View Full Version : Racisme en discriminatie
Kerrie
05 september 2004, 16:08
ben je meestal de slachtoffer hiervan of doe je eraan mee? ik ben zelf een chinees en toen we pas in Nederland woonden werd ik vaak uitgescholden voor k*tchinees.(ben in Nederland geboren)Nu wordt ik nog steeds uitgescholden, alleen dan minder. Wat ook vaak is, mensen denken vaak dat buitenlanders slechte dingen doen. Wat vinden jullie ervan?
EnzymeX
05 september 2004, 16:18
Nou zoals de meeste mensen hier al weten doe ik ook mee aan dit soort dingen.. niet omdat ik ze haat zonder reden, ik heb gewoon met eigen ogen hgezien dat ze slechte dingen deden.. en dan word je vanzelf racist. En je moet wel toegeven dat 70% van de overvallen gepleegd is door een buitenlander, of er iig een buitenlander bij betrokken is. En racisme zal ook altijd blijven, er zijn altijd mensen die vooroordelen, maar ik heb zo mn redenen voor mn racistische kant.
Kerrie
05 september 2004, 16:21
moeder woonde eerst in hongkong en ze zei dat veel dingen met blanken hebben te maken :o
AyYildiz
05 september 2004, 16:35
vroeger d8 ik, wat haat ik die engelsen, joden, marokkanen en amerikanen. maar nu weet ik dat dat het niet waard is om iemand te pesten. het is een teken van zieligheid.
ik ben 2 maal bijna door Marokkanen aangevallen. daarna was ik soms als ik alleeen was en een groepje marokkanen zag bang dat ze me iets zouden doen. Maar ik voel me nu veel groter en weet dat je alleeen van God bang moet zijn.
Racisten zijn degene die de schuld van een emand op zijn hele volk geeft, dat is iets heel erg, ik maak het erg veel mee op fora. bv Turkse racisten, ze zeggen alle soorten tegen Koerden, je denkt dan, wat lult die man nou, ik vind het een teken van ZIELIGHEID...
Alucard
05 september 2004, 16:47
ok ik maak vaak grappen als ik onder vrienden ben en daar schaam ik me soms best voor maar ik doe het nooit in het echt zeg maar, want ik vindt rascisme niet goed ofzo maar ik vindt het feit dat er zoveel van de herrieschoppers het hier verpesten voor de rest niet prettig.
Kerrie
05 september 2004, 17:00
sommige buitenlanders (zoals ik) doen niks verkeerd
Alucard
05 september 2004, 17:01
weet ik daarom zeg ik ook: er zijn een zoot herrieschoppers die het verpesten voor de rest
Amelia
05 september 2004, 17:16
aww, ja, omdat m'n moeder pools is is ons het leven zuur gemaakt.. (ik, m'n broertje en zusje zijn gewoon blank en hier geboren, en alsnog moeten we van die etiketten dragen).. maar het is hier een achterlijke dorp, we gaan verhuizen..
@Enzymex: vind je het gek dat criminaliteit onder buitenlanders toeneemt als buitenlanders hier minder rechten en mogelijkheden hebben, in getto's worden geplaatst en gediscrimineerd? ik vraag me af of jij helemaal vrolijk en correct zou blijven als je in zo'n achtergestelde gemeenschap zou wonen..
@AyYildiz: waarom zou je God vrezen? Hij deelt geen straffen uit, oordeelt over niemand, vind ieder even waardig en geeft iedereen volle vrijheid.. een goed voorbeeld voor ons, wij zouden net zo goed elkaar evenveel vrijheid moeten gunnen, i.p.v. zo te discrimineren en te klagen..
Kerrie
05 september 2004, 17:37
aww, ja, omdat m'n moeder pools is is ons het leven zuur gemaakt.. (ik, m'n broertje en zusje zijn gewoon blank en hier geboren, en alsnog moeten we van die etiketten dragen).. maar het is hier een achterlijke dorp, we gaan verhuizen..
@Enzymex: vind je het gek dat criminaliteit onder buitenlanders toeneemt als buitenlanders hier minder rechten en mogelijkheden hebben, in getto's worden geplaatst en gediscrimineerd? ik vraag me af of jij helemaal vrolijk en correct zou blijven als je in zo'n achtergestelde gemeenschap zou wonen..
@AyYildiz: waarom zou je God vrezen? Hij deelt geen straffen uit, oordeelt over niemand, vind ieder even waardig en geeft iedereen volle vrijheid.. een goed voorbeeld voor ons, wij zouden net zo goed elkaar evenveel vrijheid moeten gunnen, i.p.v. zo te discrimineren en te klagen..
dat meen je niet met die etiketten! zelfs wij hoefen niks te dragen om te laten zien dat we anders zijn.
Amelia
05 september 2004, 17:37
figuurlijk!!!
lol
etiketten opplakken is vasthouden aan vooroordelen over iemand.. iedereen denkt dan op deazelfde negatieve manier over je..
Ishe
05 september 2004, 17:40
Volgens mij worden niet alle buitenlanders per definitie bediscrimineerd. Mijn moeder is in Australië geboren, heeft zij noch ik ooit last van gehad.
treecko
05 september 2004, 17:44
Nou zoals de meeste mensen hier al weten doe ik ook mee aan dit soort dingen.. niet omdat ik ze haat zonder reden, ik heb gewoon met eigen ogen hgezien dat ze slechte dingen deden.. en dan word je vanzelf racist. En je moet wel toegeven dat 70% van de overvallen gepleegd is door een buitenlander, of er iig een buitenlander bij betrokken is. En racisme zal ook altijd blijven, er zijn altijd mensen die vooroordelen, maar ik heb zo mn redenen voor mn racistische kant.
Ik Ben Precies Hetzelfe Als Uw Enzymex
Ishe
05 september 2004, 17:52
Is het soms 'stoer' om andere mensen het leven zuur te maken? hoe zou jij het vinden als mensen je pesten, uitschelden of zelfs mishandelen omdat je uit een ander land komt dan zij?
Een grap hier en daar is natuurlijk niet zo erg, maar dan moet je ook tegen zelfspot kunnen, het niet vervelend vinden als ze over jouzelf een grap maken.
Je mag iemand niet zomaar zonder reden beoordelen, en als je ooit een aanvaring hebt gehad met buitenlanders die wel aggressief tegen je waren wil dit nog niet alles zeggen over het totaalbeeld.
AyYildiz
05 september 2004, 17:53
volgens mijn geloof moet je vrezen van god, maar ook van hem houden. Hij heeft genoeg straffen uitgedeeld(er zijn vele voorbeelden hierover).
Lennard
05 september 2004, 18:03
ik doe aan Racisme en Discriminatie, iedereen mag het weten... Maar het ligt aan de buitenlander zelf... Ik ben wel eens door een paar buitenlanders in elkaar geslagen, die kwamen uit mijn klas... Als ik de winkelstraat in ga dan kom ik ze ook altijd tegen, ze lopen daar heel stoer iedereen omver. Maar ik discrimineer niet zomaar iemand, alleen als hij door en door slecht is.
