View Full Version : Fruit Basket
Sakura Haruno
19 juli 2006, 15:56
Wat vinden jullie van Fruit Basket?
Voor degene die niet weten waar het over gaat:
Het gaat over een meisje Honda Tohru. Haar ouders hadden een auto-ongeluk dus daarom woont ze bij haar opa. Maar t huis moet gesloopt worden ( volgens mij ) en daarom gaat de opa naar zijn family in een andere stad. Zij mocht niet mee dus ging ze in het bos slapen in een tent:( Ze wou dat Nemand haar daar vond. Maar op een dag kwam er een jongen Sohma Yuki samen met zijn neef Shigure uit haar klas de bos in en zag haar in de tent. Zijn neef lachte haar uit. Toen besloten ze dat Tohru bij hun mochten wonen voor een tijdje. Maar het was geen normale family want er waren jongens en als een meisje hun knuffelde dan veranderde ze in een dier van hun horoscoop. En met die family beleefd Honda Tohru leuke avonturen.. ^^ :D
loempiaap_
19 juli 2006, 16:13
Ik heb de anime ervan gezien die was heel leuk, verslavend en zielig, maar de manga heb ik niet gelezen. Ga ik nog wel doen denk ik :]
Shenti
19 juli 2006, 22:53
ik heb het manga gelezen tot...chapter(?) 100 ofsow...en toen ben ik er mee gekapt....
Ik vind het een best leuke manga...redelijk mooi getekend, goeie verhalenlijn....maar aan het einde snapte ik er niet veel meer van..dus ben ik maar gekapt...maar ong. tot 100 was wel leuk..
het ziet er wel grappig uit...
~Yadora~
20 juli 2006, 09:43
Je uitleg is niet helemaal juist.
Ten eerste, haar ouders hadden geen auto-ongeluk, haar moeder had een ongeluk, haar vader was, voorzover ik weet, al dood. Het huis moet niet gesloopt worden, maar verbouwd. Bovendien waren Yuki en Shigure niet diegene die begonnen, want Tohru kwam eerst naar Shigure's huis. (Met die zodiac-poppetjes, zo kjoet :3) Er zijn niet alleen jongens, Kagura bijvoorbeeld, is een meisje, en de tijger ook, maar ik ben haar naam kwijt. x_x
Ehm, genoeg verbetert.
Ik heb de anime helemaal gezien, en heb de eerste 2 volumes van de manga.
Fruits Basket is een erg leuke anime/manga. Het verhaal is erg origineel, en de characters hebben allemaal hun eigen persoonlijkheid, wat natuurlijk altijd boeiender is.
De manga vind ik wel beter dan de anime, het is gewoon... de manier waarop het overgebracht word. Misschien is het omdat de manga geen kleur heeft...
Oh, hier was trouwens al een topic over. ^_^
Njah S_E heeft je post al verbeterd. Maar er zijn wel degelijk meisjes. S_E wijst op Kagura, dan heb je nog Kisa (Zodiac; Tiger), Isuzu "Rin" (Zodiac; Horse) ect.
Maar goed de anime is redelijk. Het eind is open dat is minder. De manga heb ik nog nooit helemaal uitgelezen ik was bij chapter 115 gestopt. Na een tijd wordt de manga ingewikkeld en snap je er nog weinig van. Maar goed er zit humor in een goed verhaallijn ect het is wel een dikke voldoende.
inoue-san
20 juli 2006, 13:19
ik heb alleen de anime gezien en de mooiste vond ik de laatste eps
die waren wel hard maar wel mooi
Sakura Haruno
20 juli 2006, 19:27
ja euh..:confused: sorry dat heeft mijn nicht aan mij verteld zover ik het weet.. Maar ik wist wel dat er ook meisjes waren maar ik vond het eeen beetje te lang.. Zoals euh.. een meisje dat ik de naam vergeten ben..:confused: is verliefd op haar neef en elke keer dat ze hem ziet gaat ze hem slaan enzo en daarna vraagt ze wie dat heeft gedaan en begint hem te troosten...
