View Full Version : Ips, shinygold en naranja
TheDafe
07 december 2006, 19:40
Gegroet
Ik had een paar vragen want ik snap er de ** niet van :cool: :
--> ik heb ergens een versie gevonden van pokemon shinygold. Maar deze staat als Ips bestand en ondanks dat ik forums en internet heb afgezocht heb ik nog steeds geen flauw idee hoe ik het spel kan spelen. Ik heb ergens gevonden dat als je de naam wijzigd en je zet er (in plaats van ips) '.gba' achter dat het dan speelbaar wordt, echter krijg ik dan een wit scherm en kan ik het nog niet spelen.
Mijn vraag is dus hoe ik dit kan verhelpen!! (hoop dat iemand de moeite zou willen nemen mij dit uit te leggen aangezien ik soms wat traag van begrip kan zijn :D )
--> Ik heb ook pokemon naranja weten te downloaden, wat ook best een relaxte hack is, maar er zijn 2 dingen die ik graag zou willen weten:
-Hoe kom ik aan de move cut --> Hm01? Of leert een pkmn hem zelf net als Lapras?
-Wat te doen als je de 1e gymleader hebt verslagen? Ik heb geen idee waar ik dan heen moet om verder te kunnen!!
Nou een hele zooi, ik hoop snel antwoord te krijgen!
Alvast bedankt!!
Greetz, Thedafe
Crossel
07 december 2006, 19:41
een snel antwoord sal je krijgen je moet iets downloaden genaamd lips als je dat heb gedownload praten we verder dan leg ik het uit ok
ramon99
07 december 2006, 19:43
ips is vrij makkelijk.
zorg dat je een schone rom hebt van waar de rom is op gemaakt (van SG weet ik het ZEL heeft hem op FR gemaakt) dus zorg dat je een schone FR rom hebt (schoon is gwn een normale rom ongehackt ;) ).
heet deze dan bijv. Fire Red English.gba dan moet je je ips file Fire Red English.ips noemen (zet de bestanden in dezelfde map), open nu je VBA en open de rom als het goed is zou je nou SG spelen ;).
TheDafe
een snel antwoord sal je krijgen je moet iets downloaden genaamd lips als je dat heb gedownload praten we verder dan leg ik het uit ok
Lips? Kun je misschien een link geven ofzo want met googelen lukt het mij iig niet...:rolleyes:
Crossel
trouwens wanneer is die zel klaar met die hadck XD
Edit ik weet niet waar je die kan downloade ik heb hem ook opgestuurd gekregen srry
ramon99
07 december 2006, 19:48
probeer eerst maar op mijn manier...
lips zit bij elitemap inbegrepen ;).
ZEL is al klaar met mappen vna Johto alleen moet hij nog scripten in Johto hij zit al bij 6e gym ergens als ik het goed heb....
Kanto word niet lastig gezien hij deze al heeft ;).
Crossel
07 december 2006, 19:50
het s en blijft de beste hack die ik ooit had gespeeld maar de mijne word nog beter
w8 maar af :D
anhhao
07 december 2006, 20:45
het s en blijft de beste hack die ik ooit had gespeeld maar de mijne word nog beter
w8 maar af :D
onthoud... hacken is moeilijk
frank$or
07 december 2006, 20:51
onthoud... hacken is moeilijk
idd. hacken is niet zomaar iets. het verijst concentratie, techniek en nog een paar dingen..
Crossel
07 december 2006, 21:18
en tog ik stop niet tot ik alles perfekt is geen fout niks tot nu toe heb k geeneens een beta :P maar ja het lukt me wel ;)
Peirau
08 december 2006, 15:28
hey crossel welke hack is van jou?
Peirau
08 december 2006, 15:31
ips is vrij makkelijk.
zorg dat je een schone rom hebt van waar de rom is op gemaakt (van SG weet ik het ZEL heeft hem op FR gemaakt) dus zorg dat je een schone FR rom hebt (schoon is gwn een normale rom ongehackt ;) ).
heet deze dan bijv. Fire Red English.gba dan moet je je ips file Fire Red English.ips noemen (zet de bestanden in dezelfde map), open nu je VBA en open de rom als het goed is zou je nou SG spelen ;).
hey dat lukt niet
ik heb het net gebropeerd maar ik zie alleen zwart!
TheDafe
11 december 2006, 16:09
Joo
nog bedankt he!!
Heb alleen nog de vraag hoe verder te komen als je de 1e gym hebt uitgespeeld in Naranja!
--> en waarom kom ik niet in cianwood city met shinygold? (allemaal stenen in de zee)
--> Waar vind ik rock smash in shinygold
--> Waarom is het lighthouse geblokkeerd --> deur gaat niet open
--> waarom is de weg naar lake rage vanaf ercuteak (bij die grot, 2e plaats van suicune, die weg vanaf ercuteak city, daar heb je ook zo'n guard post zitten, die is dicht ofzo)afgesloten?
Nouja hoop op antwoord, anders zit er misschien bij mij fout int spel...
Greetz!!!:)
ramon99
11 december 2006, 16:22
op all die vragenvan ShinyGold... ooit eraan gedacht dat het spel nog niet zover was...
Naranja geen idee...
TheDafe
12 december 2006, 16:03
geen idee
Ik dacht alst uit is dan zal t ook wel af zijn... niet dus :P
Kast
12 december 2006, 16:13
ik kan pokemon naranja niet vinden
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.