Google

Web animewolken.nl

PDA

View Full Version : Vakkenvullen

Wumpio
04 december 2011, 19:33
Hallo,

Ik zit erover na te denken om ergens vakken te vullen. Nu weet ik niet waar ik dat het beste kan doen. Ik weet wel waar ik allemaal de mogelijkheid heb om vakken te vullen en dat zijn:

-Blokker
-AH
-Jan Linders
-Kruidvat
-Intertoys
-Schoenenreus
-Hema
-Zeeman
-Eto's
-Trekpleister

Ik weet niet hoeveel je verdient en kan het niet echt vinden op internet en om alle winkels af te gaan en het dan te vragen is een laatste optie. Weten jullie misschien wat de verdiensten zijn voor iemand van 14 jaar per uur bij een van de bovenstaande winkels??

Edit: - Shoeby fashion

Hawk
04 december 2011, 19:41
Niet om het een of ander, maar naar mijn weet mag je pas vakkenvullen op je 15e..

toch?

Wumpio
04 december 2011, 19:42
Lijkt me sterk, mijn vriend begon met zijn 13e al met vakkenvullen bij AH.

The Master
04 december 2011, 19:46
Kutwerk, ik werk nu een maand als vuller bij C1000 en ik merk dat ik echt gestressed raak tijdens het werken. Dat komt deels door het hoge werktempo dat van je verwacht word en ook doordat als je langzamer bent dan de anderen en dat merkt, dat dat ook frustrerend is. Iedereen doet een stuk of 4 containers in 3 uur terwijl ik er maar anderhalf doe. Echt frustrerend. Natuurlijk helpt het voor mij ook niet dat ik last van een tremor heb, maar goed. Denk dat ik na deze maand ga stoppen.

Beter ga je iets anders zoeken, desnoods ga je op de markt staan bij een kraam (ze hebben altijd wel iemand nodig en verdiend zwart). En trouwens, bij winkels als 14-jarige heb je weinig kans om aangenomen te worden. Ze zoeken voornamelijk 16-jarigen of 15-jarigen waarbij het niet zo lang meer duurt om 16 te worden. En wat voor bedrag je per uur kan verwachten? Dat verschilt. Rond de 3 euro zit je in de goede richting.

Maverick
04 december 2011, 19:53
Niet om het een of ander, maar naar mijn weet mag je pas vakkenvullen op je 15e..

toch?

Dat had ik ook altijd begrepen ja.

Ik had geen problemen met vakkenvullen. Ligt er puur aan welk vak, daar verschilt het tempo heel erg in.

Ellejpluts
04 december 2011, 20:00
Ik werk bij de slagerij in de jumbo en ik moet ook af en toe vakkenvullen, volgens mij moet je wel 15 zijn inderdaad.

Wat The Master zegt is voor het grootste deel onzin, ze zoeken juist mensen die zo jong mogelijk zijn i.v.m het lage uurloon. Ook verdien ik zo ongeveer 4,50 per uur, dus 3 euro is best weinig.

En tja, ik ben zo'n beetje de enige die aan het vakkenvullen is als ik aan het werk ben, dus over dat tempo weet ik het niet. Ikzelf vind het best leuk om af en toe te doen, maar ik doe dan ook voornamelijk andere klusjes.

Systrafoss
04 december 2011, 20:07
Ik heb bij AH, Jumbo en de C1000 geprobeerd toen ik 14 was en daar moest ik dus 15 voor zijn. Dus nu na m'n toetsweek weer naar de AH. :3

Wumpio
04 december 2011, 20:11
Ter verduidelijking voor iedereen over de leeftijd!

Werk en kinderen van 13 en 14 jaar (klik voor meer)
Als 13- of 14-jarige wil je wel eens een extra zakcentje verdienen. Misschien lijkt een krantenwijk je wel wat, of vakken vullen in de supermarkt. Maar je moet ook nog naar school en huiswerk maken. Je mag daarom niet te veel werken en niet alles doen.

Op schooldagen mag je na schooltijd lichte karweitjes in je eigen omgeving doen, zoals oppassen bij familie of kennissen, auto's wassen, helpen bij het verspreiden van folders en dieren voeren op een kinderboerderij. Dit mag hooguit 2 uur per schooldag. Een krantenwijk mag je nog niet hebben.

Op zaterdag mag je maximaal 7 uur werken. Naast de klusjes in je eigen omgeving mag je dan ook licht, ongevaarlijk werk doen, zoals helpen met vakken vullen en groenten oogsten of fruit plukken. Met 'helpen' wordt bedoeld dat je het werk niet helemaal zelfstandig mag doen en dat er altijd een volwassene in de buurt moet zijn om op je te letten. Werk in een fabriek of magazijn en achter de kassa is verboden. In totaal mag je per schoolweek niet meer dan 12 uur werken.

Voor de vakantie zijn de regels wat minder streng. Je mag in totaal 4 weken werken, waarvan 3 weken aaneen. Per vakantiedag is het maximum 7 uur, per vakantieweek 35 uur.

Edit: Bron http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=35104

Maverick
04 december 2011, 20:14
Geen winkel die je aanneemt op je 14e.

Kast
04 december 2011, 20:15
Toch zoeken de supermarkten toch echt krachten die 15 zijn. Laag loon, genoeg uren.

Ah verdient super. Een van de hogere uurlonen voor een bijbaan. Het werk is ook vrij makkelijk

Ellejpluts
04 december 2011, 20:15

Inderdaad, ze hebben meer last van je dan dat je ze helpt als er altijd iemand bij moet zien

Wumpio
04 december 2011, 20:17

Vriend van mij die nu in de 4e zit deed in de 3e ook eerst stage, moest van school. Dit deed hij bij de Hema voor een week, na die week werd zelfs aan hem gevraagd of hij daar door zou willen werken alleen dan tegen betaling en daarop antwoordde hij ja. Nu werkt hij bij de Hema.

Edit:

Inderdaad, ze hebben meer last van je dan dat je ze helpt als er altijd iemand bij moet zien

Ik denk niet dat die regel altijd en overal word nageleefd dat er altijd een volwassene in de buurt moet zijn.

Chopchop51
04 december 2011, 20:22
Even gekopieerd van het NIBUD. Lijkt me officeel genoeg:

13-14 jaar
Op een schooldag mag je niet meer dan 2 uur werken.
Op zaterdag mag je niet meer dan 7 uur werken.
Op zondag mag je niet werken.
Per week mag je niet meer dan 12 uur werken.
In de vakantie mag je niet meer dan 7 uur per dag werken en niet meer dan 35 uur per week.
Je mag alleen werken tussen 7 uur 's ochtends en 7 uur 's avonds.
Je mag alleen lichte werkzaamheden doen. Bijvoorbeeld folders rondbrengen, oppassen, helpen in een winkel, fruit plukken etc.
Je mag geen zelfstandige werkzaamheden doen, alleen helpen.

15 jaar
Op een schooldag mag je maximaal 2 uur werken.
Op een vrije dag mag je maximaal 8 uur werken.
Als je zaterdag hebt gewerkt, mag je zondag niet werken.
Per week mag je maximaal 12 uur werken.
Je mag werken tussen 7 uur 's ochtends en 7 uur 's avonds (in vakantieperioden tot 9 uur 's avonds).
In de vakantie mag je maximaal 40 uur per week werken en maximaal 5 dagen achter elkaar.
Je mag zelfstandig werk doen en je mag ook een ochtendkrant rondbrengen.
Je mag nog steeds alleen maar licht werk doen, zoals vakkenvullen, helpen op een manege of oppassen.

Er zit wel een duidelijk verschil tussen helpen in een winkel en vakken vullen. 15 jaar dus.

Nicky Bobs
04 december 2011, 21:03
Het ligt er maar net aan, over het algemeen mag het pas vanaf je 15e maar ik sta er niet van te kijken als sommige winkels daar milder in zijn. Ik weet wel bij de AH waar ik werk word er zoiezo geen 14 jarige aangenomen, zelfs als 15 jarige moet je geluk hebben dit voornamelijk doordat je tot je 16e maar tot 7 uur mag werken.

AngelQuique
04 december 2011, 21:21
Ik weet dat ze bij ons in de AH geen mensen van 14 aannemen en ook geen mensen van 15 jaar voor het vakken vullen (bij 15 jaar mag je bij ons wel geloof ik helpen bij deli) en door mensen in mijn klas weet ik ook dat ze die regel bij de Jumbo & C1000 hebben hier. Denk dus dat het ook bij andere supermarkten lastig wordt om aangenomen te worden, maar je kunt het proberen. Maar denk toch dat je een jaartje moet wachten

Maverick
04 december 2011, 21:22
Edit:

Ik denk niet dat die regel altijd en overal word nageleefd dat er altijd een volwassene in de buurt moet zijn.

Dat zijn ze verplicht. Doen ze dat niet, zijn ze in overtreding. Zo simpel is het.

Kast
04 december 2011, 21:31
Dat zijn ze verplicht. Doen ze dat niet, zijn ze in overtreding. Zo simpel is het.

Maarja ik heb in mijn AH tijd ook tot 1 uur 's nachts door gewerkt terwijl dat officieel ook niet mag.

Nicky Bobs
04 december 2011, 21:53
^ Mag wel mits je 18+ bent, 16 + 17 jarige mogen niet later dan 11 uur werken (gebeurt wel tho') 18+ mogen wel later zolang er maar een bepaalde tijd zit tussen de eindtijd en de volgende shift. Heb zelf ook vaak genoeg tot 1 uur gewerkt in de AH, zelfs een keer tot 2/3 uur.

Kast
04 december 2011, 21:56
Ik was 16.

Wumpio
04 december 2011, 21:57
Er staan veel dingen in de wet maar niet alles word altijd nageleefd.

Chopchop51
04 december 2011, 21:59
Er staan veel dingen in de wet maar niet alles word altijd nageleefd.

Snap dan dat die vriend geluk heeft gehad. 9/10x wordt het gewoon nageleefd.

Alsnog, we houden je niet tegen, maar de kans is enorm klein tot nihil dat je wordt aangenomen als je het aan mij vraagt.

Wumpio
04 december 2011, 22:01
Snap dan dat die vriend geluk heeft gehad. 9/10x wordt het gewoon nageleefd.

Alsnog, we houden je niet tegen, maar de kans is enorm klein tot nihil dat je wordt aangenomen als je het aan mij vraagt.

Ik snap dat, die opmerking was eigenlijk meer in het algemeen.

Maxxert
04 december 2011, 22:01
Intertoys is zwaar onder betaalt.

Wumpio
04 december 2011, 22:02
Intertoys is zwaar onder betaalt.

Hoeveel verdien je er dan per uur?

Maverick
05 december 2011, 00:09
Ik zeg niet dat het niet voorkomt - ik ken mensen die inderdaad vanaf hun 14e al vakkenvulden. Maar die hadden allemaal een connectie met de baas, een persoonlijke connectie. Een wildvreemde nemen ze echt niet zomaar aan.

TeXas
05 december 2011, 00:32
Ik werk al vanaf me 16e bij de PLUS.(ik ben nu 21) Voldoende bijverdiensten. Heb het al die jaren erg naar me zin gehad. Maar ik denk dat werken bij een supermarkt alleen leuk is als je de juiste instelling hebt en een leuke werksfeer met leuke collega's om je heen hebt.

Maar als ik opnieuw mocht kiezen om ergens te werken dan zou ik een ander baantje proberen. Ik had wel graag bij een speelgoedwinkel, een gameshop of een Free Record Shop willen werken. Maar dat is nooit in mij opgekomen toen ik 15 jaar was.

Batonelli
05 december 2011, 00:41
Ik werk al vanaf me 16e bij de PLUS.(ik ben nu 21) Voldoende bijverdiensten. Heb het al die jaren erg naar me zin gehad. Maar ik denk dat werken bij een supermarkt alleen leuk is als je de juiste instelling hebt en een leuke werksfeer met leuke collega's om je heen hebt.

Maar als ik opnieuw mocht kiezen om ergens te werken dan zou ik een ander baantje proberen. Ik had wel graag bij een speelgoedwinkel, een gameshop of een Free Record Shop willen werken. Maar dat is nooit in mij opgekomen toen ik 15 jaar was.

Dat vooral.
Juist bij een supermarkt als vakkenvuller is het belangrijk dat er een gezellige sfeer hangt en je goed met je collega's kunt omgaan.

Defis
05 december 2011, 12:25
Heb 1.5 jaar vakken gevuld bij de Super Coop en dat ging wel aardig, maar het was niet echt werk voor mij. Heb er nooit heel veel plezier in gehad. Toen ik 18 was moest ik er ook al uit om plaats te maken voor nieuwe 16-jarigen. v.v

Wumpio
05 december 2011, 18:27
Ik heb nu een bijbaantje als vakkenvuller bij de Kruidvat. Vandaag gesolliciteerd, vandaag aangenomen en vandaag begonnen. :D

The Master
05 december 2011, 22:01
Kutwerk, ik werk nu een maand als vuller bij C1000 en ik merk dat ik echt gestressed raak tijdens het werken. Dat komt deels door het hoge werktempo dat van je verwacht word en ook doordat als je langzamer bent dan de anderen en dat merkt, dat dat ook frustrerend is. Iedereen doet een stuk of 4 containers in 3 uur terwijl ik er maar anderhalf doe. Echt frustrerend. Natuurlijk helpt het voor mij ook niet dat ik last van een tremor heb, maar goed. Denk dat ik na deze maand ga stoppen.

Beter ga je iets anders zoeken, desnoods ga je op de markt staan bij een kraam (ze hebben altijd wel iemand nodig en verdiend zwart). En trouwens, bij winkels als 14-jarige heb je weinig kans om aangenomen te worden. Ze zoeken voornamelijk 16-jarigen of 15-jarigen waarbij het niet zo lang meer duurt om 16 te worden. En wat voor bedrag je per uur kan verwachten? Dat verschilt. Rond de 3 euro zit je in de goede richting.
Oke, dit zei ik in een moment van chagrijnigheid. Had drukke week achter de boeg, drukke week in zicht etc... Was moe tijdens het werken en terug thuis reageerde ik het even hier af. Maar op zich is het werk wel oké, maar het is wel drukdrukdruk.

Er wordt in dit topic trouwens gezegd dat 4 euro normaal is. Dat is voor mij een WTF moment want ik verdien 3 euro per uur en ben 16? xD

NvdH
05 december 2011, 22:35
http://www.youtube.com/watch?v=skSgG-Ukmm8

Maxxert
05 december 2011, 22:36
Hoeveel verdien je er dan per uur?

Toen ik 15 was verdiende ik als een 16 jarige en kreeg ik nog maar 2,80 per uur. Weet niet of dat bij elke Intertoys is eigenlijk, ik werkte namelijk in een franchise.

Count
06 december 2011, 00:53
Ik ben vakkenvuller bij de AH. Wat ik het meest kut vind aan de baan is dat je niet van tevoren weet hoelaat je klaar bent. De hoeveelheid werk verschilt per avond (als je in de avond werkt dan, zoals ik). De ene avond ben ik 9 uur weg, de andere avond 10 uur. Ik begin dan om 7 uur.
Bij mij verwachten ze dat je 60 colli (dozen met producten) per uur vult, wat echt niet te doen is. Ze dreigen vaak met dat je maar betaald krijgt tot je eindtijd (de tijd die je ervoor krijgt aan de hand van de vulnorm van 60/u). Maar of dat echt zo is, ik geloof het niet.
En als je aan het vullen bent mag je niet zelf je containers uit het magazijn halen (dit verschilt per winkel/filiaal, bij de hema mag dit wel neem ik aan). Dus soms moet je wachten tot er een gebracht wordt. Soms wordt er verteld dat dit je laatste container is. En dan komt er nog een tevoorschijn. Oh oeps, nog eentje dan. Is vrij frustrerend soms.

Een fijn baantje is het niet echt, maar ik heb leuke collega's. En ik krijg betaald dus hey. Blijf lekker vakkenvuller tot ze me weg willen hebben.

Bij ons nemen ze idd alleen medewerkers aan van 15+, en dan mag je alleen overdag werken. Vind 15 persoonlijk te jong, maar wie ben ik.

Maverick
06 december 2011, 01:03
Bij de ene C1000 bij ons is geen vulnorm, en bij de ander wel. Ligt aan het filiaal inderdaad. Ik had er ook nooit problemen mee. Containers moesten we zelf halen, maar ik was meer bezig de rommel van anderen opruimen dan dat ik eigenlijk aan het vullen was uiteindelijk. Papierpers leeg halen offerde ik me ook altijd voor op. (die pakketten wogen tussen de 30 en 45 kilo, en moesten soms 3 hoog xD)

Ligt aan je instelling en collega's voornamelijk. :v

Nicky Bobs
06 december 2011, 02:05
@ Count, hier hebben ze dat 1 week volgehouden dat we onze containers niet zelf mochten halen ='] Overigens hebben wij hier vulnormen per pad, geen 60 per uur (was dat maar zo =/) zoals op bier en fris is het 100/uur en op mediteraans is het 55/uur zo even uit mijn hoofd. Ik heb precies hetzelfde alleen mijn eindtijd varieert meer tussen de 10 en 11 uur ;p vroeger zelfs 11 en 12 uur xD

Ik irriteer me meer aan hoe ze uitbetalen, zoals dan werk ik van 7 tot 10 en dan word het genoteerd als 7 tot half 10 zodat ze beter lijken bij de manager =/ Klagen werkt niet 8/10 teamleiders doen het en geloven doen ze je toch niet =/ De bezuinigingen nu irriteer ik me ook wel aan ;<

Kumori
06 december 2011, 10:18
Al 3,5 jaar werk ik bij de AH, tegenwoordig sta ik op vers, soms houdbaar en ik spring bij voor kassa indien nodig.
Die vulnorm is écht wel te doen, zit altijd ver boven de 60colli dus het ligt wel een beetje aan jezelf als je het niet haalt. :x
Wat ik bij ons goed vind, is dat alleen de mensen die hard werken hun overuren krijgen uitbetaald.
Werktijden zijn soms wel een beetje meh, ik werk vooral van half 8 tot half 11 's avonds, wat vaak nog uitloopt omdat de rest zo kapot sloom is. Beetje jammer.

Loon is goed te doen, ik krijg 6,08 ofzo. Na 10u ook weer extra etc.

Wumpio
06 december 2011, 19:43
[QUOTE=Nicky Bobs;2625340Ik irriteer me meer aan hoe ze uitbetalen, zoals dan werk ik van 7 tot 10 en dan word het genoteerd als 7 tot half 10 zodat ze beter lijken bij de manager =/ Klagen werkt niet 8/10 teamleiders doen het en geloven doen ze je toch niet =/ De bezuinigingen nu irriteer ik me ook wel aan ;<[/QUOTE]

Als je je hier serieus aan irriteert zou je aangifte kunnen doen bij de politie, en die zal dan denk ik een inspecteur of iets langs laten komen.

Λιοντάρι
06 december 2011, 19:50
Als je je hier serieus aan irriteert zou je aangifte kunnen doen bij de politie, en die zal dan denk ik een inspecteur of iets langs laten komen.

En dan is het dag dag baantje...

Wumpio
06 december 2011, 19:52
En dan is het dag dag baantje...

Als dat gebeurt kan je ook weer bij de politie, want ik weet dat je niet op basis daar van ( ontevredenheid van iets wat je hebt aangegeven ) mag worden ontslagen. Ik weet niet of het dan nog nodig is maar als je zoveel om die baan geeft ga je lijkt mij in hoger beroep.

Gohma
06 december 2011, 19:55
Als dat gebeurt kan je ook weer bij de politie, want ik weet dat je niet op basis daar van ( ontevredenheid van iets wat je hebt aangegeven ) mag worden ontslagen. Ik weet niet of het dan nog nodig is maar als je zoveel om die baan geeft ga je lijkt mij in hoger beroep.

Want je werkt ook zo heerlijk prettig als je je werkgever voor de rechter hebt gedaagd =P
In hoger beroep ga je pas als je daarvoor de rechtszaak al verloren hebt ^^

Overigens kan je niet bij de politie aankloppen met (al dan niet) oneerlijk ontslag, daarvoor moet je naar de bestuursrechter. (Alhoewel dat niet de eerste stap is :P)

Wumpio
06 december 2011, 20:01
Want je werkt ook zo heerlijk prettig als je je werkgever voor de rechter hebt gedaagd =P
In hoger beroep ga je pas als je daarvoor de rechtszaak al verloren hebt ^^

Overigens kan je niet bij de politie aankloppen met (al dan niet) oneerlijk ontslag, daarvoor moet je naar de bestuursrechter. (Alhoewel dat niet de eerste stap is :P)

Idd, maar als ik een goeie baan had zou ik me er helemaal niks van aantrekken.

En de rest kan best kloppen, ik weet er nog weinig vanaf als 14 jarige. ;p

Dark-Link
06 december 2011, 20:08

Ja, en wat wil je ertegen doen als ze in overtreding zijn..

Ik ben vakkenvuller bij de AH. Wat ik het meest kut vind aan de baan is dat je niet van tevoren weet hoelaat je klaar bent. De hoeveelheid werk verschilt per avond (als je in de avond werkt dan, zoals ik). De ene avond ben ik 9 uur weg, de andere avond 10 uur. Ik begin dan om 7 uur.
Bij mij verwachten ze dat je 60 colli (dozen met producten) per uur vult, wat echt niet te doen is. Ze dreigen vaak met dat je maar betaald krijgt tot je eindtijd (de tijd die je ervoor krijgt aan de hand van de vulnorm van 60/u). Maar of dat echt zo is, ik geloof het niet.
En als je aan het vullen bent mag je niet zelf je containers uit het magazijn halen (dit verschilt per winkel/filiaal, bij de hema mag dit wel neem ik aan). Dus soms moet je wachten tot er een gebracht wordt. Soms wordt er verteld dat dit je laatste container is. En dan komt er nog een tevoorschijn. Oh oeps, nog eentje dan. Is vrij frustrerend soms.

Een fijn baantje is het niet echt, maar ik heb leuke collega's. En ik krijg betaald dus hey. Blijf lekker vakkenvuller tot ze me weg willen hebben.

Bij ons nemen ze idd alleen medewerkers aan van 15+, en dan mag je alleen overdag werken. Vind 15 persoonlijk te jong, maar wie ben ik.

:D

Wumpio
06 december 2011, 20:12
Ja, en wat wil je ertegen doen als ze in overtreding zijn.

Als je zelf er wat tegen hebt gewoon melden bij iemand die je zo'n soort overtredingen hoort te melden.

En soms komen ook zovaak in de zoveel tijd inspecteurs langs en die controleren de winkel, en ik weet niet zeker maar misschien dat bij hun controleer lijst dat soort dingen er ook bij staan.

Endless
06 december 2011, 20:44
Wow, bestaat er dan geen minimumloon in Nederland? Jullie lonen zijn eigenlijk echt wel laag. Hier in België hebben we een minimumloon van €6.30 per uur waar we 2,79% belastingen op moeten betalen. Als je een goed baantje te pakken hebt krijg je toch rond de €8.50 voor 16 jarigen, voor 18 jarigen is dit vaak €10.

Gohma
06 december 2011, 21:58
Minimumloon voor een 15-jarige is 2,50 en voor een 23-jarige is dat 8,35, bij een 40-uren-werkweek.

8,50 is best wel bizar hoog voor een 16-jarige...Wel leuk, natuurlijk, maar ook heel hoog.

Dark-Link
07 december 2011, 18:29
Als je zelf er wat tegen hebt gewoon melden bij iemand die je zo'n soort overtredingen hoort te melden.

En soms komen ook zovaak in de zoveel tijd inspecteurs langs en die controleren de winkel, en ik weet niet zeker maar misschien dat bij hun controleer lijst dat soort dingen er ook bij staan.

Ja, op die dagen dat inspecteurs komen wordt de winkel perfect in orde gemaakt, en die inspecteurs zullen heus niet te zien krijgen dat wij soms tot 11 of 12 doorwerken (al komt dat nu eigenlijk niet meer voor) en hoe ons uren worden genaaid. Je kan er wat van zeggen over die uren, maar dan zeggen ja dan moet je je eindtijd mee halen, terwijl je gewoon per uur betaald moet krijgen, hoe langzaam je ook bent.

Wow, bestaat er dan geen minimumloon in Nederland? Jullie lonen zijn eigenlijk echt wel laag. Hier in België hebben we een minimumloon van €6.30 per uur waar we 2,79% belastingen op moeten betalen. Als je een goed baantje te pakken hebt krijg je toch rond de €8.50 voor 16 jarigen, voor 18 jarigen is dit vaak €10.

wut.. zoveel xd

Wumpio
07 december 2011, 18:51
Ja, op die dagen dat inspecteurs komen wordt de winkel perfect in orde gemaakt,

Vaak is dit onaangekondigd dat de inspecteurs langs komen.

Pittig
07 december 2011, 18:53
Slechte ervaringen met vakken vullen, ik vul liever andere soort vakken.

Ik voelde me steeds gepusht, om een aantal voorraad te behalen.
Tijdens het werk kon ik niet eens rustig communiceren met collega´s , het was allemaal snel,snel, snel.

Ik werd 18, en ze zagen al dat ik niet meer ging functioneren als toen ik 16 was! Dus puber power was er alweer af. Ik werd duur, ik begon meer variatie te eisen met werkzaamheden, ik begon meer geld te eisen, en toen heb ik maar ontslag genomen.

Voor dat hun het doen, eerst hun in de kont voor dat ze het bij jou doen! Dit was bij de AH trouwens. Heel leuk gezellige collega´s, maar het is jammer dat je bij sommige supermarkten weinig betaald wordt en je zo gefocust bent op je werk dat je niet eens meer een praatje kunt maken (pas als je klaar bent).

Maxxert
07 december 2011, 19:06

Ik ga in België werken ;o

iTeruri
07 december 2011, 19:07
wut.. zoveel xd

10 euro per uur is niet zo veel, toch? Krijg ik ook betaald xD Maar er zit natuurlijk wel een verschil tussen vakken vullen en op een hoge school werken. Al werk ik maar 4 uur per week.

Vakken vullen, tja. Ik heb het zelf nooit gedaan. Is wel leuk voor een zakcentje als je het echt nodig hebt, maar als je een paar jaar wacht kan je serieuzere baantjes doen (bv naast je studie). Daar krijg je meer betaald, staat een stuk beter op je CV en het is een stuk leuker.

En van mensen om me heen hoor ik nou ook niet echt goede verhalen over vakken vullen.

Pittig
07 december 2011, 19:10
staat een stuk beter op je CV en het is een stuk leuker.

Klopt :p

WazzaScooba
07 december 2011, 21:27
Ik ben 17, vakkenvuller bij AH op vers. Ik werk er nu ruim een half jaar, maar ik heb eigenlijk nog nooit iets gehoord over een bepaalde hoeveelheid per uur vullen. En mijn leiders hebben ook nog nooit iets als "sneller vullen" of "opschieten" gezegd. Of ik ben gewoon een keiharde werker. :p

Count
07 december 2011, 21:49
Al 3,5 jaar werk ik bij de AH, tegenwoordig sta ik op vers, soms houdbaar en ik spring bij voor kassa indien nodig.
Die vulnorm is écht wel te doen, zit altijd ver boven de 60colli dus het ligt wel een beetje aan jezelf als je het niet haalt. :x
Wat ik bij ons goed vind, is dat alleen de mensen die hard werken hun overuren krijgen uitbetaald.
Werktijden zijn soms wel een beetje meh, ik werk vooral van half 8 tot half 11 's avonds, wat vaak nog uitloopt omdat de rest zo kapot sloom is. Beetje jammer.

Loon is goed te doen, ik krijg 6,08 ofzo. Na 10u ook weer extra etc.

Mja, misschien een beetje. Ik kan het best halen ja als ik er een workout van maak. Rennen enzo. Maar aangezien je ook klanten te woord moet staan en de vakken naast het vak dat je vult ook moet spiegelen bij ons (het buurman buurman fenomeen), enz enz is het vrij lastig te halen.

@Nicky Bobs; het verschilt bij ons ook per pad hoor, maar 60/u is algemeen. Op bierfris bierkratten en op drogmetica met medicijnen is de vulnorm veel hoger inderdaad. Ik sta meestal op wijnen, weet niet precies de vulnorm daar maar ik haal vaak mijn eindtijd niet, terwijl ze wel altijd complimentjes geven over hoe snel/goed ik het gedaan heb. Ach ja zo officieel als ze het stellen gaat het ook allemaal niet :') Krijg dan ook wel vaak restanten en weet ik veel erbij

pokemasterx
09 december 2011, 16:08
Ik werk bij de slagerij in de jumbo en ik moet ook af en toe vakkenvullen, volgens mij moet je wel 15 zijn inderdaad.

Wat The Master zegt is voor het grootste deel onzin, ze zoeken juist mensen die zo jong mogelijk zijn i.v.m het lage uurloon. Ook verdien ik zo ongeveer 4,50 per uur, dus 3 euro is best weinig.

En tja, ik ben zo'n beetje de enige die aan het vakkenvullen is als ik aan het werk ben, dus over dat tempo weet ik het niet. Ikzelf vind het best leuk om af en toe te doen, maar ik doe dan ook voornamelijk andere klusjes.

Het minimumloon op je 17e is 3,65 dacht ik, dus jij verdiend gewoon veel.

Maar vakkenvullen is mainstream werk, niet doen.

pokemasterx
09 december 2011, 16:09
Ik ga in België werken ;o
Wij hoeven geen belasting te betalen zolang we maar niet boven de 250 euro per maand komt ofzo (bedrag weet ik niet meer precies)

Endless
22 december 2011, 23:47
^Je mag maximum 50 dagen werken in een jaar, maar in die 50 dagen mag je wel zo veel uren doen als je wil/ zo veel verdienen als je kan.

Saki
23 december 2011, 00:05
Vanaf een bepaald bedrag verlies je al het goedkope belastingstarief en kan je dus gaan inleveren + de kans dat je ouders je kindergeld verliezen

Wumpio
23 december 2011, 11:51
Vanaf een bepaald bedrag verlies je al het goedkope belastingstarief en kan je dus gaan inleveren + de kans dat je ouders je kindergeld verliezen

Dat verlies je als je een vakkenvuller bent van 14 jaar?

The Master
23 december 2011, 16:03
Nee joh.

Wumpio
23 december 2011, 17:46
Oke, opzich kan deze topic gesloten worden. Ik heb een bijbaantje als vakkenvuller gevonden.