~Yadora~
21 juli 2006, 21:40
ja euh..:confused: sorry dat heeft mijn nicht aan mij verteld zover ik het weet.. Maar ik wist wel dat er ook meisjes waren maar ik vond het eeen beetje te lang.. Zoals euh.. een meisje dat ik de naam vergeten ben..:confused: is verliefd op haar neef en elke keer dat ze hem ziet gaat ze hem slaan enzo en daarna vraagt ze wie dat heeft gedaan en begint hem te troosten...
Dat is Kagura, ze heeft idd een erg speciale relatie met Kyo, maar dat gebeurt wel meer in manga's.
Josselyn
27 juli 2006, 21:19
Vind de manga echt zo leuk, zeker omdat het ook de eerste was die ik zelf kocht, wel jammer dat het een aantal maanden duurt voordat de volgende volume uit is, maar in augustus komt deel 14. Jeej
De anime heb ik niet gezien, maar de manga vind ik erg leuk. =D
Heb nu 1 t/m volume 4 hier liggen.
Gw3nn0w
28 juli 2006, 17:52
Ik vind de anime heel leuk. De manga is een beetje erg zoet.. maar ik spaar em nog steeds. De manga gaat gelukkig langer door en de anime einde vond ik zo zielig terwijl deze in de manga al heel vroeg voorkomt.
Sakura Haruno
29 juli 2006, 11:28
en weet iemand tot hoeveel de episode gaat want ik heb ze tot 26 gezien en 27 is er niet...:(
Faunaat
29 juli 2006, 11:29
Het gaat maar tot ep 26.;)
Sakura Haruno
30 juli 2006, 10:37
ah wat jammer :( maar denk je dat er later meer komen?
Elvirna
30 juli 2006, 11:00
Was mijn eerdere Furuba topic dan niet opgevallen? ;_;
Anyway, Fruits Basket is één van m'n lievelings series. <3 Anime vond ik wel leuk, maar toen ik de manga ging lezen viel hij (de anime dus) me best tegen. Ze waren zo vroeg gestopt en er waren dingen weggelaten. ._.''
Ik heb tot nu toe volume 1 t/m 13 hier liggen, scans lees ik liever niet, zoals ik het nu heb voelt veel echter en gewoon leuker... ;3
Yuki was voor mij in het begin het personage dat me het meest aantrok. (Yuki x Tohru... ='3) Maar Kyo werd naarmate het verhaal zich vordert toch ook wel erg interessant, en dan ga je twijfelen... xD
Natsuki Takaya weet elk personage een eigen verhaal te geven, en ze zijn allemaal even aangrijpend. Zo weet ik zelf ook niet meer welke ik als favoriet zie. x3
Maar goed. ^^
Faunaat
30 juli 2006, 11:06
Whehe, mijn favo characters zijn Shigure, Ayame en Momji. :3
Vooral Momji is cuteee. xD
De 2 minst leuke characters zijn IMO Kisa en Hiro. Vooral Hiro kan ik op een of andere manier niet echt uitstaan. >_>
Ik heb ook 1 t/m 13 liggen, maar ik moet 9 t/m 13 nog lezen. :p
Elvirna
30 juli 2006, 11:28
Nu je het zegt... Kisa en Hiro zijn idd wat minder. ^^" Maar ik denk dat we daar later nog wel wat van kunnen verwachten. Ritsu en Kagura kunnen me soms een beetje irriteren. ~~" Shigure wordt me wat te sluw (hij blijft grappig, though x3). En Hatori is gewoon... <333
Ik vind de relatie tussen Arisa en Saki met Tohru en haar moeder ook mooi. :3
Brooddoos
30 juli 2006, 13:53
Hiro vond ik echt irritant in vol. 7, meer boekjes heb ik niet. Hij was veel te arrogant!