Amelia
05 september 2004, 18:05
volgens mijn geloof moet je vrezen van god, maar ook van hem houden. Hij heeft genoeg straffen uitgedeeld(er zijn vele voorbeelden hierover).
hmm.. ik geef zo nog hier een antwoord op, maar in een nieuw topic, omdat we anders offtopic gaan ^^
Ishe
05 september 2004, 18:06
ik doe aan Racisme en Discriminatie, iedereen mag het weten... Maar het ligt aan de buitenlander zelf... Ik ben wel eens door een paar buitenlanders in elkaar geslagen, die kwamen uit mijn klas... Als ik de winkelstraat in ga dan kom ik ze ook altijd tegen, ze lopen daar heel stoer iedereen omver. Maar ik discrimineer niet zomaar iemand, alleen als hij door en door slecht is.
Dan noem je het denk ik geen discriminatie, jij veracht die paar mensen meer omdat ze je kwaad hebben gedaan, wta logisch is. Maar je haat een buitenlander die je slaat toch niet meer dan een niet-buitenlander die je even hard slaat?
EnzymeX
05 september 2004, 18:08
Ik ben er heust niet trots op dat ik racist ben en ik wil niet stoer zijn.. ik heb zo mn redenen.. ik heb al met wat vrienden eens een paar van die grootmonden in elkaar geslagen, en dat doe ik zo weer...
Ishe
05 september 2004, 18:10
Ik ben er heust niet trots op dat ik racist ben en ik wil niet stoer zijn.. ik heb zo mn redenen.. ik heb al met wat vrienden eens een paar van die grootmonden in elkaar geslagen, en dat doe ik zo weer...
Als ik het goed begrijp hebben een paar buitenlanders je iets slechts aangedaan en daarom haat je ze allemaal? Dat slaat toch nergens op? Die anderen kunnen er toch ook niets aan doen dat een stel buitenlanders in de fout zijn gegaan?
En ik neem aan dat je die 'grootmonden' met een reden hebt geslagen? Als ze jouzelf kwaad doen houd ik je natuurlijk niet tegen iets terug te doen... Maareh...
EnzymeX
05 september 2004, 18:14
Ik hb gezien hoe ze mijn vrienden slaan en ook meisjes, ik ben ook eens in elkaar geslagen door 12 buitenlanders... ze slaan elke week iemand in elkaar met zn twintigen.. en die kerels die wij hebben geslagen hadden grote mond.
Ishe
05 september 2004, 18:17
Ik hb gezien hoe ze mijn vrienden slaan en ook meisjes, ik ben ook eens in elkaar geslagen door 12 buitenlanders... ze slaan elke week iemand in elkaar met zn twintigen.. en die kerels die wij hebben geslagen hadden grote mond.
Ik kan me voorstellen dat je die geweldadige mensen dan haat, mara er zijn ook geweldadige niet-buitenlanders hoor. En bovendien zijn er genoeg buitenlanders die goed werk doen. *denkt zelf aan de loempiakraam XD*
Dragone
05 september 2004, 18:25
Ik heb altijd in mn verstand dat ik niemand haat of minder vindt ofzo; Maar door bijvoorbeeld heel veel negatieve dingen uit een bepaalde groep, en dan echt veel; dan ga ik ze eigenlijk automatisch haten; en denk ik van "gvd ze moeten oprotten". Maar dan hou ik in mn achterhoofd nog wel dat ik ze niet allemaal moet haten individueel. Hoewel dat moeilijk blijft aangezien zon bepaalde groep ook bijv op straat zon clubje vormt waarvan je denkt; "daar moet ik met een boog omheen lopen en niet aankijken". En dan haat ik ze niet, maar mijd ik ze liever als gevolg van denk ik de racisme die ik dan tegen dat soort mensen heb, hoewel ik echt nooit zou kunnen weten *naja, in de meeste gevallen dan* of ze individueel aardig kunnen zijn bijv.
Ome Menno
05 september 2004, 18:26
Ik ben er tegen. Ik ben er dus nooit in aanraking mee gekomen.
EnzymeX
05 september 2004, 18:29
Er zijn wel aardige ja... maar ik ken er maar weinig.. 2 ofzo
AyYildiz
05 september 2004, 18:36
een deel ligt aan de buitenlanders. bv, ik vraag me af waarom marokkanen veel kinderen hebben, ik kreeg van me vader als antword om meer kinderbijslag ofzo, maar dat was gewoon voor de lol. Door een paar rotte appels lijkt het Islam nu een terroristische religie, maar iemand die weet wat Islam is zou weten dat die mensen die zo denken alleen maar de media geloven. Bv. die turk die zijn leraar gedood heeft, HEEL ERG, maar erna heeft een nederlander zijn leraar gestoken, ook erg, maar we hebben er bijna niets van gehoord, dus zo lijkt het dat alleeen allochtonen zijn die slecht doen.
ik, als allochtoon vind dat allochtonen het schuld eerst bij ons zelf moeten zoeken
EnzymeX
05 september 2004, 18:38
ik, als allochtoon vind dat allochtonen het schuld eerst bij ons zelf moeten zoeken
Blijkt wel dat je alloctoon bent... het is de schuld :rolleyes:
AyYildiz
05 september 2004, 18:41
Blijkt wel dat je alloctoon bent... het is de schuld :rolleyes:
ja, kan toch? :confused:
treecko
05 september 2004, 18:45
Is het soms 'stoer' om andere mensen het leven zuur te maken? hoe zou jij het vinden als mensen je pesten, uitschelden of zelfs mishandelen omdat je uit een ander land komt dan zij?
Een grap hier en daar is natuurlijk niet zo erg, maar dan moet je ook tegen zelfspot kunnen, het niet vervelend vinden als ze over jouzelf een grap maken.
Je mag iemand niet zomaar zonder reden beoordelen, en als je ooit een aanvaring hebt gehad met buitenlanders die wel aggressief tegen je waren wil dit nog niet alles zeggen over het totaalbeeld.
