Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Algemeen > Art & Fiction
Deze pagina opnieuw laden Hoe Teken Ik...Manga

Onderwerp gesloten

Onderwerptools Weergave
Suki
mangaka

Standaard geplaatst op 14 januari 2007 @ 17:54

In dit onderwerp ga ik verschillende turiols zetten over hoe teken ik manga!

Ik heb eens via ebay drie online word documenten gekocht (voor heeeel weinig) met veel turiols erin over manga tekenen. het leek me wel leuk voor iedereen die wat meer over manga wilt weten. De (meeste) turiols zijn ook op internet te vinden hoor maar het leek me gewoon handig er ook eentje op deze forum te zetten.

Omdat de boeken in het engels zijn zal ik ze vertalen naar het nederlands zodat iedereen ze kan lezen.

De volgende onderwerpen komen aanbod:

- haar
- oren, ogen en (puntje) van de neus
- kleding
- uitdrukkingen
- lichaam van een vrouw
- Tips voor diegene die een manga wilt maken
- schaduwen
- karakter keuze
- stereotypes
- indeling pagina
- handen en nagels
- lichaam van de man
- staarten en vleugels
- brillen
- een lijstje van soundeffects.
- omgeving
- and last but not least; wapens.

,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸-(_De waarheid is een draak met vele gezichten._)-,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸
ClaudJjj
XxX

Standaard geplaatst op 14 januari 2007 @ 17:59

leuk!

Suki
mangaka

Standaard geplaatst op 14 januari 2007 @ 18:04

Basis Vormen Haar

1. Het ligt natuurlijk aan de stijl,maar manga haar kan heel complex zijn.
Echter, als je het stukje voor stukje doet, zal het proces van het tekenen van manga haar misschien iets simpeler worden.

Net als echt haar, is anime haar gelijkmatig verdeeld in verschillende strengen. Maar in plaats van tekenen van elke haar is er bij manga gekozen te tekening in verschillende grootte/gevormde stukken haar, zo als je zal ziet in het plaatje.
In het voorbeeld zijn een paar van de simpelste vormen van haarstukje getekend van iedere haarstijl (dik, dun, krullend of stijl) Let er op dat in de meeste gevallen de buitenste lijn een beetje krult aan de onderkant. Vooral de onderste lijn is het meest gevormd, meer dan de bovenste, zodat het haar meer diepte krijgt en meer op Manga gaat lijken.
Soms is dit extra overdreven gedaan en bij andere is dit bijna niet eens zichtbaar, maar bij de meeste Manga stijlen, zal elke stukje haar een basis vorm hebben.

2. Zie hoe de basis strengen van de eerste stap hier ook weer gebruikt zijn. Dezelfde soort vormen worden regelmatig gebruikt bij verschillende soorten haar. Door een lijn meer gekruld te maken dan de ander stukje haar kan ervoor zorgen dat dat andere stuk er echt tussenuitkomt en daardoor opvalt.

Iets anders waaraan je kunt denken is dat je het haar zo gedetailleerd kan maken als je zelf wilt; voeg er gewoon meer stukken haar aan toe. Hier ga ik straks meer op in.

3. Hier zie je meer voorbeelden van verschillende soorten haar. Zie hoe het haar elkaar overlapt en ineensluitend is wanneer het buigt of draait. Je kan erg interessant en leuk haar maken door het de laten buigen of draaien.

4. In de volgende stap ga ik het hebben over verschillende soorten haarstijlen, maar voordat ik doorga, wil ik het hebben over het plaatsen van het haar op een hoofd.
Het maakt niet uit wat voor haarstijl ja gaat tekenen, het haar groeit altijd op dezelfde plaats op het hoofd, zoals je ziet op het middelste voorbeeld. Het groeit op de hele achterkant van het achterhoofd, vanaf het voorhoofd tot de nek. (niet alleen vanaf de basis van het hoofd, maar tot de nek ook). Het is dus niet gewoon op het hoofd gezet. Meestal kom je wel weg door geen aandacht te besteden aan dit feitje, maar als je haar tekent dat heel kort is geschoren of als bijvoorbeeld een boblijn, dan is het wel belangrijk om dit te weten.