Josselyn
30 juli 2006, 17:51
Ik vind Hiro ook wel erg irritant en de aap ook. Toch is er maar een die ik echt niet kan uitstaan en dat is Akito. Ben gisteren op nieuwbegonnen met lezen, omdat deel 14 in augustus komt en het al een tijdje geleden is dat ik de rest heb gelezen.
Ze blijven leuk.
Saile-chan
05 augustus 2006, 20:55
Ik heb deel 1-13 ik ga 14 binnenkort kopen
ik vind fruitsbasket erg leuk enzo maar ik irriteer me
aan Tohru O.o; (en haar ogen D: )
In 7 met haru is grappig xD
Maar ik vind wel dat er nog maar weinig humor in voor komt later in de serie...
Twinkle
10 augustus 2006, 19:37
furuba is 1 vn de leukste manga's die ik lees. Heb helaas alleen 1-3 nog maar..
heb niet echt een favoriete persoon.
Noah
28 februari 2007, 19:05
I love Fruits Basket!
Mijn favoriet is Kyo :D al komt Yuki ook wel eens leuk uit de hoek. Ben nu bij vol. 10...Iemand het einde daarvan gelezen? Zo mooi...:p Maar ik zal niet verklappen wat er dan is voor degene die hem niet gelezen hebben
En nog een ding: de manga is beter!:p
Anime power-Milo
05 maart 2007, 16:56
ik heb de anime bijna uit en wil dus ook de manga lezen.
zou ik met de manga opnieuw beginnen of zal ik beginnen, waarbij ik in de anime ben?
Wel, als je de anime echt mooi vond, dan moet je beslist de manga helemaal lezen! In de anime zijn wat delen weggelaten, dus niet alles is herhaling.
En de manga is zo veel vetter als de anime! :D
Morumotto
25 maart 2007, 21:15
Hm, ik heb de mangas nog niet gelezen maar wel besteld en ik wil de anime ook nog zien, maar hoe-wat-waar?:confused:
Henduluin
25 maart 2007, 21:24
Vandaag 14 en 15 gelezen.
Rin ;_; <3
Brooddoos
26 maart 2007, 11:48
furuba is 1 vn de leukste manga's die ik lees. Heb helaas alleen 1-3 nog maar..
heb niet echt een favoriete persoon.
Ik heb me ook soms geërgerd aan Thoru, ze was mij iets te perfect en robottig. Ze lost alles op en iedereen vindt haar uiteindelijk lief etc. Maar ik heb gehoord dat Thoru later meer diepgang krijgt ^^ (ik heb nog steeds maar vol 1-7 )
WildRoxx
30 maart 2007, 22:46
Ik vind Fruits Basket geweldig!
Het was de eerste anime die ik keek en later ook de eerste manga die ik kocht (in totaal ben ik nu denk ik zo'n 4 maanden into anime/manga....) en ik heb nou net deel 5 uitgelezen... ik ga binnekort weer meer halen
Anime power-Milo
31 maart 2007, 07:14
Je moet toegeven, Ayame sohma is best een creep
WildRoxx
31 maart 2007, 15:25
Je moet toegeven, Ayame sohma is best een creep
Agja... Hij zou maar in je kleren gaan zitten om wamte te zoeken...
Brooddoos
15 april 2007, 11:59
De manga staat voor mei gepland bij Glenat in het Nederlands.
Fabienne
15 mei 2007, 19:37
:D hier spreekt een fruits basket fan, alles gekeken en alles gelezen. Gewoon goed :D alleen jammer dat ze zo raar gestopt zijn bij de anime..
Henduluin
15 mei 2007, 20:57
Vind je het vreemd? De manga was op. Ze moesten óf stoppen óf zelf een verhaal bedenken. Liever dit dan dat ze willekeurig zooi uit hun duim gaan zuigen, á la Naruto.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.