Ben Belf Zelf Door Die ** Buitenlanders in elkaar geslagen daarom :mad:
Kerrie
05 september 2004, 19:16
EnzymeX, jij wordt dus in elkaar geslagen door buitenlanders? Bij mij is het juist andersom! Zowat elke middag na school wacht een Super-Racist op me. En dan heeft hij ook zijn 'stoere' volgelingen bij zich. Dan gaat hij mij echt pesten en soms meppen. Het begon toen hij een van mijn klasgenootjes pestte en ik kwam op voor diegene, en dat vond hij dus niet cool. Een keer was het zo erg dat we gingen vechten. Maar haat ik nu Nedelanders? Nee! Ik haat alleen die kl**tzak die toevallig een Nederlander is!
treecko
06 september 2004, 18:09
En Ik haat ZE Bijna Allemaal :rolleyes:
Ljupko
06 september 2004, 18:19
Ik denk dat je niet gelijk de schuld aan allochtonen moet geven of buitenlanders als je een stel Marokkanse jongeren ziet dom doen op straat. Er zijn zat goede allochtonen die ook dat soort lui haten en niet mogen. Zelf ben ik paar keer gediscrimineerd door mijn afkomst, die gasten heb ik niets aangedaan dan aangeklaagd en ze moesten een flinke boete betalen van 10,000 euro. Lekker dus voor ze.
Zelf vind ik racisme echt zielig, ik vind dat alle mensen gelijk zijn, maakt niet uit wat voor geloof, afkomst huidskleur ze hebben. Het is better om met meer mensen om te gaan, je leert van elkaar en het is altijd gezelliger met allochtonen om hun verhalen te horen en te luisteren.
Als je denk dat alle buitenlanders lui en criminelen zijn heb je het fout. Zelfs nederlanders zijn zo en zijn ook lui. Ze zegen, Turk ja gelijk uitkering. Je hebt zat turken die werken en wat doen.
Plus ik vind vooraf zegen dat je een klote buitenlander bent echt dom, hoezo moet je ze allemaal haten. En hoe denken buitenladers over jou als jij in hun land zit. Wat zou er met nederland gebeuren zonder buitenlanders. of andere landen.
Denk erover na.
Ome Menno
06 september 2004, 18:42
Als ik door Amsterdam heenloop, voel ik me soms wel vreemdeling. Dan krijg ik zo'n gevoel van: rot op! Vreemd eigelijk, maar dat heb ik toch.
AyYildiz
06 september 2004, 19:07
Er zijn zat goede allochtonen die ook dat soort lui haten en niet mogen.
ik ben ook hier een van(vraag maar aan Narutofan als je me niet geloofd :D)
Sammie
06 september 2004, 19:13
Ik heb altijd in mn verstand dat ik niemand haat of minder vindt ofzo; Maar door bijvoorbeeld heel veel negatieve dingen uit een bepaalde groep, en dan echt veel; dan ga ik ze eigenlijk automatisch haten; en denk ik van "gvd ze moeten oprotten". Maar dan hou ik in mn achterhoofd nog wel dat ik ze niet allemaal moet haten individueel. Hoewel dat moeilijk blijft aangezien zon bepaalde groep ook bijv op straat zon clubje vormt waarvan je denkt; "daar moet ik met een boog omheen lopen en niet aankijken". En dan haat ik ze niet, maar mijd ik ze liever als gevolg van denk ik de racisme die ik dan tegen dat soort mensen heb, hoewel ik echt nooit zou kunnen weten *naja, in de meeste gevallen dan* of ze individueel aardig kunnen zijn bijv.
Jup, inderdaad. Ik loop liever met een boog om een groep jongeren heen. En om bijna alle jongeren. Blanke mensen ook. Of ik moet iemand uit de groep goed kennen. Ik neem liever het zekere voor het onzekere. >_>
Ome Menno
06 september 2004, 19:16
Er zijn zat goede allochtonen
Natuurlijk, maar je krijgt sneller de indruk dat ze slecht zijn, dan goed. Heel raar. Ik ken natuurlijk ook goede.
Dragone
06 september 2004, 19:50
Je krijgt de indruk dat ze slecht zijn omdat velen in het nieuws bijv als "slecht" worden bestempeld. Dan krijg je de indruk dat dat zo is
Ljupko
07 september 2004, 16:36
Er zijn zat goede allochtonen
Natuurlijk, maar je krijgt sneller de indruk dat ze slecht zijn, dan goed. Heel raar. Ik ken natuurlijk ook goede.
Je moet niet snel oordelen als je Surinamers, TUrken en Marokkanen slechte [censored] op straat doen en dan dom doen tegen alle allochtonen.
Plus ik ben haat zelf best die idioten die een slecht voorbeeld geven om Allochtonen en zo, en dat vinden ze stoer ja en straks lijden anderen eraan.
Brooddoos
08 september 2004, 16:19
even copy pasten:
Ik heb enkele iraakse vrienden en als ik die hun verhalen hoor van wat ze meegemaakt hebben in Irak is echt verschrikkelijk.
Ik vind ook dat je niet moet zeggen van die negers hebben geen oorlog in hun land dus waarom komen ze hier. Ik ben in Afrika geweest en heb gezien hoe arm de mensen zijn ze slapen met 4 in een 1-persoonsbed (als ze al een bed hebben tenminste). Ze werken heel hard voor een miserabel inkomen. als ik hun was zou ik wel heel graag naar nederland of belgië komen, want hoeveel beter heb je het daar wel niet. Die mensen kunnen er vaak niet aan doen want het is daar de economie waar het om draait en die gaat echt niet vooruit.
Ik heb een vriendin en in haar wijk is er een bende marrokanen die mensen onder drukken zetten door zo van geef uw gsm anders slaan we u. Das natuurlijk fout en daar heb ik ook iets tegen maar er zijn ook veel blanken die zo bezig zijn. Of sommige zeggen van je kijkt ze even aan en ze vragen zoek je boel. Ach man ik heb al vaak blanken gezien die ook zo deden.
Een keer werd ik lastigvallen door een marokaan in een speeltuin. Ik en men neef wat wouden voetballen op een pleintje en zei ie: geef 50 cent om op voetbalpleintje te spelen" ik zeg van maar alle das hier een openbare speeltuin das hier allemaal gratis en dan zei die marrokaan "ik ga baas halen he" en dan wees hij naar de toiletten van de speeltuin XD
Maar dat zijn alleen maar gevallen met buitenlanders die ik nu verteld heb maar ik heb er ook al met blanken gehad bv. op men verjaardagsfeestje we deden een stadsspel met verschillende groepjes waaronder 2 groepjes werden lastiggevallen door 2 blanke gabbers(srry enzymex). Eerst probeerden ze ons te tackelen en dan begonnen ze te schelden zomaar zonder enige reden we hadden hen niet eens 1 keer bekeken . daarna begon 1tje mij te duwen en men vriend zegt van blijf is van mijn vriend af en ze geven hem een harde schop toen zijn we mijn vader gaan halen. die jongens waren wel 4/5 jaar ouder he! Dat noem ik ook eens laf! kleintjes aanvallen die niets tegen hen kunnen doen.
Ik vind wel dat buitenlanders altijd wel moeite moeten doen om werk te vinden en hun best daarvoor moeten doen en niet mensen bestelen ofzo.
Marokanen ofzo zijn ook vaak arm en die vaders doen ook soms niet veel moeite om die kinderen goed optevoeden omdat zij met andere dingen bezig zijn en de moeders mogen niet veel met dat strenge moslimbeleid. Zo zijn de kinderen niet goed opgevoed weten ze niet veel van samenleving en worden ze ook zo agressief hopla... Maar dat gebeurt zo niet met iedereen.
Het is wel grappig dat bij het rascisme topic van vorig forum er heel hard tegen was en nu zijn er zoveel (zie topic waarheid).
Kerrie
08 september 2004, 17:08
ik vind dat sommige van jullie gelijk hebben. er zijn blanke kl**tzakken en blanke aardige mensen. zo is dat ook met mensen uit andere landen of allochtonen.
treecko
09 september 2004, 17:33
Ik Ben Racist Klaar :o!!
Me Neef Ook!!
Zit Naast Me!! ;)
AyYildiz
09 september 2004, 18:44
Me Neef Ook!!
Zit Naast Me!! ;)
veel geluk.
steletje zielige zooi...
Ljupko
09 september 2004, 19:11
Mensen zijn nog troots erop dat ze racist zijn.
AyYildiz
09 september 2004, 19:12
Mensen zijn nog troots erop dat ze racist zijn.
ze weten ook niet dat het een teken van zielig heid is :mad:
Amelia
09 september 2004, 19:31
tja, hersenloosheid heerst blijkbaar :sweatdrop: racisten zijn mensen zonder zelfwaardeing en ambitie..
Blizz
09 september 2004, 20:01
Me Neef Ook!!
Zit Naast Me!! ;)
en wat is je reden? Geen dus :sweatdrop:
Ik ben er zeker niet trots op dat ik blank ben, integendeel, wie pikte vroeger het geld van de allochtonen?
wie heeft er een paar rassen uitgeroeid? Wie zijn de racisten? de Blanken!
iemand haten gewoonj omdat ze een andere kleur hebben of uit het buitenland komen is LAAG, LAAG en nog eens LAAG! -_-
Kerrie
09 september 2004, 20:17
laatst heb ik aan mijn zus gevraagd of blanken in andere landen werden uitgescholden. ze zei ja. ik vind dat nogal onvoorstelbaar. ik heb alleen nog maar meegemaakt dat blanken de anderen pesten, andersom niet. (ik bedoel niet dat alle blanken slecht zijn hoor)
treecko
11 september 2004, 16:57
Waarschuwing, nerd.
Sammie
11 september 2004, 17:02
Jeez, doe normaal ofzo. :sweatdrop:
Amelia
11 september 2004, 17:03
.
Kyna
11 september 2004, 17:03
*gaat boos naast Sammie staan*
Niet zo idioot doen ò.ó
*bazooka pakt*
AyYildiz
11 september 2004, 17:06
.
treecko
11 september 2004, 17:06
*ben jokoto*
*bazooka pakt en steek hem in mijn keel zodat ik stik*
Kyna
11 september 2004, 17:08
*ben jokoto*
Pardon, waar slaat dit op Oo;;
Zielig persoon ben jij zeg ._.'
Sammie
11 september 2004, 17:08
.
Amelia
11 september 2004, 17:11
lolll.. kinderachtig.. volgens mij is Treecko een of ander klein jochie dat anderen napraat.. geen zin om daar aandacht aan te besteden...
Sammie
11 september 2004, 17:15
lolll.. kinderachtig.. volgens mij is Treecko een of ander klein jochie dat anderen napraat.. geen zin om daar aandacht aan te besteden...
Ja, maar hij moet gewoon normaal tegen Joki doen. :sweatdrop:
TrowaBurton
11 september 2004, 18:01
.
StealthGamerPS2
11 september 2004, 18:02
*ben jokoto*
niet grappig
Sammie
11 september 2004, 18:02
Edit: Laat maar. oO"
AyYildiz
11 september 2004, 18:03
En ontopic vanaf nu.
TrowaBurton
11 september 2004, 18:04
lol^^
nu kan ik een beetje turks :D
StealthGamerPS2
11 september 2004, 18:04
Baldus hahahahhaha schoonzus :rolleyes: mijn tante gaat trouwen met een turk iel
Vamirequi
11 september 2004, 18:16
Nouja, ik zal ook maar eens m'n mening geven.
Ik ben tegen racisme.
Ik vind het dom als je een hekel hebt aan buitenlanders, alleen omdat ze je in elkaar hebben geslagen.
Er is ook wel door een stel gabber-types (sorry EnzymeX)naar mij toe gedreigd dat ze mij een keer in elkaar zou gaan slaan, alleen omdat ik zwarte kleding droeg.
Verder is het niet zo dat het altijd buitenlanders zijn die de wet overtreden. Het is gewoon puur zo, dat ze het er in de krant altijd bij zetten als het een buitenlander is.
Okee, misschien doen ze wel meer fout, maar lang niet alle buitenlanders zijn slecht.
En ik heb nu ook geen hekel aan gabbers.
Ik vind het ook niet erg als mensen racistisch zijn. M'n beste vriend houdt ook niet van buitenlanders, maar hij gaat niet buitenlanders in elkaar slaan, of ze uitschelden. Hij behandelt ze gewoon normaal.
Als mensen buitenlanders in elkaar gaan slaan, alleen omdat ze racistisch zijn, vind ik dat zwak. Maar dat vind ik natuurlijk ook als een buitenlander een nederlander in elkaar slaat.
Kyna
11 september 2004, 20:56
Iedereen heeft zijn eigen smaak, mening en leefstijl en ik vind
dat die gewoon gerespecteerd moet worden. Je moet niemand veroordelen
alleen vanwegen zijn (of haar) huidskleur, geloof of kledingsmaak.
Als iedereen gewoon respect voor elkaar zou hebben en elkaar zou acepteren
zoals ze zijn zouden veel van die problemen niet eens aanwezig zijn.
Kerrie
14 september 2004, 19:13
Hup Jokoto, Hup Jokoto! :D
Crushing_Beast
14 september 2004, 19:18
Als ik LONSDALE aan heb word ik uitgesgoleden voor kanker racist! :mad:
Ljupko
14 september 2004, 19:32
Dat vind ik ook best lomp dat mensen het merk Lonsdale racistisch vinden maar ook Skinheads het gewoon dragen. Toch het is een goed kwaliteit merk, alleen door het naam gaan ze door de lint, mij boeit mij wat een persoon draagt zolang hij anderen respecteert. Ik ken zelf een Malaysian die Lonsdale draagt niemand zegt wat erover.
melvin
17 september 2004, 22:18
gisteren kwam ik van school weer en toen keek me vriendje een turk aan. toen zei de turk ja wat kijk je , en zei me vriend ik mag toch naar jou kijken, toen kreeg me vriendje een stoot op zijn wang , en begon te huilen. toen kwam mijn neef op de scooter toevallig langs en rende de k*t turk snel weg.
nu heb ik hekel aan die k*t turken :mad: :mad: :mad:
AyYildiz
17 september 2004, 22:21
gisteren kwam ik van school weer en toen keek me vriendje een turk aan. toen zei de turk ja wat kijk je , en zei me vriend ik mag toch naar jou kijken, toen kreeg me vriendje een stoot op zijn wang , en begon te huilen. toen kwam mijn neef op de scooter toevallig langs en rende de k*t turk snel weg.
dus omdat een rotte appel iets slecht doet zijn alle turken k*t?
melvin
17 september 2004, 22:22
ja
QueenHyleta
17 september 2004, 22:22
Oke, 1 turk doet wat en je hebt gelijk een hekel aan ze allemaal?
Dus als 1 nederlander iets verkeerd doet.. haat je gelijk heel nederland? O.o
Ik vind et een beetje overdreven. :x
LalaineVergara
17 september 2004, 22:23
dus omdat een rotte appel iets slecht doet zijn alle turken k*t?
Idd.Je bent nu fout bezig melvin.
AyYildiz
17 september 2004, 22:24
ja
kan je het argumenteren, want wat jij zegt slaat nergens op. want het is niet een bewijs om alle turken te haten
Kerrie
17 september 2004, 22:25
goh melvin, ik ben zovaak gepest en geslagen door blanken, maar ik haat nu niet alle blanken....je moet niet denken dat alleen een soort ras stomme dingen doet.
melvin
17 september 2004, 22:25
nou de meeste turken dan , dus van jongere leeftijd. als je ze aankijk '' wat kijk je lan. tjuus abo kijk niet zo kutnederlander. ''
Kerrie
17 september 2004, 22:34
nou de meeste turken dan , dus van jongere leeftijd. als je ze aankijk '' wat kijk je lan. tjuus abo kijk niet zo kutnederlander. ''
oh mij kijken ze ook zo vaak aan maar dan zeg ik: is er iets? diegene die naar mij staart : niets hoor. *loopt meteen weg*. er zijn vast ook wel buitenlanders die niet zo reageren zoals die jongen die jou vriend aanviel.
wat ik ook stom vindt: als ik in winkels kom kijken mensen me na alsof ze nog nooit een chinees hebben gezien. :sweatdrop:draai ik om kijken ze allemaal de andere kant op. loop ik weer vooruit kijken ze weer naar mij /forums/images/graemlins/eek.gif! hebben ze niks beters te doen, zoals hun boodschappen doen?
AyYildiz
17 september 2004, 22:37
wat ik ook stom vindt: als ik in winkels kom kijken mensen me na alsof ze nog nooit een chinees hebben gezien. :sweatdrop:draai ik om kijken ze allemaal de andere kant op. loop ik weer vooruit kijken ze weer naar mij /forums/images/graemlins/eek.gif! hebben ze niks beters te doen, zoals hun boodschappen doen?
bij mij kijken ze ook :(. maarja, ik ben zoals ik ben, iedereen moet mij zo accepteren :)
Latino Heat
17 september 2004, 22:38
jullie zeggen nu wel wat de buitenlanders ook doen als ik over straat loop en er loopt een groep buitenlanders naast me voel ik me echt niet veilig hoor want dan zitten ze me echt aan te kijken van we ghaan je in elkaar slaan
AyYildiz
17 september 2004, 22:44
jullie zeggen nu wel wat de buitenlanders ook doen als ik over straat loop en er loopt een groep buitenlanders naast me voel ik me echt niet veilig hoor want dan zitten ze me echt aan te kijken van we ghaan je in elkaar slaan
ik voel me ook niet veilig als ik een groep marokkanen zie, en helemaal niet als het allemaal 18/19 jaar zijn :(. maar meestal doen ze niets, jongens zoals ...(laat ik toch geen namen noemen :D) zullen dat doen :(
Ljupko
17 september 2004, 22:49
Wie wel, ik voel me zelf niet veilig als ik een groep Nederlanders zie lopen er kan van alles gebeuren.
Kerrie
18 september 2004, 10:58
als ik een bepaald groep jongeren zie, maak niet uit of ze nederlanders zijn of niet, voel ik me niet veilig, ik kom ze liever niet tegen.
Brooddoos
19 september 2004, 10:06
Ik haat dat ook om door een hele groep jongeren te lopen gaan ze zo iets belachelijk zeggen om stoer te zijn of soms blijven ze wat naar je roepen echt irritant.
Kerrie
28 september 2004, 20:00
Ik haat dat ook om door een hele groep jongeren te lopen gaan ze zo iets belachelijk zeggen om stoer te zijn of soms blijven ze wat naar je roepen echt irritant.
dat doen ze altijd bij mij. hebben ze nik beters te doen?
:sweatdrop: . maar soms kan racisme ook heel ver gaan. een keer toen ik vier jaar was hadden ze plastic zakjes met hondendrollen in onze achtertuin gegooid!
ik was dat eigenlijk al vergeten omdat ik klein was, toen ik dat hoorde van mijn zus moest ik huilen.
Kerrie
29 oktober 2004, 23:25
srry voor de dubbelpost en het posten in een oud topic, maar ik had geen zin om een nieuw topic te maken.
we hebben het alleen over racisme gehad, maar heeft iemand misschien iets te vertellen over discriminatie? zoals een handicap, beugels, brillen, uiterlijk. met uiterlijk bedoel ik niet wat voor ras je bent maar bijv. als je iets hebt wat anderen niet bevalt zoals een grote neus ofzo.
Apollo
31 oktober 2004, 10:16
Ik heb verschrikkelijk vaak buitenlanders gezien die van alles kapot maken, aggressief zijn etc... Maar dat is nog geen reden natuurlijk om als je een buitenlander ziet, meteen te denken dat het wel weer zo'n sukkel zal zijn. Ik ben dus niet racistich, maar ik geloof wel dat er erg veel buitenlanders zijn die het niet goed doen. En dat is niet alleen in Nederland zo. In landen als bijv. Marokko zul je precies het omgekeerde zien: de blanken worden gediscrimineerd... Ook zul je versteld staan hoe aardig bijv. Marokanen zijn in hun eigen land of Turken, inplaats van dat heel veel Marokanen en Turken die geemigreerd zijn naar Nederland juist niet aardig zijn. Hoe kan dit? Dit heeft lijkt mij met emigratie te maken. Cultuurverschillen en een zware tijd doormaken vanwege het moederland missen. Ook maken ze juist een zware tijd door met de Cultuurverschillen. Er zijn echter buitenlanders die het goed doen en die zich een beetje aan weten te passen aan de Nederlandse mentaliteit & cultuur. Want ik vind wel: Als je in Nederland woont, moet je je als een Nederlander proberen te gedragen. Dus probeer (als je buitenlander bent) geen schotel tv te kopen of zoiets. Ik heb met mijn ouders toen ik klein was in het buitenland gewoont, en we hebben geen schotel-TV genomen omdat we ons wilde richten op de dingen die ze daar te bieden hadden.
Nils
Pegasus
29 maart 2005, 14:45
de meeste immigranten gaan naar nederland omdat ze niets anders kunnen, ze willen ook liever terug naar huis ik bedoel ik zou nooit zo snel in nederland willen wonen jullie cultuur spreekt me gewoon niet aan, maar als ik toch moet dan probeer ik me zo veel mogelijk thuis te voelen dus dan koop ik mooi een schotel :p
Ongeregistreerd
29 maart 2005, 19:32
Bedankt voor je bump Pegasus :rolleyes:
Pegasus
29 maart 2005, 19:33
Bedankt voor je bump Pegasus :rolleyes:
wat bedoel je daarmee :sweatdrop:
Ongeregistreerd
29 maart 2005, 20:14
Dat je post in een topic waar al sinds oktober niet meer in gepost is terwijl er op de eerste pagina hier al een discussietopic over is. ;)
Pegasus
29 maart 2005, 20:30
Dat je post in een topic waar al sinds oktober niet meer in gepost is terwijl er op de eerste pagina hier al een discussietopic over is. ;)
so what's your point :sweatdrop:
girlhitscar
30 maart 2005, 20:16
En betekent het dan dat je alle buitenlanders kwalijk moet nemen. Wat zij jij doen, als er b.v. in Amerika veel overvallen zijn gepleegd door voornamelijk nederlanders en amerikanen gaan jou nu ineens ook haten, omdat je TOEVALLIG ook een nederlander bent. Ik wil niet uitgescholden worden voor iets wat een rotte appel heeft gedaan. Kan je minstens daar geen rekening mee houden.
girlhitscar
30 maart 2005, 20:19
Ik zal je zeggen, meid. Racisme zal altijd zijn. Als wij allemaal blank waren, zouden wij elkaar wel om andere redenen discrimineren, omdat men gewoon het gevoel wilt hebben dat zij ergens bij horen. Maar zelf onderling in de culturen wordt gediscrimineerd.
Pegasus
31 maart 2005, 13:01
Ik zal je zeggen, meid. Racisme zal altijd zijn. Als wij allemaal blank waren, zouden wij elkaar wel om andere redenen discrimineren, omdat men gewoon het gevoel wilt hebben dat zij ergens bij horen. Maar zelf onderling in de culturen wordt gediscrimineerd.
Bunnii
31 maart 2005, 13:03
Racisme is laag :/ oke veel buitenlanders gedragen zich niet helemaal netjes.. maar ik vind het zwaar lullig voor de buitenlanders die zich WEL netjes gedragen enzo.. En als je dan als racist zijnde in elkaar wordt geslagen door een buitenlander omdat je discrimineerd.. dan heb ik er geen medelijden mee. als je t echt gaat uitlokken vraag je er gewoon om. Meningsuitting mag. Maar ga er niet te ver in. Sommige dingen moet je gewoon denken............
Deco T. Aoreste
31 maart 2005, 15:06
Aan de ene kant ben ik tegen discriminatie. Men is gelijk zolang men geen slechte dingen uithaalt, er zijn een stel buitenlanders en een stel niet-buitenlanders die ik haat.
Aan de andere kant kan ik wel begrijpen dat EnzymeX (en sommige anderen) een racist is, ik zou dat om eerlijk te zijn denk ik ook zijn als mij zoiets was overkomen.
Bovendien was ik een paar maanden geleden ook nog racistisch, ik hoop dat niemand zich dat herinnert. Die post heb ik inmiddels verwijderd.
Anyway, ik ben nogal neutraal hierover. Het IS een feit dat buitenlanders vaker slechte dingen uithalen dan autochtonen, maar iig is het onzin dat álle allochtonen slecht zouden zijn.
Stefan
31 maart 2005, 15:07
Racisme is laag :/ oke veel buitenlanders gedragen zich niet helemaal netjes .. maar ik vind het zwaar lullig voor de buitenlanders die zich WEL netjes gedragen enzo.. En als je dan als racist zijnde in elkaar wordt geslagen door een buitenlander omdat je discrimineerd.. dan heb ik er geen medelijden mee. als je t echt gaat uitlokken vraag je er gewoon om. Meningsuitting mag. Maar ga er niet te ver in. Sommige dingen moet je gewoon denken............
yeah right :sweatdrop:..... Open your f*cking eyes
Megumi
31 maart 2005, 17:29
Het IS een feit dat buitenlanders vaker slechte dingen uithalen dan autochtonen
Tss... :sweatdrop: Het is helemaal geen feit. Dat zeg jij. Wist jij dat de politie autochtonen jongeren soms laten gaan voor iets bijv. grafitti spuiten ofzo. En als een allochtoon het doet draait tie daar gelijk voor in de bak :sweatdrop:
Deco T. Aoreste
31 maart 2005, 17:40
Tss... :sweatdrop: Het is helemaal geen feit. Dat zeg jij. Wist jij dat de politie autochtonen jongeren soms laten gaan voor iets bijv. grafitti spuiten ofzo. En als een allochtoon het doet draait tie daar gelijk voor in de bak :sweatdrop:
OK, mss zei ik het verkeerd.
Het is een feit dat IK vaker heb gezien dat een allochtoon iets slechts doet dan dat een autochtoon iets slechts doet... enz.
Megumi
31 maart 2005, 17:46
Het is een feit dat IK vaker heb gezien dat een allochtoon iets slechts doet dan dat een autochtoon iets slechts doet... enz.
Owke, ik ga er niet omheen draaien. Het is wel waar dat 2 op de 3 keer een allochtoon ergens mee te maken heeft. :sweatdrop: *God.. I hate it when some peeps are right*
Maar 1 ding snap ik niet: wrom zijn jullie sow... tja hoe zal ik het zeggen.. Bevooroordeeld?
Deco T. Aoreste
31 maart 2005, 18:44
Owke, ik ga er niet omheen draaien. Het is wel waar dat 2 op de 3 keer een allochtoon ergens mee te maken heeft. :sweatdrop: *God.. I hate it when some peeps are right*
Maar 1 ding snap ik niet: wrom zijn jullie sow... tja hoe zal ik het zeggen.. Bevooroordeeld?
Tja... Daar vraag je wat.
Ik heb daar eigenlijk compleet geen recht toe, aangezien ik nog nooit zelf in elkaar ben geslagen door buitenlanders. Van EnzymeX begrijp ik wel waarom hij een racist is. Maar ik probeer zo neutraal mogelijk te zijn. Mislukt dus.
Megumi
31 maart 2005, 19:02
Tja... Daar vraag je wat.
Ik heb daar eigenlijk compleet geen recht toe, aangezien ik nog nooit zelf in elkaar ben geslagen door buitenlanders. Van EnzymeX begrijp ik wel waarom hij een racist is. Maar ik probeer zo neutraal mogelijk te zijn. Mislukt dus.
