los te prutsen uit mijn oude voeding?
Je krijgt kabels bij je voeding , en ik geloof dat alleen videokaarten gebruik maken van pci-e power connectors, ik heb zelf nog nooit iets anders gezien dat ook gebruik maakt van die aansluiting.

Ik raad je toch aan om het online te kopen de verzendkosten bij azerty zijn maar 14 euro en het is daar een heel stuk goedkoper dat je lokale pc boer waar ze meestal woekerprijzen vragen, maar het is jouwen keuze.

Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten