Anime Wolken Forum

Ga terug   Anime Wolken Forum > Overige > Discussie & Actueel
Deze pagina opnieuw laden Opvoeding: instinct of studie?

Antwoord

Onderwerptools Weergave
Eoin
Orawrnje boven!

Eoin's avatar
Standaard geplaatst op 22 juli 2010 @ 13:08
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Peanut Bekijk bericht
Both. Als je niet weet op hoeveel graden het flesje moet ben je al de lukl.
Welcome to the wonderous world of the Internetz, en verpakkingen waar gebruiksaanwijzingen op staan.

Ik heb bijvoorbeeld vroeger géén borstvoeding gehad, dus instinctief de baby aan je tepel laten lurken is er niet bij(mijn broertje trouwens wel...)

En het is ook een behoorlijke rit van vallen en opstaan. Je gaat fouten maken bij het opvoeden. Ik ben bijna doodgevallen/verdronken tijdens mijn kinderjaren. Dus even lezen wat je moet verwachten is altijd handig.

Maar natuurlijk is het ook instinct, maar een studie is ook wel handig.

Being able to criticise doesn't mean to lose heart.
Plagiarism is the greatest form of compliment.Follow me!
loetjeh
Shichibukai

loetjeh's avatar
Standaard geplaatst op 22 juli 2010 @ 13:52
Met quote antwoorden

Ik ben als baby heel snel gestopt met moedermelk omdat ik melk niet lustte.
Dus dat baby's van melk houden is lang niet altijd waar.

--
Had het trouwens over dit zinnetje.
Quote:
Baby's drinken veel langer melk dan dat de borstvoeding doorgaat hoor :'D

I'm gonna be the Pirate King !! --
jurgyy
Postcount +1 (In O&P -1)

jurgyy's avatar
Standaard geplaatst op 22 juli 2010 @ 13:53
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Eoin Bekijk bericht
Welcome to the wonderous world of the Internetz, en verpakkingen waar gebruiksaanwijzingen op staan.

Ik heb bijvoorbeeld vroeger géén borstvoeding gehad, dus instinctief de baby aan je tepel laten lurken is er niet bij(mijn broertje trouwens wel...)

En het is ook een behoorlijke rit van vallen en opstaan. Je gaat fouten maken bij het opvoeden. Ik ben bijna doodgevallen/verdronken tijdens mijn kinderjaren. Dus even lezen wat je moet verwachten is altijd handig.

Maar natuurlijk is het ook instinct, maar een studie is ook wel handig.
ik 3x bijna verdronken, 2x gered door mijn (net zwemmende) broer :P

maar ik denk dat er te moeilijk over word gedacht...
het gaat instinctief totdat je denk dat je het verkeerd doet, dan zoek je wat op en is het probleem (hopelijk) opgelost...

R.I.P. Quil
henk hoi willy hans henk hoi willy hans henk hoi willy hans henk hoi willy hans
---------------------Rock on freaky bro!---------------------
Cow
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 30 juli 2010 @ 01:13
Met quote antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Loesje* Bekijk bericht
Ik neem aan dat je met studie bedoeld dat je de opvoeding doet aan de hand van boeken die zijn geschreven over 'hoe een kind op te voeden'?

Ik denk dat er om een kind goed op te voeden beide dingen wel belangrijk zijn hoor. In eerste instantie doe je alles op gevoel en doe je wat jou het beste lijkt. Anders kijk je terug op hoe je ouders bepaalde dingen hebben aangepakt en kan je hun voorbeeld volgen (tenminste, als je het eens bent met hun manier van opvoeden).
Daar bent u toch fout. Er zijn zat toekomstige ouders die in hun kindertijd geslagen werden door hun ouders, en zweren dit nooit bij hun eigen kinderen te doen. Uiteindelijk doen ze het toch. Rationeel is dit natuurlijk een raadsel, maar psychologisch en instinctief makkelijk te verklaren.

Om dit tegen te gaan hou ik sinds mijn 15de een boek bij waarin ik schrijf hoe ik mijn kind later zal opvoeden. Ik ben van mening dat je als adolescent weet wat het beste voor jezelf is, en hoe ouders je zouden moeten opvoeden. Ik ga ervan uit dat mijn toekomstig kind er meer baat aan heeft als ik hem/haar opvoed op de manier waarop ik opgevoed zou willen worden.

Saito
Anime = <3

Saito's avatar
Standaard geplaatst op 30 juli 2010 @ 08:12
Met quote antwoorden

Kennis is net zo belangrijk als instinct hier.

Maar ok vroeger werd er veel kennis gebruikt bij het opvoeden alleen kwam deze kennis niet van boeken of het internet maar van familie en kennissen.

Ik denk dat belangrijk om zo veel mogelijk informatie te gebruiken zonder je instinct kwijt te raken.

If you're lazy, you compare your self with the worst. If you're hard working, you compare your self with the best. If you're happy however, people compare themselves with you.
ikmijenmezelf
Anime Forum Lid

Standaard geplaatst op 30 juli 2010 @ 21:02
Met quote antwoorden

Volgens de boeken die mijn ouders hebben deed ik bijna alles fout als baby en peuter. (ik praatte ''te vroeg'', liep ''te laat'', weigerde tot een jaar of negen/tien om veters te leren strikken, etc.)
Uiteindelijk is dit toch weer goed gekomen, dus ik zou de boeken, waar veel mensen hun kennis vandaan halen, niet al te serieus nemen.
Wel kunnen bepaalde dingen handig zijn om te weten. Als jij niet weet hoe je een luier moet verschonen, dan kan dat nog wel eens lastig worden, imo.

Als jij alleen maar aan een ander denkt, en die ander denkt alleen maar aan zichzelf.
Wie denkt er dan nog aan jou?
Het_Papiertje
BASEBALL PROFESSOR!

Het_Papiertje's avatar
Standaard geplaatst op 07 augustus 2010 @ 10:52
Met quote antwoorden

Ik denk toch wel voor het grootste gedeelte instinct. Het probleem met studie is gewoon, dat mensen uit gaan van stereotype kinderen. En afwijkingen benaderen ze ook allemaal op bijna dezelfde manier. Ik heb bij genoeg psychologen gezeten om daar iets vanaf te weten, haha. xD

Het probleem is gewoon: er bestaat niet een studie over elk kind op aarde. Elk kind is anders en heeft een eigen aanpak nodig. Volgens de boeken ben ik bijvoorbeeld super slecht opgevoed, maar ben blij dat het zo is gegaan en voel me er niet kut door. Ik kreeg best wel eens klappen - maar dat was alleen als ik écht fout gezeten had. Ik heb pas om mijn 10e ofzo netjes leren eten. Daarvoor weigerde ik überhaupt te eten, dus ja. xD Ik ben vrij gelaten in ongeveer alles en mam heeft nooit gezegd dat ik iets niet mag. Wel dat ik het beter niet kon doen. Natuurlijk is kennis wel belangrijk, maar het zit in de mens zelf hoe ze voor hun kinderen moeten zorgen;.

SHUT UP! CAN'T YOU SEE I'M INNER BEAUTY?!
And at the end of the tour there will be free happily ever afters for everyone
Dodra
Merahevan

Dodra's avatar
Standaard geplaatst op 14 augustus 2010 @ 19:14
Met quote antwoorden

Je moeder of vader instinct volgen is de basis. Een goede kennis hebben is een pluspunt. Iemand die veel weet over kinderen, psychologie heeft een stapje voor op mensen die dat niet weten. Maar als je een goed instinct hebt, en je luistert naar andere mensen, en je wil het zelf, dan ben je in staat om een kind op te voeden. Het belangrijkste is het zelf willen, en er klaar voor zijn.

Jah? U denk da!
vuurbloem
Anime Forum Lid

vuurbloem's avatar
Standaard geplaatst op 14 augustus 2010 @ 20:03
Met quote antwoorden

ik denk dat je oudersschap er ook vanaf hangt hoe je zelf bent opgevoed. en dat het dus ook veel ervaring is. je kunt er dus nooit alles over weten. je leert er gewoon alles over en er blijven dingen die je er in kunt leren. tem,inste das mijn mening. ben zelf maar 16 maarja ik hoor zat verhalen

Antwoord

Onderwerptools
Weergave

Regels voor berichten