View Full Version : Kunnnen we leven op Mars??
Kendra
12 juli 2004, 10:36
Nau wat denken jullie,ik denk vann niet,dor de Ozon laag van Mars,en jullie??
Ik hoop dat ik nog zal meemaken dat we op mars kunne leve. Ik zou vele liever op Saturnus leve!!
Dragone
12 juli 2004, 10:40
het zou wel makkelijk kunnen, maar het is de vraag of het kan met de reistijden; je doet daar ik dacht meer dan een jaar over; en dan heb je de hele tijd zuurstof nodig, laat staan op mars; daarvoor zouden we speciale zuiveringsdingen nosig hebben... en je hebt veel water enz nodig. En nog een punt; Er zijn zware zandstormen; als je daar landt middein in dan is de reis zo goed als verloren, dus ze moeten goed uitkiemen waar ze zitten... Maar als het meezit; als het groots project wordt (aankoppelingsmodules voor onderweg met water/lucht) dan zou het op zich moeten lukken.
@AL; wat bedoel je nou weer met die ozonlaag
@YV; op saturnus leven is onmogelijk; het is bijna compleet gasbol..
Kendra
12 juli 2004, 10:42
De Ozonlaag heeft heftige stormen BLiksems....
Dragone
12 juli 2004, 10:48
De Ozonlaag heeft heftige stormen BLiksems....
je verwart Mars met Jupiter... a. Mars heeft haast geen ozonlaag; slechts een beetje ozon en waterdamp; en wat jij verstaat onder ozonlaag zal wel atmosfeer betekenen :sweatdrop:
En met die stormen denk ik dat er wordt bedoeld van die dustdevils... die stoten nl electrische ladingen uit...
Egotripper
12 juli 2004, 12:14
Ja het kan.
Kijk maar !
http://www.frontiernet.net/~cajoker1999/goofylife.jpg
thug_brolly
12 juli 2004, 12:28
mooie pic
Kendra
12 juli 2004, 14:39
egotripper niet Spammen
het staat toch in je ava, spammen mag? :sweatdrop:
El Ryo Caliente
12 juli 2004, 15:16
Ja het kan.
Kijk maar !
ROFL XD. Denk et niet.Water is er maar zal wel weinig tot geen zijn.
Kendra
12 juli 2004, 15:22
het staat toch in je ava, spammen mag? :sweatdrop:
Haha,maar dat is andere spam
Ongeregistreerd
12 juli 2004, 15:34
Er is al wel bewezen dat er ooit leven was geweest op Mars, maar ik denk niet dat ze in de komende 100 jaar Mars leefbaar kunnen maken...
Alucard
12 juli 2004, 17:10
er schijnt ijs te zijn op mars en waar ijs is is water :)
dat waren zeker de ouwe polen van vroeger toen er nog leven was
zuurstof hebbe ze apparatuur voor die het zuurstof steeds opniew gebruikt schijnt het
maar alsnog ben je idd een jaar onderweg ( valt nog meej trouwens :S )
maar ok al is er zuurstof en water je kan nooit egt op die oppervlazkte leven zondr speciaal pak ofzow je kan dus niet zeg maar met alleen zuurstof maskertje daar lopen
Dragone
12 juli 2004, 17:15
er schijnt ijs te zijn op mars en waar ijs is is water :)
dat waren zeker de ouwe polen van vroeger toen er nog leven was
zuurstof hebbe ze apparatuur voor die het zuurstof steeds opniew gebruikt schijnt het
maar alsnog ben je idd een jaar onderweg ( valt nog meej trouwens :S )
maar ok al is er zuurstof en water je kan nooit egt op die oppervlazkte leven zondr speciaal pak ofzow je kan dus niet zeg maar met alleen zuurstof maskertje daar lopen
Er Ă*s ijs; maar dat bestaat niet compleet uit water...
Op kolonien leven net als GundamWings zou wel mooi zijn..Maar weet iemand die film met Arnold Swarsenegger !
KawaiiMimi
12 juli 2004, 19:25
het zou wel kunnen, maar dan moeten we wel heel veel zuurstof meenemen. en de temperatuur daar is ook niet zo prettig..... en de reistijd is ook erg lang..... een jaar..
Ansaphone
12 juli 2004, 19:37
Ik denk niet dat het zou kunnen.Qua weersomstandigheden is dat volstrekt ondenkbaar.Alhoewel er ooit vast leven is geweest, MAAR nu zou dat denk ik niet meer kunnen.
Peregrine
12 juli 2004, 20:46
ik denk het ook niet dat je op mars kan leven het is alleen maar stof vulkanen en ijs
Zelf denk ik dat de mensheid zoals die nu is het nooit voor elkaar kan krijgen. Misschien als de mensheid verandert.
wie weet?
maar ik denk het niet!
bladerash
15 juli 2004, 22:06
met een groot schip naar mars ... dan een capsule op mars landen ..., daar kunstmatige ecosysteem, dan algen laten groeien op mars voor zuurstof, veel fabrieken neerzetten voor verbrandingsgassen, veel koolstof in de lucht --> warmere planeet.
Ja het kan.
Kijk maar !
Die is goed
Rexion
26 juli 2004, 13:21
Misschien wel, maar niet voor lang denk ik..
je kunt er geen voedsel verbouwen, je krijgt er geen lucht, ander klimaat, geen water, en geen aarde.
Maar ik zou er niet willen wonen..Dat denk ik nu dan heh..
Misschien later wel..maar nu dus echt niet, het lijkt me heel saai daar.. :o :rolleyes:
EnzymeX
26 juli 2004, 14:40
Ik hoop het niet... Maar het zal wel nodig zijn, het broeikkaseefect verslechterd en op een gegeven moment zal de aarde onbewoonbaar zijn.. of we sterven of we gaan verhuizen naar andere planeet :rolleyes:
Ljupko
26 juli 2004, 21:12
Hoop van wel, het zal later wel mogelijk zijn :)
Ik zou wel op mars willen leven ze. Moet wel leuk zijn!!
Weevel
27 juli 2004, 08:48
Ik denk niet op Mars maar wel op de Maan.
Weevel
27 juli 2004, 09:25
Kan ook naturlijk!!
Spam is niet zow
Stef_Tha_Man
27 juli 2004, 23:51
Ik denk dat er geen leven op mars is.
Maar ik denk dat het onwaarschijnlijk is dat er geen leven in de ruimte is.
Ik denk dat er echt ergens in het universum leven is.
Latino Heat
28 juli 2004, 00:15
ik weet 1 ruimte waar geen inteligent leven is mijn hoofd :sweatdrop:
rofl XD
Ik wil trouwens niet eens op mars wonen, straks hebben de aliens mijn taal overgenomen en gaan ze de hele dag om je heen zitten te roepen:
"E.T. phone home!!!!!"
wenzetjen
29 juli 2004, 22:12
ik hou van gijs(op mars jaaahhh)
blackpanter02
09 september 2004, 09:45
Leven op Mars is met onze huidige technologie niet mogelijk, er is bijna geen dampkring, dus de kans op een inslag van een meteoriet is vrij groot. Door de bijna niet aanwezige dampkring heb je ook nog te maken met zonnestraling en omdat Mars geen maan heeft om zijn gravitatie in toom te houden verandert de magnetische van de planeet constant. Daarnaast heb je gigantische zandstormen die dagen lang duren en ook nog een de hele planeet bedekken. Kortom, geen prettige leefomgeving...
TrowaBurton
12 september 2004, 10:28
dat heb je vast niet zelf geschreven :rolleyes:
Maar ik denk ook niet dat het nu nog mogelijk is
De Brandon
12 september 2004, 16:36
"E.T. Phone home" o0
Ik denk dat we wel op Mars kunnen leven (over 100 jaar)
Maar 1 ding weet ik 100% zeker! ER IS ANDER LEVEN ERGNES IN HET UNIVERSUM!
Ramante
12 september 2004, 18:44
theoretisch gezien kunnen wij niet op mars leven, omdat er op mars geen zuurstof aanwezig is
*gaat opzoeken in binas boekje*
op mars is: CO2 -> koolstofdioxide
N2 -> stikstof
er is geen zuurstof aanwezig, duz als wij daar heen gaan, gaan we lkkr dood :p
king666
12 september 2004, 18:47
klopt technisch gezien is het onmogelijk om te leven op mars
blackpanter02
13 september 2004, 13:08
dat heb je vast niet zelf geschreven :rolleyes:
Maar ik denk ook niet dat het nu nog mogelijk is
Ik heb verschillende documentaires gezien die dit probleem aankaarten en verder heb ik een goed geheugen. Trouwens ik vind alles dat met astronomie te maken heeft intressant, als aspirant amateur-astronoom. ;)
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.