Een vaak voorkomend probleem dat gezien word bij sommige tekenaars is dat ze geen aandacht besteden aan het feit dat er onder het haar ook nog een hoofd zit. Soms tekenen tekenaars het haar te smal voor het hoofd, zoals je ziet in het onderste voorbeeld (van de 6 hoofden). De pony steekt uit, maar er is geen voorhoofd onder het; en de haarstukken gaan te veel naar beneden over het hoofd heen, waardoor het hoofd een beetje ruw afgesneden word door het haar. Het hoofd wordt hierdoor een beetje raar gevormd en plat.
Dit is vaak niet erg handig en goed. Teken daarom eerst het hoofd en daarna pas het haar, zodat het haar zal passen en het natuurlijk uit zal zien. Wel, zo natuurlijk als Manga haar eruit kan zien

Dit was de eerste post over manga tekenen, ik hoor het graag als jullie hier nog iets aan kunnen toevoegen.

Na deze post ga ik nog verder over haar zoals over beweging van het haar bijvoorbeeld.

,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸-(_De waarheid is een draak met vele gezichten._)-,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸
Cupcake
.

Cupcake's avatar
Standaard geplaatst op 14 januari 2007 @ 18:05

Dat kan je ook vinden op www.howtodrawmanga.com o.o;;
Wel in het Engels oke, maar wel goed van je dat je dat allemaal gaat vertalen O.O

adorkably-cute.net ;; DeviantArt ;; SheezyArt ;; Art Topic

♥ CHUU.
Roos
ಠ_ಠ

Roos's avatar
Standaard geplaatst op 14 januari 2007 @ 18:05

http://www.cablenet.ne.jp/%7ejapanim...ial/hair1.html

Dat staat hier ook, maar dan in het Engels ò.o

OMG NOMI-HAN SOULMATE VAN ME Ò.O

Cupcake
.

Cupcake's avatar
Standaard geplaatst op 14 januari 2007 @ 18:07

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackRoziz Bekijk bericht
OMG NOMI-HAN SOULMATE VAN ME Ò.O
Krijg je als je elkaar zo lang kent x)

adorkably-cute.net ;; DeviantArt ;; SheezyArt ;; Art Topic

♥ CHUU.
Suki
mangaka

Standaard geplaatst op 14 januari 2007 @ 19:19

snap ik! Het is altijd leuk oude vrienden tegen te komen

ik heb deze topic gemaakt omdat ik de tekst voor iedereen duidelijk wilde maken, zoals ik al zei staat het ook op het internet maar idd dan in het engels

Verschillende Soorten Haarstijlen

1. Oké, nu ik dat heb uitgelegd, hier een paar voorbeelden van verschillende soorten haar. Allemaal kort haar. Hopelijk geeft het je inspiratie (zover je dat nodig kan hebben). De meeste van deze voorbeelden kan je gebruiken bij zowel vrouwelijke als mannelijke personages. Het spijt me dat deze niet ze gedetailleerd zijn als sommige eerdere voorbeelden, maar ze geven je wel een idee van de basis en vorm van iedere stijl (hopelijk)

2. Hier zie je een aantal voorbeelden van langer haarstijlen. Ook sommige van deze kan je gebruiken voor zowel man als vrouw, zodat je niet alleen voorbeelden hebt voor vrouwen, maar ook voor mannelijke personages.

In contrast met de kortere haarstijlen, zie je dat deze bestaan uit lange, gebogen lijnen. Wanneer je langer haar tekent, probeer dan perfecte rechte lijnen te vermijden; probeer er zeker van te zijn dat het haar de vorm van het hoofd en het lichaam volgt.
Helemaal als het haar rust op de schouders of er over heen valt.

3. Hier nog een paar voorbeelden van verschillende haarstijlen speciaal gericht op staarten en de pony. Hier heb ik niet veel over te zeggen, alleen dat wanneer je een staart tekent in een bepaalde richting, teken dan ook de lijnen van het haar die richting op.

manga tekenaar
NO RULESS!!

