View Full Version : Death Note
Amelia
05 maart 2005, 20:13
coole manga over..
ahja, kijk zelf maar even:
ik heb in een week alle 58 hoofdstukken gelezen XD echt verslavend, deze manga..
wie kent het nog meer?
Kaito
05 maart 2005, 22:27
mag geen download link geven...en Death Note is idd een leuke manga! ^^
fallen
05 maart 2005, 23:16
death note is cool
maar ik word een beetje moe van dat gedoe met l :sweatdrop:
Paige_anime4ever
13 juli 2005, 22:32
OMH OMH OMH!!!!!!!! Ik probeerde al zooo lang iemand te vinden die dit manga leuk vond!!! OMH OMH OMH!!!
Ik vind Yagami Raito echt....zo... cute!!! XD!! hij is ook zooo slim >< echt echt echt verslavend, ik ben echt met je eens!! XD!!
L.... is gestoord... <.< maar ook zooo slim XD ..wacht wie is eigenlijk slimmer... L of Raito? o.o;
Ik ga voor Raito XD Ik MOET en MOET ch 60 lezen ><
*spoiler... o.o
L is dood.... o.o Hij is dood!! Ik was echt zo blij!! o.o ik weet niet zo echt goed waarom maar goed.. o.o HE WON!! HE WON!!! whooooo XD!!! Ik was echt...zo gelukkig...en kon niet stoppen tot ik bij 59 was... o.o
en...nog iets... rem is een female.. o.o;; XD!!! ok... ik weet niet zo goed of die kleur wel werkte maar het was eens spoiler... >.>; XD!!
Safireth
14 juli 2005, 09:36
Leuke manga, maar op een gegeven moment was ik L zat :x
Paige_anime4ever
17 juli 2005, 21:22
mee eens... ik vind het begin het beste stuk XD de rest... nog steeds cool maar de eerste stuk was de beste XD!!
Amelia
19 juli 2005, 16:41
hmmm
sinds chap 60 enzo is het een beetje saaier..... ._.
IK MIS L!!! Mello en Near zijn best wel cool tho.. zieke plottwists.. ben nu bij chap 69... TOWNL is meest recente vertaler..
XD op livejournal Death Note community vind je btw wat lijpe fanzooi X''D
SSJ_SakuSuLu
19 juli 2005, 19:48
ik vond het echt een hele goeie manga, maar vanaf het moment dat de hoofdpersoon (sjit, ben zijn naam kwijt) !!!SPOILER!!!--> geheugenverlies kreeg <--- !!!SPOILER!!! vond ik alles wat minder...
Amelia
19 juli 2005, 22:56
spoilur op zich vond ik dat Raito's geheugenverlies wel een ironische draai aan het verhaal gaf.. hier wordt hij al vrienden met L, om dan vanzelf weer in zijn plan te vallen.. hij was L te slim af -snik- maar het was ook zijn geluk met Rem >_> bah
GunslingerGirl
22 juli 2005, 22:06
Vandaag heb ik het bij een vriendin op de PC bekeken en ik vond het helemaal geweldig. Ik wacht tot hij te koop is..
Amelia
22 juli 2005, 23:28
duurt nog wel even, denk ik ._.;
GunslingerGirl
23 juli 2005, 17:32
September
Amelia
27 juli 2005, 13:11
0_o
wordt/is gelicenseerd? door wie/hoe/waar???? @_@;;;;
GunslingerGirl
27 juli 2005, 13:40
VIZ.
Amelia
27 juli 2005, 18:33
omigod, tis waar
*tears of happiness*
Angel_
22 augustus 2005, 10:14
Hijs gaaf, maar offtopic:
een spoiler doen je zo
<div class="spoiler"> balbla bla, zo </div>
Ash Ketchum
09 september 2005, 19:37
<Oioi, dit forum is best wel visueel veranderd sinds de laatste keer dat 'k hier zat>
Death Note is echt een van de betere manga die ik de laatste tijd heb gelezen, en in L heb ik ook één van m'n favoriete personages ooit gevonden. L is gewoon briljant, op het feit na dat hij gewoontes van mij heeft gejat >.>
Is wel een beetje ingezakt nadat err... iemand z'n geheugen kwijt was geraakt, maar is met Near en Mello weer een beetje op gang gekomen.
Overigens ben ik één van de nonbelievers, onze favoriete detective levend op een dieet van zoetjes kan niet dood zijn ;_; [Er ís een kans dat-ie nog leeft!]
De Engelstalige tankoubon 1 is dan ook netjes alvast gereserveerd bij Archonia, en wellicht dat ik ook nog de komende Duitse versie van Tokyopop DE aanschaf om de beste vertaling uit te kiezen :P
GunslingerGirl
18 september 2005, 03:12
Death Note 1 is bijna uit! *springt op en neer*
Amelia
18 september 2005, 11:19
*springt mee*
(I need it for drawing an evil doujin, teehee >)
Ash Ketchum
18 september 2005, 11:20
Ik neem aan dat niemand hier de Shonen Jump koopt? Want er is al een preview chapter uit van Death Note, bevestigde vertalingen zijn al Light [Yes! Stomme Raito schrijvers!] en Ryuuk.
GunslingerGirl
18 september 2005, 11:41
*springt mee*
(I need it for drawing an evil doujin, teehee >)
Zoals ik al eerder zei; helaas door Viz vertaald.. Maar toch mag hij niet in mn collectie ontbreken.
Ash Ketchum
18 september 2005, 11:50
Viz kan best goed zijn. Het jammere is dat het heel erg aan de titel ligt. Bleach is goed, over Kenshin hoor ik niets dan goede verhalen en Excel Saga is echt fantastisch gedaan. Ook pre-Shonen Jump Dragon Ball is een van de betere vertalingen die ik heb gelezen.
Het verschilt alleen nogal van titel, dus maar even zien hoe Death Note uitpakt, anders pak ik gewoon de Duitse versie :P [Ok, ik hoop dan dat de Duitse Tokyopop beter vertaalt dan zijn Amerikaanse tegenhanger, want die zijn vaak nog slechter dan die van Viz -_-;]
BlackBakuraGirl
29 september 2005, 19:29
Death Note is kewlie!!! L is *begint spontaan te kwijlen* '__'
En vind het echt een geniale manga, alles steekt zo goed in elkaar ^^
Mayuna
18 oktober 2005, 16:34
Death Note is geniaal en ik wil snel vol. 7 lezen XD I want more L!!! L is cute :D
L: *bekijkt bewijsstukken* "He, nog een haar. Oh btw, Yagami-san, als ik dood ga, dan is uw zoon Kira."
Papa Light: "o.O;"
Ash Ketchum
27 oktober 2005, 14:32
Mensen die de Viz uitgave van Death Note 1 al hebben aangeschaft?
Kwam bij mij maandag binnen en meteen verslonden. Vertaling loopt goed, gebruiken ook de namen die ik liever lees [Zelfs shinigami intact? O_o] en omake ^____^ Beetje wazige weergave van de Shônen Jump kleurenpagina's though, maar dit is meestal wel zo bij Amerikaanse manga.
GunslingerGirl
27 oktober 2005, 16:33
Ik heb hem in mijn handen gehad, maar ik had niet genoeg geld.. Ik ga hem in ieder geval zeker kopen!
Ash Ketchum
26 januari 2006, 15:14
Nog mensen die DN lezen?~
Ik heb dus de scans al tijden laten liggen, ben 'slechts' gekomen tot een stukje met M&N...
Maar deel 3 onlangs binnengekregen. Met de tenniswedstrijd tussen L en Light. Hoewel de redeneringen, van een afstand, best belachelijk zijn (als hij denkt dat ik denk dat hij denkt...) blijft het echt onzettend spannend wat Light's volgende stap is. En dit was me met de scans niet eens zo opgevallen, maar hoe Light's characterdesign lichtjes was veranderd nu hij in college zat. Najah, lichtjes, hij was gewoon eng evil geworden.
Najah...volgend deel Misa.... >.<
Esp
26 januari 2006, 15:33
Ik heb ze geleend, en ze zijn gewoon geniaal. Zeker weten dat ik die zelf ga kopen.
Zoals je al zei, het is nogal vaag dat de een precies denkt wat de ander denkt... Soms is het zelfs nogal voorspelbaar wat de volgende stap zal zijn, maar gelukkig is dat meestal niet zo. Anyway, L is cuteh <3
Tom_GM
26 januari 2006, 16:59
Nog mensen die DN lezen?
Ja, ik..
Goede Manga, punt. :3
Amelia
26 januari 2006, 17:12
overigens vind ik dat de tekenaar nogal.. wat onvoorzichtig is met veranderlijke stijl.. en dat vooral later met mello en nia o_o dat haar van nia tekent hij laters soms ronduit lui, zonder details, alleen vage omtrek...
verder vind ik het uiterlijk en de scenes op zich niet zo boeiend, het zijn de varierende camerastandpunten, versterkt 3D effect, gezichtuitdrukkingen (kgeloof dat vooral ogen grote rol spelen, evil raito en sweet raito bijv. XD) die het nog meeslepend....
(de lijnart is simplistisch... maar toegegeven, erg lastig om na te tekenen, gezichten en rest in die stijl.. een kleine variatie en 1 character verandert al in de andere, terwijl je dat niet zou verachten >_< ...dat geeft me ook weer indruk van een luie tekenaar, gomen XP )
Ash Ketchum
26 januari 2006, 20:25
Nia O_o Daarom probeer ik altijd Engelse woorden in katakana altijd in het Engels uit te schrijven ipv romanji te gebruiken ^_~
Gebruikt Obata eigenlijk assistenten? Volgens mij zijn heel weinig (succesvolle) mangaka die nul assistenten gebruiken... zelfs iemand als Toriyama, die totaal geen screentones gebruikt en een vrij 'open' art heeft, had in zijn DB tijd een assistent nodig om de backgrounds te doen.
Iemand die trouwens al gespannen uitkijkt naar de Death Note films? (live action). Sowieso werkt een serie als Death Note perfect in live-action. Bij de Kindaichi Shounen no Jikenbo Jdorama had ik geen enkele keer van 'nou, die lijkt echt niet op hem of haar, dus ik kan er niet van genieten'. Vraag me alleen af hoever ze gaan met de eerste film... helemaal tot err... het ruilpunt van L voor M&N? Dat is behoorlijk wat... of natuurlijk tot Light's amnesia...