Niet iedereen is perfect :)
Bunnii
01 april 2005, 10:54
Racisme is laag :/ oke veel buitenlanders gedragen zich niet helemaal netjes .. maar ik vind het zwaar lullig voor de buitenlanders die zich WEL netjes gedragen enzo.. En als je dan als racist zijnde in elkaar wordt geslagen door een buitenlander omdat je discrimineerd.. dan heb ik er geen medelijden mee. als je t echt gaat uitlokken vraag je er gewoon om. Meningsuitting mag. Maar ga er niet te ver in. Sommige dingen moet je gewoon denken............
zo kun je bijv ook al raden wat voor typ jij bent.... :sweatdrop: ik zeg niet dat het vreemd is dat mensen discrimineren.. ik zeg alleen dat t laag is tegenover de mensen die er echt nix mee te maken hebben :/ miss raar of zo dat ik een beetje mee leef met de mensen die nooit een f*ck fout doen en wel gediscrimineerd worden..
''hey jij bent turks.. nu haat ik jou!''
sorry hoor als je zon instelling hebt dan is er ook wa mis :sweatdrop:
Pegasus
01 april 2005, 14:23
zo kun je bijv ook al raden wat voor typ jij bent.... :sweatdrop: ik zeg niet dat het vreemd is dat mensen discrimineren.. ik zeg alleen dat t laag is tegenover de mensen die er echt nix mee te maken hebben :/ miss raar of zo dat ik een beetje mee leef met de mensen die nooit een f*ck fout doen en wel gediscrimineerd worden..
maar iedereen heedt wel vooroordelen, daar kan je niks aan doen
Bunnii
01 april 2005, 15:13
maar iedereen heedt wel vooroordelen, daar kan je niks aan doen
klopt.. :) maar dat hou je toch wel he..
Stefan
02 april 2005, 13:55
maar iedereen heedt wel vooroordelen , daar kan je niks aan doen
klopt.. :) maar dat hou je toch wel he..
Dat heeft helemaal geen ene kloot met vooroordelen te maken :sweatdrop:
Ik woon in de randstad en zie dat tuig vaak genoeg om te weten hoe schijnheilig die k*nker moslims zijn. En nog iets er is verschil tussen discriminatie en onderscheidend vermogen; ik haat de moslims niet omdat ze moslims zijn maar om hun gedrag. Het overgrote deel van de moslims in nederland kan gewoon niet de tolerantie opbrengen om goed mee te kunnen draaien in de nederlandse samenleving. Wie beweerd dat dit Bullshit is moet eens een jaartje in de randstad komen wonen dan merk je vanzelf wat voor soort tuig het is.
coolnezz_woman12
27 april 2005, 00:16
Je moet oppassen met wat je zegt! Want nu beoordeel je de gehele Islamitsche volk, door wat een paar ergere onder hun hebben gedaan. Je hebt geen ervaring met hoe de Moslims in Iran zijn, je hebt geen ervaring met hoe de moslims in Afganistan zijn! Die gaan heel anders en eerlijker met hun geloof om, dan de terroristen of andere culturen er mee omgaan. Jij gaat er alleen van uit wat hier in Nederland gebeurt.
Stefan
28 april 2005, 18:36
Nee, ik beoordeel het tuig in Nederland
Inferno
28 april 2005, 19:11
en de meeste tuis zijn die moslims
Twinkle
28 april 2005, 19:13
dat is niet helemaal waar, er zijn wel veel van hun maar er zijn ook nederlanders die tuig zijn maar die komen minder vaak in het nieuws daardoor lijkt het alsof er aleen maar buitenlandse tuig is.
Inferno
28 april 2005, 19:21
dat is niet helemaal waar, er zijn wel veel van hun maar er zijn ook nederlanders die tuig zijn maar die komen minder vaak in het nieuws daardoor lijkt het alsof er aleen maar buitenlandse tuig is.
ik zeg tog dat de meest tuig moslims zijn ik zeg niet dat ze het altijd zijn ofwel soms
Twinkle
28 april 2005, 19:30
ik zeg tog dat de meest tuig moslims zijn ik zeg niet dat ze het altijd zijn ofwel soms
dat klopt. maar ik wou gewoon ff duidelijk maken dat er ook veel tuig is van nederlandse afkomst.
jackass_notyou
28 april 2005, 20:58
Dat is wel zo, meestal wordt een misdaad van een allochtoon erg duidelijk gemaakt in de krant of zo en van een autochtoon in het klein. Maar als bijvoorbeeld een allochtoon een goeie reputatie heeft gemaakt, dan zijn ze ineens bekend als nederlander. Zoals die miss world van Turkye, ze is in Nederland geboren, dus dan kunnen mensen wel zeggen dat ze nederlands is, maar als ze een misdaad had gepleegd was ze ineens Turks.
Stefan
29 april 2005, 11:14
Dat was een Turk.
Bovendien Ã*s het gewoon zo dat die 14,5 miljoen nederlanders veel minder criminele dingen doen als die 1,5 miljoen buitelanders :sweatdrop: Het is echt niet te geloven met dat tuig
Paperboy
29 april 2005, 14:20
Kerrie ik ben ook chinees maar wordt niet uitgescholden.
Het komt denk ik niet om je afkomst maar mischien hoe je je gdraagt. Mischien als je je persoonlijkheid veranderd dan schelden ze je mischien niet meer uit of je moet gewoon hun terugschelden en uitdagend aankijken als je niks doet dan zijn ze niet bang voor je. Ik heb wel medelijden met je want ik ben zelf ook chinees. Ik zal het bewijzen.
Wo sui tsongquo jen. vertaling: ik ben chinees.
Ga je goed he? PEACHE :)
Carazona Amazona
29 april 2005, 15:54
Kerrie ik ben ook chinees maar wordt niet uitgescholden.
Het komt denk ik niet om je afkomst maar mischien hoe je je gdraagt. Mischien als je je persoonlijkheid veranderd dan schelden ze je mischien niet meer uit of je moet gewoon hun terugschelden en uitdagend aankijken als je niks doet dan zijn ze niet bang voor je. Ik heb wel medelijden met je want ik ben zelf ook chinees. Ik zal het bewijzen.
Wo sui tsongquo jen. vertaling: ik ben chinees.
Ga je goed he? PEACHE :)
ik ben Kerrie. die racistische gasten ken ik nog nieteens.....het zijn gewoon vreemden die je uitschelden.... in ons dorp wonen gewoonweg veel racisten...mijn zus werd vroeger ook gepest terwijl ik en mijn zus heel verschillend waren. en natuurlijk scheld ik wel terug (ben niet dom), maar na een tijdje had ik in de gaten dat ze dat juist leuk vinden dus zei ik gewoon niks terug. en dat hielp eigenlijk wel. BTW, ben jij kantonees? als ik ''ik ben een chinees'' zou zeggen, zou dat zoiets zijn:
Oh hai tsongquo jan.mmmm.... lijkt wel een beetje op elkaar... :p
Dragonboy
29 april 2005, 16:06
ik typ het lkkr zo
woh hai chonguo yan:p
mja ik ben oowk chinees
ik ging naar kermis met een vriend vandaag ik had een babygun gewonnen *yay*toen werden we gepest door een bende met wangsnidewangspang enz. ik werd natuurlijk heel erg boos en wou mett mn babygun op hun schieten maar ze waren niet geladen >_<" dus mijn vriend zei kom we gaan we laten ze
maar toen achter volgen ze ons de heletijd maar gelukkig waren een paar vrienden van mijn klas ook op de kermis en ze begonnen voor mij optekomen en ze liepen weg
ik dacht pfew het einde maar toen kwamen ze trug met een hele klas (oO) en ze volgden en schelden maar toen zijn ik met een ene vriend naar een ander attractie geweest enmijn vriend zijn vader was er...mijn vriend heeft dan alles verteld naar zijn vader en toen moesten de klas weer naar school en mijn vriend en ik zeiden dan tegen mijn vriend zijn vader psst het zijnd die bende en die ene heeft on het meest gepest
dus ging mijn vriend zijn vadernaar die ene kerel toe en blablabla :P ik had nog punten over en koos voor een mes dus als die ene gast of wie dan ook me ERRIG iriteerd pak in mn mes
:o pfew oowk weer opgelucht
Vordreller
29 april 2005, 16:27
Weet je wat het ergste eigenlijk is? Zeggen tegen gekleurde mensen dat hun kleur voor jou niet belangrijk is, want dat is dus een grove belediging.
"Nee, ik zie je kleur helemaal niet, bvoor mij ben je zo blank als de rest..."
Da's pas ECHT grof
jackass_notyou
30 april 2005, 03:42
Wat zijn jullie schijnheilig zeg. Buitenlanders and nederlanders discrimineren. Mijn nichtje is gehandicapt en door wel buitenlanders als door rot blanken wordt ze achter haar rug uitgelachen en stom nagekeken. Daar wordt ik zo boos om dat ik ze echt in elkaar kan rossen. :mad: Ga is lekker eens eerst kijken naar je eigen ras en dan commentaar geven over een ander....
Carazona Amazona
30 april 2005, 21:11
wat the f*ck? ik zit helemaal geen nederlanders uit te schelden!!!!
Metalfriend
01 mei 2005, 19:15
Dat is niet leuk voor je nicht.. Maar wees blij dat er buitenlanders zijn, want wees eerlijk, b.v. de meeste topvoetballers of top sporters zijn ook eigenlijk allochtonen. Het probleem is is dat men meer de negatieve dingen onthouden van allochtonen.
Vordreller
01 mei 2005, 19:18
You need every kind off people...
Paperboy
10 mei 2005, 11:31
1 vraagje Carol of Kerrie ben je een jongen of een meisje?
Mijn vriend heeft dringend een vriendinnetje nodig. :) ;)
En hij is leuk voor meisjes dan. Zijn vorige vriendinnetje heeft hem gedumpt.
En over die rassisten.
Heb je geen vrienden die je kunnen helpen?
Niet om te vechten of zo
Carazona Amazona
10 mei 2005, 16:43
uhmm.. ik ben een meisje maar ik hoef geen vriendje ;)
als ik boodschappen ga doen ga ik toch niet mijn vrienden meevragen :rolleyes:
Brooddoos
10 mei 2005, 16:49
ik typ het lkkr zo
woh hai chonguo yan:p
mja ik ben oowk chinees
ik ging naar kermis met een vriend vandaag ik had een babygun gewonnen *yay*toen werden we gepest door een bende met wangsnidewangspang enz. ik werd natuurlijk heel erg boos en wou mett mn babygun op hun schieten maar ze waren niet geladen >_<" dus mijn vriend zei kom we gaan we laten ze
maar toen achter volgen ze ons de heletijd maar gelukkig waren een paar vrienden van mijn klas ook op de kermis en ze begonnen voor mij optekomen en ze liepen weg
ik dacht pfew het einde maar toen kwamen ze trug met een hele klas (oO) en ze volgden en schelden maar toen zijn ik met een ene vriend naar een ander attractie geweest enmijn vriend zijn vader was er...mijn vriend heeft dan alles verteld naar zijn vader en toen moesten de klas weer naar school en mijn vriend en ik zeiden dan tegen mijn vriend zijn vader psst het zijnd die bende en die ene heeft on het meest gepest
dus ging mijn vriend zijn vadernaar die ene kerel toe en blablabla :P ik had nog punten over en koos voor een mes dus als die ene gast of wie dan ook me ERRIG iriteerd pak in mn mes
:o pfew oowk weer opgelucht
Messen enzo meenemen is ook niet slim. Dan worden ze nog agressiefer en maak je je ras nog meer zwart (niet doordenken plz, dit is gwn een uitdrukking).
Je moet niet te agressief terug doen enzo. Want bij mij kom je nu over als erg agressief, oke het wss word je er echt kwaad van maar geweld en messen meenemen maakt het alleen nog erger!
RoronoaZoro
10 mei 2005, 19:56
hm =S ik snap aan de ene kant wel een mes meeneemt,
maar aan de andere kant is het onzin...
ik woon zelf in een wijk, waar je aan de ene kant van de supermarkt allemaal van die hiphoppertjes wonen, en de andere kant skinheads en al (ik woon in de skinheadbuurt)
omdat ik in die buurt woon, ben ik volgens hun ook een nazi en al. dus meestal neem ik dan een zakmes mee, je weet maar nooit... (ben al een x aangevallen) en die angst blijf je onbewust houden... aan de andere kant is het wel onzin, ik bedoel maar, ik wil ook wel eens veilig door mijn buurt lopen... (en om mijn zwaarden daarvoor mee te nemen is een beetje overdreven :sweatdrop:) meer dan de helft van nederland redeneerd zo: blank = nazi, en zwart = stront... onzin... (maar met de meeste boedoel ik niet iedereen he, ik ben ook niet racistisch,maar wel blank... ik beoordeel mensen op hun karakter, en dat is altijd verschillend. dat kun je niet aan andermans ras bepalen. en hetzelfde geld ook voor geloven...(alhoewel sommige een beetje doorslaan...) zo. mijn hart is weer gelucht.
Paperboy
11 mei 2005, 10:07
He een meisje? Ik dacht dat meisjes bijna nooit gepest worden om hun afkomst. Trouwens waar woon je? Je praat als iemand die ik van vroeger ken. Is je echte naam echt Carol want dan ken ik je niet. En over die rassisten. Ik weet niks meer. P.S. wil je echt niet? :) ;)
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.