Standaard geplaatst op 14 januari 2007 @ 19:59

ja ik wist dat ik het ergens eerder had gezien. maar is wel handig als het in het nederlands is aangezien ik er anders geen bal van snap

Suki
mangaka

Standaard geplaatst op 14 januari 2007 @ 21:53

Ja das ook waarom ik ze ben gaan vertalen

Beweging

1. Nu komen we aan bij het lastige gedeelte; het haar van je karakters laten bewegen. Ik ga beginnen met een paar voorbeelden met lang haar.

2. Manga haar word vaak getekend terwijl het dramatisch wappert in de wind: het ziet er misschien onmogelijk uit om te tekenen in het begin maar dat valt allemaal wel mee hoor.
Eerst, bepaal waarheen je het haar heen wilt sturen. Wil je het haar laten bewegen naar de zijkanten of naar voren laten drukken zodat het voor het poppetje terecht komt? Eens je besloten hebt, teken het haar (al het haar; strengen haar bewegen namelijk mee met de rest van het haar.) en laat het in de gekozen weg. Het is gelijk aan het tekenen van recht haar beneden vallend tot aan de rug, alleen nu teken je het een andere richting op.

3. De lijnen en ieder individueel stuk haar worden getekend naar een de kant waar de rest van het haar heen waait. Onthoudt dat je bewegende lijnen gebruikt die de vorm van het haar volgen en niet simpelweg van de ene naar de nadere kant gaat.
Bijvoorbeeld, het bovenste, meest rechtse plaatje. Het haar vliegt naar achteren. Het haar wordt getekend met rustige bewegende lijnen. Voor een paar echt mooie voorbeelden van gelijke haarstijlen zoek dan naar CLAMP manga zoals Rayearth of X/1999: zij zitten vol met karakters met lang, golvend haar. Al deze voorbeelden zijn van CLAMP’s RG Veda btw.

Het_Papiertje
Pantsu?

Het_Papiertje's avatar
Standaard geplaatst op 15 januari 2007 @ 09:54

Eh... Lieverd... õ.o
Dat boek heb ik in het Nederlands. >.>

Pantsu misete moratte yoroshii desu ka?
And at the end of the tour there will be free happily ever afters for everyone
Mizzundahstood
Mrs. Idiot.

Mizzundahstood's avatar
Standaard geplaatst op 15 januari 2007 @ 11:07

Copyright. =O

Woos en Wisky zijn mijn blije huppelvriendjes. :3
Doe eens sociaal en klik hier: Hier dus.
Suki
mangaka

Standaard geplaatst op 15 januari 2007 @ 13:05

@Het_papiertje

*slaat hoofd tegen een muur* ik ben dus voor niks aan het vertalen....WEEEEEEEE...snik snik...al die moeite...voor niks.
dacht ook eens een keer iets goed te doen...

@Mizzundahstood

Daar heb ik niet aan gedacht omdat het overal op internet te vinden is en ik zelf het boek ook heb gekocht via internet. (STOM STOM) maar dan kan ik er maar beter mee stoppen, zou niet willen dat er van die mannetjes met zwarte pakken voor mijn deur staan *kijkt uit het raam*

Cesar
Perfection gone WRONG

Cesar's avatar
Standaard geplaatst op 15 januari 2007 @ 19:02

Heb je dit nou zelf getekend?

Don't hesitate & go---
Wonderland
Suki
mangaka

Standaard geplaatst op 15 januari 2007 @ 19:07

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Kimi Bekijk bericht
Heb je dit nou zelf getekend?
nee hoor is te vinden op internet, ik heb het alleen vertaald

Cesar
Perfection gone WRONG

Cesar's avatar
Standaard geplaatst op 15 januari 2007 @ 19:09

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Suki Bekijk bericht
nee hoor is te vinden op internet, ik heb het alleen vertaald
Ik wou net zeggen v__v

Don't hesitate & go---
Wonderland
Onderwerp gesloten

Onderwerptools