Amelia
26 januari 2006, 21:35
live action past hier ook beter dan anime.. lijkt me althans... de manga is ook in een vrij relaistische stijl, dus... -.-
(ah, L, wanna see o__o)
GunslingerGirl
26 januari 2006, 22:45
Ik heb Death Note 1, 2 en 3. Ik heb ze echt kwijlend verslonden. Light is heet, en L is cool :cool:
Ash Ketchum
27 januari 2006, 10:38
Het probleem met live action, of dan ook maar anime, is natuurlijk dat ontzettend veel dialoog van de manga... gedachten zijn. Dat is moeilijk echt boeiend over te zetten, lijkt me.
Brooddoos
27 januari 2006, 15:43
overigens vind ik dat de tekenaar nogal.. wat onvoorzichtig is met veranderlijke stijl.. en dat vooral later met mello en nia o_o dat haar van nia tekent hij laters soms ronduit lui, zonder details, alleen vage omtrek...
verder vind ik het uiterlijk en de scenes op zich niet zo boeiend, het zijn de varierende camerastandpunten, versterkt 3D effect, gezichtuitdrukkingen (kgeloof dat vooral ogen grote rol spelen, evil raito en sweet raito bijv. XD) die het nog meeslepend....
(de lijnart is simplistisch... maar toegegeven, erg lastig om na te tekenen, gezichten en rest in die stijl.. een kleine variatie en 1 character verandert al in de andere, terwijl je dat niet zou verachten >_< ...dat geeft me ook weer indruk van een luie tekenaar, gomen XP )
Ik vind Obata's werk alleszinds erg mooi, toch hikaru no go. Is echt zo'n kweil art!
Amelia
27 januari 2006, 16:22
hikaru no go is heel netjes gemaakt, ja o_o je ziet die netheid nog wel een wat in het tekenen van de haar en ogen in DN (vooral vrouwelijke figuren)... voor de rest lijkt me dt het expres een wat grovere stijl heeft (vouwen in de kleding enzo, non-consequent lijngebruik)... dat past bij het aard van het verhaal.. -.- (tis nogal een non-klassieke manga)
Ash Ketchum
28 januari 2006, 12:35
Dit schijnen de acteurs in Death Note te worden (van een topic op ANN), de film zou beginnen met Light op de universiteit (tankoubon 3):
Yagami Light - 藤原竜也 Fujiwara Tatsuya
http://www.horipro.co.jp/hm/fujiwara/
L - 松山ケンイチ Matsuyama Kenichi
http://www.horipro.co.jp/hm/matuyama/index.php
Yagami Souichirou - 鹿賀丈史 Kaga Takeshi
http://www.horipro.co.jp/talent/PM021/
Ik ben niet echt enthiousiast over L...
GunslingerGirl
28 januari 2006, 14:32
Nee, ik ook zeker niet :/
L moet iemand zijn met donkere kringen onder de ogen en een penetrerende blik. Beetje de look van een psycho.
[ZoNyMouS]
19 mei 2006, 13:21
Net Chapter 75 gelezen, word echt spanned ben benieuwd of de laaste 30% van de wereld gaat vallen.
Ik hoop wel dat die Mello beetje normaal gaat doen die gozer is echt gestoord, dat betreft is mello precies kira.
Ash Ketchum
19 mei 2006, 14:51
Death Note is intussen al afgelopen, dus het is een niet bijzonder lange serie, 12 of 13 tankoubon. De Amerikaanse uitgave zit er dan niet eens zo ver achter met een tweemaandelijkse release.
[ZoNyMouS]
19 mei 2006, 16:07
Death Note is intussen al afgelopen, dus het is een niet bijzonder lange serie, 12 of 13 tankoubon. De Amerikaanse uitgave zit er dan niet eens zo ver achter met een tweemaandelijkse release.
Valt mee idd hikaru no go duurde langer.
Fatal_Emotion
24 mei 2006, 21:24
Kheb 1 t/m 11 =P, kheb het net pas gedownload maar ben er dus 'nu pas' verslaafd aan geraakt ^^. Ook al zijn sommige stukken heel langdradig en saai om te lezen. Maar ik vind die mysterie genre wel leuwk >=D
GunslingerGirl
24 mei 2006, 22:07
Langdradig en saai is het niet. Misschien dat je de grote hoeveelheden informatie moeilijk te verwerken vind en daarom afhaakt als het je teveel wordt? Als je alles goed doorleest en tot je door gaat dringen, merk je pas hoe spannend het allemaal is. Mijn hartslag stijgt er in ieder geval wel van omdat ik er zo diep inzit..
Ash Ketchum
25 mei 2006, 07:36
Nu moet ik zeggen dat niet _alle_ dialoog briljant geschreven is. Vooral in het begin met L vs. Light heb je veel te vaak "Als ik denk dat hij denkt dat ik denk"
Dat kan intelligent lijken. Maar dat is gewoon slecht schrijven :P
En het downloaden is meestal ook zo nep. (Aka - Zielig als je de Manga niet echt koopt)
[ZoNyMouS]
25 mei 2006, 13:08
Schiet ook niet op met die vertaling, zelfde als met FMA ze zijn al heel ver maar die vertalers schieten niet op.
Ash Ketchum
25 mei 2006, 13:49
Mwa, op zich is een tweemaandelijkse release heel redelijk hoor. Niet vergeten, Viz is een bedrijf dat geld moet verdienen. Niet iedereen kan elke maand tientallen manga kopen. Dus er moet spreiding zijn, ook om wat langer met je licenties om te gaan. En qualiteit van de manga gaat bij mij ook voor aan snelle crapvertalingen.
(Een maandelijkse release is ook niet niets; Detective Conan had twee á twee en een half jaar een maandelijkse release in Duitsland. I was not pleased, aangezien het zo ontzettend snel gaat)
666alucard666
11 juni 2006, 14:03
jij geluk als je wat verder leest dan heb je geel last meer van (shit nu verklap ik het bijna)
maar idd Death note is te echt cool ik kan ook niet wachte tot de speelfilm uit komt
yakumo
13 juni 2006, 16:51
ik heb net vol.5 uitgelezen
ík ga door op scanlations
ik kan niet wacten
ik koop later wel de originele mangas
als ze uitkomen
Amelia
14 juni 2006, 14:37
newsflash: DN heeft een EINDE
paar weken geleden ofzo...
.__.;
yakumo
14 juni 2006, 20:25
stopt bij vol.12 toch?
iig 12 is pas uitgekomen in japan
als ik op Archonia kijk
Ash Ketchum
14 juni 2006, 21:11
13 waarschijnlijk. Tankoubons volgen nooit zo snel op de losse chapters, en het einde van DN in Jump is niet zo erg lang geleden, anderhalve maand of zo?
GunslingerGirl
28 juni 2006, 13:49
z0mfg! Ik kwam een paar perfecte cosplayers tegen..DIE moeten in de film spelen;
http://img.digik.net/Celebrity/Death%20Note%20Cosplay/CDN_0203.jpg
Light Yagami
http://img.digik.net/Celebrity/Death%20Note%20Cosplay/CDN_1314.jpg
Misa Amane
http://img.digik.net/Celebrity/Death%20Note%20Cosplay/CDN_0708.jpg
L.
http://img.digik.net/Celebrity/Death%20Note%20Cosplay/CDN_0102.jpg
Group
yakumo
28 juni 2006, 14:31
Misa Amane
http://i3.tinypic.com/160aoua.jpg
GunslingerGirl
28 juni 2006, 14:39
Die vind ik fake cute. Ik denk dat zij er heel stom uit zal zien als ze serieus probeert te kijken.
Kimimaro
27 juli 2006, 16:15
Death Note vindt ik heel goed in elkaar zitten.
Een geweldige manga..
L is btw mijn favoriet.. ^^ (hij is bijna net zo vaag als mij ._.")
EDIT:
ik las net chap.58 ;__;
L is doood~! T___T
*stopt met lezen*
[ZoNyMouS]
22 augustus 2006, 18:32
Deathnote 7 deze week uitgekomen, ze zijn lekker snel dit keer nog voor 5 sep:)
Iemand deel 7 al gelezen?
GunslingerGirl
22 augustus 2006, 21:50
Z0mfg, ik loop achter..en dat is voor het eerst!
Alucard
22 augustus 2006, 22:13
GSG... download jij manga? : |
omg dit is een first? XD
GunslingerGirl
22 augustus 2006, 22:20
Ik bedoelde meer dat ik altijd een van de eersten hier ben die hem gekocht heeft.
Antwoord op je vraag: Nee, de enige uitzondering was Hana Kimi, omdat die gewoon te goed was en ik niet meer kon slapen omdat ik moest weten hoe het afliep. Ik had er echt onder te lijden, en toen ik het eindelijk uitgelezen had, was ik een paar uur heel emo.
*Mijn zusje koopt de serie, dus er wordt wel eerlijk voor betaald.
Alucard
23 augustus 2006, 00:01
hehe okay ; 3
of je het nou koopt of niet... als je er maar van geniet zou ik zo zeggen ^^
En als je ze koopt heb je er vaak nog mee plezier aan als ie bevalt zeg maar.
Zelf heb ik bijv ook de hele Love Hina serie gekauft, o.a omdat ik gewoon koppijn krijg van het lezen op de pc xD
DN lijkt me interressant, misschien maar eens een volume ervan lezen/halen als ie uit is.
Eoin
23 augustus 2006, 07:44
Zelf heb ik bijv ook de hele Love Hina serie gekauft, o.a omdat ik gewoon koppijn krijg van het lezen op de pc xD
LENEN!!!! xD
Nah, ik ga de manga even downen. Heb een geweldige site daarvoor. En het is dan nog legaal ook xD Ik snap eigenlijk niet waar het over gaat, maar goed.
EDIT: Arg...die hebben ze dan weer net niet...
DevilishEyes
23 augustus 2006, 08:09
Ik leen em van een vriend.. de eerste 2 volumes gelezen... Ik Wil Meer ;-;
Anko
23 augustus 2006, 10:26
Het is jammer dat de manga op het eind er zo op achteruit gaat ;_;
Naja, ik kijk erg uit naar de Death Note anime, kijken of ze de spanning van de manga goed kunnen overbrengen. ^^
[ZoNyMouS]
24 augustus 2006, 08:45
Waarom manga downloaden, dat vind ik wel zo triest.
GunslingerGirl
24 augustus 2006, 10:09
Ich auch, maar het wordt door zovelen gedaan..
Ik vind niets heerlijker dan achterover zakken met een verse manga die kraakt als je 'm voor het eerst opent.. <3
Arrie
24 augustus 2006, 10:36
']Waarom manga downloaden, dat vind ik wel zo triest.
Mss dat niet iedereen genoeg geld heeft om alle manga te kopen, en als je dan legaal manga kan downloaden, waarom zou je dat dan niet doen?
Alucard
24 augustus 2006, 10:39
Ich auch, maar het wordt door zovelen gedaan..
Ik vind niets heerlijker dan achterover zakken met een verse manga die kraakt als je 'm voor het eerst opent.. <3
En de geur en de feeling van het ietwat ruwe papier en de inkt dat je tegemoet komt ? < D
( dat vind ik persoonlijk weer leuk ^^'' )
Arrie
24 augustus 2006, 10:43
Uhu, heerlijke geur. =D Ik vind een echte manga ook leuker. ^^
[ZoNyMouS]
24 augustus 2006, 18:11
Mss dat niet iedereen genoeg geld heeft om alle manga te kopen, en als je dan legaal manga kan downloaden, waarom zou je dat dan niet doen?
Nou legaal en gratis downloaden gaat geloof ik niet samen.
Maar vind wel dat als je manga fan bent de mangas moet kopen, op internet lezen is niet zoals met een manga.
GunslingerGirl
26 augustus 2006, 22:12
Dan gaat u maar werken voor het geld.
[ZoNyMouS]
26 augustus 2006, 22:40
Doe ik al:)
GunslingerGirl
26 augustus 2006, 22:51
Oh nee! Dat was echt niet tegen jou. Ik had moeten quoten..:o
[ZoNyMouS]
27 augustus 2006, 00:45
ow :P kan gebeuren:D
Arrie
28 augustus 2006, 08:48
Ik download zelf geen manga, hoor. Oké, ik heb wel wat gedownload, maar dat heb ik nu ook zelf in mijn bezit. ^^
Sailor Moon
07 september 2006, 15:21
Weet er iemand waar ik deze manga ergens kan kopen in Belgie?
Rakotto
04 november 2006, 20:09
Thread dig =O
Anyway Death Note <3
Prachtige Manga... Ben nu de anime aan het volgen...
Mensen die de manga nog niet gelezen hebben kunnen beter de anime volgen. =3
Dragonboy
07 november 2006, 23:56
Bump
Ge-wel-dig-e serie <3
weet er iemand of de eerste film al ut is? Zoja kan je mij dn aub de download link PM en? ;3
Faunaat
10 november 2006, 19:56
Ik las op Archonia dat vol 8 uit is. :)
MiracleGirl
17 november 2006, 20:45
OMG! ik zit de manga so te volgen en ik heb gehoord dat l dood gaaat!!!!! ik begin egt benieuwed hoe dat gebeurt! ik ben nogal een slome persoon so het duurt wel ff voordat ik het af heb lol
Anko
17 november 2006, 21:09
Het gebeurt op een ongelooflijk domme manier. u.u
Libertine
17 november 2006, 22:07
OMG! ik zit de manga so te volgen en ik heb gehoord dat l dood gaaat!!!!! ik begin egt benieuwed hoe dat gebeurt! ik ben nogal een slome persoon so het duurt wel ff voordat ik het af heb lol
En bedankt voor het plaatsen van de spoilers. Ik kijk toevallig eens in het Death Note Manga topic, omdat ik V4 zo tof vond. Gelukkig was ik nog niet bij het stuk van L's dood en nu weet ik al wat er gaat gebeuren. =D =D =D
Serieus, hoe lame kun je zijn? Zet het ffs tussen SPOILERTAGS, die dingen zijn er niet voor niets.
akamepida
18 november 2006, 15:05
Huh?? kun je in NL death note lezen? :eek: waar??
woow mijn vader zou het moeten verkopen :p (hee, goed idee:p)
ik heb death note the movie gezien.. echt leuk :)
akamepida
18 november 2006, 20:42
.. mijn vader verkoopt al manga van death note ...
dat wist ik niet eens!!:eek: :mad:
Houtje
10 december 2006, 12:23
Geweldige serie, zonet een Movie 1 gezien. Echt wel leuk ja!!
Wel iets anders dan wat op manga staat.
Naja, dat is altijd zo gweest ^^.
Ik heb Manga gedownload van internet ja, maar ben echt absoluut van plan om ze te kopen. :rolleyes:
Heb al 1-3 vol besteld bij archonia ^^
Zus van Light ziet best wel goed uit bij movie 1 :sweat:
Carazona Amazona
10 december 2006, 13:52
Is de manga geindigd bij volume 13?
Houtje
10 december 2006, 14:12
denk volume 12
Ash Ketchum
10 december 2006, 15:23
12 volumes voor het DN verhaal, en nog een 13de deel (HOW TO READ) met extra achtergrond verhalen, voornamelijk over L. (zo kom je o.a. L's naam erin tegen).
Amelia
10 december 2006, 19:27
12 volumes voor het DN verhaal, en nog een 13de deel (HOW TO READ) met extra achtergrond verhalen, voornamelijk over L. (zo kom je o.a. L's naam erin tegen).
L heeft een naam..... evil
(zou het leuker hebben gevonden als ze dat nooit bekend hadden gemaakt XD )
Houtje
14 december 2006, 18:52
Iemand hier die ook hele serie al heeft gelezen?
ikke wel ^^, laatste stuk was echt, what can i say... OMG!!! vet spannend xD.
Near ftw :), dat werd tijd voor Kira ja, i dont like him lol.
een periode die Kira hersengespoeld was en samen met L werkte in de handboeien, dat was leuke stuk, maar daarna begon ik echt Kira te haten xD.
Goed van Shinigami op de laatste stuk van de serie, maar wel erg wreed voor Light he ^^
Btw, wat was dat meisje op het laatste? is dat Misa?
Ash Ketchum
14 december 2006, 21:23
Death Note komt deze zomer in Nederland uit, uitgebracht door Kana. Verwacht dus kwalitatieve hoogstandjes voor een goede prijs :)
Ik ben zelf al bij met de Engelse uitgave, dus ik ga in dit stadium niet meer overstappen, maar zeker een aanrader voor de mensen die nog moeten beginnen.
Brooddoos
15 december 2006, 12:40
zoals ik! Ik kijk al uit naar de zomer =D
black-flame
15 december 2006, 13:26
ik heb er over gehoord lijkt me zeer intressant
Houtje
20 december 2006, 22:43
ik heb m toch liever in engels. lkkr origineel. Alles voelt echter aan als het engels geschreven is.
Ash Ketchum
21 december 2006, 08:39
Alleen dat Engels net zo nep is als Nederlands voor Death Note, aangezien het Japans is.
thomieboy10
21 december 2006, 11:53
Geweldig ^^. Death note in het nederlands.
Ik ben trouwens zeer tevreden over de Nederlandse releases van Kana.
Tom_GM
21 december 2006, 13:46
O.m.f.g.
Wéér een Manga verneukt door NL :)
black-flame
21 december 2006, 13:48
is die film al in de bios zoniet wanneer dan wel
Tijs
21 december 2006, 13:54
O.m.f.g.
Wat is er mis met Nederlands talige mangas :sweat:
Brooddoos
21 december 2006, 19:59
O.m.f.g.
Ga ergens anders zeiken als je een Nederlandse manga niet moet hebben waar kana zo zijn best doet om alles zo origineel mogelijk probeert te houden om zeikerige fans als jij toch tevreden te stellen. Het is gewoon manga daar komen niet eens irritante stemmen in voor. Als het je niet aanstaat ga Bleach dan maar voor de 358'ste keer kijken ofzo.
Urya
21 december 2006, 20:23
Niet oordelen voordat je de Nederlandse manga daadwerkelijk hebt gelezen. n.n
Takayuki
21 december 2006, 20:55
Als het je niet aanstaat ga Bleach dan maar voor de 358'ste keer kijken ofzo.
Dit vraagt gewoon om een QFT. Dus bij deze.
QFT
Brooddoos
21 december 2006, 21:05
wat is QFT? oO"
GunslingerGirl
21 december 2006, 21:26
Quoted for Truth, oftewel: het is zo waar wat je zegt..
Brooddoos
21 december 2006, 21:30
thx dan =D (ik had daarnet gekeken op wikipedia maar daar stond ook dat het "quit fucking talking" betekende dus ik wist niet goed welke hij bedoelde =p)
Houtje
23 december 2006, 23:23
Alleen dat Engels net zo nep is als Nederlands voor Death Note, aangezien het Japans is.
Dat is waar, maar als ik Deathnote in engels lees, dan zit het ook gwoon lekker.
Ofc, het is gewoon een mening van mij :)
hichamb
07 januari 2007, 17:24
Dear Death Note Fans!
Death Note TV is a brand new website dedicated to the populair anime, manga series which also has a live action movie. Everything related to Death Note can be found on Death Note TV. No registration is required.
We have Death Note episodes, movie, manga and more!
http://www.deathnote.tv
Greetz, Hicham
Urya
11 februari 2007, 11:22
Goed, Basje heeft t/m 8 gelezen.
Mello en Near zijn ergerlijk. Mello is een travestiet en Near een wannabe L. ;_;
aggron
11 februari 2007, 18:46
Goed, Basje heeft t/m 8 gelezen.
Mello en Near zijn ergerlijk. Mello is een travestiet en Near een wannabe L. ;_;
Je bent niet de enige die dat vond XD Heb echt een hekel aan hun xP
Komt omdat de echte L voor cooler was ;_;
Cesar
11 februari 2007, 19:09
Ch Ik vond Near anders wel knuffelig =/
Urya
12 februari 2007, 09:04
Het probleem met Near is dat hij PRECIES hetzelfde kapsel nabootst en constant met spelletjes een beetje alternatief probeert te doen, alsof hij iets uitschreeuwt van "HEY L, BEN IK NU OOK STOER!?" ._.
MajesticBeast
12 februari 2007, 13:34
Het einde sloeg nergens op Alles ging in voordeel van near en dan op het laatst als Light de naam van near op wil schrijven gaat Matsuda de held proberen uit te hangen. Na de dood van L word de manga slechter en slechter en die 2 L klonen was helemaal een verschriking.
Cesar
15 februari 2007, 18:09
Het probleem met Near is dat hij PRECIES hetzelfde kapsel nabootst en constant met spelletjes een beetje alternatief probeert te doen, alsof hij iets uitschreeuwt van "HEY L, BEN IK NU OOK STOER!?" ._.
Ik vind ze nog steeds knuffelig =3 *aait* ^^
Tom_GM
07 maart 2007, 14:15
Jullie zijn niet de enigste die Near en Mello haten.
Mello is gewoon eng, echt eng.
Near valt nog wel mee.
Waarom zetten jullie het in Spoiler tags?
De Manga zijn allang uit, dus zijn het geen spoilers meer.
Als iemand het nog niet gelezen heeft, is hij/zij gewoon traag ofzo o.o'
Maar alsnog plaats ik dit plaatje maar als link en niet als IMG.
http://img175.imageshack.us/img175/7501/15396962hi0.png
( Dat had je ook allang geweten, als je de Manga hebt gelezen )
Libertine
07 maart 2007, 14:24
Met al het respect, maar ik ben niet zo'n type die bergen manga koopt (en al helemaal niet een serie in één keer) en ook de tijd heeft om alles achter elkaar te gaan lezen. Vandaar dat ik vrijwel met alle series die ik koop achterloop, maar dat maakt me niet zoveel uit. Ik heb nu 6 vol's van deze serie in mijn bezit en ga, zelfs voor mijn gevoel, nog te snel. Vandaar dat ik blij ben dat men hier met spoilertags werkt, want een paar pagina's terug ben ik al op enkele leuke (not) feitjes gestuit die het verhaal voor mij wel voor een deel verpest hebben. Natuurlijk, eigen risico, eigen risico. Maar toch; de spoilertags zijn er niet voor niets imo. =/
Anyhoo;
Volume 5 en 6 dus ook gelezen. Vooral het einde van 6, met die dude die werd ingesloten, was spannend en hoop dat ik 7 binnekort kan bemachtigen, want ik ben toch wel erg benieuwd hoe dit verhaal verdergaat. =O
Tom_GM
07 maart 2007, 18:56
Daarom zette ik het plaatje toch maar als link neer. ^^"
En vertrouw me, als je 7 gelezen heb kan je dat plaatje bekijken. : o
freezy
24 maart 2007, 20:44
Hoezo sloom lezen XD Ben vandaag pas begonnen 0_0
Lanny
31 maart 2007, 20:12
Ik vind dat als je het vertaald er altijd iets van de lol afgaat , maarja, als je het niet doet dan is het gewoon niet te begrijpen ^^;
Oja! en als iemand opzoek is naar plaatjes van death note raad ik www.deviantart.com aan :D Daar zijn echt leuke dingen te vinden !
freezy
06 juni 2007, 10:25
Hoezo traag? Ik zit nog steeds bij volume 1 omdat ik al 3 maanden nummer 2,3,4 in bestelling heb.
The Kid
06 juni 2007, 17:00
Hoezo traag? Ik zit nog steeds bij volume 1 omdat ik al 3 maanden nummer 2,3,4 in bestelling heb.
3 Maanden lang al? Word het niet tijd om erachteraan te gaan? Of weet je al waarom het zolang duurt?
Trouwens, 12 is over +/- een maandje uit. <3
destiny-gaurdian
06 juni 2007, 17:29
3 Maanden lang al? Word het niet tijd om erachteraan te gaan? Of weet je al waarom het zolang duurt?
Trouwens, 12 is over +/- een maandje uit. <3
Ik heb 13 al Ó_o
x3 pwnt ^^
GunslingerGirl
06 juni 2007, 17:33
Twaalf is toch het laatste deel? =/
The Kid
06 juni 2007, 17:34
Ik heb 13 al Ó_o
x3 pwnt ^^
Ik had het over de Shonen Jump Advanced versie. ;)
EDIT:
In Japan is er een character boekje uitgegeven, oftewel de handleiding van hoe jet moet gebruiken, met extra informatie achter de personen om de gaatjes op te vullen + echte namen en omake.
Dit wordt in Japan ook wel Death Note 13 -How To Read- genoemd en het is te koop op Archonia en ik krijg hem als het goed is morgen binnen. Misschien dat Viz nog deze gaat vertalen, hoop het wel.
destiny-gaurdian
06 juni 2007, 17:35
Orgineel wel, maar 13 is een extra, die vertelt alles nog eens dun over, vertelt verhalen van sommige persongages die niet in 1 t/m 12 zaten, en heeft als extratje een name card van L.
@Kanji; hoe kan ik dat weten? ó_o
Faunaat
06 juni 2007, 17:35
13 is toch het How to read? Ofzo...xD
The Kid
06 juni 2007, 17:37
Shit, mijn edit kwam te laat. =P
EDIT:
In Japan is er een character boekje uitgegeven, oftewel de handleiding van hoe jet moet gebruiken, met extra informatie achter de personen om de gaatjes op te vullen + echte namen en omake.
Dit wordt in Japan ook wel Death Note 13 -How To Read- genoemd en het is te koop op Archonia en ik krijg hem als het goed is morgen binnen. Misschien dat Viz nog deze gaat vertalen, hoop het wel.
Brooddoos
07 juni 2007, 20:12
Volume 1 en 2 zijn nu ook uit in het Nederlands ^^ Feestje!
Ik heb net het einde gelezen, maar ik snap dat einde niet, want is dat gebied tussen de bergen dat 'niet hel en ook niet hemel'-landje, waar je naartoe gaat als je dood gaat?
En ik zie op die dubbelpagina wel iemand die verdacht veel op Watari lijkt (die gozer in het midden)
En wie is die vrouw.. Misa? Lidner? .. Mello?!
Is mijn geheugen zo slecht, of is het bedoeld voor de slimsten onder ons?
GunslingerGirl
10 juni 2007, 20:13
Ondanks dat hij er sprekend op lijkt, lijkt het me heel sterk dat dat Watari is, maar het meisje op het einde is Misa Amane.
Ch, ik las net vol 10. Omg, dat ene stukje gaf me echt kippenvel 8D
Mikami: "Is this God?"
Raito: "Yes"
xD
destiny-gaurdian
24 juni 2007, 15:39
De persoon die watari vervangt, dat was de oppasser van 'the wammy's house'
Ash Ketchum
24 juni 2007, 16:44
Ik heb net het einde gelezen, maar ik snap dat einde niet, want is dat gebied tussen de bergen dat 'niet hel en ook niet hemel'-landje, waar je naartoe gaat als je dood gaat?
Dat zijn gewoon nog mensen die in Kira geloven, waaronder dus Misa
How to Read komt volgend jaar februari uit bij Viz. Echt veel te lang om te wachten >.<
GunslingerGirl
24 juni 2007, 16:51
Is die echt het kopen waard?
destiny-gaurdian
25 juni 2007, 21:10
ikhe bhem japans, maar ik denk dat ik hem dan ook wel engels koop.
ShAdOwWoLf
26 juni 2007, 23:32
Ik heb de manga's en ik heb de twee films gezien maar 1 ding snap ik niet.
Is Rem nou een man of een vrouw? In de tweede film (ik weet niet of iemand 'm gezien heeft) heeft hij/zij een mannenstem maar in de manga en op een paar sites zeggen ze dat het een female is. Maar Rem oppert zichzelf op voor Misa, dan vliegt hij/zij in brand - maar dat doen Shinigami's alleen als ze verliefd zijn geworden op een mens.
The Kid
26 juni 2007, 23:40
Ik heb de manga's en ik heb de twee films gezien maar 1 ding snap ik niet.
Is Rem nou een man of een vrouw? In de tweede film (ik weet niet of iemand 'm gezien heeft) heeft hij/zij een mannenstem maar in de manga en op een paar sites zeggen ze dat het een female is. Maar Rem oppert zichzelf op voor Misa, dan vliegt hij/zij in brand - maar dat doen Shinigami's alleen als ze verliefd zijn geworden op een mens.
Volgens mij waren Shinigami's onzijdig.
Aerival
27 juni 2007, 00:21
Volgens mij waren Shinigami's onzijdig.
Nou, nee, want op een bepaald moment in de anime zegt Ryuk dat ie Male is, dus.. en ik had ergens gelezen dat Rem female is, weet alleen niet meer waar... Wikipedia wss. ó.o
The Kid
27 juni 2007, 00:48
Nou, nee, want op een bepaald moment in de anime zegt Ryuk dat ie Male is, dus.. en ik had ergens gelezen dat Rem female is, weet alleen niet meer waar... Wikipedia wss. ó.o
Rem (レム, Remu?)
The female Shinigami who first gives Misa her Death Note and Shinigami Eyes.
Mijn fout.
Wss in de manga, want daar heb ik het gelezen o_o"
Repelsteeltju
20 januari 2008, 21:41
lol ik kijk alleen de anime in eng dubbed en tot nu toe vind ik death note super alleen jammer dat ze pas bij ep 13 zijn ik moet me echt inhouden geen spoilers te lezen of de japanse met subs te kijken bagger waren ze nou maar wat verder dan zou ik het in een keer afkijken
The Kid
25 januari 2008, 16:43
lol ik kijk alleen de anime in eng dubbed en tot nu toe vind ik death note super alleen jammer dat ze pas bij ep 13 zijn ik moet me echt inhouden geen spoilers te lezen of de japanse met subs te kijken bagger waren ze nou maar wat verder dan zou ik het in een keer afkijken
Wat is er mis met de originele audio? (Niet dat ik de Engelse heb gezien, laat staan de anime maar toch)
Death Note 13 in Feb. verkrijgbaar onder de label Viz Fiction als ik het goed heb, maar voor sommige is dat oud nieuws, herrinering hou het daar maar op.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.